

TAROM se află într-o situaţie limită şi un conflict spontan, care nu are legătură cu conflictul de muncă, ar putea izbucnii oricând.
Librarie Online. Zilnic ultimele carti noi, promotii si reduceri. Carti pentru fiecare cu livrare din stoc.
Am primit pe adresa redacţiei scrisoarea deschisă a unui salariat TAROM. Acesta afirmă:
Redăm integral conţinutul scrisorii:
Librarie Online. Zilnic ultimele carti noi, promotii si reduceri. Carti pentru fiecare cu livrare din stoc.
Am primit pe adresa redacţiei scrisoarea deschisă a unui salariat TAROM. Acesta afirmă:
"Personalul Navigant TAROM nu a mai primit 1 leu nici la salarii, nici la diurne şi nici la bonurile de benzină (necesare deplasării la servici) de (ATENŢIE!) 8 ANI!!! Preţul benzinei este dublu între timp! Uniformele, care reprezintă imaginea şi mândria companiei, nu au mai fost schimbate de 5 ani!!! Personalul navigant umblă cu uniforme uzate şi cârpite sau şi-au cumpărat din propriul buzunar uniforme, ca să nu umble în zdrenţe! Asta e realitatea de la TAROM!"
Redăm integral conţinutul scrisorii:
Bună ziua!
Ca să fie clar de la început, nu este vorba despre o grevă! Paşii până la grevă sunt mulţi şi greoi, aproape imposibili în România! Aceasta este o mişcare spontană de protest pentru a ne putea face auziţi şi băgaţi în seamă!
Este un semnal de SOS pentru a salva Taromul şi a pune lucrurile la punct, pe făgaşul normal, în Compania Naţională a României!
Invocăm totodată siguranţa zborului, a aeronavelor şi deci a pasagerilor, prin faptul că în cadrul companiei de mai bine de o lună tot personalul aeronavigant, piloţi şi însoţitoare de bord, este supus unei presiuni psihice constante prin lipsa Contractului Colectiv de Muncă, lucru datorat şmecheriilor la care se dedau cei din conducerea executivă a TAROM, mai exact departamentele juridice, financiare şi cel de resurse umane!
Conducerea Tarom a ignorat total absolut toate doleanţele personalului navigant (piloţi şi însoţitori de bord) în negocierile privind Contractul Colectiv de Muncă şi au încercat să-i înşele pe aceştia făcând nişte înţelegeri pe la spate cu personalul tehnic şi cel administrativ, încercând astfel să aibă 50%+1 dintre angajaţi (conform legii) şi astfel să depună noul Contract Colectiv de Muncă (total neacceptat de personalul navigant) la Inspectoratul Teritorial de Muncă Ilfov! Nu total ilegal, dar absolut imoral!
Să fie clar: piloţii şi însoţitorii de zbor nu doresc salarii ca la Lufthansa, ci doar acordarea ratei inflaţiei, redobândirea drepturilor la care a renunţat temporat sindicatul în urmă cu 3 ani (pt. a fi solidari cu compania în perioadă de criză!), reactualizarea bonurilor de benzină (preţul s-a dublat de la ultima actualizare), actualizarea corectă a Contractelor Individuale de Muncă, respectarea Planului de Management asumat de managementul privat, aplicarea unei grile de salarizare corecte în companie (care deşi se găseşte în planul de management, dar care nu s-a făcut de 2 ani!), acordarea de uniforme (ceea ce este o ilegalitate din partea conducerii TAROM, uniformele trebuind să fie schimbate la maxim 2 ani! Ele nefiind schimbate de 5 ani!!!).
Personalul Navigant TAROM nu a mai primit 1 leu nici la salarii, nici la diurne şi nici la bonurile de benzină (necesare deplasării la servici) de (ATENŢIE!) 8 ANI!!! Preţul benzinei este dublu între timp! Uniformele, care reprezintă imaginea şi mândria companiei, nu au mai fost schimbate de 5 ani!!!
