Panourile lui Nicolae Ciucă. Sursa fotomontaj: Ion Mateș
PNL a comunicat, la întrebările Snoop, că din luna mai și până azi a cheltuit „din subvenții acordate de la bugetul de stat” 510.000 de euro pe lună pe 400 de panouri stradale care promovează cartea lui Nicolae Ciucă, un proiect personal finanțat din bani publici. Partidul a mai achitat 450.000 de euro pentru producerea și montarea afișajului în toată țara.
În total, 2 milioane de euro pe primele trei luni. Contractul continuă.
- În perioada 10 mai – 9 iunie 2024 a fost prima oară din 2015, de când legea română a interzis publicitatea electorală outdoor, când un partid și-a păstrat panotajul în timpul campaniei. În locul lui Nicolae Ciucă, pe panouri a apărut cartea lui Nicolae Ciucă, cu figura acestuia pe copertă.
- „Noi am făcut un deal că am luat panourile pe un an de zile”, a explicat Rareș Bogdan, prim-vicepreședinte PNL. El a spus că „panourile le-am plătit strict în zona electorală, iar, în rest, le-am ocupat cu altceva”, referindu-se la cartea șefului său de partid.
- PNL a oferit sumele cheltuite pentru marketingul cărții lui Ciucă, la cererea site-ului de investigații Snoop.
- Rareș Bogdan nu vede niciun conflict de interese în a finanța din bani publici o carte privată și spune că „Faptul că vorbim despre o carte pe mine mă bucură. După mult timp, de la Cățeluș cu părul creț și Capra cu trei iezi, unii vor mai ține, în sfârșit, mâna pe o carte”.
400 de panouri de outdoor cu imaginea lui Nicolae Ciucă sunt prezente în orașele, pe autostrăzile și pe drumurile naționale din România. Imaginea lui Ciucă se reflectă în 762 de afișaje, a comunicat oficial PNL, la cererea site-ului de investigații Snoop. Partidul subliniază că există panouri cu mai multe „fețe” ale lui Ciucă, de aceea numărul de afișaje e mai mare decât numărul celor 400 de panouri.
Fotografia lui Nicolae Ciucă este cea de pe coperta cărții „Un ostaș în slujba țării”. Snoop.ro vă prezintă detaliile acestei finanțări.
Pentru perioada 15 mai – 15 iunie, care s-a suprapus în bună măsură peste campania electorală, prețul a fost de 510.000 de euro chiria, TVA și taxe locale, a comunicat PNL. În plus 450.000 de euro este costul care a fost înregistrat o singură dată, la începutul campaniei, pentru producerea panourilor cu cartea și pentru montarea lor.
Totalul de până acum al publicității outdoor pentru carte a fost de 2 milioane de euro, pe cele trei luni scurse.
Până la finalul anului, afișarea volumului lui Nicolae Ciucă va costa, în total, peste 4 milioane de euro.
Răspunsul PNL pentru Snoop:
Drumurile se măsoară în „ciuci”
„Cât mai este până la Cluj? Vreo 17 ciuci”. Omniprezența panourilor cu volumul lui Nicolae Ciucă, „Un ostaș în slujba țării”, n-a trecut neobservată. A fost tratată, în general, ca o glumă.
„Bulgaria, sufocată de panouri cu Ciucă pe drumurile care duc spre Grecia”, scrie Times New Roman – „site de umor involuntar”. În emisiunile de la televizor se discută ludic sau tangențial despre această puternică publicitate a unei cărți. Nimeni nu spune însă cât a costat sau cine a plătit rețeaua extinsă de afișaj stradal.
Panourile sunt publice și sunt amplasate în cele mai vizibile locuri, însă lipsește un element fundamental: care este sursa de finanțare pentru cea mai scumpă campanie outdoor din 2024?
Integral la SNOOP
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.