Primul tren din noul lot de 2,5 miliarde de lei s-a stricat la numai câteva ore după ce a ajuns în România!
Ionuț Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor vorbește despre primul tren din lotul de 2,5 miliarde de lei, care s-a stricat. În cadrul unui interviu, a dat toate detaliile despre investiția fără precedent în domeniul feroviar din România, transmite Bugetul.
Primul tren de la Alstom a venit încă din luna decembrie a anului 2023 în țară dar nu a avut parte de succes. Din cauza unei defecțiuni la alimentarea cu energie, a ajuns la producător. Defecțiunea a fost înlăturată:
„A fost o defecțiune cauzată de funcționarea alimentării cu energie, care a fost înlăturată. Din câte am înțeles, practic s-a înlocuit ceea ce s-a ars – pentru că a fost o variație de tensiune, nu cred că asta e important. Mai important este faptul că recepția nu a fost făcută de către Autoritatea de Reformă Feroviară. Trenul este încă în testare la producător”, a transmis Ionuț Săvoiu pentru Agerpres.
Trenul s-a stricat, dar când vin celelalte bucăți?
În aceste momente, 3 trenuri sunt în testare. Două ar urma să intre în circuit, dar nu se știe o dată exactă nici măcar la Ministerul Transporturilor. Cel mai probabil, în toamna anului 2024 vor ajunge pe inelului de la Făurei. Tot ce pot transmite autoritățile este că va mai dura o vreme, până când vor fi efectuate toate testele.
„Cred că a fost o comunicare defectuoasă. Nu este înțelept, eu cred că paza bună trece primejdia rea, așa cum am mai declarat.
Nu este firesc să fie în circulație până când nu se finalizează tot programul de testare, iar programul de testare este un program complex, nu este ceva care se întâmplă peste noapte”, a adăugat Ionuț Săvoiu, pentru sursa menționată anterior.
Odată ce vor fi aduse în țară trenurile, se va putea stabili și pe ce rută vor circula noile garniturile CFR.
Investiție de 7 miliarde de euro
Potrivit datelor transmise de Alstom la semnarea contractului cu statul român, fiecare tren va avea câte 6 vagoane. Nu mai puțin de 350 de pasageri se vor putea plimba în noile garnituri, care ar ajunge în România abia în 2027, în varianta completă. Trenurile promit a fi ultra-moderne, cu dotări care să justifice investiția-record.
„Fiecare tren va avea șase vagoane, cu o capacitate de 350 de locuri și podea 100% coborâtă, pentru un acces cât mai facil pentru toate categoriile de pasageri. Pe fiecare parte a vagoanelor de mijloc se vor amplasa câte două uși de acces. Pentru vagoanele de capăt se va amplasa o ușă pentru accesul călătorilor pe fiecare parte a vagonului. Sistemul de informare a călătorilor va fi compus dintr-o instalație de sonorizare și o instalație de afișare dinamică. Fiecare vagon al RE-IR va fi prevăzut cu spații pentru bagaje de dimensiuni mari”, se arată îngtr-un comunicat Alstom.
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
2003 -- Alstom se confruntă cu o criză financiară cauzată de vânzări slabe și datorii de peste 5 miliarde de dolari. Pentru a evita falimentul, compania primește un ajutor de 3,2 miliarde de euro din partea guvernului francez.
2009 -- Practicile comerciale Alstom sunt puse sub semnul întrebării de către Departamentul de Justiție al Statelor Unite (DOJ), potrivit Legii americane privind practicile de corupție în străinătate, lege care are sferă extrateritorială.
2010 -- DOJ deschide o investigație asupra practicilor comerciale ale Alstom, concentrându-se pe o tranzacție din 2003 în Indonezia, evaluată la 118 milioane USD.
13 aprilie 2013 -- Directorul executiv al Alstom, Frédéric Pierucci, este arestat pe Aeroportul Internațional John F. Kennedy din New York. El este acuzat de acoperirea intenționată a presupusei corupții a companiei sale și închis într-o unitate de înaltă securitate timp de 14 luni.
2014 -- Alstom este amendat cu 772 de milioane de dolari de către DOJ în legătură cu mita plătită pentru a obține contracte în diferite țări.
Alstom Network UK este acuzat de Serious Fraud Office (SFO) din Regatul Unit în legătură cu infracțiuni de corupție presupuse a fi comise la obținerea de contracte de transport în India, Polonia și Tunisia.
2015 -- Sunt adăugate acuzații suplimentare de corupție legate de contractele pentru metroul din Budapesta.
2018 -- Trei directori Alstom sunt găsiți vinovați de practici de corupție în urma unei investigații a OFS cu privire la acuzațiile conform cărora mai multor politicieni și oficiali lituanieni li s-au oferit mită în schimbul obținerii de
contracte. [Aviz amatorilor !]
2021 -- Cel mai mare fond de pensii din Norvegia, KLP, declară că va dezinvesti de la Alstom acuzat într-un raport ONU pentru legături cu coloniile israeliene din Cisiordania ocupată.