Personalul navigant umblă cu uniforme uzate şi cârpite sau şi-au cumpărat din propriul buzunar uniforme, ca să nu umble în zdrenţe! Asta e realitatea de la Tarom! Asta se cere, nu zeci de mii de euro, cum se încerca să se deturneze scopul acţiunii de către unii binevoitori din conducere sau minister!
Vor încerca acum să dea vină pe acţiunile personalului şi pe Ebola, că în incapacitatea şi incompetenţa lor, nu au reuşit tot anul să-şi atingă targetul din planul de management, la fel cum nu au reuşit nici anul trecut! Deşi atunci au avut parte de linişte şi înţelegere!!! Dar totul are o limită!
Vorbiţi cu personalul navgant, vorbiţi cu sindicatul ! Şi nu vă lăsaţi duşi de nas de dezinformările securiste ale conducerii Tarom!
CEO Tarom dl. Heinzmann habar nu are pe ce lume se află! Nu are nicio realizare notabilă de când se află la conducerea companiei, de mai bine de 2 ani!
Nu a reuşit să-şi atingă obiectivele din Planul de Management asumă în urmă cu mai bine de 2 ani! Plan la care angajaţii nu au acces, acesta fiind secretizat cică!
Cotaţia pe piaţa internaţională a carburantului de aviaţie s-a ieftinit cu 30% în ultimii doi ani, iar el a arătat cum planul lui de management a adus mari realizări prin reduceri cu costurile de carburant! De râsul lumii!
Ăsta e managerul Tarom! pleacă urechea la toţi directoraşii de la juridic şi financiar din preajma lui, iar compania se află în pragul falimentului, datorită incompetenţei directorilor aduşi în companie prin pile şi nepotisme!
În Tarom nu există o grilă de salarizare, ca în toate companiile normale (deşi acest deziderat se găseşte parese în planul de management)! Şoferul lui heinzmann are salariul 4000 de lei în timp ce o însoţitoare de bord, care-şi asumă riscuri şi responsabilităţi enorme, plus cu sănătatea şubrezită înainte de vreme, plus sacrificii cu program neregulat (zburat noaptea, ziua, sâmbătă şi duminică şi de sărbători) are doar 1270 lei! Asta este ceva normal?! purtătoare de cuvânt a Tarom, care şade bine-merci într-un birou şi pleacă la ora 16.00 acasă, iar sâmbătă şi duminică, la fel ca şi de toate sărbătorile legale şi le petrece în sânul familiei, are salariul de 17,500 lei, aproape dublu de cât are un pilot comandant! ce responsabilitate are această doamnă, şi ce responsabilitate are un comandant de aeronavă! ce stres şi ce probleme de sănătate are ea şi cum e la piloţi şi însoţitori de bord?!
Asta e grila de salarizare la Tarom! Şi astea sunt doar 2 exemple banale! Compania este capusata de tot felul de directoraşi pe salarii enorme, care au în subordine o secretară şi 2 salariaţi!
Compania Tarom avea înaintea venirii d-lui Heinzmann la conducere 2014 angajaţi, iar în prezent are peste 2100! În perioada de criză, pe când se făceau disponibilizări, nu angajări!
Directorul de zbor, dl. Silivestru Viorel şi-a angajat băiatul la companie, fără să respecte căile legale, tot în perioada de disponibilizări! acesta fiind adus fără concurs direct la detaşamentul Boaieng 737, pe când toţi ceilalţi piloţi s-au angajat la Tarom mai întâi la ATR (unde avionul este mai mic, cursele sunt majoritatea interne-fara misii în euro, şi unde salariile sunt mai mici). Domnul Silivestru este în continuare Director de Zbor bine-merci!
