OCULTA MONDIALĂ ARE ACUM UN NUME - SECTA BANCARĂ TIBETANĂ. OLIGOPOLUL: Cum conduc marile companii multinaționale lumea (II). Pepsi Cola și Coca Cola se ”joacă” de-a concurența?

De Cristian Botez și Redacția  /  

ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


ActiveNews, în colaborare cu Fundația Corporate Transparency, continuă seria de dezvăluiri despre companiile multinaționale care conduc lumea, aparent dintr-un singur punct, un vârf al unei piramide, după cum rezultă și din primul material, publicat săptămâna trecută: SECTA BANCARĂ TIBETANĂ ȘI PERICOLUL RĂZBOIULUI NUCLEAR. SCHEMA SISTEMULUI SECRET DE PUTERE MONDIALĂ (I). Astăzi, discutăm despre Coca Cola și Pepsi Cola, un patern reprodus nu numai în lumea economică ci și în cea politică și militară. O anchetă realizată de jurnalistul veteran de investigații Cristian Botez. (Redacția)

Rivalitatea și concurența dintre cele mai populare produse din lume, Coca Cola și Pepsi Cola, celebrele băuturi carbogazoase prezente pe piața a peste 200 de țări din lume, reprezintă poate una din cele mai mari iluzii pe piața comercială mondială.

Iluzia creată decurge dintr-o strategie financiară, dar și de marketing, care ascunde mecanisme bursiere și discutabile puse la punct, în general, de marile corporații multinaționale din lume, care dețin monopolul pe cele mai diverse piețe comerciale din lume, de la produse alimentare și de larg consum, medicamente, până la armament și tehnologie militară.

Companii care au creat un adevărat oligopol, adică o piață a mărfurilor monopolizată de un număr redus de companii. Și toate acestea, potrivit informațiilor la care am avut acces, fac parte din TRUSTUL BANCAR TIBETAN, condus de Dalai Lama.

Conform masterofchess.finance, din acest Trust fac parte cele mai mari Bănci și Fonduri de Investiții Occidentale, care la rândul lor dețin acșiunile la toate companiile Multinaționale din lume, precum și la companiile din cadrul U.S. Defence Industry - Industria de Apărare a Statelor Unite ale Americii, după cum urmează:

1. Goldman Sachs Group
2. Citi Group
3. Wells Fargo
4. Bank of America
5. Morgan Stanley
6. JP Morgan Chase
7. Allianz
8. Washington Mutual
9. Lloyds Banking Group
10. SSgA Funds Management
11. Black Rock
12. Vanguard Group
13. HSBC
14. Bank of New York Mellon
15. Standard & Poor Aeropace and Defence (S&P-SPDR)
16. Fidelity Investments
17. Amundi Asset Management
18. Prudential Financial
19. Franklin Templeton
20. Northern Trust Global Investments
21. Wellington Management
22. Dimensional Fund Advisor (DFA)
23. Janus Capital
24. Millenium Management LLC
25. iShare Russel
26. Dodge &Cox
27. Geode Capital Management
28. SPDR S&P 500 ETF Trust
29. Government Pension Fund-Global
30. Capital Research and Management
31. Oakmark International Fund
32. and others.

Fundația Corporate Transparency, prin publicația online www.ecnt.ro, a reușit să demonstreze că modul în care concurează pe piața mondială cele două companii, aparent corect, ascunde practici dubioase, având ca acționari comuni firme uriașe în domeniul investițiilor, și aceasta cu scopul de a domina total piata băuturilor carbogazoase în lume, ambiție măsurabilă în sute de miliarde de dolari.

Astfel, Fundatia Corporate Transparency a publicat pe www.ecnt.ro, dar și pe site-ul partener https://publicnewsfm.ro, având ca sursă principală chiar https://money.cnn.com, listele cu acționarii celor două companii, Coca Cola și PepsiCo.

Comparația celor două liste relevă faptul că ambele firme au acționari comuni și nu oricare, ci unele din cele mai mari fonduri mondiale de investiții, care se regăsesc ca acționari, de asemenea, la cele mai mari companii din lume, cum spuneam și la începutul acestui articol, din cele mai diferite domenii, de la industria alimentară, la cea de armament.

