Ministerul Justiției a anunțat dezbatere publică pentru un proiect de Hotărâre a Guvernului pentru stabilirea specificațiilor tehnice privind prelevarea și stocarea electronică a datelor biometrice ale cetățenilor pentru cardul de cetățenie biometric, semnalează ortodoxinfo.ro.
Mai jos redăm prezentarea proiectului, cum apare pe site-ul Ministerului Justiției, iar nota de fundamentare poate fi citită aici.
La depunerea cererii de acordare sau redobândire a cetățeniei române solicitantului i se preiau impresiunile digitale și imaginea facială, în condițiile legii.
În temeiul dispozițiilor art. 7 din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, Ministerul Justiției supune dezbaterii publice proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru stabilirea specificațiilor tehnice privind prelevarea și stocarea electronică a datelor biometrice colectate potrivit dispozițiilor Legii cetățeniei române nr. 21/1991, a măsurilor necesare pentru asigurarea securității și confidențialității acestora, a procedurii de prelevare a impresiunilor digitale, a cerințelor privind calitatea și standardele tehnice pentru amprente și imaginea facială, a formei și conținutului, specificațiilor tehnice și elementelor de siguranță ale cardului de cetățenie română, a procedurii de eliberare a cardului de cetățenie română, precum și declararea pierderii, furtului și deteriorării acestuia, însoțit de Nota de Fundamentare.
Propunerile, sugestiile și opiniile cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus dezbaterii pot fi transmise în scris pe adresa Ministerului Justiției, str. Apolodor, nr.17, sector 5, București, pe fax, la nr. 037 204 1195 sau la adresa de e-mail dean@just.ro.
Proiect de Hotărâre a Guvernului
HOTĂRÂRE pentru stabilirea specificațiilor tehnice privind prelevarea și stocarea electronică a datelor biometrice colectate potrivit dispozițiilor Legii cetățeniei române nr. 21/1991, a măsurilor necesare pentru asigurarea securității și confidențialității acestora, a procedurii de prelevare a impresiunilor digitale, a cerințelor privind calitatea și standardele tehnice pentru amprente și imaginea facială, a formei și conținutului, specificațiilor tehnice și elementelor de siguranță ale cardului de cetățenie română, a procedurii de eliberare a cardului de cetățenie română, precum și declararea pierderii, furtului și deteriorării acestuia
În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 13² alin. (9), art. 20 alin. (10) și al art. 22¹ alin. (10) din Legea cetățeniei române nr. 21/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. X alin. (8) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 100/2024 privind modificarea și completarea Legii cetățeniei române nr. 21/1991, precum și pentru modificarea și completarea altor acte normative,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1 – Prezenta hotărâre stabilește specificațiile tehnice privind prelevarea și stocarea electronică a datelor biometrice colectate potrivit dispozițiilor Legii cetățeniei române nr. 21/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare legea, măsurile necesare pentru asigurarea securității și confidențialității datelor biometrice prelevate, inclusiv pentru prevenirea accesului neautorizat, procedura de prelevare a impresiunilor digitale și cerințele privind calitatea și standardele tehnice pentru amprente și imaginea facială, forma și conținutul, specificațiile tehnice și elementele de siguranță ale cardului de cetățenie română, procedura de eliberare a cardului de cetățenie română, precum și declararea pierderii, furtului și deteriorării acestuia și modul de gestionare a datelor din aplicația informatică utilizată pentru colectarea datelor biometrice și datelor personale ale solicitanților în procesul de acordare la cerere a cetățeniei române, în vederea cooperării dintre Ministerul Afacerilor Interne și Autoritatea Națională pentru Cetățenie.
Art. 2 – (1) Cardul de cetățenie română, denumit în continuare cardul de cetățenie, este documentul care face dovada cetățeniei române și care se eliberează de către Autoritatea Națională pentru Cetățenie și misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în condițiile prevăzute de lege.
(2) Forma și conținutul cardului de cetățenie sunt prevăzute în anexa nr. 1.
Art. 3 – (1) La depunerea cererii de acordare sau redobândire a cetățeniei române solicitantului i se preiau impresiunile digitale și imaginea facială, în condițiile legii.
