Trenurile CAF, bomba cu explozie întârziată de la metroul din București. Poziția CAF în acest caz

De Tudor Matei  /  

Sursa foto: Forum Metrou Ușor

Sursa foto: Forum Metrou Ușor

ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Incidentele tehnice de la metroul bucureștean au o frecvență foarte mare în ultima perioadă, mai exact din momentul în care Metrorex a decis să achiziționeze trenuri CAF.

Prima problemă a acestor trenuri de producție spaniolă a fost că erau prea mari pentru stațiile din București! Este primul indiciu că achiziția acestor trenuri s-a făcut pe criterii dubioase. Pentru a le face loc în stații, Metrorex a tăiat din peroane, astfel că au apărut accidente în momentul în care pasagerii urcau în trenuri, distanța dintre vagon și peron ajungând chiar la 20 cm! După un astfel de accident reclamat la ANPC, s-a pus problema ca stația Piața Victoriei 1 să fie închisă. Incidentul a fost mușamalizat rapid.

După achiziție, s-a constatat că din aceste trenuri lipseau piese și cădeau șuruburi, problemă monitorizată și de către SRI.

Se pare că trenurile CAF au mari probleme tehnice, circulând cu greutate, ceea ce duce la timpi foarte mari de așteptare la ore de vârf. 7-8 minute de așteptare dimineața sau seara reprezintă enorm pentru cine circulă cu acest mijloc de transport.

Presa a relatat că trenurile CAF au probleme cu pernele de aer, intrând deseori în service pentru reparații. Acest lucru pune în pericol siguranța cetățenilor. 

Cazul achiziției trenurilor CAF a intrat în atenția DNA. În decembrie 2015, procurorii anticorupție au trimis în judecată un angajat al Metrorex și un reprezentant al societății Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) în dosarul licitației de achiziție a 51 de trenuri de metrou. 

CAF a câștigat licitația lansată încă din 2014 cu o ofertă de 6,06 milioane de euro pe tren, adică un maxim de 309 milioane de euro pentru setul maxim de 51 de trenuri, deși ofertă spaniolilor a fost pe locul trei că valoare. ASTRA Arad a făcut o ofertă de 272 milioane de euro (5,1 mil per tren), dar a fost respinsă. De menționat că toate trenurile de metrou din 1979 și până la achiziția Bombardier au fost făcute la Arad și au circulat foarte bine.
 
În ultimele două zile au avut loc două incidente la metrou. Luni, un tren a rămas blocat pe magistrala Dristor 2, iar marți un tren s-a defectat pe tunelul dintre stațiile Universității - Piața Unirii. 
 
Peste 600.000 de oameni folosesc zilnic metroul din București.
 
DREPT LA REPLICĂ: Ulterior publicării acestui articol, CAF a trimis pe adresa ActiveNews un drept la replică pe care îl publicăm integral.
 
Ca urmare a aspectelor semnalate de dvs. în articolul menționat, Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA (CAF) face următoarele precizări:
 
