CONTROVERSA JAR. ”Blestemul pe care Longhin Jar l-a aruncat peste poporul român, acum se întoarce împotriva lui.”

De Cititor ActiveNews și Redacția  /  

ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


La articolul despre incendiul misterios care a afectat locuința mitropolitului Mihail Longhin Jar din actuala Ucraină un cititor ne-a făcut mai multe observații interesante pe care ne vedem obligați să le dăm curs, spre publicare, potrivit cererii sale.

Sigur că am auzit și noi ce se spunea despre mitropolitul Jar, fostul episcop de Bănceni, încă de dinaintea războiului din Ucraina, și anume că este folosit de serviciile speciale rusești puse pe fragmentat Mitropolia Moldovei și Bucovinei prin încurajarea așa-numiților „nepomenitori” și chiar prin stimularea financiară a activității lor, în același timp copiind în oglindă, pentru o cât mai bună imagine, demnă de arta specialiștilor ruși, activitatea mult râvnitorului nostru Părinte Nicolae Tănase de la Valea Plopului. Dar le-am pus pe toate acestea pe seama bârfelor, așa cum există cam aproape despre orice ierarh de altfel, și chiar mai mult decât atât, după cum s-a dovedit deja în cazuri devenite clasice. În fața argumentelor faptice ale cititorului nostru suntem siliți însă să admitem că există un sâmbure tare de adevăr în ceea ce afirmă. Redăm așadar comentariile sale, însoțite de dovezile pe care le-a furnizat cititorul cu numele ales de Mihu80:

„Vă urmăresc cu mult interes, dar mă întristez când nu vă informați deplin asupra unor persoane, pe care le prezentați aici ca pe niște martiri. Acest episcop Longhin Jar a batjocorit poporul român de foarte multe ori, de la amvon... A slujit în Mitropolia Moldovei și Bucovinei clandestin încercând să dezbine episcopia arhiepiscopului Teofan, împărțind antimise la cei care n-au înțeles menirea sinodului din Creta. Ați publicat scrisoarea Mitropolitului Teofan către acest dezbinător? dar atunci când Longhin spune despre poporul român că este căzut ați auzit? că poporul român este „cel mai căzut popor”... poporul român „a spurcat toate bisericile și altarele”... Vă las aici linkul predicii să auziți cum batjocorește poporul român. Vă rog să publicați acest comentariu de dragul adevărului și să urmăriți linkul în care Longhin Jar batjocorește poporul român, aici:

Vă rog să publicați și scrisoarea episcopului (mitropolitului - n.n.) de la Iași Teofan, în care demască amestecul și dezbinarea lui Longhin Jar pe care a produs-o in Biserica românească. Asta doar dacă iubiți adevărul și slujiți adevărul.

Oricum am copiat aceste două comentarii și chiar dacă nu le veți aproba spre publicare le voi trimite către alte site-uri ortodoxe ca să să se știe că blestemul pe care Longhin Jar l-a aruncat peste poporul român (VIDEO), acum se întoarce împotriva lui.”

Răspunsul Părintelui Mitropolit Teofan la scrisoarea Preasfințitului Longhin

 

„Recent, P.S. Longhin, Episcop de Bănceni (Ucraina), a adresat o scrisoare publică ierarhilor și credincioșilor din Patriarhia Română, pretextul fiind anumite tulburări create de documentele Sinodului din Creta. Întrucât numele Înaltpreasfințitului Părinte Mitropolit Teofan a fost menționat în mod special ca fiind destinatar al acestui document, în care se fac referiri și la probleme ce sunt de competența canonică a Arhiepiscopiei Iașilor, aducem la cunoștința opiniei publice răspunsul Mitropolitului Moldovei și Bucovinei adresat Episcopului de Bănceni. (Biroul de presă al Arhiepiscopiei Iașilor)

 

Preasfinției Sale,

Preasfințitului LONGHIN,

Episcop de Bănceni

Preasfinția Voastră,

            La Cabinetului Mitropolitan – Iași, am primit cu câteva zile în urmă, din partea Preasfinției Voastre, o scrisoare adresată ierarhilor români și poporului ortodox român, „îndurerat și prigonit”, menționând și numele meu.

În această scrisoare, Vă exprimați îngrijorarea față de creștinii care, după părerea Preasfinției Voastre, sunt „alungați și scoși în drum, din mănăstiri și biserici” și îmi transmiteți îngrijorarea cu privire la anumite evenimente legate de viața Bisericii, ce au survenit în urma Sinodului din Creta. În această scrisoare numiți Sinodul din Creta ca fiind „eretic și tâlhăresc”, iar pe cei ce au luat parte la acesta, îi numiți închinători ai „bisericilor eretice”.

            Nu mă îndoiesc de faptul că Preasfinția Voastră cunoașteți că un Sinod nu poate fi condamnat decât de un alt Sinod, dar, sunt surprins de ușurătatea cu care Vă exprimați la adresa celor care au participat la Sinodul din Creta, numindu-i „păstori care au lăsat calea spre Hristos și au luat drumul blestemat al ereziei ecumeniste.”

            Eu, ca episcop al Bisericii Ortodoxe, îmi încadrez slujirea în comuniunea sinodală, așa cum arată Canonul 37 apostolic, „în Sinod discutând toate problemele cu care se confruntă Biserica”, și mă las călăuzit de Canonul 19 al Sinodului IV Ecumenic prin care se arată că din cauza slăbirii comuniunii sinodale „sunt neglijate multe dintre chestiunile bisericești care necesită îndreptare”.

            În calitatea mea de membru al Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române am participat la Sinodul din Creta cu conștiința că împlinesc datoria de a rămâne în comuniunea sinodală a Bisericii.

            Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, în cadrul ultimei sesiuni, a arătat că există posibilitatea de îmbunătățire a documentelor Sinodului din Creta precizând că: „…textele pot fi explicitate, nuanțate sau dezvoltate de către un viitor Sfânt și Mare Sinod al Bisericii Ortodoxe. Explicitarea acestora și redactarea altor documente sinodale cu teme diferite nu trebuie realizate, însă, sub presiunea timpului, ci, în cazul în care nu există consens panortodox, ele trebuie amânate și perfecționate până când se va realiza un consens.”