Directorul Comercial Tarom doamna silvia Columb şi-a angajat nepotul în aceleaşi condiţii, acesta stând doar câteva luni la ATR, trecând apoi la Airbus 318 şi imediat la cel mai mare avion şi cel mai bine plătit al companiei: Airbus 310! A crescut precum Făt-Frumos, în mai puţin de 2 ani ajungând într-o poziţie în care unui pilot normal iar lua cel puţin 10 ani!
Acestea sunt doar alte două exemple palide ale nepotismelor, cumetriilor, pilelor şi şmecheriilor pe care conducerea Tarom le face, în dispreţ total faţă de restul angajaţilor companiei! Respectivii directori sunt în continuare pe aceleaşi poziţii în pofida sesizărilor făcute de către sindicat conducerii!
Nu au înţeles nimic din mişcarea de protest de acum o lună! Sau pur şi simplu nu le-a păsat! Am avut răbdare... Dar ignoranţa, dispreţul şi bătaia de joc cu care am fost trataţi nu putea avea decât acest rezultat! Nimeni nu vrea răul companiei şi tuturor ne pare rău! Dar AJUNGE!
Să-şi dea demisia toţi incompetenţii din conducerea Tarom sau să fie demişi! Şi aşa nu fac nimic! încasează salarii enorme degeaba, iar personalului care munceşte nu le pot da 1 leu în plus în ultimii 8 ani! în schimb îşi angajează în continuare rudele, pilele şi prietenii! O companie de 2100 de angajaţi pentru 22 de avioane! ENORM!
Din 2100 de angajaţi doar 500 sunt personal navigant (piloţi şi însoţitori de bord)! La Tehnic sunt peste 700 de angajaţi, compania având nevoie în realitate de cel mult 100!
La marketing sunt 400 de angajaţi! Ce mare marketing are Taromul?! La Cargo, (ce-i ăla Cargo la Tarom?!) sunt 200 de angajaţi! Asta-i organigrama Tarom! Toţi oamenii ăştia încasează bani degeaba!
Tot ce se încearcă din răsputeri de către conducerea Tarom aservită politic este obţinerea liniştei până la alegeri! După... urmează potopul! Ne aşteptăm chiar la intrarea în insolvenţa a companiei! Aceasta fiind pusă binenteles în spinarea angajaţilor care au făcut mişcări de protest şi a Ebola, care a speriat călătorii să mai zboare cu Taromul!
Astea sunt nemulţumirile din Tarom! Asta se întâmplă! Asta-i REALITATEA din TAROM! Nu că vrem salarii de zeci de mii de euro că piloţii de la Lufthansa!
Un salariat nemulţumit.
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Îndatoririle personalului aeronautic civil navigant profesionist
ART. 35
Personalul aeronautic civil navigant profesionist din aviația civilă din România are următoarele îndatoriri:
o) să nu execute misiuni de zbor atunci când se simte obosit sau starea de sănătate nu îi permite să desfăşoare activități de zbor în deplină siguranță sau când se află sub influența băuturilor alcoolice;
ART. 58
Este INTERZISĂ exercitarea oricărei forme de constrângere fizică şi/sau psihică, a ORICĂREI PRESIUNI sau ACȚIUNI DE INTIMIDARE asupra personalului aeronautic civil navigant profesionist care se află în
situația unei inaptitudini psihomedicale temporare de zbor, pentru a i se impune executarea unei misiuni de zbor.
ART. 59
În scopul EVITĂRII ACUMULĂRII OBOSELII EXCESIVE şi afectării siguranței zborului, limitele maxime ale timpului de muncă şi limitele minime ale timpului de odihnă pentru personalul aeronautic civil
navigant profesionist se stabilesc prin reglementări specifice, emise de Ministerul Transporturilor, cu avizul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalității de Şanse şi cu consultarea sindicatelor reprezentative şi/sau asociațiilor profesionale, ANGAJATORII fiind OBLIGAȚI să ia TOATE măsurile pentru asigurarea respectării acestor limitări. ART. 62
(1) Dispozițiile prezentului statut se aplică personalului aeronautic civil navigant profesionist care exercită activități aeronautice civile, iar AUTORITĂȚILE de stat civile şi militare române sunt OBLIGATE să ACORDE , la cerere, SPRIJINUL necesar deținătorilor documentelor nominale individuale de certificare şi licențiere ca personal aeronautic civil navigant, cu licență în termen de valabilitate, aflat în misiune.”
