
Până la 15 octombrie, marile magazine promit prețuri mai mici cu până la 90%, însă reducerile au început încă din iulie și deja s-au epuizat multe dinre mărimi și culori.În realitate, cu toate că suntem în plin sezon de reduceri, pe rafturi deja se află noile colecții, potrivit Capital.
Există două mari perioade ale anului - 15 ianuarie – 15 aprilie şi 1 august – 15 octombrie -, în care magazinele de modă fac reduceri (OG 99 din 2000), când, pentru a epuiza stocurile de haine şi încălţăminte din sezonul trecut, retailerii ieftinesc marfa cu 70 până la 90%, miza fiind cu atât mai mare cu cât consumul a scăzut în ultimii şase ani din cauza recesiunii, iar acest lucru a afectat profitabilitatea tuturor retailerilor. Prin urmare, preţurile tăiate rămân cea mai bună strategie care deschide portmonee în vremuri încă tulburi.
“Consumatorii sunt mult mai atenți cum își cheltuie banii. Cele mai mari vânzări se fac prin promoții“, confirmă Bogdan Belciu, partener la PwC. Corect spus promoţii, pentru că acesta e mesajul afişat în cele mai multe vitrine ale magazinelor, şi nu cel de "reduceri", iar explicaţia ţine de vechea controversă dintre comercianţi şi primării: pentru a avea dreptul să scrii reduceri, trebuie să plăteşti o taxă la primărie şi să anunţi exact care este perioada în care dai articolele mai ieftin. Teoretic, din punct de vedere legal, începând cu data de 1 august şi până pe 15 octombrie inclusiv, magazinele pot vinde produsele de vară cu 50% - 90 % mai puţin, însă practic cei mai mulţi dintre comercianţi nu anunţă primăria şi preferă să meargă pe varianta promoţiilor care se pot face oricând în timpul anului, cu condiţia să nu se vândă sub preţul de achiziţie. Preţuri reduse deja la jumătate găsiţi acum în magazinele Massimo Dutti , Koton, Levi's, Lee Cooper, LcWaikiki, Humanic sau Mango, dar afişează promoţii de 30-40% la unele produse şi Bershka, Zara, Pull&Bear, New Yorker, C&A, Kenvelo sau Intersport.
Acest șiretlic a fost deja învățat de cei mai experimentați cumpărători, care știu că "reducerile" camuflate în "promoţii" încep de fapt mai devreme.
Retaileri precum Zara, H&M, C&A, New Yorker sau Mango aplică în primă instanţă reduceri mai mici în perioada aşa-numită "de promoţii" şi ulterior vin reducerile mai mari, astfel că în magazinele lor, în prezent nu mai este prea multă marfă pentru soldări, iar încet-încet a intrat colecţia nouă pe rafturi.
De asemenea, retailerii au înţeles şi ei că pe timp de criză trebuie să lase deoparte marjele mari de profit, ieșind pe piaţă cu campanii agresive de promovare şi promoţii care mai de care mai atractive: reduceri de preţ de câteva procente; al doilea produs la jumătate de pret; vouchere sau al treilea produs gratis la cumpărarea altor două. Dar chiar şi aşa, creşterile de 30% din anii trecuţi par, acum, doar un vis frumos.
Există două mari perioade ale anului - 15 ianuarie – 15 aprilie şi 1 august – 15 octombrie -, în care magazinele de modă fac reduceri (OG 99 din 2000), când, pentru a epuiza stocurile de haine şi încălţăminte din sezonul trecut, retailerii ieftinesc marfa cu 70 până la 90%, miza fiind cu atât mai mare cu cât consumul a scăzut în ultimii şase ani din cauza recesiunii, iar acest lucru a afectat profitabilitatea tuturor retailerilor. Prin urmare, preţurile tăiate rămân cea mai bună strategie care deschide portmonee în vremuri încă tulburi.
“Consumatorii sunt mult mai atenți cum își cheltuie banii. Cele mai mari vânzări se fac prin promoții“, confirmă Bogdan Belciu, partener la PwC. Corect spus promoţii, pentru că acesta e mesajul afişat în cele mai multe vitrine ale magazinelor, şi nu cel de "reduceri", iar explicaţia ţine de vechea controversă dintre comercianţi şi primării: pentru a avea dreptul să scrii reduceri, trebuie să plăteşti o taxă la primărie şi să anunţi exact care este perioada în care dai articolele mai ieftin. Teoretic, din punct de vedere legal, începând cu data de 1 august şi până pe 15 octombrie inclusiv, magazinele pot vinde produsele de vară cu 50% - 90 % mai puţin, însă practic cei mai mulţi dintre comercianţi nu anunţă primăria şi preferă să meargă pe varianta promoţiilor care se pot face oricând în timpul anului, cu condiţia să nu se vândă sub preţul de achiziţie. Preţuri reduse deja la jumătate găsiţi acum în magazinele Massimo Dutti , Koton, Levi's, Lee Cooper, LcWaikiki, Humanic sau Mango, dar afişează promoţii de 30-40% la unele produse şi Bershka, Zara, Pull&Bear, New Yorker, C&A, Kenvelo sau Intersport.
Acest șiretlic a fost deja învățat de cei mai experimentați cumpărători, care știu că "reducerile" camuflate în "promoţii" încep de fapt mai devreme.
Retaileri precum Zara, H&M, C&A, New Yorker sau Mango aplică în primă instanţă reduceri mai mici în perioada aşa-numită "de promoţii" şi ulterior vin reducerile mai mari, astfel că în magazinele lor, în prezent nu mai este prea multă marfă pentru soldări, iar încet-încet a intrat colecţia nouă pe rafturi.
De asemenea, retailerii au înţeles şi ei că pe timp de criză trebuie să lase deoparte marjele mari de profit, ieșind pe piaţă cu campanii agresive de promovare şi promoţii care mai de care mai atractive: reduceri de preţ de câteva procente; al doilea produs la jumătate de pret; vouchere sau al treilea produs gratis la cumpărarea altor două. Dar chiar şi aşa, creşterile de 30% din anii trecuţi par, acum, doar un vis frumos.
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.