(2) Dispozițiile alin. (1) sunt aplicabile în mod corespunzător:
a) copilului care a împlinit vârsta de 14 ani la data depunerii cererii, pentru care părinții ori, după caz, părintele solicită acordarea sau redobândirea cetățeniei române;
b) celor care au formulat cereri de acordare a cetățeniei întemeiate pe dispozițiile art. 82 din lege.
(3) Datele biometrice prevăzute la alin. (1) sunt prelevate de către personalul desemnat din cadrul Autorității Naționale pentru Cetățenie și al misiunilor diplomatice și oficiilor consulare ale României.
(4) Impresiunile digitale se preiau sub forma unei amprente plane a degetului arătător de la ambele mâini. În cazul în care calitatea impresiunilor digitale este necorespunzătoare și/sau degetele arătătoare prezintă răni, se preia amprenta plană, de bună calitate, a degetelor mijlocii, inelare sau mari ale solicitantului, după caz.
(5) Sunt exceptați de la obligația de furnizare a impresiunilor digitale, în cazul acestora preluându-se doar imaginea facială:
a) copiii minori pentru care se solicită acordarea sau redobândirea cetățeniei române, potrivit prevederilor legii, care nu se încadrează în situația prevăzută la alin. (2) lit. a);
b) persoanele pentru care prelevarea impresiunilor digitale este fizic imposibilă.
(6) Dispozițiile alin. (5) sunt aplicabile în mod corespunzător copiilor născuți după data depunerii cererii de acordare sau redobândire a cetățeniei române de către părinți sau, după caz, de către părinte, în cazul acestora imaginea facială urmând a se prelua cu ocazia depunerii jurământului de credință de către părinți sau, după caz, de către părinte.
(7) La preluarea imaginii faciale persoana nu trebuie să aibă capul acoperit și ochii închiși, iar expresia feței acestuia trebuie să reprezinte o stare comună. Prin excepție, preluarea imaginii faciale se poate realiza cu capul acoperit, pentru motive religioase, cu condiția ca fața titularului, de la baza bărbiei și până la frunte, să fie vizibilă în mod clar și fără umbre de lumină. Ochelarii sunt acceptați în fotografii numai dacă lentilele nu sunt colorate, nu reflectă lumina, nu provoacă umbre și nu au porțiuni care să ascundă ochii. Rama ochelarilor nu trebuie să acopere nicio porțiune a ochilor. Fundalul utilizat pentru preluarea imaginii faciale trebuie să fie neutru, deschis la culoare, astfel încât fotografia preluată să reprezinte cât mai fidel trăsăturile și fizionomia celui în cauză.
Art. 4 – (1) La depunerea jurământului de credință, personalul desemnat din cadrul Autorității Naționale pentru Cetățenie sau, după caz, al misiunii diplomatice sau oficiului consular procedează la preluarea imaginii faciale a persoanei care urmează să depună jurământul de credință, precum și a copiilor minori pentru care aceasta a solicitat acordarea sau redobândirea cetățeniei române, datele astfel colectate servind la personalizarea cardului de cetățenie.
(2) Dispozițiile alin. (1) sunt aplicabile în mod corespunzător și în cazul minorului care a dobândit, potrivit legii, cetățenia română la cererea părinților cetățeni români sau, după caz, a părintelui cetățean român, cu ocazia eliberării certificatului provizoriu de cetățenie.
Art. 5 – Impresiunile digitale colectate potrivit dispozițiilor art. 3 și imaginea facială prelevată potrivit dispozițiilor art. 4 se includ în mediul de stocare electronică al cardului de cetățenie.
Art. 6 – (1) În situația în care titularul și-a schimbat numele și/sau prenumele după aprobarea cererii de acordare sau redobândire a cetățeniei române, cardul de cetățenie va fi eliberat cu datele indicate în ordinul de aprobare a cererii sau, după caz, în hotărârea prevăzută la art. 131 alin. (1) din lege, iar titularul va prezenta ulterior autorităților române competente pentru eliberarea certificatului de naștere, a actului de identitate sau a pașaportului, cardul de cetățenie însoțit de dovada schimbării numelui și/sau prenumelui.
(2) În situația în care titularul și-a schimbat numele și/sau prenumele înainte de aprobarea cererii în condițiile alin. (1), se va proceda la rectificarea acestor date de către Autoritatea Națională pentru Cetățenie, iar cardul de cetățenie va fi eliberat cu datele actualizate.
