Părintele Savatie Baştovoi DESFIINŢEAZĂ Charlie Hebdo: Câţi mai trebuie să moară pentru a apăra caricaturi mizerabile şi pornografice?

ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Părintele Savatie Baştovoi, unul din cei mai apreciaţi oameni de cultură de peste Prut, a făcut o analiză necruţătoare asupra revistei franceze Charlie Hebdo şi a celor ce au dus la tragedia de la Paris.

Elefant.ro:Livrare gratuita in 24 de ore! Orice produs

Acesta scrie pe siteul Chisinaulcultural.md despre caricatură că este o invenţie a modernităţii şi a fost folosită ca armă a sistemului.

"Caricatura este o invenție a modernității. În antichitate, cînd locul fiecăruia în societate era clar și unde ponegrirea simbolurilor și a imaginii imperiale erau pedepsite cu moartea, caricatura nu își avea locul.

Răsfoind, de-a lungul scurtei mele vieți, reviste și cărți despre istoria omenirii, cu ce a avut ea rău și bun, am observat următorul lucru: caricaturile se înmulțesc atunci cînd cei care le fac nu pot ucide. Caricaturile apar înaintea unei revoluții, dispar în perioada măcelului și reapar pe timp de ”pace”, dar nu ca operă a partizanilor, ci ca armă a sistemului.

Caricatura a ucis sute de milioane de oameni de la Revoluția Franceză pînă azi.

În Rusia țaristă niște oameni au început să lipească pe ziduri caricaturi în care țarul, bancherul și preotul erau reprezentați într-o cușcă, iar oamenii de pe stradă îi priveau rîzînd. Peste cîțiva ani țarul a fost asasinat și sute de mii de preoți lichidați sau deportați în lagăre, unde majoritatea au murit în chinuri.

Totul a început de la caricaturi, epigrame, glume, dacă vreți. După ce milioane de oameni au fost uciși și regimul socialist s-a instaurat în Rusia și țările cucerite prin crimă, a fost declarată perioada de pace, de libertate a expresiei, de justiție echitabilă. A venit vremea cînd oamenilor care desenaseră oarecînd caricaturi li s-a zis că nu mai au voie să împuște preoți, comercianți și pe urmașii familiilor aristocrate chiar așa, pe stradă. Atunci ei s-au întors iarăși la caricaturi – aceste caricaturi au umplut Uniunea Sovietică și erau expresia celei mai sincere uri de clasă, ură care a ucis sute de milioane de oameni.

Charlie Hebdo, prin caricaturile religioase cu caracter pornografic pe care le-au răspîndit, a exprimat aceeași ură sinceră față de credințele altor oameni, care nu cred ca ei.

Această ură contravine legilor Franței și ordinii democratice, totuși ea a fost încurajată, iar acum e aclamată de spuma națiunilor europene.

Franța, ca și URSS, a avut orgoliul să proclame libertatea cu ghilotina și baioneta. Cînd rîurile de sînge s-au scurs în pămînt și din pămînt au crescut iarbă și flori, regimul instaurat a declarat vreme de pace și a făgăduit să apere libertatea, chiar și cea religioasă. Imperiile moderne nu au avut onestitatea imperiului antic roman în care religiile se întîmpla să fie interzise prin lege, cum a fost și cazul creștinismului, ci au făgăduit în chip mincinos libertatea de exprimare cu gîndul ascuns de a extirpa în timp orice urmă de religiozitate. În acest scop au fost folosite batalioanele de scriitori, artiști, actori, bufoni, jurnaliști, caricaturiști care umilesc, batjocuresc, murdăresc pe toți cei care cred altfel decît sistemul.

Părintele Savatie afirmă că lumea este supusă unui proces de reeducare, dar nu ca la Piteşti şi se întreabă "câţi mai trebuie să moară pentru a apăra reputaţia unor caricaturi mizerabile şi pornografice".

"Ceea ce nu poate face statul ”democratic” cu sabia, a încredințat să o facă celor de la Charlie Hebdo și altora ca ei, de care e plină lumea.

Asistăm la un proces grotesc de reeducare la care sînt supuși oamenii de diferite credințe în tot spațiul Europei. Tragedia care a avut loc în aceste zile în Franța anunță eșecul reeducării de tip Pitești, cînd preoții erau torturați fizic prin bătăi cumplite, iar psihic prin impunerea să înghită fecale și să bea urină într-un ritual demonic care batjocorea Taina Sfintei Împărtășanii. Acum, cînd acest lucru nu se mai poate face în România, toți cei care urăsc pe Hristos se bucură cînd văd caricaturile murdare de la Charlie Hebdo și le venerează ca pe niște icoane.

Din păcate, isteria a cuprins întreaga Europă. Există mărturia prin care se confirmă că cei doi frați vinovați de crima de la Charlie au fost împușcați de poliție, deși nu au opus rezistență și nu au luat ostateci. Mărturia a fost făcută de Michel Catalano, omul care a petrecut o oră în firma sa cu cei doi asasini, bînd cafea cu ei, deși presa a trîmbițat că managerul fusese luat ostatec.

Cîți oameni mai trebuie să moară pentru a apăra reputația unor caricaturi mizerabile și pornografice? Nici autorii acestora și nici alții nu au meritat să sfîrșească astfel. Viața este un preț mult prea scump și care poate fi plătit o singură dată.

Opriți-vă! Și dacă nu puteți desena ceva frumos, priviți-vă pur și simplu. Frumusețea chipului uman a trezit dintotdeauna admirația. Strădania de a strîmba ceea ce este frumos vine de la diavol, chiar și la cei pentru care diavolul nu există"
Donează pentru ActiveNews!

ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.

Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.

ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.

De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei)
RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)

Pentru că suntem cenzurați pe Facebook
ne puteți găsi și pe Telegram și GoogleNews


Pentru știri necenzurate
abonează-te acum!

Este gratis și poți anula oricând abonarea.

ActiveNews România. Caută pagina noastră și pe Telegram.
Top 5 autori
VideoNews

Călin Georgescu la vot cu George Simion:

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.