Acționarii PepsiCo

ECNT.ro: „PepsiCo este una dintre cele mai mari companii multinaționale din lume, specializată în industria alimentară și a băuturilor. Fondată în anul 1965 prin fuziunea dintre Pepsi-Cola Company și Frito-Lay, PepsiCo are sediul central în Purchase, New York, SUA. Portofoliul diversificat al companiei include o gamă largă de produse, printre care: băuturi răcoritoare, băuturi carbogazoase precum Pepsi, Diet Pepsi, Mountain Dew, Mirinda, Sierra Mist și altele. Băuturi răcoritoare ne-carbogazoase: branduri precum Tropicana (sucuri de fructe), Aquafina (apă îmbuteliată), Gatorade (băuturi sportive), Lipton (ceaiuri) și altele. Produse alimentare: snacks-uri, chips-uri, nuci, produse de patiserie, biscuiți, cereale și alte produse alimentare sub mărci renumite, cum ar fi Lay's, Doritos, Cheetos, Quaker Oats, Tostitos, Ruffles, Sabra, Aunt Jemima și multe altele.

Iată cei mai importanți acționari ai companiei PepsiCo (stânga) și ai Coca-Cola (dreapta):

 

Respectiv, PepsiCo:

Vanguard Group. Inc.,                                                       
BlackRock Fund Advisors,                                           
SSgA Fund mangements, Inc.,                                  
Geode capital Management LLC,                              
Charles Schwab Investment Management,                 

Capital Research & Management Co.,                                 
Morgan Stanley Smith Barney LLC,
Wellington Management Co. LLP.

Coca-Cola:

Vanguard Group. Inc.,                                                       
BlackRock Fund Advisors,                                                
SSgA Fund mangements, Inc.,                                         
Geode capital Management LLC,                                      
Charles Schwab Investment Management,                      

Wellington Management Co. LLP.

Acționarilor principali Coca-Cola li se adaugă:

Berkshire Hathaway Inc. Investment,
Fidelity Management & Research Co.,
J.P.Morgan Investment Management Inc..


Dar, dacă cercetăm, de exemplu, Berkshire Hathaway, vom descoperi că la rândul ei, compania condusă de miliardarul Warren Buffet, îi are între primii acționari majori tot pe Vanguard și BlackRock, de la Coca Cola și Pepsi Co dar și de la Lockheed Martin sau Boeing. Exemplu din publicațiile Corporate Transparency:

Detalii despre Pepsi și Coca Cola din publicațiile Corporate Transparency:

Sursele citate subliniază: „Iată, așadar, cum prin această suprapunere de acționari se crează premisa - și nu trebuie să fii mare specialist sau doctor în economie ca să realizezi asta -, unei colaborări evidente între cele două mari companii de băuturi carbogazoase, aparent rivale. În scopul, am mai spus, de a controla piața mondială a acestor băuturi. Practică care blochează orice altă concurență sau dezvoltare a altor companii mai mici”.

De observat că principalii deținători ai Coca Cola Co. și PepsiCo. nu doar că sunt acționari comuni ai acestor companii, dar mai sunt și acționarii între ei, unii la alții. Acest fapt întărește ideea că între Coca Cola Co. și PepsiCo există o asociere structurală.

Combinația perfectă dintre Coca Cola și Pepsi: duopolul

Am apelat la sursa deschisă Wikipedia pentru a explica, pe înțelesul tuturor, ce este duopolul sau, cum mai este denumit, „Concurența de tip Bertrand”:

„Concurența de tip Bertrand sau duopolul  este un model al concurenței în economie, purtând numele matematicianului francez Joseph Louis François Bertrand (1822-1900). Acest model este un model al competiției firmelor aflate în duopol.

Supozițiile modelului:

    • Există două firme care produc produse omogene;
    • Firmele nu cooperează;
    • Firmele au același cost marginal;
    • Costul marginal este constant;
    • Cererea este lineară;
    • Firmele concurează prin prețuri și își stabilesc prețurile simultan;
    • Amândouă firmele au comportament strategic;
    • Amândouă firmele concurează doar prin prețuri și oferă cantitatea cerută;
    • Consumatorii cumpără de la firma cu prețurile cele mai mici sau de la fiecare firmă cantități egale, dacă prețurile stabilite de fiecare dintre cele două firme sunt egale.

