

Cel de-al treilea pod peste Dunăre va costa 200-270 de milioane de euro, potrivit studiilor de fezabilitate efectuate, iar amplasarea acestuia urmează să fie stabilită în următoarele două luni.
În acest moment, sunt analizate patru variante de amplasare a podului: Oriahovo-Bechet, Silistra-Călăraşi, Ruse-Giurgiu şi Nikopol-Turnu Măgurele, a declarat Elean Gagov, expert în Ministerul Dezvoltării Regionale din Bulgaria pentru Novinite, citat de Mediafax.
În a doua fază a studiilor de fezabilitate urmează să fie discutate posibilitatea construcţiei unei linii de cale ferată, precum şi preţul ţintă al proiectului de construcţie a podului, a explicat Gagov.
Conform aceluiași oficial bulgar, Bulgaria şi România şi-au exprimat disponibilitatea de a construi cât mai multe poduri pentru a lega regiunile sărace de pe cele două maluri ale Dunării, pentru atragerea investiţiilor, creşterea traficului şi susţinerea afacerilor locale.
El a spus că Transproiect 2001, compania românească angajată să realizeze studiile de fezabilitate pentru viitorul pod, a redactat câte trei opţiuni de poduri pentru fiecare pereche de oraşe, cu excepţia Silistra-Călăraşi, pentru care sunt două opţiuni.
Gagov a mai precizat că pentru construcţia celui de-al treilea pod peste Dunăre se va solicita co-finanţare din partea Uniunii Europene, după stabilirea amplasamentului.
În acest moment, sunt analizate patru variante de amplasare a podului: Oriahovo-Bechet, Silistra-Călăraşi, Ruse-Giurgiu şi Nikopol-Turnu Măgurele, a declarat Elean Gagov, expert în Ministerul Dezvoltării Regionale din Bulgaria pentru Novinite, citat de Mediafax.
În a doua fază a studiilor de fezabilitate urmează să fie discutate posibilitatea construcţiei unei linii de cale ferată, precum şi preţul ţintă al proiectului de construcţie a podului, a explicat Gagov.
Conform aceluiași oficial bulgar, Bulgaria şi România şi-au exprimat disponibilitatea de a construi cât mai multe poduri pentru a lega regiunile sărace de pe cele două maluri ale Dunării, pentru atragerea investiţiilor, creşterea traficului şi susţinerea afacerilor locale.
El a spus că Transproiect 2001, compania românească angajată să realizeze studiile de fezabilitate pentru viitorul pod, a redactat câte trei opţiuni de poduri pentru fiecare pereche de oraşe, cu excepţia Silistra-Călăraşi, pentru care sunt două opţiuni.
Gagov a mai precizat că pentru construcţia celui de-al treilea pod peste Dunăre se va solicita co-finanţare din partea Uniunii Europene, după stabilirea amplasamentului.
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.