            În același sens, Bisericile Ortodoxe Autocefale, fără nici o excepție, nu au definit Sfântul Sinod din Creta în duhul și în termenii folosiți de Preasfinția Voastră, ci au afirmat că acest Sinod este o etapă importantă în procesul sinodal în care Biserica Ortodoxă este angajată de mai bine de 60 de ani.

            Toate aceste aspecte mă fac să fiu încrezător că Biserica din al cărui Sfânt Sinod fac parte are toate mijloacele pentru a apăra credința și rânduiala canonică și consider că doar rămânând în comuniunea sinodală pot să duc la îndeplinire slujirea la care am fost chemat.

            Având în vedere cele arătate mai sus, nădăjduiesc că vă veți reconsidera poziția pe care ați prezentat-o în scrisoarea Preasfinției Voastre și că veți înceta să îndemnați clericii din parohii, viețuitorii din mănăstiri și pe credincioșii mireni din Arhiepiscopia Iașilor și din România, în general, să întrerupă legătura liturgică în care se află cu păstorii lor canonici. Intervențiile Preasfinției Voastre pe teritoriul canonic al Mitropoliei Moldovei și Bucovinei sunt încălcări clare ale Sfintelor Canoane (Canonul 2 al Sinodului II Ecumenic și Canonul 20 Trulan).

            Cât privește așa-numita „prigoană împotriva celor ce-și iubesc Biserica”, ea nu numai că nu există, ci, dimpotrivă, dorim ca toți preoții, monahii, monahiile și credincioșii mireni să rămână în bisericile și mănăstirile lor în stare de comuniune cu păstorii lor legitimi, arhiereii celor 14 Sfinte Sinoade ale Bisericilor Ortodoxe autocefale.

Cu durere și nădejde în Hristos-Domnul,

† TEOFAN

Mitropolitul Moldovei și Bucovinei


Sursa: Arhiepiscopia Iașilor - DOXOLOGIA
Donează pentru ActiveNews!

ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.

Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.

ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.

De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei)
RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)

Pentru că suntem cenzurați pe Facebook
ne puteți găsi și pe Telegram și GoogleNews


Pentru știri necenzurate
abonează-te acum!

Este gratis și poți anula oricând abonarea.

ActiveNews România. Caută pagina noastră și pe Telegram.
Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România
Top 5 autori
VideoNews

Monahul Filotheu – Cuviosul Arhim. Justin Pârvu și Sfinții Primului Sinod Ecumenic

România – Ukraina 3-0

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.

Comentarii (24)
  • RomeoB 04.01.2024 07:37
    Problema este foarte complicata: SEMNATURILE PUSE LA SINODUL DIN CRETA !
    In teorie la acel "sinod" nu s-a schimbat nimic - canoane si dogme. In practica s-a acceptat casatoria intre ortodocsi si eretici de exemplu. SI MAI GRAV, VA VENI SINODUL DIN 2025 unde se vor adupta apostaziii infricosetoare - din cate se estimeaza.
    Nu-mi este clar cum trebuie procedat corect ca preot, dupa Creta pt ca nu am studii de drept canonic. Nu stii nu te bagi. Ca mirean este clar:
    1. IN BISERICA IN CARE ERETICII SE VOR IMPARTASI CU ORTODOCSII, ORTODOCSII ADEVARATI MU MAI AU CE CAUTA.
    2. IN BISERICA IN CARE CREZUL-NICEO-CONSTANTINOPOLITAN VA FI STRICAT, ORTODOPCSII ADEVARATI NU MAI AU CE CAUTA.

    PS: Am intrebat un preot: Parinte daca ati fi fost la Creta ati fi semnat ? A venit raspunsul: As fi avut grije sa nu ajung acolo. In sec al XX lea, Sf Iustrin Popovici i-a avertizat pe ierarhii sarbi sa nu se duca la viitorul mare sinod pan-ortodox, pt ca va fi sinodul apostaziei. Daca e cel din Creta, la care nu au participat rusii georgienii, ale caror invataturi ratacite nu au fost recunoscute de bulgari nu e clar. Dar la creta nu a fost sinod pan-ortodox. Cel din 2025 s-ar putea sa fie.
  • Ctin Ctin 04.01.2024 08:51
    Fratilor, puneti mana pe carte inainte de a arunca in IPS Longhin..
    Va recomand o carte: Sfintii Catacombelor Rusiei...dar si toti Sfintii Mari canonizati rusi au spus clar: Kievul si tot ce e prin Ucraina care se numeste Biserica va apartine De Moscova...pe langa asta acolo este razboi si nu puteti sta in fund in fata unui laptop spunand una si alta despre ce se intampla acolo.. bine ca il preferati pe Teofan care joaca cu evreii, mai degrab zis sionistii...
    Il pupati in fund pe Simion ...e clar ca duceti lumea in eroare..orice om cu o minima onestitate intelectuala isi da seama ca aur e decat un partit de tinichea..la fel si madam Sosoaca..va puneti nadejdile in pamant si prea putin cautati Dreptatea Lui Dumnezeu.
    Oricum ce ati spus de IPS Longhin este deplorabil
  • Radu Comsuta 04.01.2024 09:43
    Dar și ÎPS este foarte deplorabil și într-o mare eroare că sa nu zic rătăcire dacă a spus despre poporul român că este „cel mai căzut popor”. Împotriva spuselor dânsului aduc ca argument ce spunea părintele Dionisie Ignat starețul schitului Colciu din Muntele Athos, un părinte văzător cu duhul apreciat de greci și mai puțini de români ca un sfânt, propus și pentru canonizare: „Să fim fericiți că suntem ortodocși și români. Să nu-ți zică mintea: «Eh, român»... Că neamul românesc e cel mai în regulă, de când ne-am născut pe fața pământului românul e creștin-ortodox. De aceea suntem mândri și să fim mândri înaintea tuturor, fiindcă neamul românesc n-a crezut în alți dumnezei, ci dintr-o dată în Ortodoxie, ortodoxa credință în Iisus Hristos. Și, dacă suntem români, cei mai mândri suntem, fiindcă suntem români și creștini-ortodocși” (Starețul Dionisie. Duhovnicul de la Sfântul Munte Athos. Ed. Familia Ortodoxă, București, 2014, p 264).
    Prin urmare cred că are mai multă greutate ce spunea părintele Dionisie Ignat decât ce spunea ÎPS Longhin, oricât de nevoitor și râvnitor ar fi fost pentru dreapta credință.
  • Pr.Ort.Român ► Radu Comsuta 21.03.2024 11:35
    Îți propun să mergi in teren la câteva parohii din Romania să vezi pe ce se pune accentul la Dumnezeiasca Liturghie.... îți spun eu, că am fost deja în teren... Se pune accentul pe orice altceva decât pe comuniunea Euharistică.. pomelnice(acatiste), cântece pietiste, colive, prinoase, lumânări, donații, pomeni și alte practici care nu-s de lepădat, dar să te văd ca preot că îți chemi credincioșii la deasă spovedanie și împărtășanie și pe urmă și celelalte își au rostul firesc și fără exagerări. Părintele Dionisie Ignat a trăit într-o ortodoxie autentică Athonită, în țară lucrurile stau cu totul diferit....
  • total 04.01.2024 10:25
    Respect!
  • INJECTIA FINALA 04.01.2024 10:11
    E absolut scandalos și neadevărat ce spune PS Longhin despre Români în clipul video menționat.