Comentarii (79)
  • Mdapa 12.01.2015 23:17
    caricatura este o arta... atat! Ea poate transmite, sau nu! Orice forma de arta este o arma! In schimb, indoctrinarea este prostie.... NU E CAZUL SA MAI ASCULTAM DE FETE FATARNICE BISERICESTI... Scopul lor este unul singur, si poate fi lesne observat!
  • Mucky 12.01.2015 23:50
    Corect! Cine nu mai e in stare sa rada de o caricatura ,si-a pierdut simtul umorului. Si sa corectam,cele mai multe razboaie s-au dus din cauza bisericii si pentru femei! De ce se omoara in Syria,Afganistan,Turcia,Nigeria,Egipt samd? Nu din cauza religilor ca acesti fanatici nu-l vad decat pe Allach..si mai mult nimica??? Nu spun ca toti sunt la fel,sunt si moslemi cu judecata dar acesti criminali se leaga de orice,ca e o caricatura,o credinta sau efectiv ca unii sunt albi si nu negrii sau invers.
  • Covy Ciprian ► Mucky 13.01.2015 01:03
    Să îmi fie cu iertare, dar se pare că nu ați înțeles mare lucru din ceea ce a afirmat părintele.
    Haideți să le luăm pe rând. În primul rând, "obligația" condiționată de simțul umorului de a râde la o caricatură nu poate fi un lucru normal. Pot exista caricturi amuzante, și caricaturi deloc amuzante. Nu cred că dvs vi s-ar părea amuzantă o caricatură în care dvs, mama sau cineva din familia dvs ar apărea într-o ipostază josnică. Probabil că știți care este criteriul pe baza căruia o glumă este considerată "bună". Ei bine, exact același criteriu se aplică și în cazul caricaturilor.
    În al doilea rând, despre războaie duse în numele religiei, cu excepția Cruciadelor (care, oricum, au avut alt scop principal) și a Jihad-ului, sincer vă spun că nu prea am auzit.
    În al treilea rând, dacă parcurgeți câteva rânduri ale unor minți luminate (nu neapărat creștine) despre psihologie și felul în care aceasta este folosită de către marile puteri ale lumii prin intermediul mass-media, veți afla ce se ascunde în spatele acestor "piese de teatru" ieftin (dar și foarte scump, totodată).
    Să îmi fie cu iertare dacă v-am ofensat, nu am avut intenția de a o face, doar în măsura în care am considerat că este nevoie pentru a vă putea arăta cum arată situația reală.
  • parinte de fata ► Covy Ciprian 13.01.2015 05:58
    Covy Ciprian,subscriu in totalitate!
  • ozndebrasov ► Covy Ciprian 13.01.2015 11:36
    De acord cu tine Covy,un singur lucru mai vreau să adaug pentru iluminații români prinși în jocul murdar al cancelariilor occidentale, după ce sute de ani au colonizat măcelărind popoare, culturi și religii agonisind imense bogății pe care le etalează astăzi ca propria cultură, occidentul își arogă dreptul de a blasfemia credința și demnitatea popoarelor pe care le'au subjugat secole întregi; Franța, Spania, Portugalia,Oolanda, Belgia, Italia. Anglia, de exemplu, deținea un imperiu mondial în care soarele nu apuca să apună niciodată.Astăzi umplîndu'și bogăția națională cu aceste valori furate se laudă cu ele chiar și pe față în muzee și ne insultă prin mass media și politică extremistă. Nimeni nu are drept de viață și moarte în judecată, dar să încerci să distrugi și să jignești cele mai profunde valori în care cred și au fost educați semeni de ai noștri sunt adevărate declarații de război și cine scoate sabia de sabie va pierii. Libertatea presei? care presă? care libertate? Acest tragic eveniment a fost un drept la replică mult mai puțin criminal decât s'a vrut a se mediatiza, amintiți'vă de scenariul cu Revoluția română în direct! Urmarea? Suntem oțară distrusă la ordin pentru a deveni o colonie modernă.Urmăriți banul, avantajele hegemoniei imperialiste și apoi reflectați! Suntem veșnic manipulați de interesele meschine ale supraculturalizaților! Răul se află la rădăcina hegemoniei numite globalizare! Atenție lor însă, vor sfîrși cu propriele arme!Noi suntem oameni! Ei sunt supraoameni?! Judecata este numai la Dumnezeu, chiar dacă pentru unii se numește Alah,Mahomed sau Buda. Tot El este Judecătorul Suprem! Doamne ajută'ne
    la Pace și Iubire!
  • Cris ► ozndebrasov 14.01.2015 08:31
    Orice numai pace si iubire nu este in randurile d-voastra. Este trist ca nu cunoasteti bine istoria Europei ci insiruiti clisee. Europa a creat o civlizatie pe temeiul culturii grecesti, romane si religiei crestine. Bunastarea a fost create in primul rand prin dezvoltarea scolilor, a structurilor bisericii si raspandirii invataturilor. Expansiunea in alte spatii geografice au fost facute la fel cum toate culturile ajunse la un anumit de cultura il fac.
    Britanicii, francezii,olandezii, etc. au colonizat dar au si exportat crestinism si au infaptuit mult in tarile colonizate. S-au construit spitale, drumuri, s-a dezvoltat comertul si pe deasupra culture care nu au ajuns niciodata la ideea de libertate, democratie si drepturi individuale, au inceput sa se trezeasca. Se vede ca, multi din locuitorii fostelor colonii vin sa traiasca in Europa sa SUA.
    Nu ne sta bine noua crestinilor di Romania sa judecam ce au facut altii, mai bine sa ne uitam ce am esuat sa facem aici la noi in tara, cata coruptie avem si cum ne subminam viitorul!
  • Marin ► Covy Ciprian 13.01.2015 18:37
    Numai niste dezaxati se pot distra la vederea unor asemenea mazgalituri ridicate la rang de "cetatean de onoare"Ridicolul este acasa la el in toata splendoarea lui.
  • Cris ► Marin 14.01.2015 08:40
    Chestiunea in discutie este daca viata unui om trebuie luata din cauza unor caricaturi? Pt mine caricaturile sunt un mod de a spune lucruri care nu se pot spune altfel, sau cand oamenii sunt orbi la anumite aspect sociale.
    In Europa bantuie corectitudinea politica, oricine pot fi criticati si murdariti in afara de cei care apartin de religia pacii. Cei de la Charlie Hebdo, au avut curajul sa infrunte (in)corectitudinea politica. Daca as fi avut ocazia sa ma duc la Paris, m-as fi dus la miting pentru ca ma revolta ce se intampla in Orientul Mijlociu cu crestinii; macelurile sunt la ordinea zilei, iar in Europa, este prea multa pasivitate si tacere vinovata; mai mult ne pasa de sensibilitati datorate unor caricaturi. Tare rau am ajuns!
    Multi sensibili mai sunt in ziua de azi, iar multi dintre ei, sunt criminali.
  • Daniel ► Covy Ciprian 13.01.2015 19:24
    >Covy Ciprian
    "Să îmi fie cu iertare, dar se pare că nu ați înțeles mare lucru din ceea ce a afirmat părintele."

    Iar mie mi se pare ca tu ai inteles doar ce ai vrut tu. Domnul Savatie Bastoi tocmai a facut declaratii prin care justifica uciderea unor jurnalisti care isi exercitau dreptul la libera exprimare, iar libera exprimare nu are ca limita ofensabilitatea unuia sau a altuia. Din pacate universul nu exista ca se ne multumeasca pe noi. Sunt convins ca "distinsului" preot i-ar placea foarte mult sa traiasca intr-o teocratie in care astfel de caricaturi sa fie pedepsite prin executie in piata publica (asa cum era cazul in evul mediu).

    "În primul rând, „obligația” condiționată de simțul umorului de a râde la o caricatură nu poate fi un lucru normal. Pot exista caricturi amuzante, și caricaturi deloc amuzante. Nu cred că dvs vi s-ar părea amuzantă o caricatură în care dvs, mama sau cineva din familia dvs ar apărea într-o ipostază josnică. Probabil că știți care este criteriul pe baza căruia o glumă este considerată „bună”. Ei bine, exact același criteriu se aplică și în cazul caricaturilor."

    In primul rand nu exista o obligatie de a rade la o caricatura. Caricaturile nu sunt facute doar pentru umor, ci si pentru a scoate in evidenta lucruri negative din societate (cum ar fi de exemplu intoleranta religioasa), iar pe de alta parte umorul nu este identic pentru fiecare persoana; o gluma sau o caricatura poate fi distractiva pentru tine dar nu si pentru mine , si viceversa, iar faptul ca intr-o caricatura poate aparea o persoana apropiata este irelevant.

    "În al doilea rând, despre războaie duse în numele religiei, cu excepția Cruciadelor (care, oricum, au avut alt scop principal) și a Jihad-ului, sincer vă spun că nu prea am auzit."

    Faptul ca tu nu ai cunostinte de istorie este cat se poate de neinteresant

    "În al treilea rând, dacă parcurgeți câteva rânduri ale unor minți luminate (nu neapărat creștine) despre psihologie și felul în care aceasta este folosită de către marile puteri ale lumii prin intermediul mass-media, veți afla ce se ascunde în spatele acestor „piese de teatru” ieftin (dar și foarte scump, totodată)."

    Se pare ca tu ai niste informatii la care noi ceilalti (ne-as putea numi pleabea) nu avem acces, si mi se pare totodata ca nu vrei sa ne informezi ci doar sa faci niste aluzii, asa pentru a avea un aer de misteriozitate

    "Să îmi fie cu iertare dacă v-am ofensat, nu am avut intenția de a o face, doar în măsura în care am considerat că este nevoie pentru a vă putea arăta cum arată situația reală."