Concurența prin prețuri înseamnă că firmele pot să își modifice cu ușurință cantitățile oferite, însă odată ce au ales un anumit preț, este foarte greu, dacă nu imposibil ca acestea să-l modifice, de exemplu barurile, magazinele sau alte companii care practică prețuri ne-negociabile.

Scandaluri în afacerile Coca Cola și Pepsi

Companiile mari, precum Coca-Cola și Pepsi, au fost implicate ocazional în diverse investigații și procese legate de practicile lor de afaceri. Iată câteva exemple notabile:

1. Coca-Cola:
   - Contabilitate și Raportare Financiară: În 2008, Coca-Cola a fost investigată pentru presupuse practici contabile inadecvate. Autoritățile au examinat dacă compania a manipulat veniturile pentru a-și îmbunătăți imaginea financiară.
   -Practici Antitrust: În trecut, Coca-Cola a fost acuzată de practici monopoliste, mai ales în piețele externe, pentru a elimina sau reduce concurența.
   -Corupție și Mită: Coca-Cola a fost implicată în diferite scandaluri de corupție în țări precum India, unde a fost acuzată că a oferit mită pentru a obține permise de mediu și alte autorizații.

2. Pepsi:
   -Contabilitate și Raportare Financiară: Similar cu Coca-Cola, Pepsi a avut și ea investigații legate de practicile contabile. De exemplu, în anii '90, a fost suspectată de manipularea rapoartelor financiare pentru a atrage investitori.
   -Practici Antitrust: Pepsi a fost implicată în dispute antitrust, în special legate de piețele de băuturi răcoritoare și de concurența cu Coca-Cola.
   -Corupție și Mită: În diferite ocazii, Pepsi a fost investigată pentru presupuse practici de corupție în țări străine, în special legate de obținerea de permise și licențe pentru operațiunile sale.
Ambele companii au trebuit să plătească amenzi semnificative și au fost obligate să adopte măsuri corective pentru a-și îmbunătăți practicile de conformitate și guvernanță corporativă. Totuși, aceste investigații și procese nu au avut un impact major pe termen lung asupra poziției lor dominante pe piață.

Infracțiuni în domeniul bursier

În contextul acestui articol, este interesant de adus în atenție și câteva considerente de ordin general în legătură cu eventualele activități dubioase pe care marile companii le pot desfășura cu scopul de a acapara piețele de profil și de a-și spori considerabil profitul.

Astfel, multinaționalele pot fi implicate în diverse infracțiuni în domeniul bursier, iar acestea pot include:

1. Manipularea pieței:
    -Manipularea prețurilor: Multinaționalele pot încerca să influențeze prețul acțiunilor prin tranzacții artificiale, creând impresia unei activități de piață crescute.
    -Informații false: Răspândirea de informații false sau înșelătoare pentru a manipula percepțiile investitorilor și a influența prețurile acțiunilor.

2. Insider trading (Tranzacționare bazată pe informații privilegiate):
    - Utilizarea de informații confidențiale sau nepublice pentru a face tranzacții avantajoase în beneficiul propriu sau al unor terți.

3. Fraudă contabilă și raportare financiară falsă:
    - Prezentarea de date financiare incorecte sau înșelătoare în rapoartele financiare pentru a ascunde performanțe slabe sau pentru a atinge obiective financiare nerealiste.

4. Corupție și mită:
    - Folosirea de mită sau practici corupte pentru a obține avantaje neloiale, inclusiv în procesele de licitare și contractare, ceea ce poate afecta direct sau indirect piețele financiare.

5. Spălare de bani:
    - Utilizarea structurilor corporative complexe și a tranzacțiilor bursiere pentru a spăla bani proveniți din activități ilegale, integrându-i în sistemul financiar legal.

6. Schemelor de tip „Pump and Dump”:
    - Creșterea artificială a prețului unor acțiuni prin promovarea intensă și apoi vânzarea rapidă a acestora, lăsând investitorii obișnuiți cu pierderi mari.