    Plus accentul ce cade pe literă în defavoarea Duhului.

    Cuvintele lui profund jignitoare la adresa poporului Român fac credibilă ipoteza manipulării lui - cu voia lui - de către serviciile speciale rusești.

    A izbi atât de tare, buldozerește, în Români e ca și cum ți-ai scuipa și ți-ai lovi Părinții.

    Mărturisesc că ceva mă jena de la început la acest episcop...

    Ce'am văzut astăzi în predica filmată m'a îngrozit.

    Voi continua să mă rog pentru prea faimosul episcop în continuare, dar cerându-i Maicii Domnului sa'l miluiască, să mijlocească pentru îndreptarea cugetului și inimii lui.

    Amin
  • Alexandrina 04.01.2024 10:14
    Parintele Filotheu de la Petru Voda, spune clar ca acum prin intermediul inteligentei artificiale se fac falsuri video, audio.... ascultati va rog audio pe care l-ati postat, are doar amprenta vocala, Parintele vorbeste altfel un pic, l-am ascultat de ft multe ori.... Nu cred nimic, si prefer sa nu cred pt ca e vb de un ierarh, mai bine sa nu cred.... Unele postari, mai ales despre preoti, ierarhi, sau probleme teologice adanci ar trebui sa le faceti dupa o zi in care va rugati si postiti, ca sa va lumineze Dumnezeu.
  • total 04.01.2024 10:25
    Acest articol cu iz ecumenist , in opinia mea nedrept si razbunator, caci pentru unii compatrioti, razbunarea a ramas si nu mintea limpede contesta cu niste argumente de copil de 4 ani si profund nedrepte, un episcop vrednic ! Ctaeva intrebari : 1. Este adevarat ce a spus in acel filmulet despre noi romanii? Raspuns: da, asa este , am cazut noi sub cumplitele anateme ale Sf Parinti in "26 si "29 din aceasta cauza sau nu ? Da am cazut ! Calea intoarcerii si ridicarii unui popor este smerenia cea placuta lui Dumnezeu, recunoasterea caderii si dorinta iertarii lui Dumnezeu cladita pe asumarea greselii si pe iertare; ne-am dus dupa papistasii eretici, si acum tot noi suntem suparati? Auzi"am indreptat "calendarul Sf Parinti...cum poti sa spui asemenea prostie si hula ? Cine esti ma tu sa indrepti pe cei inteleptiti de Dumnezeu cu viata sfanta? Deci unii dintre noi nu mai au proprietatea cuvintelor! 2.Este asa sau nu ce spune despre restul problemelor? Da , asa este ! Deci cel care ne arata raul si greseala e repudiat si batjocorit, tipic ca pe vremea proorocilor ucisi.
    Stiti care este problema noastra ? Daca in politica si in conducerea Romaniei ne conduc cei care gandesc cu stomacul si cu piciorul, in BOR , decizia este luata de ecumenisti in totalitate, stiti ce inseamna ecumenismul si ecumenistii? Ca sa nu fiu acuzat ca jignesc pe cineva ! Deci concluzia este ca daca, nici cand ni se arata unde am gresit de catre Dumnezeu, prin unul, prin altul( ca in acest caz) si noi cu mintea odihnita, dam in gard, cu intentie 99% sau fara intentie1% , atunci nu avem ce sa mai discutam, suntem complet vinovati si vom raspunde . Sa mai pomenim de sinodul eretic din Creta ? Orice adolescent care mai este atent si stie despre Dumnezeu cat de cat , intelege toxicitatea acelui sinod.....Trist ! Articol jenant dar pe de alta parte extrem de lamuritor cu privire la adevarata stare a crestinului ortodox roman , educat in spirit democratic ! De aici si consecintele PS Teofan, cand te amesteci cu cine nu trebuie , te umpli de mireasma aceluia!
  • Mihu80 04.01.2024 11:54
    Pentru cei ce spun că este o făcătură a inteligenței artificiale această predică în care Episcopul Jar aruncă cu blam asupra poporului român și asupra Bisericii noastre, vă rog să urmăriți filmarea predicii live, făcută acum 6 ani, când nu se pomenea de inteligența artificială. De la minutul 4 încep mizeriile aruncate asupra neamului nostru românesc.
    https://www.youtube.com/watch?v=saIuHmhX0Xw
  • Liviu D 04.01.2024 12:05
    Am ascultat sa vad daca blesteama. Nici vorba. Zice "mare blestem va veni peste acesti oameni". E ceea ce considera ca se va intampla. Daca ar fi zis "blestemat sa fie ..." sau "blestem ..." sau alte formulari echivalente, afirmatia ca blesteama poporul roman ar fi fost adevarata. Poate nu ar fi rau sa verificati materialele si afirmatiile celor care scriu. Nu sa ii cenzurati dar macar o atentionare sa o precizare tot s-ar fi impus.
    Despre IPS Teofan, vedeti de la min 2:51:00 la min. 2:52:20 din acest link de la reinaugurarea marii sinagogi de la Iasi din 3 decembrie 2018 https://youtu.be/iWV2GifKTdw?feature=shared
    A fi tolerant nu inseamna sa incalci canoanele. Oare IPS Teofan nu știa el, ca mitropolit, la ce se expune? Nu știa că aceasta se numește erezie? Nu știa că interzic toate canoanele orice preteșug cu ei?
  • Radu Comsuta 04.01.2024 14:15
    Dar după cum bine se vede la ora actuală ”blestemul” preconizat asupra românilor, iată că s-a întors împotriva lui. Morala? Ca păstor în Biserica lui Hristos nu e bine să te joci cu cuvinte de-astea mari și să le vezi pe capul unora mai păcătoși căci iată Dumnezeu poate întoarce lucrurile în asemenea măsură încât să-ți vezi blestemul pe care l-ai văzut la alții, chiar deasupra capului tău. Hristos a spus doar să-i binecuvântăm pe cei ce ne blestemă (Matei 5, 44) și atât. De la un ierarh nu m-aș fi așteptat la o afirmație de o asemenea duritate. Vă spun sincer.
  • Pr.Ort.Român ► Radu Comsuta 21.03.2024 11:42
    Deci asta ați înțeles dvs? Că PS Longhin ne-a blestemat și că blestemul a picat pe el? ????????‍♂️Dar că mulți vor să-l reducă la tăcere n-ați înțeles...in fine..
    Dacă ierarhii nu iau o atitudine fermă, ne pierdem și cât mai avem din identitatea ortodoxă.
  • Passagero 04.01.2024 12:12

