

Timbrul de mediu implementat de guvernul USL în urmă cu un an a "omorât" piaţa auto din România.
Afirmaţia îi aparţine lui Mihai Cune, business manager al celui mai cunoscut site de tranzacţionare a autoturismelor noi şi second hand, autovit.ro.
"Varianta de timbru de mediu introdusă în primăvară a fost, se pare, cea mai neinspirată propunere din lungul şir de schimbări ale taxei auto. Practic, acesta a omorât piaţa auto şi dealerii. Mai mult, a creat confuzie în piaţă, nu a stimulat atât de mult achiziţionarea de maşini nepoluante şi a blocat tranzacţiile cu maşini second-hand pe plan intern", a afirmat Cune, potrivit Capital.
Mai mult, anunţul ca timbrul de mediu ar putea fi modificat din nou, în acest an, a menţinut blocajul pieţei auto, toţi potenţialii cumpărători aşteptând acum noua variantă.
"Declaraţiile autorităţilor despre o nouă schimbare a taxei în 2014 au menţinut acel sentiment de aşteptare, care inhibă tranzacţiile auto şi care a fost prezent constant în ultimii ani, descurajând cumpărarea de maşini."
Noul timbru de mediu a intrat în vigoare în martie 2013.
Guvernul USL a lovit dur în piaţa autoturismelor second hand, mărind de căteva ori taxa ce trebuie plătită pentru cele mai cătate maşini, cele cu normele de poluare Euro 3 şi Euro 4.
Foto: enational.ro
Afirmaţia îi aparţine lui Mihai Cune, business manager al celui mai cunoscut site de tranzacţionare a autoturismelor noi şi second hand, autovit.ro.
"Varianta de timbru de mediu introdusă în primăvară a fost, se pare, cea mai neinspirată propunere din lungul şir de schimbări ale taxei auto. Practic, acesta a omorât piaţa auto şi dealerii. Mai mult, a creat confuzie în piaţă, nu a stimulat atât de mult achiziţionarea de maşini nepoluante şi a blocat tranzacţiile cu maşini second-hand pe plan intern", a afirmat Cune, potrivit Capital.
Mai mult, anunţul ca timbrul de mediu ar putea fi modificat din nou, în acest an, a menţinut blocajul pieţei auto, toţi potenţialii cumpărători aşteptând acum noua variantă.
"Declaraţiile autorităţilor despre o nouă schimbare a taxei în 2014 au menţinut acel sentiment de aşteptare, care inhibă tranzacţiile auto şi care a fost prezent constant în ultimii ani, descurajând cumpărarea de maşini."
Noul timbru de mediu a intrat în vigoare în martie 2013.
Guvernul USL a lovit dur în piaţa autoturismelor second hand, mărind de căteva ori taxa ce trebuie plătită pentru cele mai cătate maşini, cele cu normele de poluare Euro 3 şi Euro 4.
Foto: enational.ro
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.