7. Practici de cartel și monopol:
    - Stabilirea unor înțelegeri între multinaționale pentru a fixa prețuri, a limita producția sau a împărți piețele, afectând astfel concurența și piețele financiare.

Aceste infracțiuni nu doar că afectează investitorii și încrederea în piețele financiare, dar pot atrage și sancțiuni severe din partea autorităților de reglementare. Pentru a contracara aceste practici, există reglementări stricte și mecanisme de supraveghere implementate de organisme precum Comisia pentru Valori Mobiliare (SEC) în SUA sau Autoritatea Europeană pentru Valori Mobiliare și Piețe (ESMA) în UE.

Acțiuni reciproce

Dar, marile companii multinaționale pot deține acțiuni una în alta și nu este ilegal. Aceasta se întâmplă frecvent din mai multe motive, cum ar fi strategii de afaceri, parteneriate strategice sau diversificarea portofoliului de investiții.
Cu toate acestea, există anumite reglementări și limitări care trebuie respectate:

1. Legislație antitrust: Autoritățile de reglementare pot interveni dacă achizițiile de acțiuni între companii duc la monopoluri sau la restrângerea concurenței în anumite piețe.

2. Conflict de interese: Companiile trebuie să fie atente la potențialele conflicte de interese care pot apărea din deținerea reciprocă de acțiuni.

3. Dezvăluiri financiare: Companiile sunt obligate să dezvăluie deținerile lor de acțiuni în alte companii în rapoartele financiare, conform normelor de transparență financiară.

4. Reglementări privind piețele de capital: Există reguli specifice în fiecare jurisdicție privind modul în care se pot face astfel de investiții și ce informații trebuie furnizate autorităților și investitorilor.

În concluzie, nu există nicio interdicție generală împotriva companiilor multinaționale de a deține acțiuni una în alta, dar trebuie respectate anumite reglementări pentru a preveni practicile anticoncurențiale și pentru a asigura transparența.

Înțelegeri pe piață

Înțelegerile ascunse între companii pentru a domina piețele sunt denumite adesea „carteluri”. Acestea sunt acorduri ilegale între companii concurente, cu scopul de a reduce sau elimina concurența pe piață. Practicile comune ale cartelurilor includ:

1. Fixarea prețurilor: Companiile convin să stabilească prețuri similare sau să crească prețurile în mod coordonat, eliminând astfel concurența pe bază de preț.

2. Împărțirea piețelor: Companiile își împart piețele geografice sau categoriile de produse, astfel încât să nu concureze între ele pe anumite segmente.

3. Limitarea producției: Companiile convin să limiteze producția pentru a menține prețurile la un nivel ridicat.

4. Acorduri de licitație: Companiile se înțeleg să manipuleze procesul de licitație, convenind cine va câștiga o anumită licitație și cum vor fi distribuite ulterior contractele.

Instituții  care controlează și sancționează firmele criminale

Aceste practici sunt ilegale în majoritatea țărilor deoarece subminează principiile pieței libere și sunt în detrimentul consumatorilor, care ajung să plătească prețuri mai mari pentru bunuri și servicii de calitate inferioară. Autoritățile de concurență din diverse țări, cum ar fi Comisia Europeană sau Federal Trade Commission din SUA, monitorizează și sancționează astfel de practici pentru a proteja piețele și consumatorii.

Exemple notabile de carteluri includ cazuri din industrii variate, de la industria auto la cea a electronicelor și farmaceuticelor. Sancțiunile pot include amenzi semnificative și, în unele cazuri, pedepse cu închisoarea pentru persoanele implicate.

Cum controlează Coca Cola și PepsiCo Piața

Marile companii internaționale controlează piețele din diferite domenii ale lumii printr-o serie de strategii și practici elaborate. Iată câteva dintre principalele modalități:

1. Diversificarea și integrarea pe verticală și orizontală:
   -Integrarea pe verticală: Companiile își extind controlul asupra întregului lanț de aprovizionare, de la producție la distribuție. De exemplu, o companie de petrol poate controla și extracția, rafinarea și distribuția.
   -Integrarea pe orizontală: Achiziționarea sau fuziunea cu companii concurente pentru a crește cota de piață și a elimina competiția.