    De ofensat nu ai cum sa ma ofensezi, insa nici nu ne-ai aratat situatia reala.
  • Gogu ► Daniel 14.01.2015 10:27
    Esti un prost vericule. Stai jos, nota 3. Omul are un punct de vedere pertinent. Spre deosebire de tine care aperi mai ceva ca Muma Homida o tenta de grandomanie "unsa" cu timidate. HAi sictir stimabile ca nu suntem chiar toti nascuti ieri si nici picati din copaci!
  • parinte de fata ► Mucky 13.01.2015 06:01
    Mucky,iti vine sa razi de astfel de caricaturi? Poti sa ai simtul umorului,ca tot te apuca greata si te indispune astfel de caricaturi! Poate pe niste obsedati sexuali sa-i distreze! Parerea mea!
  • Cris ► parinte de fata 14.01.2015 08:54
    Greata ca greata, aveti dreptul sa aveti; intrebarea este, viata unui om valoreaza mai mult decat niste caricaturi sau nu? Iar Hristos a spus sa nu aruncam cu pietre numai daca suntem fara de pacate.
  • teoiulia ► Mucky 14.01.2015 10:04
    daca sunteti de acord cu caricaturile care blasfemiaza orice religie, atunci si eu as fi de acord sa faca niste caricaturi cu parintii vostri, care sa fie prezentati in cele mai jignitoare iposaze, iar noi ceilalti sa radem de ei, ca de, avem si noi simtul umorului.
  • Cris ► teoiulia 14.01.2015 18:34
    Satira si caricatura este menita sa comunice un mesaj, daca aveti ceva de spus despre parintii cuiva, faceti caricaturi, dar nu este cazul sa consideram ca un caricaturist merita moartea! Aici este esenta problemei.
  • ciorgan 13.01.2015 06:15
    Prostilor! Hegel spunea despre satiră (inclusiv caricatură) că e perioada care semnifică degradarea unui stadiu al societătii, si anuntă iminenta antitezei. Oricare ar fi imprejurarea, batjocura si zeflemeaua fată de credinta religioasă a celuilalt nu sunt manifestări ale libertătii, ci ale meschinăriilor josnice.Mai mult, cei de la charlie, sunt departe si de caricatură, ceea ce fac se numeste zeflemea.
  • Cris 14.01.2015 09:24
    Dar asta nu inseamna ca satira degradeaza societatea, ci satira si caricatura este o oglinda pentru ca oamenii sa vada ce nu functioneaza bine.Este un mod de a comunica/critica raul social. Din cate stiu, Hegel este o nuca tare, trebuie citat cu prudenta.
    Cei de la Hebdo, au avut curajul sa treaca peste cenzura si sa publice critici referitoare si la Mohamed. Este un mod de a spune ca religia "pacii" nu este deasupra altor religii. Adevarat!
  • jutkabuni 13.01.2015 10:03
    "Prostilor! Hegel spunea despre satiră (inclusiv caricatură) că e perioada care semnifică degradarea unui stadiu al societătii, si anuntă iminenta antitezei. Oricare ar fi imprejurarea, batjocura si zeflemeaua fată de credinta religioasă a celuilalt nu sunt manifestări ale libertătii, ci ale meschinăriilor josnice.Mai mult, cei de la charlie, sunt departe si de caricatură, ceea ce fac se numeste zeflemea." ciorgane, cred ca esti si mai prost ca barbosul, adica iei citatul de hegel si nici macar nu il intelegi? Hegel spune clar ca satirile semnifica degradarea unui stadiu al societatii si anunta antiteza...satira impotriva religiilor de orice fel anunta antiteza, adica oameni tot mai multi se elibereaza de dictaura religiilor! Zeflemea sau nu, ajuta si ei la scoaterea oaenilor la lumina din bezna religiilor.
  • andreea 13.01.2015 11:38
    Sunt atee , cu toate astea "caricaturile" celor de la Charlie Hebdo nu mi se par deloc amuzante . Batjocura si zeflemeaua nu cred ca isi au locul intr-o societate civilizata. Mai conteaza si educatia si respectul fata de aproape, nu numai libertatea de exprimare. Ca si concluzie : daca cineva ar face zeflemea si caricaturi pe seama mea din cauza convingerilor mele , in nici un caz nu i-as trage un glont in cap , ci l-as ignora ; nu considera ca trebuie sa dau atentie si apa la moara cuiva care nu ma respecta ca individ indiferent de convingerile mele , religioase de exemplu .
  • Vlad ► andreea 13.01.2015 14:42
    Cat de interesant e ca cel mai rational si sanatos comentariu vine de la un ateu. Ai punctat foarte bine, dar reiau si eu. E firesc ca fiecare sa aiba dreptul la exprimare, atata timp cat nu incalca vreo lege. Reactia normala de dezaprobare a ceea ce ei au facut este sa nu bagi in seama.
  • Daniel ► andreea 13.01.2015 19:37
    Sunt ateu, iar caricaturile celor de la Charlie Hebdo nu ma intereseaza. Batjocura si zeflemeaua isi au locul in orice societate. Diferenta este ca in societatile orpimate sunt un drept doar al clasei conducatoare, pe cand in societati civilizate sunt un drept al oricui (ergo libertate de exprimare).

    "Mai conteaza si educatia si respectul fata de aproape, nu numai libertatea de exprimare"
    Asta e genul de remarca irelevanta, dar pe care multi oameni o gasesc foarte interesanta. Evident ca nu doar libertatea de exprimare conteaza. Modul in care ai formulat fraza poate insa da de inteles ca libertatea de exprimare trebuie limitata atunci cand este posibil sa lezeze sensibilitatea unor persoane.
  • nu charlie ► Daniel 13.01.2015 21:50
    tot pentru tine Daniel@
    vreau doar sa imi cer scuze pt ce am scris in mesajul anterior, nu imi sta in caracter sa aduc injurii din astea cuiva, am vrut doar sa iti dau o lectie de limite in ceea ce priveste libertatea de exprimare. trebuie sa fie o limita, iar aceea este bunul simt si respectul. imi pare rau ca nu am putut sa ti-o spun (ce am scris mai sus) face to face, ca sa-ti vad reactia, si sa o repet la nevoie pana iti sarea mustarul daca vedeam ca din prima nu pareai deranjat. vezi tu eu nu sunt ateu si nici musulman, sunt dar o persoana care nu vrea sa te jigneasca pe tine doar pt simplul fapt ca tu (ateu fiind) nu esti ca mine. in incheiere imi cer sincere scuze de mesajul anterior atat tie cat si mamei tale, a fost doar ca sa-ti demonstrez ca libertatea de exprimare TREBUIE SA AIBA LIMITE, pt ca una e sa jignesti o persoana (cu scuza ca "am glumit") si alta e un grup intreg.
  • alex. ► Daniel 17.01.2015 22:07
    Daniel, tu si alti ilustrii ca tine,credeti ca se poate scrie si desena orice despre oricine fara limita de decenta, in numele libertatii de exprimare? Pai nu-i chiar asa si o spui chiar tu ca pt. mesaje injurioase se dau pedepse, atunci pt. desene injurioase sau care instiga la violenta prin batjocorirea unor insemne sau simboluri sacre pt. unii ce ar trebui sa se dea recompense? Daca ,,te fut in gura'' textual, ma dai in judecata? Dar daca te desenez in genunchi in fata mea cu p... mea in gura, ma feliciti? Ganditi-va marilor liberali in gandire care sunteti cum ar reactiona crestinii daca in caricaturi cu tenta porno si nu numai ar fi Cristos, ca are aceeasi insemnatate pt crestini ca si Mohamed pt musulmanii. SUPER PERMISIVILOR ,,care este''.
  • Marin 13.01.2015 18:47
    Jutkabuni,"degradarea unui stadiu a societatii" de cand un stadiu se degradeaza,poate vrei sa spui:un stadiu de degradare a societatii,lasa-te de filozofie.
  • cristian 13.01.2015 11:24
    Ai putea sa-ti spui parerea fara sa jignesti, cum crezi ca ar iesi?
  • caruxandei 13.01.2015 13:25
    Pentru un român care ştie citi, cel mai greu lucru e să nu scrie. Cargiale
  • Elena Nicolaescu 13.01.2015 13:54
    Parinte, cu tot respectul si consideratia pentru alte luari de pozitie ale dvs, de data aceasta cred ca nu aveti dreptate. Caricatura, pamfletul constituie si ele forme permise de exprimare, fie ca sunt bune sau rele, reusite sau nu...nu traim intr-o lume paradisica, uratul face parte din viata noastra si el este sanctionat in aceeasi nota. Pentru gradul de vulgaritate, obscenitate exista foruri de etica ce ar trebui sa ia masuri, cai legale de sanctionare. Crima nu este o forma de exprimare acceptabila si nu are nici o justificare iar in acest caz a fost doar un pretext pentru atacul terorist...alte actiuni teroriste nu au avut nici unul.
    Pentru ceilalti comentatori as avea indemnul de a nu mai practica victimizarea mioritica si de a vedea conspiratii monstruoase peste tot.
  • andi 13.01.2015 14:55
    Citez cateva idei care m-au DESFIINTAT pur si simplu:

    "În antichitate, cînd locul fiecăruia în societate era clar și unde ponegrirea simbolurilor și a imaginii imperiale erau pedepsite cu moartea, caricatura nu își avea locul."
    Deci e necesara introducerea pedepsei cu moartea pentru a stopa caricatura....tin minte ca niste talibani au avut aceleasi idei, si le-au pus iin practica, cu multe milenii in urma - pardon, acum o saptamana.
    Frumoasa gandire pentru un membru al crestinatatii: introduceti pedeapsa cu moartea si scapati de caricatura..

    "Caricatura a ucis sute de milioane de oameni de la Revoluția Franceză pînă azi." Eu zic sa ardem redactiile de la revistele Catavencu si Kamikaze. Si sa ucidem pe toti caricaturistii de la jurnale. Niste animale, ce mai!

    "Există mărturia prin care se confirmă că cei doi frați vinovați de crima de la Charlie au fost împușcați de poliție, deși nu au opus rezistență și nu au luat ostateci." yup, 9/11! americanii nu au fost pe luna! elvis nu e mort!
    dupa ce ai impuscat 12 oameni, inclusiv ai executat cu sange rece un politist ranit, nu cred ca se asteapta nimeni sa stea cu tine la cafea...

    Doamne Dumnezeule! am trait sa citesc si asta....
  • Eugen 13.01.2015 15:04
    Era normal ca popa sa ia partea criminalilor pentru ca in sine religia e o molima, o otrava care a ucis pana acum progresul, gandirea libera, logica, bunul simt si moralitatea. Cum poti, bai animalule sa le gasesti scuze unora ca au ucis pentru niste desene? Mars in Evul Mediu acolo unde te situezi cu rationamentele alea de intarziat!
  • Marin 13.01.2015 19:03
    Oaia este animalul reprezentativ al celor care fac ce face turma,2000 de ani omenirea a crezut in Dumnezeu (Dacii credeau si inainte in Zamolxe) si vine unul ca Eugen si spune ca nu-I convine,ba ne spune el de "moralitate",vai de lume!
  • antes 13.01.2015 15:42
    cate nebunie,sa traiesti in anul 2015 ,si inca sa mai crezi in basme despre dumnezeu si alah,doua religii care au facut praf istoria omenirii,au omorat si inca omoara in numele credintei,cata lume oarba ,cata incultura si lipsa de educatie,cum sa mai ai incredere in omenire?daca dumnezeul vostru ar exista ar veni pe pamant si ar oprii tot calabalacul asta,dar nu vine,nu a venit si nu o sa vina,asa ca mai bine va ganditi toti la cum se poate schimba totul,cu ajutorul vostru,a tuturor,cum sa dauiesti,cum sa faci bine,cum sa iti ajuti aproapele,dar nu pt ca iti zice religia ci pentru ca asa este omeneste
  • Igor 13.01.2015 15:45
    "unul din cei mai apreciaţi oameni de cultură de peste Prut"... hahahahahahaaaaaaaaa.... el este omul de cultura al nimanui :)))))))))
  • constantin 13.01.2015 15:46
    O fi prost, dar Dumnezeu l-a ales sa-i slujeasca; și o face foarte bine. Dumneata mai ai de mancat cateva paini pana ajungi sa crezi macar putin in Dumnezeu.
    Cat despre ceea ce s-a intamplat in Franța; eu tind sa îi cred pe francezi niște oameni cu scaun la cap sau poate m-am înșelat crezând asta. Pentru că dacă gândeau măcar puțin....nu aveau de ce să zgarme acolo unde știau ca islamistilor nu le place si practic nu se puneau la mintea lor. Ca sa nu mai spun si de referirile pe care le-au facut prin caricaturi chiar si la creștinism, Sf. Petru, Dumnezeu si Duhul Sfânt facand sex anal, e strigator la cer. Stiti cum e, Dumnezeu ingaduie multe, dar la un moment dat vine rasplata pentru ceea ce faci. Ca pana la urma și asta s-a intamplat cu voia lui Dumnezeu...
  • andi 13.01.2015 17:19
    constantine, stii ce e ironic?
    ca voi (crestinii, musulmanii, etc) aveti un zeu atotputernic, care controleaza totul, dar care e incapabil sa se apere singur, sa isi pedepseasca singur dusmanii, si trebuie ca voi sa o faceti, in numele: prin cenzura, prin taiere de capete, prin suprimarea oricarei opinie contra prin orice mijloc posibil. asta dovedeste clar impotenta zeilor vostri....
  • George Curinîi 13.01.2015 18:03
    tu jignesti toti oamenii care sunt intr-un fel sau altul slujitori.. sa spui ca l-a ales Dumnezeu, chiar daca e prost, ca si cand Dumnezeu ar fi un tampit... e o mare grosolanie. nicaieri, niciodata Dumnezeu nu incurajeaza prostia si ignoranta. si asta o spune Nicolae Steihardt, tot preot, dar un preot inteligent, cult, cu adevarat credincios, nu o rapandula care incurajeaza cenzura. de fapt toata Biserica Ortodoxa incurajeaza cenzura: nu citi alte carti decat de la BO, nu cumpara lumanari decat de la BO, nu primi in casa decat popii de la BO, nu te duce la alte biserici decat la BO, nu da bani decat la BO etc. niste capuse care traiesc pe spinarea populatiei.
  • Cristian ► George Curinîi 14.01.2015 01:47
    Constantin!!! De unde stii tu sau oricine altcineva ce fel e Dumnezeu sau ce vrea sau nu Dumnezeu??!!....Vorbesti de parca l-ai cunoaste, de parca sunteti prieteni....Cata ipocrizie...si ignoranta!!!! Nu pot sa cred ca exista specimene ca tine...Sa fereasca sfantul sa iti sopteasca "prietenul" tau Dumnezeu intr-o noapte ca trebuie sa ii omori pe aia care deseneaza caricaturi....SI imi pare rau sa te dezamagesc crunt dar inteligenta si libertatea se cam pupa....nu exista una fara alta....Din cauza ca exista oameni ca tine mafia BOR construieste catedrala mantuirii neamului...cand o sa mori de foame sa te duci acolo sa ceri o paine....
  • Marin 13.01.2015 19:19
    Perfecta dreptate aveti,si constat cu parere de rau ca din ce in ce mai multa lume intoarce spatele Bisericii si asta nu-I a buna.
  • Raluca Leuca 13.01.2015 16:16
    Oricat de prost gust ar fi niste caricaturi, tocmai ca si crestini adevarati n-ar trebui sa ne simtim lezati...pentru ca am fi smeriti, nu orgoliosi...Pe un crestin adevarat l-ar intrista o caricatura, dar nu i-ar putea trece prin minte sa omoare pe cineva care a facut o gluma proasta pe seama lui!!!