    Argumentele contra ierarhului Longhin sunt tari, insa nu trebuie sa gandim pripit, trebuie inteles unde este raul cel mai mare, la Parintele Longhin sau in alta parte?
    Pai de ce suntem ofensati? Romanii au avortat o alta Romanie si s-au bucurat de executia Ceausestilor in Ziua de Sarbatoare a Nasterii Domnului, bucurandu-l pe diavol. Si mai sunt si altele care nu plac Lui Dumnezeu, dar ne place sa ne laudam ca Romania este "Gradina Maicii Domnului" , culcandu-ne pe o ureche. Atunci cum ziceti ca suntem, ridicati sau cazuti? Uneori Dumnezeu poate incredinta adevarul la un singur ierarh, asa cum cum a facut-o cu Sf. Marcu al Efesului, ierarhia de pe timpul sau fiind toata in afara Adevarului si asta i-a costat pe toti.
    Sa stam bine, sa stam cu frica si sa fim cu luare aminte !
  • DanielS 04.01.2024 16:23
    Si eu, cand am ascultat – cred ca in urma cu vreo 2 ani – aceasta predica a IPS Longin am fost tare mahnit si, marturisesc, l-am scos de la inima pe IPS Longhin. Cu timpul, am inceput sa realizez ca mustrarile pe care le-a adus, nu sunt nici blesteme – a spus: ,, mare blestem va veni peste acesti oameni’’ - , nici rea-vointa fata de poporul roman, ci o ravna puternica pentru Dumnezeu si pentru Casa Lui. Oare ce este mai important, neamul romanesc sau Dumnezeu?! Oare ce este mai important, sa ni se spuna ca suntem buni, alesi sau sa fim mustrati atunci cand gresim ?! Oare Sfantul Ierarh Ioan Gura de Aur era fals cand marturisea ca este cel dintai dintre pacatosi ?! Oare cati din noi, amaratii, putem sa traim o astfel de constientizare, ca suntem cel mai mare pacatos?! Cati dintre noi nu am fost mahniti, foarte mahniti, de unele mustrari ale parintelui duhovnic ?! Eu chiar am mers cu gandul – sarmanul de mine! – pana la a-l parasi. Si de ce ?! Pentru ca mi-a spus cele ce nu-mi placea sa cred despre mine! Si bine mi-a fost ca mi le-a spus, chiar daca pe moment am avut gandul sa ma despart de sfintia sa. Sa plec la alt parinte. M-a salvat – din nou ! – Bunul Dumnezeu, prin gandul pe care mi l-a dat ca sa citesc cele 7 Plansuri ale Sfantului Efrem Sirul. Si atunci totul s-a limpezit in mine si am inteles cat de cazut sunt!
    Oare cati dintre noi nu am vazut – cu mare regret ! – cum in Sfantul Altar intra mireni de parca ar intra intr-o camera de hotel?! Oare nu va mahneste acest lucru?! Parintele meu duhovnic nu ingaduie ca pe Sfanta Masa sa fie pusa nici macar o pereche de ochelari; iar cand slujeste cu alti preoti si se intampla si astfel de lucruri, mult se mahneste.

    “Zis-a către Iosua căpetenia oștirii Domnului: "Scoate-ți încălțămintea din picioare, că locul pe care stai tu acum este sfânt!" Și a făcut Iosua așa“ Ios 5:15

    Referitor la faptul ca IPS Longhin spune ca poporul roman il injura pe Dumnezeu, oare nu este asa?! Oare nu sunt atatea injuraturi romanesti in care se ia in desert numele Domnului?! In care este batjocorit Dumnezeu si Sarbatoare Invierii Domnului, Pastele?! Vai de sufletele noastre! Dumnezeu nu se lasa batjocorit!

    Da, ii multumesc Domnului din tot sufletul meu ca m-am nascut in aceasta tara minunata, Romania! Ii multumesc din suflet pentru mucenicii, martirii, drept marturisitorii, sfintii pe care i-a dat acest popor. Fiind din Pitesti, de fiecare data cand trec prin dreptul fostei inchisori in care s-a desfasurat Fenomenul Pitesti sunt cu gandul, atat cat poate sufletul meu si starea mea de atunci, la inaltatoare rezistenta si marturisire, pana la jertfa suprema, a unora dintre cei intemnitati acolo! Dar in timp ce ei se jertfeau, multi dintre noi petreceam. Nici macar un gand nu aveam pentru ei !