-  Regretăm incidentul produs ieri seară (29.03.2016), defecțiunea trenului fiind una de natură electrică la un contactor electric (un întrerupător) de la computerul de bord al trenului. Trenul a fost tractat până în stația Universitate unde pasagerii au fost evacuați la câteva minute după ce s-a produs defecțiunea. Ulterior garnitura a fost transportată până la depoul Berceni unde s-au efectuat teste și s-a înlocuit acea piesa. Astăzi trenul circulă în mod normal și în siguranță.
-  Referitor la problema trenurilor CAF semnalată de dvs: "că erau prea mari pentru stațiile din București!”, vă aducem la cunoștință următoarele:  "CAF a respectat întrutotul cerințele din caietul de sarcini întocmit de Metrorex și a livrat trenuri proiectate și asamblate pentru a răspunde întrutotul acestor cerințe, precum și normelor de accesibilitate UE. Procesele verbale de recepție certifică faptul că dimensiunile trenurilor furnizate de CAF au fost verificate înainte de livrare și sunt în concordanță cu cerințele Metrorex. În cadrul licitației din 2011, Metrorex a avut standarde tehnice mult mai stricte referitoare la distanța dintre tren si peron – trecând de la cerința de 140mm în 2004 la 100mm în 2011 – pentru a înbunătății siguranța și confortul pasagerilor. Vă confirmăm că nu au existat erori de proiectare sau de fabricație. Ajustarea peroanelor construite în urmă cu câteva decenii, care nu permit accesul ușor și în siguranță al pasagerilor cu mobilitate redusă, constituie o practică obișnuită în toată lumea. Astfel de modificări sunt des întâlnite în cazul sistemelor feroviare noi instalate în rețele de transport mai vechi; pe măsură ce precizia ingineriei feroviare a evoluat, au trebuit făcute modificări atât la vagoane, cât și la peroane, pentru a le adapta noilor standarde. De exemplu, în orașul St. Etienne din Franța, tramvaiele au fost concepute de CAF pentru a putea rula pe străzi foarte înguste. Operatorul rețelei de tramvai a modificat peroanele pentru a asigura accesibilitatea scaunelor cu rotile”.
-  În articolul scris de dvs, ați menționat că "După achiziție, s-a constatat că din aceste trenuri lipseau piese și cădeau șuruburi, problemă monitorizată și de către SRI”. CAF precizează: "Fiecare garnitură de tren a fost verificată minuțios înainte de livrarea către Metrorex, nefiind identificată vreo problemă tehnică. Asamblarea componentelor (șuruburi, piulițe, șaibe etc.) a fost realizată folosind instrumente calibrate și monitorizate, aceleași instrumente fiind folosite pentru mentenanța flotei. Metrorex a verificat întreaga flotă inainte de livrare, dar și în perioada post-livrare, în faza de teste, în tot acest timp, nefiind detectată nicio problemă tehnică. Ulterior, CAF a verificat toate elementele de fixare de pe trenurile livrate către Metrorex – a căror mentenanță este asigurată de alt operator – în urma investigației și a reviziilor subsecvente nemaifiind semnalată nicio problemă în ceea ce privește fixarea componentelor. Vă asigurăm că Metrorex și CAF tratează cu seriozitate problemele care apar, siguranța pasagerilor fiind mai presus de orice altă considerație”.
-  Afirmație în articol: "Se pare că trenurile CAF au mari probleme tehnice, circulând cu greutate, ceea ce duce la timpi foarte mari de așteptare la ore de vârf. 7-8 minute de așteptare dimineața sau seara reprezintă enorm pentru cine circulă cu acest mijloc de transport”. Precizare: "CAF furnizează material rulant de înaltă calitate, acesta fiind supus unor proceduri regulate și minuțioase de mentenanță și revizie. Trenurile noastre nu sunt predispuse la defecțiuni. Numărul de verificări al acestor trenuri în cadrul procesului de mentenanță se înscrie în normele de întreținere. În general, cele mai performante vehicule feroviare au o operabilitate de 99%, adică sunt disponibile tehnic 99% din timp. Trenurile furnizate de CAF au depășit parametrii contractuali ceruți de Metrorex, monitorizarea relevând un parametru real de operabilitate de 99%”.
- O alta afirmație în articol: "Presa a relatat că trenurile CAF au probleme cu pernele de aer, intrând deseori în service pentru reparații. Acest lucru pune în pericol siguranța cetățenilor”. Referitor la pernele de suspensie, precizăm că dintr-un total de 384 perne de suspensie secundară, mai puțin de 6% au fost înlocuite de inginerii CAF preventiv, iar o analiza tehnică realizată împreuna cu Metrorex nu a arătat că ar exista probleme de suspensii. Sublinem faptul că siguranța pasagerilor nu a fost in nici un moment pusă în pericol.
 
Vă mai comunicăm că, între timp, CAF își respectă angajamentul față de Metrorex și va livra cele 8 trenuri CAF comandate chiar înainte de termenii contratuali stabiliți.

Donează pentru ActiveNews!

ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.

Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.

ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.

De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei)
RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)

Pentru că suntem cenzurați pe Facebook
ne puteți găsi și pe Telegram și GoogleNews


Pentru știri necenzurate
abonează-te acum!

Este gratis și poți anula oricând abonarea.

ActiveNews România. Caută pagina noastră și pe Telegram.
Top 5 autori
VideoNews

Cine este George Simion:

Călin Georgescu la vot cu George Simion:

Părintele Pimen: Vom birui!

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.

Comentarii (1)
  • cristian971 29.03.2016 20:00
    Aceleasi trenuri CAF produc si vibratii foarte mari in timpul circulatiei! In interiorul lor nu prea se resimt dar pe strada chiar am simtit clar trecerea unui metrou CAF, cand ma aflam langa Biserica Italiana (dintre Piata Universitatii si Piata Romana). Simteam cum tremura asfaltul sub mine si asta in centrul Bucurestiului (unde si-asa e galagie si trafic foarte mare -- deci erau si vibratii mari, cat sa le pot simti). La fel, si de acasa resimt foarte clar cand trece cate un metrou CAF, pentru ca locuiesc undeva pe traseul M2. Fiecare tren este resimtit... Parca si tramvaiele produc vibratii mai mici in sol, decat CAF-urile!...
  1. Ciolacu scoate PSD de la Guvernare dar nu-și dă încă demisia de la șefia PSD. Progresistul Daniel David, propunerea PNL pentru premier intermar. Președintele interimar a luat act și anunță pe 6 mai un prim ministru interimar