    Ma sperie exemplul cu Roma Antica, era o lume decazuta, plina de pornografii si satira, in care crestinii au fost torturati pentru credinta lor....
    La fel nici Franta inainte de revolutie nu era o lume mai buna, ci una a saraciei, a bolii, a fricii si intolerantei, a lipsei de educatie...

    Nu sunt nici de la Charlie Hebdo niste martiri, dar ceea ce ar trebui sa ne tulbure e totusi ca in zilele noastre poti sa fii omorat pentru un cuvant, un desen...Niste psihopati ca aceia ne-ar putea omori oricand pe oricare dintre noi!

    Nu stiu ce de ce ii tot condamnam noi pe niste bieti atei decedati, care probabil fara credinta au fost crescuti de parintii lor, cand noi crestinii nu suntem ,,ochi pentru ochi si dinte pentru dinte¨.
  • dementa maxima 15.01.2015 20:44
    Crestinii au fost torturati pentru ca erau o secta intoleranta ce nu acceptau alti zei spre deosebire de majoritatea celorlalte religii. Si pentru ca ar fi incercat unii sa incendieze Roma. Privind cat de apocaliptic se poarta unii crestini, nu mi-e greu sa-l cred pe Nero, ca vreo 2-3 exaltati scarbiti ca si tine de decadenta Romei nu au pus mana pe torte.
  • nelu 13.01.2015 16:27
    Si asta-i preot culturat! Habar n-are the traditia caricaturii .... si de rolul care l-a jucat in a critica nomele sociale in fiecare epoca ... Se vede ca vocile conservatore (cei care tin in mina sforile puterii, oricare ar fi asta, culturala, politica religioasa) se tem de caricaturii.
  • schupels 13.01.2015 16:35
    Caricaturile revistei se adresau tuturor religiilor...nu cred ca au lasat vreuna neatinsa. Presupun ca riposta parintelui de mai sus se refera la faptul ca au ras si de sfanta treime... Dar imi place sa cred ca oamenii din ziua de azi pot accepta exprimarea celorlalti si daca ii deranjeaza pot afisa indiferenta. Atata timp cat nu au facut campanie contra unei religii sau unei rase...nu vad problema. Au ras de toti, deci nu sunt partinitori. Si subliniez...au RAS. Nu au taiat, nu au injunghit, nu au impuscat.
  • noatachristel 13.01.2015 22:43
    Nu şi-au bătut joc de evrei şi asta spune tot.
    Era şi normal să-şi bată joc de toate religiile, în afară de iudaism. Doar noi suntem goimi, adică neoameni, iar evreii sunt oameni. Noi, goimii, n-avem decât dreptul de-a fi exterminaţi sau de-a fi sclavi ai evreilor. Cel puţin aşa scrie în Talmud.
    Dacă se luau şi de evrei, dispărea tot sediul Charlie Hebdo şi n-ar fi sesizat nimeni asta.
  • Cris ► noatachristel 14.01.2015 09:02
    Si-au batut joc si de Moise - personaj important pentru Evrei. Nu v-ati informat correct. Cat despre anti-Semitism ce sa mai zic, nimci nou.
  • Preot = Parazit 13.01.2015 16:58
    cred ca din cauza bisericii au murit mai multi oameni decat ambele razboaie mondiale la un loc.... Asa ca sa se abtina domnul barbos. Mai bine s-ar opri ei din a scurge populatia romana de bani si sa inceapa sa plateasca taxe nu sa traiasca paraziti!! Din cauza lor au murit in chinuri mii de oameni. De-a lungul istoriei au fost implicati in toate rahaturile. Mai are si tupeul sa vorbeasca de bunatate. Du-te si cerseste pe la usi pensiile babelor nesimtitule! cand voi va plimbati cu limuzine!!Rusine!!!
  • Preot = Parazit 13.01.2015 17:02
    Cupole aurite ne trebuie cand dorm oameni cate 3 in pat in spitale! Asta nu e religie e hotie!!!!
  • Preot = Parazit ► Preot = Parazit 13.01.2015 17:07
    „Cine se încrede în bogăţii va cădea, dar cei neprihăniţi vor înverzi ca frunzişul”
  • NEWMAN 13.01.2015 16:59
    Domnul sa se intoarca inapoi peste Prut, acolo unde este atat de apreciat...ca Europa occidentala si lumea moderna - in general - se vede ca nu le intelege deloc

    1. “În antichitate, cînd locul fiecăruia în societate era clar…”

    Locul fiecaruia in societate nu trebuie sa fie clar; societatea moderna, liberala si democratica permite fiecarui cetatean sa devina – prin munca si educatie – orice isi doreste. Nu trebuie sa ai “un loc” al tau…esti liber…poti fii ce vrei tu.

    2. “…și unde ponegrirea simbolurilor și a imaginii imperiale erau pedepsite cu moartea, caricatura nu își avea locul.”

    Adica in perioada aceea exista cenzura, iar abaterile de la dogmele cenzurii erau pedepsite cu moartea – corect. Asa era. Si ti se pare normal ?! Ti se pare bine ?! Esti PRO-cenzura ?!

    Hai sa-ti explic o chestie….cenzura este mijlocul puterii de a reprima critica, de a pune la respect pe supusi si eventualii contestatari. Numai prin cenzura s-au putut ridica marii dictatori ai secolului XX, spre exemplu : si Stalin, si Hitler, si Mao, si toti ceilalti – au reusit sa ajunga in varf numai cenzurandu-si toti contestatarii.

    Intr-o societate democratica nu exista cenzura, este contrara principiilor liberale. Daca ar fi cenzurata presa sau opozitia politica – atunci ne-am intoarce la abuzurile sistemelor totalitare.

    Apropo – daca tot esti fan cenzura : daca societatea ta din Moldova ar fi una care sustine cenzura -> tu nu ai fi putut scris si publica articolul asta ! Tema de gandire…

    3. “În Rusia țaristă niște oameni au început să lipească pe ziduri caricaturi în care țarul, bancherul și preotul erau reprezentați într-o cușcă, iar oamenii de pe stradă îi priveau rîzînd. Peste cîțiva ani țarul a fost asasinat și sute de mii de preoți lichidați sau deportați în lagăre, unde majoritatea au murit în chinuri.”

    Da, asa e. Si ?! Caricaturile alea nu au nici o legatura cu ce s-a intamplat ulterior.

    Sistemul tarist a fost inlaturat deoarece refuza sa se adapteze lumii moderne (exact cum sustii si tu) si sa ofere mai multe libertati si bunastare propriului popor (printre libertatile fundamentale se numara si libertatea de exprimare). Oamenii se saturasera de lipsuri, de foame, de frig, de razboi.

    Preotii au fost inlaturati de cei veniti la putere – de bolsevici – pentru a putea controla mai bine masele, si a sparge unitatea ancestrala a poporului rus – care mereu s-a adapostit la umbra bisericii.

    In sfarsit….aceste lucruri nu au nici un fel de legatura cu caricaturile…

    Analizeaza presa din orice tara din lume la ora actuala [cu exceptia Coreii de Nord, a Rusiei si Chinei] – si vezi ca toti se amuza pe seama propriilor conducatori – fiecare in felul sau.

    4.”Charlie Hebdo, prin caricaturile religioase cu caracter pornografic pe care le-au răspîndit, a exprimat aceeași ură sinceră față de credințele altor oameni, care nu cred ca ei.”

    Caricaturile nu exprima ura. Caricaturile sunt GLUME. Printr-o caricatura se “face misto” de ceva, intr-o maniera ironico-sarcastica.

    Uite, exemplu de gluma : Asta inseamnca ca cel care a scris-o instiga la ura ?! Aberant….

    5. “Tragedia care a avut loc în aceste zile în Franța anunță eșecul reeducării de tip Pitești, cînd preoții erau torturați fizic prin bătăi cumplite, iar psihic prin impunerea să înghită fecale și să bea urină într-un ritual demonic care batjocorea Taina Sfintei Împărtășanii. Acum, cînd acest lucru nu se mai poate face în România, toți cei care urăsc pe Hristos se bucură cînd văd caricaturile murdare de la Charlie Hebdo și le venerează ca pe niște icoane.”