2. Economii de scară:
   - Companiile mari au capacitatea de a produce la scară largă, ceea ce reduce costurile de producție pe unitate și le permite să ofere prețuri competitive, adesea mai mici decât cele ale competitorilor mai mici.

3. Branding și marketing:
   - Investiții masive în publicitate și marketing pentru a construi și menține un brand puternic, recunoscut la nivel mondial. Brandurile puternice pot fideliza clienții și pot justifica prețuri premium.

4. Accesul la finanțare:
   - Marile companii au acces mai ușor la piețele de capital și pot atrage investiții mari, ceea ce le permite să investească în cercetare și dezvoltare, să inoveze și să se extindă rapid.

5. Reglementări și lobby:
   - Influența asupra reglementărilor prin activități de lobby pentru a crea un cadru legislativ favorabil afacerilor lor. Acest lucru poate include obținerea de avantaje fiscale, subvenții sau reglementări care să pună bariere în calea noilor intrări pe piață.

6. Inovația și tehnologia:
   - Investiții continue în cercetare și dezvoltare pentru a inova și a dezvolta noi tehnologii, produse și servicii care să răspundă nevoilor pieței și să păstreze un avantaj competitiv.

7. Controlul distribuției și al canalelor de vânzare:
   - Stabilirea unor relații strânse cu distribuitorii și retailerii pentru a asigura o prezență dominantă pe rafturile magazinelor și în canalele de distribuție.

8. Globalizarea:
   - Extinderea operațiunilor la nivel global pentru a accesa noi piețe și a reduce dependența de piețele locale. Acest lucru permite și diversificarea riscurilor economice.

9. Achiziții strategice:
   - Preluarea de companii mai mici și inovative pentru a elimina concurența sau pentru a accesa noi tehnologii și piețe.

10. Managementul lanțului de aprovizionare:
   - Optimizarea și gestionarea eficientă a lanțului de aprovizionare pentru a reduce costurile și a îmbunătăți viteza de livrare, asigurând astfel un avantaj competitiv.

Concurența dintre Coca Cola și PepsiCo, partea vizibilă și legală

Prin utilizarea acestor strategii, marile companii internaționale reușesc să-și consolideze poziția pe piețele globale și să exercite un control semnificativ asupra acestora. 

Concurența dintre Coca-Cola și Pepsi, partea viuzibilă și legală, este reală și intensă. Ambele companii se luptă de mai multe decenii pentru supremația pe piața globală a băuturilor răcoritoare. În ceea ce privește competiția dintre ele, există câteva aspecte de menționat:

1. Istoric: Competiția dintre Coca-Cola și Pepsi, cunoscută și sub numele de "Cola Wars", a început în anii 1970 și a continuat intens în deceniile următoare. Ambele companii au investit masiv în publicitate, inovații de produs și expansiune globală pentru a atrage consumatorii.

2. Marketing și Publicitate: Coca-Cola și Pepsi au cheltuit miliarde de dolari pe campanii publicitare pentru a-și crește cota de piață. De-a lungul timpului, au folosit vedete, promoții speciale și evenimente sponsorizate pentru a se diferenția una de cealaltă.

3. Strategii de Preț și Distribuție: Ambele companii folosesc strategii de prețuri competitive și se străduiesc să își maximizeze prezența în diverse puncte de vânzare, de la supermarketuri la restaurante și automate de băuturi.

4. Inovație și Diversificare: Pentru a rămâne relevante, atât Coca-Cola, cât și Pepsi au diversificat gama de produse, incluzând băuturi fără zahăr, sucuri naturale, băuturi energizante și ape minerale.

5. Procese Legale și Reglementări: Concurența între aceste companii a dus, în unele cazuri, la dispute legale și intervenții ale autorităților de reglementare pentru a asigura practici concurențiale corecte.

Partea întunecată a înțelegerii

Pe de altă parte, unii pot percepe această competiție ca fiind "falsă" din următoarele motive:

- Colaborări tactice: În anumite situații, Coca-Cola și Pepsi pot colabora tacit pentru a stabiliza piața și pentru a evita războaie de prețuri distructive care ar putea să le afecteze profiturile.

