Lucian Boia recidivează, în direct, la Digi 24: Caragiale nu are sânge românesc, biologic. Iorga era grec, Ştefan cel Mare vorbea limba moldoveanească. REPLICA specialiştilor

ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Lucian Boia, autorul cărţii "Istorie şi mit în conştiinţa românească", a fost invitatul lui Luca Niculescu la emisiunea "Imparţial". În cadrul emisiunii, fostul secretar cu propaganda al organizaţiei PCR a Facultăţii de Istorie a spus că "I.L. Caragiale nu are sânge românesc, biologic".

Acesta a mai spus că "Vasile Alecsandri și Alexandru Dimitrie Xenopol aveau sânge grecesc, iar în cazul celui din urmă există și o origine evreiască, Nicolae Iorga era grec, Ion Mincu, autorul școlii neoromânești de arhitectură, era sârb. Eminescu, se pare, era român, deși numele său adevărat, Eminovici, ar fi sugerat acest lucru".

Boia a mai spus că Ştefan cel Mare vorbea "limba moldovenească", adică "aproape aceeaşi limbă" ca şi cea din Ţara Românească.

Contactat de ActiveNews, istoricul Ionuţ Ţene,  a explicat de ce Lucian Boia face astfel de afirmaţii:

"Apropierea între Viktor Orban şi Vladimir Putin a ricoşat ideologic la postul DIGI TV a cărui patron este un român de origine maghiară Zoltan Teszari. Nu cred că a fost întâmplătoare invitaţia „mistificatorului” istoriei româneşti, eseistul literar Lucian Boia. Sub pretextul că-şi prezintă noua carte apărută la fosta Editură Politică marxist-leninistă, rebotezată Humanitas, Lucian Boia susţine public şi la o oră de vârf vetusta teză „moldovenistă” susţinută pe vremuri de Academia URSS privind existenţa limbii moldovene şi a poporului moldovenesc

Aberaţiile în cauză au fost susţinute de “istoricul” Lucian Boia, fost propagandist PCR, care reiterează o teorie promovată de VI Lenin şi IV Stalin. În data de 12 octombrie 1924, Uniunea Sovietică a înființat o republică autonomă, RSSA Moldovenească, în componența RSS Ucrainene, împlinind o idee mai veche a lui Lenin, pe o parte din teritoriul dintre râurile Nistru și Bug, republică în cadrul căreia românii constituiau puţin peste 40% din populație. Această republică fantomă a fost înfiinţată în speranța determinării românilor basarabeni să se rupă de România. În 1944, când Basarabia a fost reîncorporată în URSS, oamenii de ştiinţă sovietici au promovat teoria etnogenezei moldoveneşti şi a limbii moldovene susţinută de academicianul Artiom Lazarev.

Se pare că istoriografia sovietică încă nu a murit la Editura Humanitas, ci e promovată prin fostul istoric şi eseist Lucian Boia, care se confundă până la identitate cu istoricul bolşevic Mihail Roller. Liniile directoare ale istoriografiei lui Lucian Boia continuă cauzalităţiile şi paradigmele promovate de istoriografia sovietică din anii 50, cu anumite nuanţe datorate atmosferei istorice şi contextului geopolitic actual", ne-a declarat IonuŢ Ţene.

Această teză nu este nouă, ea a mai fost afirmată de Boia în cartea sa "De ce este România altfel".

Jurnalistul Matei Udrea demonta astfel, acuzaţiile fostului PCR-ist: "Importul de cultură s-a produs în toate civilizaţiile continentale. Hughenoţii persecutaţi în Franţa au modernizat Berlinul la începutul secolului al XVIII-lea, Renaşterea franceză a venit din Italia, italienii – la rândul lor – şi-au început revirimentul când au intrat în contact cu arabii şi bizantinii. Şi tot aşa. Fiecare a început de undeva. Aşa curge istoria. Fenomenul se numeşte aculturaţie. Şi, dacă românii au învăţat în secolul al XIX-lea de la profesorii, arhitecţii, guvernantele şi meseriaşii francezi, englezi şi nemţi, au fost apoi capabili să dea înapoi lumii genii precum Brâncuşi, Cioran, Eliade, Ionesco, Palade. Cât îl priveşte pe neamţul Carol I – cel despre care autorul „a auzit“ (argument bizar în condeiul unui istoric care se respectă) că ar fi fost declarat cel mai mare român, dar organizatorii sondajului ar fi măsluit rezultatele –, prezenţa lui pe tronul României a fost cu adevărat providenţială, dar nu demonstrează, de asemenea, nimic. Cu foarte mici pauze, spaniolii au, de 500 de ani, regi străini (dinastia de Habsburg şi, apoi, de Bourbon, din aceasta din urmă făcând parte, de altfel, şi actualul suveran, Juan Carlos), statele ruseşti au fost înfiinţate de vikingi, iar ţarul Petru cel Mare se revendica având strămoşi germani. De 400 de ani, suedezii sunt conduşi de familii domnitoare cu origini germane şi franceze, momentul de maximă glorie fiind atins la 1700, sub conducerea regilor proveniţi din Bavaria. Aşadar, concluzia conform căreia românii le sunt inferiori celorlalte naţiuni pentru că au reuşit independenţa şi intrarea în modernitate sub un rege neamţ este bizară".

