

Un fost ofițer de contrainformații militare, data afară ilegal din Armată după ce a investigat implicarea serviciului secret al Armatei – DGIA în alegerile prezidențiale din 2009, a solicitat CNSAS să precizeze dacă, în 2009, când l-a verificat pe actualul președinte al Curții Constituționale, Marian Enache, a solicitat și dosarele fostei Securități deținute de MApN și gestionate de DGIA.
Ofițerul cu pricina este col. (r) Doru Paraschiv, autorul campaniei de dezvăluiri „Singur în inima Sistemului”, făcute în exclusivitate pentru „Independent news”.
„Fond rețea”
Pe 5 mai 2009, CNSAS a eliberat Adeverința nr. 2641. În acel an, Marian Enache a fost verificat în calitate de candidat la Senat. Adeverința constata că „nu există date sau documente din care să rezulte calitatea de lucrător sau de colaborator al Securității, în sensul legii”, adică nu a făcut poliție politică.
Singurele informații date publicității au fost că „SRI a comunicat că domnul Enache Marian figurează cu dosar Fond rețea (F.R) 7259 Vaslui, dar dosarul nu s-a păstrat în arhivă.”
Aceste informații au fost cuprinse în „Nota de constatare nr. S/DI/I/585 din data de 23.02.2009, emisă de direcția de specialitate din cadrul Consiliului Național pentru Studierea Arhivelor Securității”.
Context
În solicitarea trimisă CNSAS, col. (r) Doru Paraschiv prezintă și o serie de informații de context istoric, extrem de relevante, referitoare la dosarul lui Marian Enache.
„Dosarele colaboratorilor/informatorilor Securității, în fapt „surse cu aprobare de la PCR”, au fost preluate de MApN/DGIA după Revoluția din 1989.
În cazul lui Enache Marian, în calitatea sa de avocat activ și membru PCR, a fost evidențiat ca facând parte din dosar Fond rețea- FR 7259 Vaslui, iar asta indică faptul că făcea parte/era în colaborare cu Direcția I „Informații Interne”, adică cu cea mai de temut direcție a Securitatii, cea mai discret conspirată, deoarece reprezenta poliția politică internă a PCR și se ocupa, la vârful conducerii României, de eliminarea oponenților din interiorul conducerii de partid și de stat, inclusiv a oponenților conducerii Securității însăși. Lucrătorii acestei direcții aveau cea mai mare putere, aveau structuri proprii de supraveghere și monitorizare totală a persoanelor- țintă vizate informativ-operativ (…)
Din aceste motive, persoana Enache Marian și activitatea sa au fost și sunt pe deplin protejate și conspirate și în prezent, iar probele colaborării sale cu Securitatea ca poliție politică sunt păstrate la MApN/DGIA, cum a fost, de pildă, și cazul ex-președintelui României Traian Băsescu, alias „Petrov”.
Fac precizarea că sursele Securității cu aprobare de la PCR, cum este și cazul lui Marian Enache, reprezentau o categorie specială a colaboratorilor fostei Securități, care erau racolați sau recrutați din rândul membrilor PCR, iar aceștia aveau o evidențiere specială în cadrul rețelelor informative ale lucrătorilor fostei Securități și făceau parte din „Fond rețea”, așa cum CNSAS a comunicat în adresa sus-menționată”, a scris col. (r) Doru Paraschiv.
Verificări necesare
În aceste condiții, fostul ofițer de contrainformații militare solicită „verificări inter-instituționale prevăzute de lege referitoare la calitatea de colaborator al Securității a președintelui CCR Marian Enache”.
El explică și de ce dosarul lui Enache nu s-a păstrat în arhiva SRI.
„Având în vedere că arhiva fostei Direcții de Securitate a Statului a fost preluată de Armată/MApN, imediat după Revoluția din ’89, iar ulterior doar o parte a fost transferată către SRI și SIE, vă solicit să verificați dacă CNSAS a solicitat informații și de la Direcția Generală de Informații a Apărării (DGIA) cu privire la acest dosar, respectiv să comunicați dovada acestui demers.
În cazul în care nu a fost solicitat acest lucru, vă rog să efectuați demersurile necesare pentru a verifica existența dosarului în arhivele DGIA/MApN”, scrie col. Paraschiv.
El solicită ca „prin comunicate, să fie făcut cunoscute opiniei publice verificările inter-instituționale și rezultatul acestora.
„Totodată solicit să fiu convocat în ședința Colegiului de conducere a CNSAS, în care va fi discutată cererea mea, pentru a vă furniza informații și dovezi, împreună cu avocatul meu- posesor de autorizație de acces la informații clasificate secrete de stat”, mai punctează col. Paraschiv.
SOLICITAREA ADRESATĂ CNSAS DE CĂTRE COL. DORU PARASCHIV - DOCUMENT
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
- decret desfintare DSS , in ianuarie 1990 de catre Iliescu si trecerea ei subordinea M.Ap.N
- legilsatie in cauza prin care fostele DIRECTII ALE SECURITATII ( DSS ) au fost imprastiate in SIE , SRI , DIPI , SPP , etec, etc , repetam CU CONTROL COMISII PARLAMENTARE IN CAUZA mai mult cu SEFII DE SERVICII IN CAUZA , NUMITI CIVILI DIN CADRELE POLITICE ALESE "
- legislatie in cauza prin care M.Ap.N. prin serviciul in cauza de informare DIM , dupa aceea DIA , dupa DGIA , si tot asa aveau si au accesul la toate informatiile care pot periclita " SIGURANTA STATULUI " la fel ca alte institutii de stat in CSAT , adica numiere " PRESEDINTE de stat , cat si PRESEDINTII CU FUNCTIONALITATE DE STAT LA NIVEL LEGAL RECTE CCR .
- legislatie in cauza privind " Controlul prin Parchetul Militar " a tutoror cadreleor militare institutii de stat " SRI , SIE , SPP , DGPI , etc, etc
Apoi cu atat control " M.Ap.N " atat judiciar cat si informativ de vreo 35 de ani , cum sa ne " minunam " acum ca securistii " AU CONTROLOL POLITIC , JURIDIC SI DECIZIONAL " , cand astia foste cadre comuniste , au toti peste 60 de ani , multi la pensie , multi decedati , DAR SE RIDICA PROBLEMA " FIILOR , FIILOR LOR " ca la zicerea lui Stefan cel Mare , adica " MOLDOVA nu este a mea ci a urmasilor , urmasilor vostri " aici " SECURITATEA nu este a mea ci a urmasilor , urmasilor vostri " Poate asa o fi , dar noi astia " prostii din tramvai " ne intrebam simplu CUM SA CONDUCA SECURISTII ,trecuti , prezenti si viitori , cand ei prin institutiile lor " AU ROL DE INFROMARE NU DE EXECUTARE " , Adica aplicarea legii apartine tocmai cui legal :
1.PRESEDINTE
2.CSAT
3.MINISTER PUBLIC
4.MINISTER DE JUSTITIE
5.MINISTER DE INTERNE
6.MINISTER APARARE NATIONALA
Apoi ori toti , traim intr-o permanenta " minciuna functional constitutionala " , ori astia " securistii , prin fii , fiilor lor conduc in toate aceste ministere , legal/nelegal , depinde tot de lege , ori " raspunderea si infractionalitatea se muta periodic de la unii la altii in functie de grupul decident politic ales " cu presedintele ales democratic" , bulibasa in cauza , si atunci cand orice infractiune la nivel de decident politic national , are o vina , nu a lui doar a " SECURISTULUI DIN UMBRA " Doamne ajuta , in n ce ha de " fara raspundere a nimanui traim "