- Piață oligopolistică: Într-o anumită măsură, piața băuturilor răcoritoare este un oligopol, în care câteva companii dominante (precum Coca-Cola și Pepsi) controlează majoritatea cotei de piață și pot influența prețurile și alte condiții de piață.

Până la dezvăluirile celor de la Fundatia Corporate Transparency, se putea formula, în raport cu cele două paragrafe imediat anterioare, următoarea concluzie, și anume că concurența dintre Coca-Cola și Pepsi este una reală și continuă să fie un aspect semnificativ al pieței băuturilor răcoritoare, deși poate exista și un anumit grad de colaborare tacită pentru a menține stabilitatea pieței.

Dezvăluirea „cumetriei” dintre acționarii comuni ai celor două companii schimbă, însă, totul.

Așa cum spuneam și în articolul-pilot al acestei serii de dezvăluiri din lumea marilor companii multinaționale care conduc lumea, în interesul Sectei Bancare Asiatice, inițiată de ActiveNews cu contribuția „Corporate Transparency”, vor urma alte articole din această zonă tenebroasă, puțin cunoscută sau chiar deloc majorității oamenilor, indiferent de statutul sau nivelul social la care se află.

Va urma

Donează pentru ActiveNews!

ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.

Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.

ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.

De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei)
RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)

Pentru că suntem cenzurați pe Facebook
ne puteți găsi și pe Telegram și GoogleNews


Pentru știri necenzurate
abonează-te acum!

Este gratis și poți anula oricând abonarea.

ActiveNews România. Caută pagina noastră și pe Telegram.
Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România
Urmărește programele Gold FM
Top 5 autori
VideoNews

Monahul Filotheu - La Nașterea Maicii Domnului

VICTOR RONCEA cu ANDREI GUȘĂ la GOLD FM despre Alegeri, Politică și LGBT via RUMBLE:

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.

Comentarii (2)
  • ghrux 07.08.2024 21:53
    Comentariu respins de Cotidianul:
    Si asta, si toti astia, sunt creatii monstruoase ale poporului roman. Popor care, asa cum s-a dovedit in istorie-si cum se dovedeste si acum, a produs si produce jigodii pe banda rulanta, cu milioanele. Asa este cand ai in gena hotia, tradarea, minciuna, lasitatea, viclenia, ura fata de aproapele tau etc. Vorba zicalei, "popor zice, viteaz zice". Personal, cred ca Pieleanu este un mic copil, fata de alti "potentati ai zilei". Macar jigodia asta mergea la primul si la ultimul curs. Eu il stiu (bine) pe unul, la fel de "valoros" profesional ca si Pieleanu sau Bulai si "curat" ca lacrima, care zeci de ani nu a fost la niciun curs (sunt bine informat; de fapt, nici nu avea ce sa le spuna studentilor, doar sa citeasca de pe foi) si care a incasat de fiecare data integral salariul, integral si ilegal, chiar si atunci cand noua, tampitilor, ne-a fost redus cu 25%. Probabil ca nu ii ajungeau cele foarte multe, zeci de mii de euro (acum) sau de dolari (atunci), incasate de la stat in ultimii 35 de ani, venituri invizibele la nivelul declaratiilor lui de avere, care sunt puse "la secret". Sa traiti!!! Sa traiasca si gasca masonica Bilderberg, viitorul de aur al omenirii. Dar legile sunt facute la noi doar pentru ceilalti, pentru tampiti. In ceea ce priveste "valoarea" lui profesionala, contrafacuta pe toate canalele oculte de informatii si de spalare a creierelor romanilor adormiti pe vecie, eu as spune doar atat: el nu este ceea ce crede el ca este, ci ceea ce cred si stiu eu ca este! Cine crede ca in tara asta va fi vreodata bine, ca va fi egalitate sau ca va fi dreptate, cu siguranta face parte din "complementara" multimii celor ca acest individ. La fel ca si cei care nu stiu inca la cine ma refer. Fiind generos, va mai dau un mic detaliu: este un fel de "stat in stat"-dar eu cred ca este "supra-stat" , este profesor universitar doctor (facut din conferentiar, in mod ilegal, prin transfer, nu prin concurs, asa cum cere explicit legea pentru ceilalti idioti de romani) si academician!!! Prof.univ.dr. Gh. RUXANDA
  • viorel craciun 07.08.2024 23:16
    Apoi , se pare ca am descoperit " AMERICA " astazi , pe vremuri prin anii 70 . era " PEPSI COLA " pe vremuri , prin anii 90 , cand a aparut " COCA -COLA " cu fabrica de la Ploiesti si eu ca alti " cetateni nedumeriti " la calitate privind " PEPSI-COLA " din anii 70 , cu "COCA -COLA " din anii 90 , ne am intrebat ca prostii " APOI , ESTE ACEEASI MARIE DOAR CU ALTA PALARIE " de data aceasta mai " pe consumul cetatenesc national , mai -diluat- " Apoi raspunsul a venit , tot prin anii 90 , cand a fost primul scandal " asa zis mediatic " cu calitate COCA-COLA in E.C ( Pe vremea aceea nu eram in E.C ) , DIFERITA DE ROMANIA . La scurt timp , a aparut din nou pe piata romana " PEPSI-COLA " la aceeasi proasta calitate COCA-COLA fata de altadata din anii 70 PEPSI-COLA , dar cu un alt nume .Apoi paradoxul de neinteles este cum " DESCOPERIM ACUM AMERICA ? si cu " PEPSI-COLA " SI CU " COCA-COLA " doua firme asa zis " CONCURENTE " DAR CARE AU ACELASI " JUPAN " , CA ACTIONAR SI FONDATOR REAL adica " BANUL FARA DE SCRUPUL "
Ultima oră