Profesorul Boia a mai afirmat, printre altele, că "România e neguvernabilă", că "limba română este cea mai puţin latină dintre toate limbile romanice" şi că "istoria României este doar o succesiune de mituri".

Academicianul Ioan Aurel Pop a desfiinţat afirmaţiile lui Boia, în cartea "Istoria, adevărurile şi miturile" reliefând faptul că, deşi acesta ,,nu are nicio cercetare proprie în domeniu” îi critică pe specialişti, “punându-i la zid pe toţi aceşti rătăciţi cu numele de Pârvan, Iorga sau Brătianu”.

 
Donează pentru ActiveNews!

ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.

Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.

ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.

De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei)
RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)

Pentru că suntem cenzurați pe Facebook
ne puteți găsi și pe Telegram și GoogleNews


Pentru știri necenzurate
abonează-te acum!

Este gratis și poți anula oricând abonarea.

ActiveNews România. Caută pagina noastră și pe Telegram.
Top 5 autori
VideoNews

Călin Georgescu la vot cu George Simion:

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.

Comentarii (66)
  • Eugen Cincu 28.04.2015 11:09
    Oamenii bolnavi ar trebui mai intai tratati si pe urma invitati la diverse emisiuni!
  • horia 28.04.2015 11:25
    tot din categoria oamnilor cu demon....incercati sa vizionati prestatia lui mixici la ora de stiri, aseara, pe tvr 2...pe tema offtopic aici - vaccinuri
  • mmordean 28.04.2015 11:45
    Nu știu dacă dl Boia este român sau ba.
    Dar asupra inteligenței și bunei sale credințe un mă îndoiesc.

    Este istoricul meu preferat.
  • titus pullo 28.04.2015 12:01
    Boia este genul de istoric cam de felul cum a fost Mike(Gerard Butler) gazetar (moderator TV) in filmul "The Ugly Truth".
    Filmul mi-a placut...la fel si personajul Mike :)
  • mmordean 28.04.2015 11:46
    „Se pare că istoriografia sovietică încă nu a murit la Editura Humanitas, ci e promovată prin fostul istoric şi eseist Lucian Boia, care se confundă până la identitate cu istoricul bolşevic Mihail Roller.”

    Distinsul domn Țene glumește...
  • marian 29.04.2015 01:11
    boia e un dihor obosit,iar lucrarile lui sunt citite doar de imbecilii care flutura steaguri prin Transilvania.
  • nevinovat 28.04.2015 13:16
    Mare pacat ca nu ii intreaba nimeni pe astia daca sunt romani si daca pot dovedi ca sunt...

    Daca mama lui Boia, secretara la CC, era agent Mossad, cam cat de roman ar putea pretinde individul asta ca este?
  • kalinikos 28.04.2015 14:48
    „limba română este cea mai puţin latină dintre toate limbile romanice”

    un fragment dintr-un manual de limba latina:

    "In oceanum multe insulae sunt".