(3) Dispozițiile alin. (1) și (2) sunt aplicabile în mod corespunzător și copiilor minori incluși în cererea de acordare sau de redobândire a cetățeniei române formulată de părinți sau, după caz, de părintele solicitant.
Art. 7 – (1) Cardul de cetățenie este produs de Compania Națională "Imprimeria Națională” – S.A.
(2) Personalizarea cardurilor de cetățenie se realizează de Centrul Național Unic de Personalizare a Pașapoartelor Electronice din cadrul Direcției Generale de Pașapoarte din subordinea Ministerului Afacerilor Interne.
(3) Datele stocate în bazele de date de producție constituite și gestionate de Centrul Național Unic de Personalizare a Pașapoartelor Electronice în vederea personalizării cardurilor de cetățenie se șterg imediat, prin procedură automată și ireversibilă, după personalizarea cardului de cetățenie și transmiterea acestuia la autoritatea competentă să îl elibereze.
Art. 8 – (1) Pentru colectarea datelor biometrice și datelor personale ale solicitanților în procesul de acordare la cerere a cetățeniei române se utilizează platforma informatică prevăzută la art. X alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 100/2024 privind modificarea și completarea Legii cetățeniei române nr. 21/1991, precum și pentru modificarea și completarea altor acte normative, administrată din punct de vedere tehnic de către Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcția Generală pentru Comunicații și Tehnologia Informației.
(2) Autoritățile competente să preia cererile de acordare sau redobândire a cetățeniei române transmit datele personale, impresiunile digitale și imaginea facială colectate în procesul de acordare la cerere a cetățeniei române în platforma informatică prevăzută la alin. (1).
(3) Specificațiile tehnice privind prelevarea și stocarea electronică a datelor biometrice, precum și măsurile necesare pentru asigurarea securității și confidențialității acestora în cadrul platformei informatice administrată din punct de vedere tehnic de către Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcția generală pentru comunicații și tehnologia informației, sunt prevăzute în anexa nr. 2.
(4) Modul de gestionare a datelor din aplicația informatică prevăzută la alin. (1), respectiv a datelor prevăzute la art. XII alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 100/2024 privind modificarea și completarea Legii cetățeniei române nr. 21/1991, precum și pentru modificarea și completarea altor acte normative, precum și modul de cooperare dintre Ministerul Afacerilor Interne prin structurile de specialitate, Autoritatea Națională pentru Cetățenie, Ministerul Afacerilor Externe și Compania Națională „Imprimeria Națională” – S.A. se stabilesc prin protocol încheiat între aceste instituții.
Art. 9 – (1) Cardul de cetățenie română se ridică de la instituția unde titularul a depus jurământul de credință ori, în cazul minorului care a dobândit, potrivit legii, cetățenia română la cererea părinților cetățeni români sau, după caz, a părintelui cetățean român, de la cea care a eliberat certificatul provizoriu de cetățenie.
(2) În sensul alin. (1), prin instituție se înțelege:
a) Autoritatea Națională pentru Cetățenie;
b) misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României.
(3) Prin excepție de la dispozițiile alin. (1), la cererea titularului, a părintelui sau, după caz, a reprezentantului sau ocrotitorului legal al persoanei cu privire la care, prin hotărâre judecătorească, a fost instituită măsura de ocrotire a consilierii judiciare sau a tutelei speciale ori o altă măsură corespondentă care are drept efect restrângerea sau lipsirea de capacitatea de exercițiu, în situații justificate cu documente, cardul de cetățenie poate fi ridicat și de la o altă misiune diplomatică/oficiu consular al României ori de la Autoritatea Națională pentru Cetățenie; în acest caz, cererea se depune la instituția competentă potrivit dispozițiilor alin. (1), cu ocazia depunerii jurământului de credință sau, în cazul minorului care a dobândit, potrivit legii, cetățenia română la cererea părinților sau, după caz, a părintelui cetățean român, cu ocazia eliberării certificatului provizoriu de cetățenie.
(4) Cardul de cetățenie se ridică de titular, părinte, reprezentantul sau ocrotitorul legal al persoanei cu privire la care, prin hotărâre judecătorească, a fost instituită măsura de ocrotire a consilierii judiciare sau a tutelei speciale ori o altă măsură corespondentă care are drept efect restrângerea sau lipsirea de capacitatea de exercițiu ori, după caz, de persoana împuternicită prin procură specială și autentică, după stabilirea identității persoanei solicitante.
