
Foto: luxembourgnews.com

Cardinalul Jean-Claude Hollerich, de la Sinodului despre Sinodalitate, a cerut o „schimbare de paradigmă culturală" în ceea ce privește condamnarea de către Biserică a activității homosexuale și a spus că există un procent „mai mare" de homosexuali în „instituțiile Bisericii" decât în societatea civilă, potrivit Lifesitenews
Hollerich a făcut aceste comentarii într-un lung interviu acordat cotidianului L'Osservatore Romano, cotidianul Vaticanului. Vorbind pe larg despre Sinodul privind sinodalitatea, Hollerich l-a lăudat mai întâi pe Papa Francisc pentru că nu este „un liberal", ci mai degrabă „un radical".
Radicalitatea lui Francisc este „mila" sa, a atestat Hollerich, adăugând că „trebuie să ne întrebăm cu toții ce înseamnă să fim creștini astăzi".
„Această întrebare este, de asemenea, cheia acestui pontificat: să acceptăm inadecvarea unei pastorații care este fiica unor epoci trecute și să regândim misiunea", a spus Hollerich. „O alegere care are implicații teologice grele și curajoase".
Unul dintre modurile în care acest lucru se va evidenția este „echilibrul dintre laici și cler", care „va fi foarte diferit în viitor față de cel actual", a spus Hollerich, precizând că acest lucru se va întâmpla „atât datorită rezultatului acestui Sinod, cât și datorită reducerii vocațiilor".
Hollerich a abordat, de asemenea, subiectul „discriminării" persoanelor de același sex, spunând că Biserica trebuie să „schimbe" cultura din jurul abordării sale față de homosexuali pentru a fi una mai favorabilă.
Când a fost întrebat despre exemplul bisericilor protestante - care, în ciuda promovării binecuvântărilor pentru persoanele de același sex, nu au găsit un nou sprijin în rândul tinerilor - Hollerich a răspuns „bineînțeles că nu. Pentru că asta nu este suficient".
În schimb, el a spus că, pentru Biserica Catolică, „este nevoie de o schimbare mai profundă a paradigmei culturale și de o convertire a spiritului".
A face Biserica mai deschisă față de homosexuali, a spus Hollerich, „nu este o problemă de drept canonic, norme sau structuri. Este ceea ce Papa a spus Bisericii germane".
„A anunța Evanghelia astăzi înseamnă a anunța bucuria vieții în Dumnezeu, găsirea sensului vieții în Isus Hristos", a spus Hollerich, argumentând că „a trăi pe urmele lui Hristos înseamnă a trăi bine, înseamnă a te bucura de viață". Suntem chemați să anunțăm o veste bună, nu un set de reguli sau interdicții", a mai spus cardinalul, care este și arhiepiscop de Luxemburg și președinte al Comisiei Conferințelor Episcopale din Comunitatea Europeană (COMECE).
Dezvoltând tema unei Biserici „incluzive", promovată adesea de Papa Francisc, Hollerich a afirmat că „toată lumea este chemată".
„Nimeni nu este exclus: chiar și divorțații recăsătoriți, chiar și homosexualii, toată lumea. Împărăția lui Dumnezeu nu este un club exclusivist. Uneori există discuții în Biserică despre accesibilitatea acestor grupuri la Împărăția lui Dumnezeu, iar acest lucru creează o percepție de excludere într-o parte a poporului lui Dumnezeu. Ei se simt excluși, iar acest lucru nu este corect! Nu este vorba despre subtilități teologice sau disertații etice: este vorba pur și simplu de a afirma că mesajul lui Hristos este pentru toată lumea!”
Cardinalul-cheie al Sinodului a adăugat, de asemenea, că susține argumentul că homosexualitatea este un „fruct al creației", adăugând că „la fiecare pas al creației, Dumnezeu este mulțumit de lucrarea Sa".