  2. Nicușor Dan a aprobat Marșul homosexualilor - ”Bucharest Pride” pentru sâmbătă, 7 iunie, în ajunul Rusaliilor

  3. REZULTATE OFICIALE: Suveraniștii au luat peste 40% - VICTORIA LUI CĂLIN GEORGESCU ȘI GEORGE SIMION! LUPTA se duce în TURUL II cu NICUȘOR SOROS DAN! Au votat peste 9,5 MILIOANE de ROMÂNI! Mobilizare istorică pentru ROMÂNISM la ALEGERILE PREZIDENȚIALE 2025

  4. 3 mai 1997: 28 ani de la una dintre cele mai mari TRĂDĂRI din istoria României: TRATATUL CU UCRAINA. Cum au fost cedate teritorii ale patriei-mamă la îndemnul lui Silviu Brucan - Bruckner și prin mâna lui Adrian Severin - Skvosnik, nepot al Anei Pauker

  5. George Simion l-a spulberat pe Nicușor Dan: Căzut în "falia satanistă"! VIDEO de la prima confruntare, față în față, dintre candidații la prezidențiale, dintre suveranism și progresism

  6. Cu cine votăm la alegerile prezidențiale din 4 mai

  7. Instigare la uciderea lui George Simion după o postare a Victoriei Stoiciu. Singura LGBT-istă din PSD care îl susține pe Nicușor Dan, soroșista s-a plasat împotriva deciziei partidului de neutralitate în Turul 2, alături de pro-LGBT-istul Victor Negrescu

  8. Pălitură de osândă pentru UDMR: Viktor Orban a ascultat de Donald Trump și îl susține pe George Simion, ca lider al suveranismului în Europa: ”În lupta pentru creștinism și suveranitate trebuie să ne sprijinim reciproc” - VIDEO

  9. Pericolul celor două specii: Românul de Diaspora și Românul de Casă

  10. Călin Georgescu deconspiră OLIGARHII CARE FURĂ ALEGERI și MAFIA INTERNAȚIONALĂ - “SECRETELE ONU”. Av. Reiner Fuellmich: “Un curajos luptător pentru Libertate” - VIDEO TRADUS

Ultima oră

22:00

Pomenirea unuia dintre cei mai puternici exorciști ai României: Părintele Ilarion Argatu (2 August 1913 - 11 Mai 1999): ”Vrăjmașul satanei s-a strămutat pentru totdeauna în Rai”. Reportaj de la Cernica, mărturii, înainte-vederi și sfaturi duh

21:30

Luminița Arhire: O PERINIȚĂ POLITICĂ TOTAL SCHIZOFRENICĂ

20:55

Mită electorală de la festivalul satanist UNTOLD: Nicușor Dan se simte în elementul lui

20:20

Viktor Orban s-a răzgândit: ”Colaborăm cu foștii lideri ai României pentru a promova viața și supraviețuirea maghiarilor din Transilvania”

19:45

O Chilie Athonită pe pagina jurnalistei Anca Alexandrescu: ”Nu facem politică însă suntem totdeauna ÎMPOTRIVA candidaților care susțin păcatele frontale - iar Nicușor Dan susține și promovează LGBT”. Părintele Pimen: ”Cu ajutorul lui Dumnezeu, VOM BIRUI!”

18:55

Zoe Dantes: Ultrașii Democrației

18:00

7 MOTIVE PENTRU CARE NICI UN CREȘTIN ORTODOX NU-L POATE VOTA PE NICUȘOR DAN. Campanie de mii de scrisori către preoții din diaspora a candidatului progresist, necăsătorit, ”spovedit” la Biserica Catolică, susținut de Cultul Evanghelic, pro-avort și LGBT

17:30

10 Mai - Ziua Regalității României. Cele trei semnificații ale zilei de 10 mai în istoria țării

16:30

10 mai: Sfântul Apostol Simon Zilotul, cel la a cărui nuntă Mântuitorul a transformat apa în vin. Vă puteți închina la sfintele moaște ale sfântului Apostol chiar în București, la Biserica Podeanu din Grivița

14:51

Revolta elitelor și trădarea democrației

13:32

INTERVIU EXCLUSIV AL CELEBRULUI JACK POSOBIEC CU GEORGE SIMION, CANDIDATUL MAGA ȘI MEGA AL ROMÂNIEI. Fostul ofițer de informații al US NAVY: Vom sta cu ochii pe alegerile prezidențiale din România! - VIDEO

13:00

EFECTUL SIMION. CÂND ÎȚI DAI CU STÂNGU-N DREPTU': Mai bine GOLAN, decât ACTIVIST!

12:00

Trăiască RBR!

00:30

Cine pune ștampila pe satana pune și satana ștampila pe el

23:10

Profesorul Ilie Bădescu: CARE EUROPĂ?