(5) La ridicarea cardului de cetățenie, persoana solicitantă are obligația să prezinte următoarele documente, în original:
a) un document de identitate sau un document de călătorie valabil;
b) certificatul de naștere al minorului, după caz;
c) înscrisuri doveditoare a calității de reprezentant sau ocrotitor legal, după caz;
d) procura specială din partea titularului, a ambilor părinți ori, după caz, a părintelui cetățean român sau reprezentantului sau ocrotitorului legal, după caz, autentificată, în țară de notarul public, iar în străinătate de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României ori de autoritățile străine competente; procurile speciale date la autoritățile străine competente trebuie să respecte condițiile prevăzute la alin. (6);
e) alte documente necesare, după caz.
(6) Procura specială și actele de stare civilă ale străinilor și ale cetățenilor statelor membre ale Uniunii Europene, Confederației Elvețiene și Spațiului Economic European emise de autoritățile străine, însoțite, după caz, de traducerea legalizată trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
a) documentele eliberate de autoritățile statelor semnatare ale Convenției cu privire la suprimarea cerinței supralegalizării actelor oficiale străine, adoptată la Haga la 5 octombrie 1961, la care România a aderat prin Ordonanța Guvernului nr. 66/1999, cu modificările și completările ulterioare, se apostilează;
b) documentele eliberate de autoritățile statelor cu care România a încheiat tratate de asistență judiciară sunt scutite de supralegalizare, apostilare sau de orice altă formalitate, potrivit prevederilor cuprinse în tratatele respective;
c) extrasele eliberate de autoritățile străine potrivit Convenției nr. 16 a Comisiei Internaționale de Stare Civilă referitoare la eliberarea extraselor multilingve ale actelor de stare civilă, semnată la Viena la 8 septembrie 1976, la care România a aderat prin Legea nr. 65/2012, sunt scutite de supralegalizare, apostilare sau de orice altă formalitate;
d) documentele eliberate de statele membre ale Uniunii Europene care intră sub incidența Regulamentului (UE) 2016/1.191 al Parlamentului European și al Consiliului din 6 iulie 2016 privind promovarea liberei circulații a cetățenilor prin simplificarea cerințelor de prezentare a anumitor documente oficiale în Uniunea Europeană și de modificare a Regulamentului (UE) nr. 1.024/2012 sunt scutite de supralegalizare, apostilare sau orice altă formalitate;
e) documentele care nu se încadrează în categoriile prevăzute la lit. a) – d) se supralegalizează în condițiile prevăzute la art. 1.093 din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
(7) Titularul are obligația de a păstra certificatul provizoriu de cetățenie până la eliberarea cardului de cetățenie română. La data ridicării cardului de cetățenie română, certificatul provizoriu de cetățenie se reține de personalul Autorității Naționale pentru Cetățenie sau, după caz, al misiunii diplomatice sau al oficiului consular.
(8) La cererea titularului, părintelui sau, după caz, a reprezentantului sau ocrotitorului legal al persoanei cu privire la care, prin hotărâre judecătorească, a fost instituită măsura de ocrotire a consilierii judiciare sau a tutelei speciale ori o altă măsură corespondentă care are drept efect restrângerea sau lipsirea de capacitatea de exercițiu, prin excepție de la dispozițiile alin. (1), în străinătate, cardul de cetățenie română poate fi expediat prin servicii de curierat la domiciliul sau la reședința titularului, cu suportarea de către acesta a contravalorii serviciului prestat; cererea se depune la misiunea diplomatică sau oficiul consular competent potrivit dispozițiilor alin. (1), cu ocazia depunerii jurământului de credință sau, în cazul minorului care a dobândit, potrivit legii, cetățenia română la cererea părinților sau, după caz, a părintelui cetățean român, cu ocazia eliberării certificatului provizoriu de cetățenie.
(9) Cardurile de cetățenie emise și neridicate în termen de 1 an de la emitere, aflate la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României, se trimit Autorității Naționale pentru Cetățenie.
Art. 10 – (1) Pierderea sau deteriorarea cardului de cetățenie română se declară de îndată de către titular la Autoritatea Națională pentru Cetățenie, sau, în cazul cetățenilor români cu domiciliul în străinătate, la cea mai apropiată misiune diplomatică sau oficiu consular al României. Declarația va conține în mod obligatoriu data și condițiile în care s-a produs evenimentul, precum și alte informații/documente care să ateste situația în cauză.
