

Mesajul postat pe Facebook de un elev de clasa a XII-a, din Constanța, care se pregătește să susțină examenul de Bacalaureat, a devenit viral. Andrei Eduard Burghelia critică aspru programa școlară și modul în care profesorii înțeleg să-i pregătească pe elevi pentru "examenul maturității"
În textul publicat pe rețeaua de socializare, Andrei Eduard Burghelia critică aspru programa școlară și modul în care profesorii înțeleg să-i pregătească pe elevi pentru "examenul maturității". Tânărul povestește cum el și colegii lui sunt nevoiți să memoreze "munți de informații inutile" și spune că la cursuri se "plictisește teribil" pentru că nu e încurajat să gândească critic, să fie creativ sau să lucreze în echipă.
"Sunt unul dintre tinerii care vor susține examenul de bacalaureat în anul 2016. Acel presupus ‘examen al maturității’ care nu face nimic altceva decât să suprasolicite elevul, forțându-l să memoreze munți de informații inutile. Sunt stresat, supărat, confuz și nu mai fac nimic productiv pentru că învăț pentru ‘examenul maturității’.
Dacă în urmă cu un an mă culcam la ora 2 pentru că făceam voluntariat în diverse locuri, conduceam o afacere (Velocurier) și un ONG (Asociația Elevilor din Constanța), acum învăț cum să evidențiez tema și viziunea despre lume a autorului într-o opera literară sau memorez formule complicate la matematică. E frustrant, plictisitor și nu mă ajută să mă dezvolt!
Atunci mă dezvoltam în mod real: munceam, cunoșteam și lucram cu oamenii, rezolvam probleme, învățam din greșeli, aveam responsabilități și descopeream câte ceva nou în fiecare zi. Mai mult, asiguram un venit stabil pentru niște oameni cu copii. Pentru a învăța, am fost nevoit să renunț la activitățile care mă ajutau cu adevărat să mă dezvolt. Acum simt cum sunt spălat pe creier de tot ce memorez pentru bacalaureat, acest examen care încununează un sistem neperformant. Am lăsat școala să mă tâmpească…
”La școală mă plictisesc teribil pentru că scriu mult, nu sunt încurajat să găndesc critic sau să fiu creativ, lucrul în echipă este aproape inexistent, materia e stufoasă și lucrez după niște manuale vechi, fără grafice sau imagini reprezentative, iar limbajul este unul academic, nicidecum unul student-friendly, care să te facă să-ți dorești să descoperi mai mult. Nu mai zic că informațiile din manualele de antreprenoriat nu sunt actualizate și îți inhibă spiritul antreprenorial. Prefer să citesc despre afaceri și să iau inițiativă decât să memorez niște noțiuni pe care oricum le voi uita după examen. Tinerii sunt foarte inteligenți, dar nu au fost învățați cum să-și folosească inteligența. Bucuria cunoașterii a fost înlocuită cu teroarea memorării", scrie elevul.
În continuare, Andrei Eduard, elev la Liceului Tehnologic "Virgil Madgearu" din Constanța, oferă și câteva cifre pentru "fanii școlii românești așa cum este ea":
„În anul 1996 s-au născut 231.000 copii. Scădem 47.000 și rezultă numărul copiilor care au reușit să termine clasa a 9-a: 184.000 de copii. Abandon școlar de 20% în învățământul obligatoriu. Noi vedem doar cifre, dar fiecare caz în parte este o catastrofă; Copiii născuți în ’96 au dat bacalaureatul anul trecut. Dintre cei 231.000 de nou-născuți, doar 144.000 (63%) au reușit să se înscrie la bac; Doar 47% (!!!) din copiii născuți în ’96 au trecut examenul de bacalaureat. 100.000 din 231.000.
O jumătate dintr-o generație are șanse minime de integrare pe piața muncii pentru că nu are diplomă de bac, iar cealaltă jumătate, deși are diplomă de bac, nu este pregătită pentru piața muncii sau pentru viața reală. Poate am mai fi avut o mică șansă dacă orele de consiliere și orientare profesională nu s-ar fi făcut doar pe hârtie. Nu știu dacă voi avea diploma de bacalaureat anul acesta. Nu știu dacă mai vreau să memorez noțiuni. Nu știu dacă mai vreau să-mi pierd timpul la meditații. Dar știu că voi munci zilnic pentru a deveni antreprenorul de succes care se va implica în îmbunătățirea calității educației din România”, scrie elevul.
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Atribuite lui Bill Gates
Regula nr.1: Viața nu este echitabilă -- trebuie să te obișnuiești cu asta.
Regula nr.2: Nimănui nu-i pasă de amorul tău propriu. Oamenii se așteptă ca tu să realizezi ceva ÎNAINTE de a fi mulțumit de tine însuți.
Regula nr.3: NU vei câștiga 40.000 de dolari pe an imediat după absolvirea liceului. Nu vei fi vicepreședintele unei firme, cu telefon în mașină, decât atunci când vei fi muncit pentru amândouă.
Regula nr.4: Dacă gândești că profesorul tău este exigent, așteaptă până când vei avea un șef !
Regula nr.5: A lucra într-un fast-food NU este sub demnitatea ta. Bunicii tăi aveau o altă denumire pentru asta: o numeau oportunitate.
Regula nr.6: Dacă o dai in bară, nu e vina părinților tăi, așa că nu te mai văita ci învață din greșelile tale.
Regula nr.7: Înainte de a te fi născut, părinții tăi nu erau așa de plictisitori cum sunt astăzi. Ei au ajuns astfel achitând cheltuielile tale, spălându-ți rufele și ascultându-ți vorbăraia despre cât de grozav ești. Deci, înainte de a salva pădurea tropicală de paraziții generației părinților tăi, încearcă mai intâi să-ți faci curățenie în propria cameră.
Regula nr. 8: Poate că școala ta a renunțat la etichetarea în învingători și învinși, dar viața NU. În unele școli corijențele au fost abolite și tu poti încerca de câte ori dorești ca să răspunzi corect la o întrebare. Acest lucru nu are nici cea mai mică asemănare cu ceva din viața reală.
Regula nr.9: Viața nu se împarte în trimestre. Nu ai verile libere și foarte puțini patroni sunt interesați în a te ajuta să-ți găsești adevăratul tău eu. Fă acest lucru în timpul tău liber.
Regula nr.10: Ce vezi la televizor NU este viața reală. În viața reală oamenii trebuie cu adevărat să renunțe la cafenea și să meargă la lucru.
Regula nr.11: Fii drăguț cu tocilarii. Sunt șanse să ajungi să lucrezi pentru unul dintre ei.