    Ce treaba are experimentul Pitesti cu caricaturistii din Franta ?! Nici una…

    Sa bati un preot si sa il torturezi nu e acelasi lucru cu a face o caricatura cu un preot, intelegi ? Duci lucrurile mult prea departe….pana ce nu mai au nici o legatura…

    Si nu venereaza nimeni caricaturile alea (care sunt murdare, sun total de acord cu tine)…oamenii aia din strada, UN MILION, venereaza DREPTUL LA LIBERA EXPRIMARE – fie ea murdara sau nu…un drept fundamental, de care ar trebui sa ne bucuram cu totii

    6. “Există mărturia prin care se confirmă că cei doi frați vinovați de crima de la Charlie au fost împușcați de poliție, deși nu au opus rezistență și nu au luat ostateci. ”

    Serios ?! Dupa ce cinci mii de canale de presa din intreaga lume, fiecare avand propriile surse de documentare – ne transmit ca sunt ostateci si morti – tu vii si spui ca nu au fost ?!

    7. “Cîți oameni mai trebuie să moară pentru a apăra reputația unor caricaturi mizerabile și pornografice?”

    Omule, tu n-ai inteles nimic din toata treaba asta…nimic. Zero.

    Nimeni nu apara reputatia caricaturistilor sau caricaturile! Lumea apara LIBERTATEA DE EXPRIMARE ! Caricaturile acelea au fost un simplu pretext….tu nu intelegi esenta a ceea ce s-a intamplat…

    Nu conteaza cu cine sunt caricaturile alea…puteau sa fie cu Iisus, Mahomed, Buda, Zeus, Marte…Angela Merkel, Elvis, Picasso sau cine vor ei…conteaza LIBERTATEA ta, a mea, si a tuturor – de a ne exprima….fie prin caricaturi, fie prin ce vrem noi
  • andi 13.01.2015 17:14
    bravo, excelent punctat. ma mir ca ai avut rabdare si ti-ai pierdut atata timp.

    mi-l inchipui acuma pe "desfiintatorul" asta, dupa ce citeste ce ai scris, cum isi inclesteaza dintii si suiera: NEWMAN!
  • Marius ► andi 14.01.2015 14:54
    Nu are deloc dreptate, e prea sec si doar arunca ..arunca ..arunca cuvinte
  • anonim 13.01.2015 17:03
    „Caricatura este o invenție a modernității" Pai si telefonul mobil ce este stimate domn ? Sunt sigur ca folositi multe din inventiile modernitatii, precum sunt sigur ca o data cu modernizarea trebuie inteles global si dreptul la exprimare in orice forma de arta!
  • Marian 13.01.2015 18:09
    Și totuși, încă din antichitate existau artiști liberi care satirizau la colț de stradă pe mai marii cetății. Acești artiști au continuat în evul mediu cu măscărcții de pe lângă curțile regale, măscărici care aveau rolul de a spune verde-n față ceea ce eticheta sau interesele nu permiteau a fi spus.
  • cris 13.01.2015 18:22
    cf principiului dinte pentru dinte, ce apare si in Coran, fanaticii religiosi ar fi trebuit sa le-o intoarca la fel, cu o caricatura... de mama si tata, de ex...nu cu gloante....corect?
  • Valerica Dumitrescu 13.01.2015 19:34
    Popa e in eroare totala. Teroristii nu au ucis pentru caricaturi, ci pentru ca acesta este mijlocul lor dement de asi face propaganda. Priviti spre atentatele aproape zilnice dintr-o lume unde nici nu poate fi vorba de caricatura. Un autobuz cu fetite de 10-12 ani este aruncat in aer, pentru ca femeile nu au acces la scolarizare, in gandirea lor. Cine i-a provocat?!
  • Cris 14.01.2015 09:30
    Da, criminalilor le trebuia pretext.
  • Dan 13.01.2015 23:50
    Iubirea e Dumnezeu, asa ca aprofundati..Iubirea e mai presus de dreptate!
  • Sebastian 14.01.2015 01:17
    sa-mi fie cu iertare, parinte, dar esti cam prost....
  • Cristian 14.01.2015 01:41
    Tuturor celor care justifica crima acelor animale, le doresc soarta celor de la Hebdo...poate dupa moarte vor intelege ceva ceea ce mintile lor intunecate n-au inteles in timpul vietii (sper ca s-a inteles ca era ironic, nu de alta dar observ ca nu numai oameni inteligenit posteaza aici)...E timpul ca religia sa devina istorie, si astfel de specimene, ca acest individ care indeamna sa ne intoarcem in barbarie, frica, supunere si sclavism sa se intoarca in grotele ignorantei....Suntem o planeta de oameni LIBERI....fiecare e liber sa spune ce vrea si NU trebuie sa fie omorat pentru asta!!!...poti sa dezbraci un om de haine dar nu si de puterea cuvantului...pentru ca asta reprezinta identitatea lui!! Religia fura identitatile oamenilor si ii transforma intr-o masa de subiecti numai buna de manipulat! Religia a omorat cei mai multi oameni pe planeta...Cred in Dumnezeu, sau intr-o entitate cu mult peste puterea noastra de pricepere. Mintea umana e primitiva, iar biblia, coranul etc. lasa loc de interpretari pentru toti dementii...Dumnezeu, Allah etc. nu au nevoie de avocati cu arma-n mana!
  • AndreiD 16.01.2015 14:16
    Nimeni din cei care nu sunt "Charlie" nu justifica crima. De unde scoateti voi concluziile astea? Crima nu e justificata, dar nici jignirea celorlalti, mai exact, crima morala. Religia nu a omorat cei mai multi oameni pe planeta, nu putem sa spunem ce vrem, daca ne consideram civilizati si nu o mana de gorile care urla una la alta. Nu stau sa disec tot comentariul tau, ca e tipic unui spalat pe creier.
  • jutkabuni 14.01.2015 02:38
    ca invatamantul la noi e la pamant, asta stim, dar acest om de cultura de peste prut arata ca aia stau si mai prost. Da, caricatura arata bubele din societate, si daca societatea se revolta din cauza bubelor, bine face...cat de prost poti fi sa spui ca din cauza caricaturilor se fac bubele...
  • nicolae 14.01.2015 08:11
    Domnul preot condamna niste desene!!! si spune ca ele au omorat dealungul istoriei milioane de oameni si o mana de popi pedofili si incuiati care ziceau ca pamantu era plat!!
    Domnul a uitat sa zica ca tot dealungul istoriei biserica a facut cel mai mare GENOCID din lume omorand milioane si milioane de oameni in numele reigiei si a lui DUMNEZEU doar ca nu impartaseau eceleasi crezuri,doar pentru ca erau roscati la par sau credeau ca sunt vrajitori.Sa nu mai dea exemple din istorie ca nu traim atunci ,s-au mai schimbat timpurile.Si cine se plange ca lumea isi intoarce spatele la biserica si preoti,ar fi bine sa se uite si la motive.Cand a fost ultima data cand biserica si popii au facut ceva pt oameni?Sa construiasca o scoala sau o gradinita,un centru pentru batrani sau pentru persoane cu handicap,un orfelinat?in schimb e ocupata sa faca catedrale de zeci sau sute de mil de euro sau sa dea mana cu politica sa le fie bine.cineva are o chitanta de impozit a bisericii?sunt curios cat plateste biserica impozit p o cladire
  • nicolae 14.01.2015 08:16
    singura data cant te ajuta biserica este dupa salariu doar ca sa iti mai usureze greutatea buzunarelor si cand te baga in pamant si atat
  • valentin pristavu 14.01.2015 12:55
    Nefiind o persoana inteligenta, ca majoritatea celor ce postează mai sus, dar beneficiind de dreptul la libera exprimare, îmi permit să-i sugerez admiratorului supușeniei si ignorantei, respectiv omului de mare cultura: " popo, ia mai du-te dracului !" In mod figurativ, binenteles.
  • Andreea Dumitru 14.01.2015 13:01
    Draga domnule parinte, Eu va respect opina pentru ca aveti dreptul la ea ca orice om. In fond asta sunteti: un om ca si noi ceilalti. E bine ca aveti acest drept de a va exprima liber? De ce credeti ca aceste convingeri ale dvs sunt mai bune si mai corecte decat ale altor oameni? Dvs va exprimati cum doriti si noi va ascultam sau citim aceasta opinie pentru ca suntem deschisi la minte si la suflet . Acei oameni au murit pentru ca au avut o opinie si au decis sa o exprime in modul lor asa cum si dvs ati ales un mod de a va exprima. Diferenta este ca in urma acestui reportaj scris al dvs nu va omoara nimeni. Ei au fost omorati! Li s-a luat viata pentru ca au indraznit sa gandeasca altfel decat in antichitate. Au fost omorati de fanatici care au mintea si sufletul setat pe o singura idee sau crez. Cu ce drept ? Dumnezeu ne-a creat dupa chipul si asemanarea Sa dar diferiti unul de celalalt si asta ca viata noastra sa aiba culoare si pt a evolua si a ne completa. Oamenii aceia sunt pardon au fost niste artisti iar Dumnezeu le-a dat harul acesta asa cum si dvs v-a dat harul de a fi preot.
    Dumnezeu ne da locul fiecaruia pe pamant pentru a evolua nu pentru a ramane pe loc. Echilibrul acestei lumi se pastreaza pentru ca nu santem toti preoti sau caricaturisti. Haideti sa ne respectam opiniile, sa ne acceptam semenii si sa-I iubim in loc sa-I judecam. Nu mai judecati domnule parinte asta este treaba lui Dumnezeu. Nu va mai impuneti propriile pareri ca fiind general valabile pentru ca asta din pacate o fac numai fanaticii ca cei care au omarat atatea suflete in Paris.
    Cu respect,
    Andreea
  • carmen 14.01.2015 15:20
    agree!
  • alex. 17.01.2015 22:36
    AAi dreptate Andreea ca nu e normal sa omori pe cineva pt. un desen sau o injuratura, dar stim bine in ce fel de lume traim, plina de rautate de invidie, de nesimtire si tupeu si atunci fanaticilor de orice rasa religie , orientare politica,sexuala, etc. l-i se pare normal sa reactioneze in orice fel. Astea au considerat indreptatit sa omoare. Noi care cica suntem normali condamnamexecutia in sine dar partizanii asasinilor, care la randul lor se cred ei normali, o aproba. Deci o sa avem vesnic pareri pro si contra despre orice.
  • carmen 14.01.2015 15:18
    nu "caticatura a ucis" ci dementa extremista, habotnica,, ilogica si schizoida.
    urez parintelui sa lase capul plecat , daca tot nu a priceput ca "a fi Charlie"= antiterorism,
    si sa astepte ca toate credintele sa fie ingenuncheate pana la distrugere de
    fundamentalisti scapati de la spitalul de nebuni.
    nebunul nu are nevoie de caricatura ca sa ucida,
    turnurile gemene le-a atacat caricatura? maratonul de la Boston a fost decimat de creioane?
    la Madrid ,la Londra, mai ieri in Germania cine a provocat crima pseudoreligioasa?
  • marius 14.01.2015 19:08
    Fanatici si indoctrinati din toate religiile, uniti-va impotriva gandirii libere! Asta zice pe scurt acest penibil.
  • Tiberiu Cziraki 14.01.2015 23:20
    da, "parinte" ai dreptate, din nou in ghilimele , ca tocmai astfel de specialisti in: morala, etica, drepturile omului si istorie au facut sa iasa baionetele din teaca , au impus ghilotina ca mijloc de convingere , au ras popoare de pe fata pamantului .- libertatea nu e o religie-E O STARE DE FAPT- Vina e a noastra, a celor moderati, care vrem sa citim si pro si contra, a celor care putem sa radem si pro si contra-NOI care vrem sa fim NOI ar trebui sa avem o atitudine mai aspra fata de cei care deviaza in numele anu stiu ce ideal care nu este si al meu Cristian ai dreptate....sunt multi care vreau sa ne impuna"dreptatea lor"
  • Marka Ragnos 14.01.2015 23:31
    Parintele e un cretin care habar nu are de nimic. Mai ales de istorie. Caricaturile nu au pornit niciodata absolut nimic. Au reprezentat doar o parere. Un mod prin care oamenii s-au exprimat. Rusul din Rusia tarista nu a prins boala pe tar datorita caricaturilor. Ci a facut caricaturi pentru ca avea boala pe tar, pentru ca nu mergea nimic, pentru ca murea de foame.

