Foto: Facebook/Sabin Sărmaș
Cetățenii se vor putea identifica, cu un user și cu o parolă, într-un punct unic de contact, pentru a putea beneficia de orice tip de serviciu fie de stat sau privat, însă mai e nevoie de câțiva ani pentru ca toți românii să aibă identitate electronică, a declarat președintele Autorității pentru Digitalizarea României, Sabin Sărmaș, în cadrul unei emisiunii la Digi24, scrie G4Media.
Potrivit sursei citate, punctul unic va prelua toate datele fiecărui cetățean, va cuprinde toate informațiile care ciruclă în acest moment în sistem electronic.
„Totul ar trebui să arate foarte friendly. Practic ne vom autentifica într-o platforma unică, cu user și parolă. Acolo va exista o zonă de căutare, ca în google de exemplu, care atunci când dai căutare îți afișează o listă de posibile servicii. În Olanda, știu că sistemul generează serviciile în funcție de profilul fiecărui cetățean, practic afișează cam ce-l intersează pe fiecare. Este selectat serviciul serviciul dorit, iar problema devine rezolvată”, a menționat Sărmaș.
Oficialul a adăugat că s-au făcut schimbări majore în ultima perioada pentru ca autoritățile locale să-și dezvolte fiecare platforme și să asigure în sistem electronic serviciile solicitate de cetățeni, însă pentru ca tot acest sistem să funcționeze impecabil va mai dura câțiva ani buni.
„În mod cert în câțiva ani, identitatea electronică va deveni ceva obișnuit. Dar mai sunt etape de parcurs”, a spus Sărmaș.
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Mie mi-ajunge identitatea personală; prefer ca să rămân o persoană, nu să devin un număr.
În ceea ce privește serviciile- sunt absolut sigur că se pot acorda/presta și în alt mod care nu presupune a avea identitate electronică.
Sărmaș, incearca sa folosesti vocabularul limbii romane, in care ai suficiente cuvinte pentru a te exprima elocvent.