    “Marcel plângea, Iosif plângea, toți plângeam. Nu mai spuneam nimic. Ce puteam spune? Am luat un prosop și i-am spălat trupul, ca să-l pregătim cum trebuie pentru a fi îngropat în pământ. Apoi am bătut la ușă și am spus gardienilor că a murit. Au venit după trei ore. Gardianul a spus să-l dezbrăcăm, pentru că atunci când murea cineva trebuia scos în pielea goală din celulă. Hainele să fie făcute pachet și predate la magazie. L-am pus pe Costache pe o targă, dezbrăcat complet, Marcel a rămas să-i facă pachetul și eu cu Iosif am scos targa afară în curte. Nu mai părăsisem niciodată acea celulă – acea celulă ce nu avea nici lumină, nici ferestre. Apa pătrundea prin pereți; sub trupurile noastre, saltelele erau putrede. Așa, pentru prima dată, gardianul ne-a ordonat mie și prietenului meu să luăm trupul lui Constantin Oprișan și să ieșim afară.
    Era atât de frumos afară! Flori și copaci și cerul albastru… Uitasem despre frumusețea lumii cât stătusem în celulă. Când am ieșit afară, am văzut că lumea nu se schimbase. Era verdeață pretutindeni, florile erau foarte frumoase, iar gardul acela care ne separa pe noi (căci era o curte a noastră, specială) era plin de zorele. Această vegetație, aceste flori ne răneau. Erau ca o insultă adresată nouă, fiindcă noi sufeream, muream… dar universului nu-i păsa de noi. Soarele apunea și era o lumină aurie. Costache era numai piele și os. Avea o culoare galbenă, absolut galbenă, cred că se vărsase toată bila în momentul morții, și strălucea ca și cum ar fi fost de aur.
    L-am scos afară, l-am pus acolo cu targa în afara curții, gardianul s-a întors înapoi. Iar Iosif a rupt o floare și a pus-o pe pieptul lui Costache Oprișan.” – Parintele Gheorghe Calciu Dumitreasa

    Deci, sa facem distinctie. Si sarmanul Lazar, dar si bogatul nemilostiv erau fiii lui Avram, dar doar unul din ei era la sanul lui Avram. Cand am fost pentru prima data in Paraclisul Sfintilor Arghangheli Mihail si Gavriil deschis in fosta temnita din Pitesti, chiar in Camera 4 Spital, am avut intentia sa ma descalt, sa nu calc si sa murdaresc sangele cu care au fost stropite acele mozaicuri de ciment. Nu am facut-o ! Pentru ca nu am fost smerit! Pentru ca nu am vrut sa ma inghita vreun gand de mandrie, de preamarire a mea fata de ceilalti care nu au facut asa! Si pentru ca sa nu smintesc!

    Ma bucur din toata inima mea ca sunt roman, dar sunt si foarte mahnit de unele lucrari ale fratilor mei ! Si chiar ale mele !

    IPS Longhin a avut si cuvinte extrem de frumoase pentru romani si Romania. Cine vrea sa le auda, le poate cauta. Si le va gasi, pentru ca ele sunt !

    Nu sunt eu in masura sa spun cum trebuie sa-l privim pe IPS Longhin ! Nici pe departe ! Eu am impartasit doar ceea ce consider eu. Iar ceea ce consider eu poate fi extrem de gresit !
    Bunul Dumnezeu sa ne deschida mintea si inima, sa intelegem poruncile Lui, sa facem cu adevarat voia Lui si sa laudam preasfant numele Lui!