(2) În cazul furtului cardului de cetățenie, titularul sesizează, de îndată, cea mai apropiată unitate de poliție din țară sau, după caz, de pe teritoriul statului în care s-a produs evenimentul, solicitând eliberarea unei adeverințe care să ateste declararea evenimentului respectiv și informează de îndată Autoritatea Națională pentru Cetățenie, sau, în cazul cetățenilor români cu domiciliul în străinătate, cea mai apropiată misiune diplomatică sau oficiu consular al României.
(3) Obligația declarării pierderii sau deteriorării cardului de cetățenie poate fi realizată și cu ocazia depunerii cererii pentru eliberarea unui nou card de cetățenie, situație în care titularul va declara pe propria răspundere împrejurările producerii evenimentului.
(4) În situația în care misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României au fost înștiințate de pierderea, furtul sau deteriorarea unui card de cetățenie, acestea notifică, de îndată, prin mecanisme informatice, Autoritatea Națională pentru Cetățenie, cu excepția situațiilor în care declararea evenimentului este însoțită de depunerea cererii pentru eliberarea unui nou card de cetățenie.
Art. 11 – (1) Cererile pentru eliberarea unui nou card de cetățenie română în caz de pierdere, furt sau deteriorare a acestuia se adresează Autorității Naționale pentru Cetățenie sau, în cazul cetățenilor români cu domiciliul în străinătate, misiunilor diplomatice sau oficiilor consulare ale României din statul pe teritoriul căruia solicitantul își are domiciliul sau reședința legală.
(2) Autoritățile competente pot elibera, la cerere, noi carduri de cetățenie în locul celor declarate pierdute, deteriorate sau furate, numai dacă evenimentul a fost declarat potrivit dispozițiilor prezentei hotărâri.
(3) În cazul deteriorării cardului de cetățenie, soluționarea cererii pentru eliberarea unui nou card este condiționată de prezentarea documentului sau a fragmentelor acestuia și este posibilă numai dacă acestea cuprind elemente de conținut care să permită identificarea documentului.
(4) În cazul declarării furtului cardului de cetățenie la cea mai apropiată unitate de poliție din străinătate, adeverința va fi însoțită de o traducere a acesteia, efectuată de un traducător autorizat.
(5) Cardul de cetățenie se ridică de la instituția unde a fost depusă cererea de eliberare a acestuia. Dispozițiile art. 9 alin. (2) – (6) și (8) rămân aplicabile.
Art. 12 – Dispozițiile art. 10 și 11 sunt aplicabile în mod corespunzător în situația pierderii, furtului sau deteriorării cardului de cetățenie eliberat minorului sau persoanei cu privire la care, prin hotărâre judecătorească, a fost instituită măsura de ocrotire a consilierii judiciare sau a tutelei speciale ori o altă măsură corespondentă care are drept efect restrângerea sau lipsirea de capacitatea de exercițiu. În acest caz declarațiile vor fi date de minorul devenit major, de unul dintre părinții minorului sau, după caz, de reprezentantul legal minorului ori de reprezentantul sau ocrotitorul legal al persoanei ocrotite.
Art. 13 – (1) Cererile pentru eliberarea unui nou card de cetățenie depuse la misiunile diplomatice sau la oficiile consulare ale României se soluționează doar după obținerea avizului de la Autoritatea Națională pentru Cetățenie, care atestă calitatea de persoană îndreptățită, potrivit legii, la eliberarea cardului, a celui care a formulat sau, după caz, în numele căruia a fost formulată cererea.
(2) Autoritatea Națională pentru Cetățenie emite avizul favorabil pentru eliberarea unui nou card de cetățenie dacă, după verificarea în evidențele proprii, rezultă că solicitantul sau, după caz, cel în numele căruia a fost formulată cererea, figurează ca persoană căreia i-a fost aprobată cererea de acordare a cetățeniei române, respectiv nu a renunțat și nu i-a fost retrasă cetățenia română.
(3) Cererile pentru eliberarea unui nou card de cetățenie, depuse la misiunile diplomatice sau la oficiile consulare ale României, se transmit în sistem informatic, împreună cu documentele justificative, Autorității Naționale pentru Cetățenie, în vederea emiterii avizului.