    Intrebare: In ce limba este propozitia de mai sus? Nu-l intreb pe lboia, nici pe mmodrean, care pana acum s-au dovedit total pe dinafara la oricare dintre subiectele pe care le-au 'discutat'
  • Eugen Cincu 28.04.2015 15:07
    Limba latina este limba de cancelarie a Romei, care a fost creata avand la baza vechea limba traca. Sa nu uitam ca tracii erau un popor care ii invingeau Darius si Filipal II-a, atunci cand Roma era un sat cu cateva sute de locuitori!
  • oarecare ► Eugen Cincu 28.04.2015 19:09
    v-a luat mintile dacomania lui roxin+slavescu; lingvistii si istoricii rad pe seama prostiei tracomane.
  • Eugen Cincu ► oarecare 30.04.2015 09:43
    Prostia care este acum prezentata drept istoria veche aTraciei, Daciei si deci a Romaniei a fost pregatita impreuna cu revolutia de la 1848 de catre grupul care conduce politica mondiala inca din 1800. Asa ca tot ce a urmat a fost o continuare a imposturii!
  • oarecare ► Eugen Cincu 30.04.2015 11:30
    aha, am luat la cunostiinta; deci teoria conspiratiei masono-evreiesti care face si drege; e tare si esti tare.
  • Eugen Cincu ► oarecare 30.04.2015 11:34
    Daca credeti ca jignidu-ne intre noi schimbam ceva din perceptia istorica va inselati!
  • oarecare ► Eugen Cincu 30.04.2015 16:26
    lasa frate cuvinte pretentioase precum ''perceptie istorica'' si imbunatateste-ti perceptia limbii romane, pt. a nu mai vedea peste tot jigniri si conspiratii.
  • clujan vero 28.04.2015 15:49
    Din acest motiv era nevoie de un proces al comunismului si din acest motiv era nevoie de o unitate de lupta impotriva KGB cum a fost unitatea pe care au masacrat-o iliescu ilici si cu militaru si cu sleahta de neocomunisti care ne-au condus spre actualul capitalism de cumetrie. Acest ciumete va intra cu siguranta nu in cartea gloriei neamului romanesc ci pe aceeasi poarta in care au intrat stalin si lenin si slugile lor odioase din Romania. Daca s-ar mai face vreodata o Manastire Voronet exista un loc in partea de apus a maretei picturi unde si-ar putea primi un binemeritat loc alaturi de mohamed.
  • Marius 28.04.2015 17:01
    Sa-i spunem lui Lucian Boia, ca bunicul din partea tatalui lui V. Alecsandri avea si el oleaca de sange de "ovrei". O zice Neagu Djuvara si inaintea lui am auzit informatia prin anii '80 ai veacului trecut de la renumitul istoric Paul Paltanea! O gasise in arhivele judetului Covurlui... Ce ne facem?! Vezi si aici:http://www.agerpres.ro/social/2013/02/17/aurel-vainer-evreii-au-amprente-bogate-in-existenta-romaniei-12-40-52
  • gheorghe 28.04.2015 19:01
    Complexul de inferioritate este evident la bietul om...
    Se agata de "academician-ism" ca sa-si eleveze respectul de sine; diplome si ceva notorietate ii mangaie ego-ul.
    Ce poate sa inteleaga un ins care privindu-se in oglinda si iesind din casa vede si aude [inca] austro-ungar, papistas si ratacit sectant si rupt cultural de spiritualitate neamului nostru - zis romanesc de la o vreme incoace...?
    Sat fara caini - Romania de azi...
    Oricare handicapat mental, afectiv ori degenerat moral... oricare "ingretosat" in plictisul propriei existente are "libertatea" sa defecheze in public, ... pe gura, cu pretentii pervers mediatizate.
    De aceea nu intelege unul ca el (si sunt multi, in special in spatiul "public" si in cel "virtual") ca libertatea de care se bucura (ca este platit ca un servitor sa arunce cu dejectii in origine...) poate fi folosita oricum dar nu Adevarul este unul singur, in timp ce minciunile sunt nenumarate!
    El este unul dintre cele fara numar, ca nu se mai termina zoaiele vorbitoare , nu obosesc sa batjocoreasca poporul din care se trage.
    Care este relevanta ca predecosrii erau de pe alte meleaguri - greci (Greuthingi si de-ai lui Ileanu), germani (rude de sange, "gemeni" ca neam - o parte dintre cei de-o mama si un tata), sarbi (serbi - servi - dontre cei care au trecut DUnarea si s-au predat Imperiului pentru a "servi" in regim de feuda...), s.a.m.d.
    Doar ca varianta asta nu aduce bani la pusculita si nu tipareste diplome, nu invita la conferinte/congrese internationale...
  • oarecare 28.04.2015 19:19
