

Noul primar Capitalei, Gabriela Firea, a declarat că va face totul pentru ca transportul public de suprafață din București să fie gratuit.
Aceasta a declarat că s-a analizat opțiunea ca RATB să fie gratuit și că este realizabilă din punct de vedere economic.
"Unul dintre primele proiecte pe care le voi depune se refera la restructurarea, redresarea RATB. Exista un plan economic care poate fi aplicat, prin care transportul public sa fie gratuit. Vrem sa incurajam calatoriile cu transportul public, ca sa lasam masina acasa si sa nu mai fie traficul atat de sufocant. Am vorbit cu specialiști și am făcut un calcul de oportunitate și am decis că se poate face. E vorba doar despre RATB, nu și metroul, acesta aparține de Ministerul Transporturilor. E un plan economic ce poate fi aplicat", a spus Gabriela Firea la B1 TV.
Aceasta a declarat că s-a analizat opțiunea ca RATB să fie gratuit și că este realizabilă din punct de vedere economic.
"Unul dintre primele proiecte pe care le voi depune se refera la restructurarea, redresarea RATB. Exista un plan economic care poate fi aplicat, prin care transportul public sa fie gratuit. Vrem sa incurajam calatoriile cu transportul public, ca sa lasam masina acasa si sa nu mai fie traficul atat de sufocant. Am vorbit cu specialiști și am făcut un calcul de oportunitate și am decis că se poate face. E vorba doar despre RATB, nu și metroul, acesta aparține de Ministerul Transporturilor. E un plan economic ce poate fi aplicat", a spus Gabriela Firea la B1 TV.
Proiectul este fezabil mai ales dacă RATB își va acoperi din cheltuieli vânzând în străinătate tramvaie fabricate în România, a mai spus primarul Capitalei.
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
În orice oraș din lume care se respectă, transportul în comun este relativ SCUMP. Acolo unde este gratis este un oraș mic, seviciu sezonal sau se aplică anumite restricții. Nu știu de capitala unei țări unde poți călători pe gratis. Sistemul de transport public al Bucureștiului este cel mai mare din România și unul dintre cele mai mari din Europa.
Consecințe negative (https://en.wikipedia.org/wiki/Free_public_transport):
-- reducerea serioasă a veniturilor
-- creșterea generală a taxelor (inclusiv pentru cei care nu folosesc transportul în comun)
-- vehicule de transport public transformate în adăposturi pentru cei fără adăpost
-- atragerea unui număr mare de huligani, vagabonzi și alți călători cu "probleme" având ca efect
(1) creșterea bruscă a actelor de vandalism și huliganism,
(2) creșterea costurilor în materie de securitate și
(3) întoarcerea călătorilor înfricoșați la mașinile lor.
Această manevră populistă miroase mai degrabă a mită / cumpărare / câștigare a voturilor pentru alegerile din toamnă.