Art. 14 – (1) Cardurile de cetățenie declarate pierdute, deteriorate sau furate sunt nule de drept și nu mai pot fi utilizate chiar dacă sunt găsite ulterior.
(2) Cardurile de cetățenie se anulează în caz de pierdere a cetățeniei române, potrivit legii.
(3) În situațiile prevăzute la alin. (1), personalul desemnat din cadrul Autorității Naționale pentru Cetățenie procedează la înscrierea mențiunilor cu acest obiect în evidența informatică a cardurilor de cetățenie.
(4) În situația prevăzută la alin. (2), înscrierea mențiunii de anulare a cardului în evidența informatică a cardurilor de cetățenie se realizează de:
a) personalul desemnat din cadrul Autorității Naționale pentru Cetățenie, în cazul retragerii cetățeniei române;
b) personalul desemnat din cadrul instituției care a eliberat, în condițiile legii, adeverința de renunțare la cetățenia română, în cazul aprobării renunțării la cetățenia română.
Art. 15 – Personalul care prelucrează date cu caracter personal în scopurile prevăzute de lege are obligația de a respecta confidențialitatea și a asigura securitatea acestora, în condițiile dispozițiilor legale aplicabile cu privire la protecția datelor cu caracter personal.
Art. 16 – Modelul declarației în cazul pierderii sau deteriorării cardului de cetățenie și procedura de anulare a acestuia se stabilesc prin ordin al președintelui Autorității Naționale pentru Cetățenie.
Art. 17 – Platforma informatică prevăzută la art. X alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 100/2024 privind modificarea și completarea Legii cetățeniei române nr. 21/1991, precum și pentru modificarea și completarea altor acte normative, colectează datele biometrice și date personale în procesul de acordare la cerere a cetățeniei române exclusiv până la data operaționalizării de către Autoritatea Națională pentru Cetățenie a propriilor soluții informatice prevăzute la art. 72 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 5/2010 pentru înființarea, organizarea și funcționarea Autorității Naționale pentru Cetățenie, aprobată cu modificări prin Legea nr. 112/2010, cu modificările ulterioare și la art. 132 alin. (8) și art. 342 alin. (1) din Legea cetățeniei române nr. 21/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Art. 18 – Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 19 – Prezenta hotărâre intră în vigoare la data de 1 septembrie 2024.
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
s-o vinda pe ma-sa si copii lui si nepotii lui, tirfa satanista!
SLUGA, SCLAV, TRADATOR !
Votati-l ca pe fratele vostru !
Sau am inteles eu gresit?
Ciulaku trebuie sa fie si responsabil pentru proiectele pe care le lanseaza, nu doar sa propuna, ce intelege el din acest proiect si cine i-a soptit la ureche sa-l lanseze? Ma indoiesc 100% ca Ciulaku intelege ceva despre stocarea si protectia datelor personale sensitive si despre amenda serioasa care se plateste conform GDPR in cazul unei brese de securitate.
Deci daca Ciulaku nu intelege nimic despre protectia datelor si cerintele de securitate, al cui este acest proiect si care-i de fapt rolul lui Ciulaku?
Acesta este unul din motivele invocate de guvern pentru acordarea cetățeniei române și nu cum se încearcă să se inducă ideea că de fapt, se dorește doar acordarea cetățeniei române acelor persoane care au avut cetățenie română și, care din diferite motive, au pierdut-o.
Mergem mai departe în realizarea planului Kalergi.
Cartea mea de identitate, care la reînnoire, trebui să fie valabilă pentru următorii zece ani, nu mai este valabilă zece ani.
Îmi este clar că într-un fel sau altul voi fi obligat să accept o carte de identitate digitală.
Mă gândesc ce aș putea face să mă opun, cu șanse de succes, unei astfel de înmatriculări obligatorii.
Nici atunci când Ceaușescu ne-a pus pecetea pe frunte - codul CNP - nu au fost prea mulți care să se opună.
Din câte știu, acum ceva timp în urmă, mai exista cel puțin om persoană care se judeca cu statul român, pe motiv că nu era de acord să primească CNP-ul. Veți zice, datorită îndobitocirii pe care am primit-o cu toții, că este ceva normal să ai CNP. Eu am trăit multă vreme fără CNP, la fel părinții și bunicii mei. Am putut trăi și fără CNP. Acum dacă susții o așa ideea în secunda doi, te trimit la spitalul de nebuni.