    Boia e unul din cei mai emancipati si remarcabili istorici romani, cu toate relele interpretari aduse de catre fel de fel de neica nimeni operei lui. Este stiut ca multi dintre noi avem sange amestecat, inclusiv Iorga si, mai ales, Eminescu, ceea ce nu le scade calitatea de romani autentici si patrioti.
  • oarecare 28.04.2015 19:20
    Gheorghe, pune mana pe carte.
  • Viorica Bălteanu 28.04.2015 21:28
    Diverşi nefericiţi — nu foarte mulţi, dar extrem de guralivi — bat câmpii exact ca Lucian Boia (fotografia ce însoţeşte articolul este foarte grăitoare, spre a înţelege oceanul de otravă din fostul istoric, reprofilat în autor de cărţi pline de fantezii sforăitoare pentru uzul naivilor cu multe ifose, puţin discernământ) şi alţi autori de teorii aberante, având ca notă comună negarea ştiinţelor ce îşi fundamentează concluziile pe dovezi adunate timp de secole (chiar milenii, în domenii cum e, bunăoară, istoria) de către cercetători oneşti, foarte atenţi. Ca din întâmplare, exact aceiaşi pseudo-oameni de ştiinţă excelează în antiromânism.
    Nicolae Iorga — precum Ştefan cel Mare, Caragiale, Goga, Blaga, Eta Boeriu, “dinastia” Papahagi, Toma Caragiu, Matilda Caragiu-Marioţeanu, Ion Caramitru şi zeci de foarte semnificative personalităţi ale neamului nostru — avea înaintaşi aromâni, care sunt o chintesenţă de românism viguros. Cei 81 de ani de monarhie constituţională au adus imense beneficii ţării noastre, cum ştiu bine oamenii care citesc istoria veritabilă, nu fabulaţiile unor năimiţi. Să fie de mirare că inamicii României sunt şi antimonarhici, tocmai ei care se pretind atotştiutori în domenii pe care, de fapt, nu le stăpânesc: lingvistică, literatură, antropologie etc.?
    Cartea lui Ioan-Aurel Pop ISTORIA, ADEVĂRUL ŞI MITURILE este o încântare pentru orice om inteligent, care iubeşte adevărul, ştiinţa autentică, nu amatorismele veninoase ce pot plăcea unor bieţi ameţiţi, cu capacitate mintală săracă şi nivel cultural aşijderea, care văd în Lucian Boia&Comp. un soi de instituţie ce ar vrea să emită certificate de român, precum, în sumbrul deceniu, Ana Pauker&Comp. decideau cine trebuia sau nu trimis la canal, la puşcărie, în Siberia ori în Bărăgan. Orice om integru respinge o asemenea sinistră pretenţie.
  • oarecare 28.04.2015 23:59
    Din pacate vremurile unui nationalism zis patriotic, bazat pe o etnogeneza viguroasa, sustinuta decenii la rand de zeci de carti de istorie, acele vremuri cred ca au trecut. Au trecut si pentru grecii care mai cred ca se trag din Pericle sau Alexandru cel Mare, disputat cu macedonenii, si pentru rusii care se vor sarmati si sciti curati, si pentru noi care ne visam daci romanizati au ba. Sunteti departe de o lume academica pe care n-o mai intelegeti in unele din componentele ei, asa cum nu intelegeti ca monarhismul nostru, inceput dinamic si exemplar cu primii doi Hohenzollerni s-a sfarsit urat cu bietul Mihai. Iar in cele din urma va refugiati in ...aromanism, in care si eu ma incred. Si fiindca amintiti de antropologi, stiti vreunul important care sa va sustina parerile?
  • Viorica Bălteanu ► oarecare 29.04.2015 10:41
    Domnule OARECARE, vă pot da, nu doar nume de antropologi, ci şi alte nume de oameni cu adevărat mari, care se răsucesc în morminte, acum, din pricina mizeriilor propagate de diverşi simbriaşi sau persoane cu probleme mintale. Doriţi nume de oameni care au zidit, au lăsat lucruri mari în urma lor, deosebindu-se net de năimiţii care demolează cu sârg realităţi importante imposibil de negat? Nu sunt numai antropologi, ci şi alţi mari specialişti din domenii diverse, care au subliniat vocaţia creatoare a poporului român, prin opere temeinice, cu atingere mai mult sau mai puţin directă cu discuţia prezentă: Alexandru Odobescu, Vasile Pârvan, Nicolae Iorga, Romulus Vuia, Henri H. Stahl, Dimitrie Gusti, Constantin Rădulescu-Motru, Mircea Vulcănescu, Romulus Vulcănescu, Lucian Blaga, Mihai Pop, Constantin Noica, Eugeniu Coseriu, Dan Sluşanschi, numele de istorici, lingvişti şi alţi specialişti formidabili fiind foarte multe, fireşte, lista prezentă fiindinevitabil grav incompletă, oricum, de mare folos pentru aceia care vor să ştie cine, cum sunt românii.