16:20

ÎNC-UN CIUC’ ȘI MĂ DUC! - Editorial de Luminița Arhire

15:51

Ungaria amenință că va trimite imigranții la Bruxelles: Autocarele sunt pregătite. Le vom oferi un bilet dus gratuit

14:27

În timp ce lumea e cu ochii pe Kursk, rușii trec ca prin brânză în regiunea Donețk

13:24

Două luptătoare AUR pentru Parlament: Mara Nicolescu și Marina-Ioana Alexandru

13:22

Marea Resetare: Intrăm în Faza Finală

12:08

Robert Turcescu, invitat la ”Ce trucuri ne-au pregătit politicienii? Cu Ionuț Cristache”: Ciucă a dat tonul cu lansarea cărții, printre mirosuri de grătar și pe muzica de lăutari. Cine urmează?

12:00

1700 de ani de la Sinodul de la Niceea din anul 325. IPS Teodosie, Arhiepiscopul Tomisului: ”Vom fi pregătiți pentru marea sărbătoare!”

11:48

Alegeri prezidențiale 2024. Începe perioada electorală în România

11:30

CITATE DIN OPERELE LUI CIUCĂ. BTI: Cum și-a rezolvat Ciucă onoarea de militar călcată prin intrarea în politică: A fost ordin, nu puteam refuza! Secretul măreței cărți

10:45

Sorin Roșca Stănescu: Cotitura la care stă Mircea Geoană

10:30

152 de ani de la intrarea în veșnicie a Crăișorului Munților Avram Iancu - 10 septembrie 1872. Cine îl atacă pe Avram Iancu atacă România! Uitați-vă pe câmp românilor, suntem mulți și tari, că Dumnezeu e cu noi! BALADĂ: Pr. Gheaja, Arhid. Bucă și TRoNoS

09:59

Trump promite să readucă libertatea de exprimare în America - VIDEO

09:30

10 septembrie: Sfânta Pulheria, împărăteasa, sora lui Teodosie cel Tânăr, apărătoare a dreptei credințe. Pomenirea Sfintelor Mucenițe Fecioare Minodora, Mitrodora și Nimfodora

08:57

Ucraina a atacat Moscova. Un copil de 9 ani și o femeie de 46 de ani au murit - VIDEO

08:37

Măcel în Gaza: Cel puțin 40 de civili morți în urma unui atac israelian asupra unei zone umanitare - VIDEO