Cardinalul a oferit un oarecare sprijin „căsătoriei" între persoane de același sex, spunând că, deși nu există „niciun scop procreativ care să o caracterizeze", "acest lucru nu înseamnă că relația lor emoțională nu are nicio valoare".
„Credeți că Dumnezeu ar putea vreodată să blesteme doi oameni care se iubesc?", a întrebat el, părând să sugereze că homosexualii ar putea exprima o „iubire" reală.
Hollerich însuși este cunoscut pentru susținerea publică a mișcării homosexuale. La începutul acestui an, el a calificat drept „falsă" denunțarea de către Biserică a actelor homosexuale ca fiind păcătoase. El a adăugat că există „homosexuali printre preoții mei" în Arhiepiscopia sa din Luxemburg. „Am femei și bărbați homosexuali printre laici", a adăugat el, „și ei știu că au o casă în Biserică"."
Hollerich a făcut apel la o „schimbare" a învățăturii Bisericii cu privire la homosexualitate, care vine în completarea deschiderii sale față de hirotonirea femeilor în preoția sacră și deschiderea Ordinelor Sfinte pentru bărbații căsătoriți.
În august, Hollerich a afirmat atunci că gândurile sale despre homosexualitate erau „în deplin acord cu Papa Francisc".
Documentul din 1986, „Despre îngrijirea pastorală a persoanelor homosexuale", afirmă că „o abordare cu adevărat pastorală va aprecia necesitatea ca persoanele homosexuale să evite păcatul” .Acest lucru este reluat de Catehismul Bisericii Catolice, care învață că: „actele homosexuale sunt intrinsec dezordonate”.. Ele sunt contrare legii naturale. Ele închid actul sexual la darul vieții. Ele nu pornesc de la o complementaritate afectivă și sexuală autentică. În niciun caz nu pot fi aprobate".
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Sfântul Maxim Mărturisitorul
Deci, în ce ar putea crește biserica catolică .. de când a pornit rău ..pe arătură ..1054 Marea Schismă?!
Facem o probă .. și vedem unde a ajuns în anul mântuirii 1870 - Conciliul I Vatican .. fix la cele două mari rătăciri din biserica catolică .. și nu sunt singurele, din păcate!
Iată dogma lor, a supremației papale și a infailibilității papale:
“Papa a dobândit dumnezeiască stăpânire care este nelimitată. Pentru papa sunt posibile pe pământ exact cele care sunt posibile în cer pentru Dumnezeu. Dacă papa a atras cu sine în iad milioane de oameni nimeni dintre ei nu va avea dreptul să-l întrebe sfinte părinte de ce faci aceasta. Papa este infailibil precum este și Dumnezeu și are puterea sa facă orice face Dumnezeu. Papa poate schimba firea lucrurilor, poate face orice din nimic. El are puterea de a face din minciună adevăr, are puterea să facă orice este plăcut chiar împotriva adevărului, în afara adevărului și în ciuda adevărului.
Dacă papa pronunța o hotărâre împotriva judecății Lui Dumnezeu, atunci judecată Lui Dumnezeu va trebui îndreptată și schimbată. Papa este lumina adevărului și reflexia lui. Papa este totul peste toate și toate le poate.”
Ferească Dumnezeu!!
Deci, e f clar unde vor ajunge.. direcția e trasată și urmată ..
Noi, însă.. să-L căutam .. pe El .. "Căutați-Mă și veți fi vii!” (Amos 5,5) și când Îi împlinim poruncile în Biserica întemeiată de El ..”Căci nimeni nu poate pune altă temelie, decât cea pusă, care este Iisus Hristos.” (Corinteni 3,11).. atunci vom fi vii!
O SINGURĂ BISERICĂ! O SINGURĂ RÂNDUIALĂ!
“Juratu-S-a Domnul și nu-I va părea rău: "Tu ești preot în veac, după rânduiala lui Melchisedec.”(Psalmul 109,4)
Doamne, ajută!