    Dar pokii astia nu pot intelege aceste aspecte ale vietii. Ortodocsii sunt, cred eu, cei mai primitivi dintre crestini. Pentru ca, la fel ca musulmanii, peste ei nu a trecut nici o reforma. Da, ortodoxia si islamul nu au fost niciodata reformate. De aia avem astazi musulmani care isi leaga bombe de piept si arunca alti oameni in aer. Si de aia avem si preoti ortodocsi cu averi imense, stapanind peste sute de mii de hectare de pamant in tara asta.

    Atat ortodocsii cat si musulmanii sunt impotriva progresului, pentru ca progresul inseamna moartea lor. Daca vede lumea adevatele lor fete, atunci isi pierd din putere. Cum ar fi ca acel mare hot, daniel, care isi zice patriarh, sa nu isi mai poate construi monumentul?! Asa ceva e inacceptabil. La fel cum e inacceptabil ca acei imami jegosi sa nu mai poata viola fete minore sau capre, dupa preferinta.

    Trezirea, ba! O caricatura, oricat ar fi ea de scarboasa, e fix 0. Ca nu te afecteaza cu absolut nimic. La fel cum nu te afecteaza nici vorbele. Dar bombele si gloantele te afecteaza. Terminati cu prostiile astea. Nu mai fiti primitivi! Acceptati ca traiti in mileniul 3.
  • AndreiD 16.01.2015 13:42
    Cretinul autentic esti tu. La o lectura atenta a textului, orice om cu un minim de inteligenta poate observa ca parintele nu s-a referit ca aceste caricaturi in sine au pornit ceva, ci ca ele sunt reprezentari ale unei societati bolnave. Stiu ca asta e prea mult pentru spalatii pe creier care cred ca in Occident umbla caini cu covrigi in coada.

    Peste ortodoxie nu are de ce sa treaca o reforma. Dumnezeu nu se schimba nici nu se secularizeaza. O alta chestie pe care unii nu o inteleg, desi e foarte simpla.

    Nici-un ortodox nu este impotriva progresului. Daca voi confundati progresul cu spalarea pe creier, marxismul cultural si altele, nu suntem obligati si noi sa facem confuzia asta. Citeste "Minunata lume noua" sa vezi cum a perceput un occidental transformarile din timpul sau. Si nu numai el. Dar taranul roman ori ii da pe manele clasice, ori pe manelele lui Charlie, dar manele sa fie!
  • Andrei Nicolaie-marius 15.01.2015 00:20
    de ce nu au raspuns si musulmanii tot printro caricatura......si atunci sa fi vazut razboi
  • immortalwings 15.01.2015 08:29
    nu va e rusine sa publicati asa ceva? am rabdat pana la ,,caricatura este arma sistemului''.
  • gabi 15.01.2015 21:32
    As vrea sa il intreb pe "parinte":
    Care Dumnezeu te indeamna sa omori?(nu conteaza motivul)
    Cat de aprope a fost de o comunitate de musulmani?(ca sa ne spunem parerea ar trebui sa cunoastem subiectul, si nu din cartile de istorie ci asa pe viu..)
    Ai fi in stare sa a omori pe cei care au caricaturizat pe "tatal" "fiul" si "duhul sfant" facand sex anal?
    As mai vrea sa va aduc aminte si de inchizita catloica care a omorat milioane de oameni "necredinciosi".
    Am trait 2000 de ani cu "frica" si pt ce ?pt ca dumnealui si toti ceileti asemanatori lui sa o duca bine..
    Acest gunoaie ale societatiicum sunt musulmanii si preotii nu accepta ca ceilalti sa fie necredinciosi...trebuie sa crezi pt ca asa spun ei oamenii lui Dumnezeu sau allah ..etc
    Treziti-va oameni buni nu va mai lasti orbiti de puterea religiei agonizante care nu mai are "suporteri"...:))
    PS:cred ca "parintele" nu a iesit niciodata din tara...gresesc oare?
  • AndreiD 16.01.2015 13:58
    Genocid? Unde ai invatat tu istorie prietene?
  • AndreiD 16.01.2015 14:33
    In numele "libertatii de exprimare" pentru care pledeaza aici foarte multi (deranjati mai degraba ca un "popa" si-a dat cu parerea) ii rog si eu pe cei de la Active News sa faca o caricatura cu alde Charlie care au murit, in curu' gol si in spate cineva facand pipi pe ei. La urma urmei, orice e permis, nu?