    Slava lui Dumnezeu pentru tot !
  • Rodica BACIU 04.01.2024 19:11
    Sinodul din Creta a facut mult rau bisericii mai ales prin dezbinarea produsa intre credinciosi. La fel a fost si cu schimbarea calendarului. La vremea respectiva eram tare framantata si urmaream zi de zi ce se intampla. Atunci am plecat in munti la parinti sfinti si am cerut sfat. Toti mi-au spus acelasi lucru: Biserica nu a pierdut Harul, tainele inca se prefac... Duhovnicul meu mi-a spus asa: dupa razboi va fi un mare Sinod care va indrepta tot, inclusiv greselile de la Creta si ca, deocamdata, atata timp cat nu suntem fortati sa facem schimbari in randuiala slujbelor, ramanem in biserica. Anul acesta, ascultandu-l pe pr. Elpidie am inteles ca este in acelasi duh cu dohovnicul meu si cu ceilalti parinti carora le-am cerut sfatul. Si anume, pr.Elpidie a spus ca L-a intrebat pe Domnul ce este cu nepomenitorii. Raspunsul a fost ca sunt fii Lui, ravnitori, dar ca inca nu este momentul sa iesim din biserica. Va veni si acel moment. Asta se va intampla cand viitorul papa, prin unguri care vor ataca Ardealul, va incerca sa corupa episcopii ortodocsi. Multi vor cadea. Cand vor spune ca Sfintele Taine nu sunt Trupul si Sangele Domnului va trebui sa iesim din biserica. Atunci Biserica lui Hristos se va muta in catacombe. Vor fi putini preoti si episcopi care vor rezista prigoanelor.
    Deci la Creta au fost greseli dar nu trebuie inca sa facem schisma in biserica si aici a gresit P.S.Longhin. Sfintiei sale ii dadea mana sa vorbeasca pentru ca tinea de Moscova care nu a participat la Creta!
    Trebuie sa marturisim Adevarul dar in interiorul Bisericii nu in afara ei. Greseli a facut BOR multe incepand cu calendarul si participarea in consiliul mondial al bisericilor dar de aici si pana la a jigni un intreg popor este cale lunga!
  • Nata 05.01.2024 00:36
    Vechea problema romaneasca - se distrug unii pe altii. Din cauza asta sunt dispretuiti si batjocoriti de straini - au inteles ca romanii sunt dezbinati si prin asta slabi si cam netoti.
    Suna mizerabil ca un preot sa vorbeasca urat si defaimator despre neamul din care face parte. Nu e nici popa si nici roman.
  • Ioan Nicolae 05.01.2024 10:01
    Toți am greșit…dacă nu ne smerim și nu ne recunoaștem greșelile, atunci nu ne vom îndrepta.
    Îmi pare foarte rău de ceea ce am auzit, de ceea ce a declarat despre poporul român Î. P. S. Jar. Putea să ne atenționeze și să ne arate greșelile altfel… ,,dojenează cu blândețe”. Dar, nici să-l judecăm nu putem, este singurul ierarh care mărturisește cu prețul vieți și pentru asta trebuie să-i mulțumim și să ne rugăm pt. sfinția sa.
    Într-adevăr poporul nu a fost vigilent, a tăcut când nu trebuia să tacă, nu a fost în trezvie, pentru că într-adevăr în 1024 s-a spus ,,îndreptăm calendarul” și sfinții noștri ortodocși au spus să nu umblăm la calendar… poporul a tăcut… În 1961 comuniștii, ne-au vârât în C. M. B., tocmai pt. a distruge ortodoxia, unde suntem și acum, împreună cu toți ereticii. Atunci n-am știut, dar acum știm. Ce mai căutăm acolo?
    Din câte îmi amintesc, dacă greșesc rog să fiu iertată, Î. P. S. Jar îl pomenea în 1992 pe Chiril… nu a văzut declarațiile lui Chiril la întrunirea C. M. B. de la Canberra din 1991? Și atunci ce poți să spui despre poporul pe care îl păstorea Î. P. S. Jar?
    Iată aici puteți să vedeți întrunirea C. M. B. de la Canberra din 1991, unde am participat și noi spre rușinea noastră… la min. ~32 îl veți vedea și pe mitropolitul Moldovei de atunci.
    YouTube 1991 Канберра Генеральная Асамблея ВСЦ Canberra1991
    Nu înseamnă că dacă în conducerea B. O. R. avem ecumeniști, avem purtător de cuvânt al patriarhiei pe Bănescu, poporul este de vină . Poporul este de vină poate pentru că tace… Dar când n-a tăcut poporul nostru? Doar când ajunge cuțitul la os, atunci nu mai tace… Ar fi cazul să se trezească…
    Î. P. S. Teofan pomenește de canoane, dar nu știe ce spunea Sf. Ioan Gură de Aur despre cei care intră în sinagogă?
    Mai mult, nu numai că a intrat în horă, dar când a ținut predica nici nu L-a mărturisit pe Domnul Iisus… Asta ce înseamnă? Ne-a durut foarte tare când am văzut acele imagini… și nici până în ziua de azi nu și-a cerut iertare… Când faci mărturisire cu capul descoperit, tot public trebuie să-ți ceri iertare.
    Sinodul din Creta e o greșeală sigur, chiar dacă nu sunt teolog și sunt un simplu mirean, dar am citit scrisoarea Sfintei Chinotite scrisă în mai 2016 către Patriarhul Bartolomeu. Citind scrisoarea, ne dăm seama că Sfânta Chinotită a avut dreptate, dar Patriarhul Bartolomeu nu a ținut cont de nimic. Iată aici puteți citi scrisoare:
    https://corortodox.blogspot.com/2016/06/scrisoarea-oficiala-si-integrala.html?m=1
    Să nu-și închipuie arhiereii noștri, că dacă poporul tace și nu spune nimic, nu știe. S-au cântat colinde în bisericile noastre cu instrumente, cu spatele la altar și se aplauda ca la spectacol. Nu este permis în biserica noastră ortodoxă așa ceva și picătură cu picătură se distruge ortodoxia. În luna ianuarie se continuă rugăciunile împreună cu ereticii, acest lucru este un păcat și noi mirenii știm că este păcat și tot timpul am cerut arhiereilor să nu mai fac așa ceva și totuși fac, nu ne ascultă. Până când nu ne veți asculta? Sfântul Ioan Gură de Aur spune: să nu judeci preotul, dar când credința îi este strâmbă atenționează-l, iar dacă nu se îndreaptă, depărtează-te de el. Biserica este a NOASTRĂ, a tuturor, nu a celor din conducerea B.O.R. Foarte mulți creștini au înțeles ecumenismul, își dau seama că duce la distrugerea ortodoxiei, așa că cei care sunt ecumeniști în conducerea B.O.R. ar fi cazul să renunțe și dacă nu vor să renunțe, atunci să plece și să ne lase în ADEVĂR, să ne lase cu ADEVĂRATA ORTODOXIE, pe care ne-au propovăduit-o părintele Justin Pârvu, părintele Arsenie Papacioc și Sfinții noștri ortodocși. Căci așa dorește poporul nostru ortodox, ADEVĂRATA ORTODOXIE !
    În loc să ducem duhul din biserică în lume, s-a adus duhul din lume în biserică, multora le convine, se obișnuiesc, și acest lucru este foarte grav.
    În concluzie: atât timp cât nu ne recunoaștem greșelile, chiar și sinodul din Creta, cât nu încercăm să le rezolvăm, să ieșim din C. M. B. , așa cum au făcut bulgarii, georgienii și alții, cât timp nu se recunoaște că s-au făcut caterisiri pe nedrept și nu vor fi regrete și de o parte și de alta, atât timp cât nu se va spune: veniți înapoi, iertați-ne și veniți să salvăm ortodoxia pentru că vin lupte grele… nu se va rezolva nimic… Vă amintiți scandalul provocat de intelectualii ,,nocivi” Papahagi, Liiceanu și alții care susțin ca Sfintele Paști să fie sărbătorit în aceeași perioadă cu catolicii? Ei au început să folosească metoda ,,Fereastra Overton” pt. că se apropie 2025 când așa va fi din păcate…
    Conducerea B.O.R. nu a depus niciun efort să unească acest popor atât de dezbinat, ar fi cazul să lasă orgoliile și să înceapă.
    Doamne ajută!
    Mulțumesc redacției ActiveNews pentru că spun tot timpul adevărul. Le dorim mult succes! Le spunem din toată inima: La mulți ani!
  • Cc Cc 05.01.2024 15:29
    ”Toți am greșit” Ai dreptate! Mai ales dacă te referi în primul rând la presoana ta. Să-ți explicitez: ”Iată aici puteți să vedeți întrunirea C. M. B. de la Canberra din 1991, unde am participat și noi spre rușinea noastră… la min. ~32 îl veți vedea și pe mitropolitul Moldovei de atunci.”
    Habar n-ai! De ce spre rușinea noastră? Cum ai vrea să facem cunoscută Ortodoxia Românească altminteri? Iar dacă nu o cunosc, cum vor putea veni cei de alte confesiuni, ba chiar religii la ea?
    A fost foarte bine ca am participat prima oară după ce am ieșit din comunism. Și bravo pe atunci Mitropolitului Moldovei și Buicovinei!
    Ia, ca să-ți spun ceva legat de săvârșirea Sfintei Euharistii de către ortodocși la CMB de la Canberra, după cum se arată în mod fake (ca montaj) pe Youtube. Aceasta s-a făcut cu participarea celor mai mulți ortodocși- ierarhi, preoți, mireni- după ce celelalte denominațiuni au serbat același tip de slujbă după cum au știut ei și s-au împărtășit unii de la alții într-o veselie. Când a început slujba ortodoxă, într-un spațiu delimitat, au observat, că ei nu au acces acolo. și ce le-a mai plăcut slujba, cu lumina din icoane și de la veștmintele preoțești, cu sunetul dulce al cântării, cu demnitatea și sobrietatea cu care slujeau clercii, cu mirosul de tămâie, mă rog, presupun că cunoști toate acestea. Ei nu le cunoșteau! Apoi după Epicleză, la Împărtășire, au vrut, ca până atunci, să participe și ei în număr foarte mare. Și ce s-a întâmplat? A venit la marginea spațiului despărțitor Mitropolitul Moldovei și Bucovinei și le-a explicat în engleză și foarte amabil, că ei nu au voie a se împărtăși acolo, căci Sf Împărtășanie este scopul final al credinței creștine, iar până acolo creștinii trebuie ca să împărtășească aceleași valori, același adevăr de credință, Împărtășania fiind răsplata pentru acestea.
    Bineînțeles că majoritatea au rămas îmbufnați și n-au înțeles „solidaritatea creștină” pe care trebuia să o arate CMB.
    Ei cum ți se pare participarea NOASTRĂ, a românilor ortodocși la Canberra? Tot mai e rușinoasă? Iar despre atitudinea ortodocșilor de acolo, în general, și despre a lui Daniel Ciobotea, în special, mai ai critici?
    Cât despre ce a făcut acolo pastora coreeană- ceva cam de genul magie albă (ceea ce nu există, magia e una, că-i albă, neagră ori violetă)- fiecare participant era liber să rămână acolo, sau să plece urgent. Nici pe departe nu înseamnă că ortodocșii au girat cu prezența lor (care, că nu-i prea vezi pe acolo în acel moment, chiar dacă prin montaj ăștia te fac să crezi altminteri).
    În ceea ce privește atitudinea pe atunci (ca și din prezent, presupun) a Mitropolitului Kirill, nu avem ce comenta. Dar în contextul articolului de aici, chiar nu înțeleg, de ce păr. Mihail Jar nu îl critică pe acesta, luându-se în schimb (chiar și indirect) de Patriarhul Daniel, sau direct de Mitropolitul Teofan??? Doar este șeful lui pe cale administrativ ierarhică! Oooh sau poate chiar acesta să fie motivul? Cum să-ți critici șeful? Muuult mai ușor să-ți critici vecinii, care nu te pot atinge cu nimic!!!
    Poporul român= cel mai căzut popor??? NU, NICIDECUM. Și primul și cel mai valabil motiv că este o cădere de la diavol această afirmație: orice generalizare este de la diavol și drept urmare falsă! Nici nu mai este nevoie să căutăm alte motive, deși de bună seamă, acestea abundă. Maaare mândrie să stai tu sus și să judeci un întreg popor!!! Judecata este a lui Iisus Christos, cum de îndrăznește chiar și un ierarh al Lui să Îi ia locul? Este el Capul Bisericii?
    Cine nu crede acuma, va vedea la sfârșitul timpului, când va avea loc Judecata neamurilor- vezi Apocalipsa.
  • IC XC NI KA ► Cc Cc 05.01.2024 17:52
    Iisus Christos?
    În ortodoxia noastră, în adevărul de credință avem Iisus Hristos! Numai!