    Despre regii României este preferabil să ne pronunţăm SINE IRA ET STUDIO. Se pare că, uneori, Dv. sunteţi înclinat să vedeţi mai mult partea goală a paharului, eu mă străduiesc a fi obiectivă, ceea ce s-a realizat în ţara noastră, în extrem de vitrege condiţii istorice, fiind foarte important pentru noi, pentru viitorime.

    Patriotrismul nu poate pieri, de acest lucru sunt convinsă.
  • Viorica Bălteanu ► Viorica Bălteanu 29.04.2015 10:43
    FIIND INEVITABIL. Scuze!
  • oarecare ► Viorica Bălteanu 29.04.2015 16:36
    Din pacate pentru argumentatia dumneavoastra ar fi trebuit sa amintiti ca toti cei enumerati au fost moderati in a-si sustine punctele de vedere discutate aici, ocazionate de blestematul pentru domnia voastra Boia. Marii istorici ai lumii, veniti din culturi covarsitoare, vechi de sute si chiar mii de ani, au mentionat perisabilitatea neamurilor omenesti pe acest pamant, ca si al nostru. Numai noi, romanii precum si alti speriati de aceasta vremelnicie ne incapatanam sa ne socotim nemuritori si prezenti pe acest pamant de cand lumea, dacologii spunand clar ca nu exista filiatie intre unele culturi preistorice si daci, ca nestiutorul de carte dac n-a lasat un stil arhitectonic, nici cimitire macar. Din pacate multe din popoarele europene, mai bine zis toate, se lovesc de aceiasi problema si acest lucru il mentioneaza Boia in unele locuri. Stiti harti romanesti macar, anterioare sec.20? Ce arhitectura urbana are intreaga Transilvanie? Si cu toate acestea drepturile noastre asupra Transilvaniei sunt totale, chiar daca nu la modul in care se purtau ungurii cu populatiile pe care le administrau inainte de fatidicul pentru ei an 1918.

    Despre admirabilii nostri regi Carol I si Ferdinand, numai de bine, ca romani adevarati si barbati de stat veritabili. Bietul Carol II insa a avut unele probleme personale fiziologice, anatomice si caracteriale, daunatoare pentru tara, in ciuda unei inteligente remarcabile si utile culturii romane interbelice, iar Mihai, of, i-a cam trecut timpul sa mai fie judecat pentru prostia de tinerete pe care istoricii nostri mai barbati i-o mentioneaza si i-o condamna categoric, neechivoc, aspru.

    Nu faceti decat sa va declasati singura atunci cand va mentionati straduinta de ,,a fi obiectivă'', noi, generatiile pe care le-ati invatat carte stimandu-va in continuare. Pacat insa ca nu intelegeti noul suflu si vedeti doar vid in unul ca Boia. Poate ca aveti dreptate, in felul dumneavoastra, in sensul ca aceste probleme nu ar trebui astfel discutate public, asa cum o face si Boia in cartile sale, demitizand si invitand la deziluzionare. Poate ca aveti dreptate, D-zeu stie. Iar daca aveti dreptate timpul va va confirma. Pana atunci vremea genialitatilor unui Iorga sau Parvan pare sa fi trecut, asa cum M.Eliade a subliniat la un moment dat atunci cand, pentru noua cercetare istorica, Iorga a fost dat jos de pe un anumit soclu, numai de pe unul.

    Imi tot dati impresia ca din atasament pentru generatia dumneavoastra cautati sa tineti isonul vechii scoli umaniste, fiindu-va strain si inacceptabil noul mod de gandire, noua strategie culturala, cel putin fata de acest domeniu.