Sa ne spuneti cat veti avea pensia, domnilor de la Tarom, dupa ce criterii se calculeaza...
Nu sunteti singurii care va deplasati cu ceva pana la locul de munca...sunt poate mii in Bucuresti, milioane in toata tara...
Ca sunt infecti cei de la conducere, unde nu e asa in Romania, la stat si la "stat"...maine poimaine va ajunge in acelasi scaun unul dintre dvs, cel mai "infect"...asa ca nu incercati sa loviti in cei de sus ca nu aveti sanse, corectati-i pe cei "infecti" de langa dvs...astfel generatiile viitoare vor avea ceea ce dvs va lipseste, uniforme, salarii decente etc
Va doresc succes!
De trei ori BRAVO, lui "R. comentariu pe 19 octombrie 2014 la 6:13 pm":
"Haideti sa nu plangem pe cine nu trebuie, stim multi dintre noi cine lucreaza la Tarom..printre cativa profesionisti, foarte multi spagari..eu va inteleg ca doriti sa va recuperati spagile, nu sunt cinic, dar ma bucura asta, ca nu va puteti recupera spagile…poate asa va dispare coruptia…si eu sunt pilot si as dori sa lucrez la Tarom..dar nu se poate…nu sunt locuri scoase la concurs…chiar si cei mai profesionisti de acolo tot pe aceeasi cale s-au angajat, relatii etc.
Sa ne spuneti cat veti avea pensia, domnilor de la Tarom, dupa ce criterii se calculeaza…
Nu sunteti singurii care va deplasati cu ceva pana la locul de munca…sunt poate mii in Bucuresti, milioane in toata tara…
Ca sunt infecti cei de la conducere, unde nu e asa in Romania, la stat si la „stat”…maine poimaine va ajunge in acelasi scaun unul dintre dvs, cel mai „infect”…asa ca nu incercati sa loviti in cei de sus ca nu aveti sanse, corectati-i pe cei „infecti” de langa dvs…astfel generatiile viitoare vor avea ceea ce dvs va lipseste, uniforme, salarii decente etc
Va doresc succes!"
Eesponsabilitatea este mare, munca foarte multa, asta asa este, adevarat ca sunt si multi incompetenti, dar daca muncesti si iti vezi de treaba poti sa traiesti ca o persoana respectabila tinand cont ca acel salariu ne majorat de aproape 8 ani depaseste cu mult 3 salarii medii (Medii nu minime), haideti sa nu fim carcotasi, totusi pentru o companie care este intr-o zituatie precara cu o conducere neperformanta, suntem platiti regeste (Ma refer la mine ca personal navigant), exista si persoane platite mai bine decat mine, si persoane platite ceva mai prost, dar tot foarte bine.
Comparativ cu salariile de la alte companii aeriene de afara sunt salarii medii, dar si nivelul de trai este altul, si costurile vietii sunt altele, aeroportul este la 10 km de oras nu la 70 ca in marile capitale ca sa avem costuri mari de deplasare si avem si multe alte beneficii (de zbor, vacante, etc.), suntem si avantajati din multe puncte de vedere. Sunt si afara companii aeriene unde omologii mei sunt platiti mai prost, si sunt companii cu pretentii si cu mult mai multe rute in lume cu zboruri la aceleasi standarde ca si Tarom.
Sa le fie rusine celor care se plang in conditiile in care in 2007 cand a fost ultima marire de salariu noi aveam deja dublu cat presedintele tarii salarii la vremea aceea! Acum sunt salarii doar bune, nu uriase cum erau atunci daca ne raportam la salariul mediu din 2007!
O seara buna!