
Visarion Alexa explicând la TV ce e bine și ce e rău

Din comunicatul de ieri al Arhiepiscopiei Bucureștilor rezultă că agresorul sexual și psihologic (foto mai jos) al mai multor credincioase, fostul paroh din cartierul Militari și ex-vedeta TV Visarion Alexa, a nesocotit instanțele și canoanele Bisericii Ortodoxe Române din care se presupune că face parte și căreia ar trebui să i se supună, ca preot.
În comunicat se afirmă că Visarion Alexa „a recunoscut fapta incriminată de probatoriul consemnat și în
stenogramele devenite publice, refuzând să ofere însă detalii amănunțite
și invocând faptul că avocata sa l-a sfătuit să fie reținut în
declarații.”
Înaintea duhovnicilor B.O.R. (între care poate erau și arhierei) care l-au chemat la judecată în Comisia de disciplină a Arhiepiscopiei, Visarion Alexa a invocat dreptul civil (că așa a vorbit cu avocata, ca să nu dea detalii) deasupra dreptului Bisericii de a-l judeca după canoanele ei. Ceea ce arată că acesta nesocotește propria Biserică, cea care l-a făcut preot.
În același comunicat Arhiepiscopia informează asupra „singurelor posibile” măsuri pe care poate să le aplice vinovatului care a încălcat canoanele Bisericii „până la pronunțarea sentinței de către instanța judecătorească”.
Însă, într-un comentariu transmis redacției și cititorilor ActiveNews, scriitorul, revoluționarul și omul cetății Marius Mioc consideră că Arhiepiscopia nici nu are nevoie de vreo decizie a unei instanțe judecătorești în acest caz, mai ales că fostul paroh și-a recunoscut vina:
„Ideea că Arhiepiscopia nu poate lua măsuri pînă nu se pronunță instanța e greșită, fiindcă vinovăția penală este un lucru diferit față de vinovăția civilă și față de ceea ce prevăd regulile bisericești.
Să pui mîna pe sînul unei femei în timpul spovedaniei, fără ca ea să spună că vrea asta, poate să nu fie o faptă penală, iar soluția în dosar să fie achitarea. Arhiepiscopia ar trebui să cerceteze fapta nu în conformitate cu legea penală, ci în conformitate cu regulile bisericii. Adică, separat de cercetarea penală, poate exista cercetare disciplinară, iar concluziile acestor cercetări pot fi diferite. Preotul poate fi nevinovat după regulile codului penal, dar poate fi vinovat după regulile bisericești.
Poate exista și situația inversă - cineva să fie vinovat după legea penală dar să nu fie vinovat după regulile bisericești.
Biserica nu trebuie să se subordoneze statului și să aștepte hotărîrea instanțelor statului înainte de a lua o hotărîre cu privire la un angajat al ei.”

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Păcatul părintelui nu este mai mare decât dacă era făcut de un mirean, poate pedeapsa pentru el, dacă nu se pocăiește, o să fie mai mare! Dar asta nu ne mai privește pe noi și nici nu are cum să ne bucure!
Apoi femeia (femeile?) nu au lasat pe Dumnezeu să-l pedepsească, nici biserica, ci au cerut să o facă statul! Oricum numai statul poate pedepsi un viol cu privare de libertate, nu și biserica! Biserica poate sa-i interzică să mai fie preot si atât, lucru care probabil nu ar multumi victimile!
"Biserica nu trebuie să se subordoneze statului"
Asa este! Si asta e o mare problemă nu doar in astfel de cazuri când pedeapsa bisericii nu poate să satisfacă victima ci in general!
Atunci când statul obliga bisericile să ramână inchise, credincioșii sa stea in ger sau distanțati, sau cu mască! Atunci când statul stie mai bine cum trebuie facut botezul, dată Sfânta Impartăsanie, inmormântați morții! Atunci când interzice pelerinajele, legalizează prostitutia, avortul, impune darwinismul in școli samd.
O cununie nu poate fi făcuta decât dupa ce ai un cerificat de căsătorie! De ce? De ce nu invers?
Dar putem avea pretentii de la ierarhia BOR, când noi acceptam toate astea?
Ma inclin "smereniei" dumneavoastra, domnule Sperling.