    P.S. Ca sa nu existe interpretari ale aiuritilor care cred ca "a nu fi Charlie" inseamna sa aprobi crima: nu, nu aprob crima. Si Charlie si jihadistii fac parte din doua curente cretine. Opuse prin manifestare, dar la fel de cretine in esenta (ups, iar libertatea asta de exprimare..).
  • gabi 21.01.2015 23:12
    @Razvan.de pe ce planeta vii domnule?
    A fi cu Charlie nu inseamna doar a fi solidari cu jurnalul ci a lupta impotriva terorismului care nu are nevoie decat de un pretext pt a ataca..inainte sa combati ceva informeaza-te mai bine ...nu a fost doar un singur atac..
    PS : cred ca pe capul tau scrie (planeta moldova)...:)))
  • AndreiD ► gabi 22.01.2015 20:06
    Eu cred ca pe capul tau scrie asta. Citeste comentariile de mai sus si vezi ce cred toti ca inseamna "a fi Charlie" si ai sa vezi ca ce am scris eu e in perfect acord cu ce s-a spus in comentarii.

    Apoi daca Charlie a atras actiuni teroriste, nu cred ca e tocmai nimerit sa fii Charlie. Poate ar trebui sa fim altceva. Mai inteligenti eventual.
  • gabi ► AndreiD 25.01.2015 11:53
    "Apoi daca Charlie a atras actiuni teroriste, nu cred ca e tocmai nimerit sa fii Charlie"...din categoria:"urma scapa turma"..sa moara toti ceialti ...atata timp cat EU sunt bine...:)))
    "Poate ar trebui sa fim altceva.Mai inteligenti eventual."...aici ai dreptate hai sa fim Romani..:))..penibili..
  • alex. 17.01.2015 22:57
    Ai dreptate Razvan
  • Nihil Islands 01.05.2016 02:21
    Domnule Emisar al Haosului din Tartar, daca tot ai citit atata istorie, poate ti-ai fi dat seama ca Religia substituie statul si legile sale si de multe ori instituie un regim de cruzime si tiranie indreptat impotriva tuturor. E MOMENTUL SA TE CATERISESTI !!!HAI, DA-I DRUMUL, RASPOPIREA ITI ADUCE MANTUIRE DE LA PACATELE DISCURSULUI TAU LIPSIT DE SUBSTANTA SI ARGUMENTE CARE NU AU DECAT UN SOI DE SEMI-FANTEZIE, POEZIE!
  1. Ciolacu scoate PSD de la Guvernare dar nu-și dă încă demisia de la șefia PSD. Progresistul Daniel David, propunerea PNL pentru premier intermar. Președintele interimar a luat act și anunță pe 6 mai un prim ministru interimar

  2. Nicușor Dan a aprobat Marșul homosexualilor - ”Bucharest Pride” pentru sâmbătă, 7 iunie, în ajunul Rusaliilor

  3. REZULTATE OFICIALE: Suveraniștii au luat peste 40% - VICTORIA LUI CĂLIN GEORGESCU ȘI GEORGE SIMION! LUPTA se duce în TURUL II cu NICUȘOR SOROS DAN! Au votat peste 9,5 MILIOANE de ROMÂNI! Mobilizare istorică pentru ROMÂNISM la ALEGERILE PREZIDENȚIALE 2025

  4. 3 mai 1997: 28 ani de la una dintre cele mai mari TRĂDĂRI din istoria României: TRATATUL CU UCRAINA. Cum au fost cedate teritorii ale patriei-mamă la îndemnul lui Silviu Brucan - Bruckner și prin mâna lui Adrian Severin - Skvosnik, nepot al Anei Pauker

  5. George Simion l-a spulberat pe Nicușor Dan: Căzut în "falia satanistă"! VIDEO de la prima confruntare, față în față, dintre candidații la prezidențiale, dintre suveranism și progresism

  6. Cu cine votăm la alegerile prezidențiale din 4 mai

  7. Instigare la uciderea lui George Simion după o postare a Victoriei Stoiciu. Singura LGBT-istă din PSD care îl susține pe Nicușor Dan, soroșista s-a plasat împotriva deciziei partidului de neutralitate în Turul 2, alături de pro-LGBT-istul Victor Negrescu

  8. Pericolul celor două specii: Românul de Diaspora și Românul de Casă

  9. Călin Georgescu deconspiră OLIGARHII CARE FURĂ ALEGERI și MAFIA INTERNAȚIONALĂ - “SECRETELE ONU”. Av. Reiner Fuellmich: “Un curajos luptător pentru Libertate” - VIDEO TRADUS

  10. FEAR FACTOR 2

Ultima oră

19:30

UNTOLD, festivalul satanist aprobat de Nicușor Dan în București, mituiește alegătorii. Ion Cristoiu: Ar trebui arestați!

23:10

Profesorul Ilie Bădescu: CARE EUROPĂ?

23:00

Mihai Tîrnoveanu: Ziua Independenței. Călin Georgescu. George Simion

22:30

SPAȚIUL MIORITIC - de Lucian Blaga (9 mai 1895 - 6 mai 1961)

21:15

Acad. Florin Constantiniu: 9 mai 1945? În România, nimic de sărbătorit

20:00

Pălitură de osândă pentru UDMR: Viktor Orban a ascultat de Donald Trump și îl susține pe George Simion, ca lider al suveranismului în Europa: ”În lupta pentru creștinism și suveranitate trebuie să ne sprijinim reciproc” - VIDEO

19:50

Un adevărat cavaler! Nicușor Dan își dă la o parte concubina pentru a fi primul în fața camerei - VIDEO

19:40

Patrick André de Hillerin: Nicușor Dan refuză să comunice numele donatorilor săi din precampania electorală

18:23

Adrian Onciu: Marile puncte de divergență ale celor doi finaliști

18:00

BEC și AEP ar trebui să investigheze DEZBATEREA ARANJATĂ de la Euronews. Boala OCULTEI din spatele lui Nicușor Dan. George Simion: Voi pune interesele României pe primul loc. TEMELE fierbinți: AVORT, LGBT, BANI, UCRAINA, RĂZBOI - Analiza ActiveNews

17:30

A început conferința "Dragostea dintre părinți și creșterea armonioasă a copiilor" - VIDEO ÎN DIRECT

17:17

Un celebru artist a anunțat că suferă de cancer în stadiul 4, la 46 de ani

16:00

9 mai: ZIUA INDEPENDENȚEI ROMÂNIEI. Discursul integral al lui Mihail Kogălniceanu

15:32

ȘTIAȚI CĂ tânărul criminal Vlad Pascu a fost OLIMPIC LA MATEMATICĂ? E bun de președinte?

15:04

Atenție, Harap Alb: Să nu faci aceeași greșeală ca acum 35 de ani!