    Și, a judeca de-o parte sau de alta, e cam la fel cu magia ..nu există albă “magia e una, că-i albă, neagră ori violetă”, ca și judecata, tot numai una e, nu credeți?

    De unde aveți dvs. cunoștință ce era în inima pr. Longhin sau chiar a lui @IoanNicolae? Sunteți dumnezeu? Parcă “judecata” era a Lui Iisus Hristos. Oare de ce? Oare pentru că numai El știe inima noastră? Și de când o știe? Din totdeauna și pentru totdeauna..și pe a noastră și la toți ai noștri, în mod NEMIJLOCIT! Noi ce știm? Și ce știm, cum știm? Oare mijlocit? Numai?

    Două prostituate, una crescută de o monarhie, cealaltă crescută de o prostituată. Credeți că vor fi judecate la fel de Dumnezeu?

    Doamne, miluiește.
  • Cc Cc ► IC XC NI KA 05.01.2024 18:36
    ”Iisus Christos?
    În ortodoxia noastră, în adevărul de credință avem Iisus Hristos! Numai!”
    Da, numai Christos. Dar ptr hreștini merge și Hristos. Dumnezeu iartă.
    Iar ca să înveți Teologie, citește aici:
    https://mihaiandreialdea.org/2019/02/21/christos-cristos-ori-hristos/
    În ceea ce privește judecata mea, eu am judecat un fapt- vorbitul aiurea despre ortodocși la CMB- în detaliu Canberra 1991- și afirmația arhiereului Jar cu privire la starea poporului român.
    „De unde aveți dvs. cunoștință ce era în inima pr. Longhin sau chiar a lui @IoanNicolae?” Păi cum de unde? Din Sfânta Scriptură! Nu ne spune acolo Domnul, că omul din prisosul inimii sale vorbește? Sau ne apucăm să tălmăcim Scriptura după cum ne vine nouă la îndemână?
    Una peste alta, și Mihail Jar, și Ioan Nicolae trebuie ca să răspundă de cele afirmate și să aibă și argumente temeinice pt acelea. Altminteri vor da socoteală de tot cuvântul rău ce le-a ieșit pe gură. Eu argumente am expus în comentariu. Dumneata nu le-ai demontat, îmi vii cu „Sunteți dumnezeu?” Slăbuț de tot. Îți mai răspund doar dacă vorbești teologic și ai argumentație la subiect.
  • Passagero ► Cc Cc 05.01.2024 21:22
    @C2-C2
    Nu este necesar ca ortodoxia romaneasca sa se faca cunoscuta mergand la Canberra sau in alta parte, care este efectul dupa ce le-au aratat-o celor de acolo ? Cei care sunt cu adevarat interesati de ortodoxia romaneasca pot sa vina s-o vada la ea acasa, adica in Romania.
    Ioan Nicolae a vorbit cu un duh de blandete si intelepciune, cu argumente care UNG, nu TAIE, de ce ii faci suparare?
  • IC XC NI KA ► Cc Cc 05.01.2024 23:07
    Da, așa este, “omul din prisosul inimii sale vorbește”.

    Acum, nu știu să mai poată fi vorba de “Mihai Jar” sau de ..Christos chinuit în demonstrații lingvistice că nu-i Hristos că doar nu suntem hreștini și că în antichitate ..; pe principiul asta liniștit ne putem spune catolici așa cum se numea dreapta credință înainte de Marea Schismă în întelesul că credința aceasta e o credinta care e peste tot. Caz în care cu permisiunea dvs (anticipat exprimată) v-aș putea numi hreștin catolic :))

    Ref. “Mihai Jar” și a lui “Maaare mândrie”, oare din al cui prisos de inimă vorbiți? Despre a cui mândrie ..maaare vorbiți ..de fapt?

    “Ce păcate vedem noi în oameni, pe acelea le avem și noi".
    Sfânt Tihon de Zadonsk

    Doamne, miluiește.

    PS Aici nu-i vorba de “slăbuț de tot” sau neslăbuț de tot sau de ne-tot, ci de .. prisos, de judecata ..din prisosul de la purtător, cum bine ați observat, însă, numai ..la alții. Dar nu-i timpul pierdut..
  • DanielS ► IC XC NI KA 06.01.2024 00:19
    Cand eram mici, aveam o vorba: cine zice, ala e. Varianta de copii a spuselor Sfantului Tihon din Zadonsk. Da, exact acesta a fost si gandul meu cand am citit din preaplinul CC al PC.
  • Pr.Ort.Român 21.03.2024 11:25
    Chiar ÎPS TEOFAN este în măsură să spună că ține canoanele și ascultă de BO când se țucă bot in bot jidevreii??? Probabil o fi făcând ascultare de PF, care promovează ecumenismul în BOR mai mult decât orice altceva.
    Cât despre predică, se vede lipsa culturii teologice a celor care se bagă în seamă cu comentarii neîntemeiate. În frântura de predică este clar că se vorbește despre spurcarea Sfintelor Altare prin permiterea, ba chiar încurajarea intrării mirenilor în Sf Altar după târnosire....o practică într-adevăr proastă și necanonică, însă încurajată pentru câștigul de bani. Despre această practică a vorbit și Pr. Ioan V Argatu in cartea Trecerea prin Sfântul Altar și întinarea Bisericii http://www.magazinortodox.ro/cumpara/preot-ioan-v-argatu-trecerea-prin-sf-altar-si-intinarea-bisericii-de-1250 Cum vă explicați că doar la români este această practică? Dacă ar fi una canonică, ar exista în toată ortodoxia...
    Deci nu ne blestemă nimeni, noi înșine ne blestemăm prin neștiință, necredință și lipsa de evlavie pentru ortodoxie.
Ultima oră

23:15

Eroii care ne-au lăsat drept moștenire România încă sunt printre noi: veteranul de război Moș Nică Paiu, de 102 ani, despre luptele de la Cotul Donului: “Eram împușcat și la piept, și la mână. Și așa mergeam” - VIDEO

22:30

Monahul Filotheu – Cuviosul Arhim. Justin Pârvu și Sfinții Primului Sinod Ecumenic. Copiii vorbesc cu Părintele Justin la mormântul său. Ieromonahul Nicodim Grosu - Focul rugăciunii - VIDEO

22:22

Eurostat: România are cea mai mare inflație din UE, pentru a cincea lună consecutiv

21:30

România – Ukraina 3-0. Bucuria Victoriei – cât rezultatul unui Referendum

20:46

Pfizer, acuzat de procurorul general al unui stat din SUA că a conspirat cu guvernul și mass-media pentru a comite fraudă și fapte oneroase, inducând în eroare populația

20:06

S-a închis jocul pentru Klaus Iohannis: A pierdut și ultimul vot pentru șefia NATO – noul președinte al Slovaciei și premierul Ungariei îl susțin pe Mark Rutte

19:33

Scriitorul Constantin Barbu a primit titlul de Doctor Honoris Causa, acordat de o mare universitate din America. Interviul continuă: Despre un nou volum din Supracartea fără de ce

18:20

O bucurie pentru Geoană: Ana Birchall candidează la prezidențiale

18:07

Cântărețul Rod Stewart a fost huiduit copios după ce a afișat un portret al lui Zelenski la un concert din Leipzig, într-o regiune unde Alternativa pentru Germania a ieșit pe primul loc la alegerile europarlamentare - VIDEO

17:30

Părintele James Bernstein, cunoscut pentru cartea sa ”Uimit de Hristos. Călătoria mea de la iudaism la Ortodoxie”, a trecut la Domnul

16:47

Unde-s TREI puterea crește...

16:00

MIRCEA MARIAN vs NAȚIONALA ROMÂNIEI. Luminița Arhire: UN LIMAX DE PRESĂ

15:46

Sorin Roșca Stănescu: Dorin Cocoș o dă în primire pe Monica Macovei. Secretul lui Florian Coldea

15:32

Jumătate de milion de imigranți ar putea obține cetățenie americană conform unui nou plan al administrației Biden

15:23

Vânzările de Mașini Electrice se prăbușesc în Germania