    ps: vad ca am aparenta de a fi devenit avocatul celui de la care a pornit contrazicerea noastra; poate m-o cauta si ma va plati in vreun fel, ha, ha, ha.
  • Viorica Bălteanu ► oarecare 04.05.2015 00:30
    Domnule OARECARE, glosaţi pe lângă afirmaţiile din articol, pe lângă afirmaţiile mele, mă tem că aveţi o trunchiată cunoaştere a temei, de fapt. Dv. aţi văzut harta Transilvaniei realizată de un cartograf occidental, în anul 1500, hartă pe care Vaticanul a expus-o, laolaltă cu alte documente excepţional de importante din Arhivele Cetăţii Vaticanului — cu 19 ani în urmă, preţ de câteva luni de zile, în chiar Urbea Eternă, apoi, expoziţia fiind itinerată la Timişoara şi Bucureşti? Harta conţine inscripţionarea cu litere foarte mari a denumirii străbunilor noştri în latineşte, inscripţionare ce acoperă întreg acest teritoriu esenţial pentru enogeneza şi permanenţa românească în spaţiul carpato-danubiano-pontic? —, dar de care dl. Lucian Boia se pare că n-a auzit? Eu am văzut expoziţia, am şi vorbit la RADIO TIMIŞOARA, atunci, despre acea hartă, care m-a emoţionat până la lacrimi, din motive ce trag speranţa să nu vă scape.

    Aţi citit, totuşi, excelentul studiu scris de academicianul Ioan-Aurel Pop? Domnia sa nu se joacă de-a “am fost istoric, m-am reprofilat în mitolog” cum face dl. Lucian Boia, deoarece domnul Ioan-Aurel Pop nu se joacă de-a ştiinţa, ci chiar ESTE un reputat istoric, foarte preţuit de confraţii din întreaga lume.

    Repet: despre cei 81 de ani de monarhie, despre toată istoria noastră şi a lumii trebuie vorbit şi scris numai documentat, SINE IRA ET STUDIO. Priapismul de care au suferit Carol al II-lea şi J.F. Kennedy (între alţii) nu l-a împiedicat defel pe al treilea rege al României să realizeze ctitorii culturale formidabile, iar în plan economic şi social Regatul României să înregistreze, în 1938, cel mai ridicat nivel de bunăstare din întreaga istorie a poporului nostru, iar lui J.F. Kennedy nu i-a făcut imposibil comportamentul eroic în al doilea război mondial, apoi, devenit al treizecişicincilea preşedinte al SUA, boala n-a împiedicat realizarea cu contribuţia sa a unei politici externe de mare clarviziune, inclusiv, evitarea unui război atomic, dar care politică externă l-a făcut foarte incomod iubitorilor de războiaie (calde şi reci), cum se ştie. Că om perfect nu s-a născut niciodată, iar se cunoaşte, motiv din care obiectivitatea este de preferat, mereu...

    Strategia culturală antiromânească eu nu o pot accepta (cum, desigur, nu o acceptă nici domnul academician Ioan-Aurel Pop, fiind un ferm iubitor de adevăr, nu de succese facile), însă, în această materie, Dv., oricine procedează cum socoteşte că i se potriveşte.
  • oarecare ► oarecare 05.05.2015 08:57
    Doamna Viorica Balteanu, vorbiti de o singura harta, si aia utilizata de cati romani la 1500 ? Vedeti cate harti cu localitatile transilvane si cu denumirile toponimicelor unguresti s-au tiparit de-a lungul sutelor de ani si cu ce utilitate.

    Cat despre emotia dvs. feminina si patriotica vi-o inteleg.

    Nu am citit replica d-lui Pop si mi-e teama ca voi intelege mult mai bine problemele dupa aceasta lectura, dar lipsa de timp, bat-o vina....

    Problema cu Carol 2 e suficient cunoscuta, acesta efectiv imbogatindu-se pe seama economiei romanesti, el si binecunoscuta camarila patronata de ''duduia''. Nu incercati sa rescrieti istoria alaturandu-l lui JFK si tot pomenind de obiectivitatea dvs., caci acest monarhism bazat pe FALS e dezastruos pentru imaginea celor ce incearca sa-l sustina.

    Observ cum d-l Pop a devenit un fel de erou adulat si scos mereu la inaintare. Tocmai de acest lucru ar trebui sa ne ferim, precum de osanalele calpe si stupide de tipul celor aduse lui Eminescu.

    Inc-o data, nu neg ca asupra Transilvaniei avem drepturi depline, acest fapt fiind deasupra oricarei discutii.
  • Cigher Marius 30.04.2015 09:35
    esti si ramai un oarecare, te-ai definit excelent
  • oarecare 30.04.2015 11:18
    d-le Marius, cu toate ca-s extrem de multumit de statutul meu social care va cam contrazice, va multumesc pentru aprecieri si voi semna, in continuare, ca al D-voastra, insignifiant...''oarecare''.

    ps: as fi asteptat totusi, de la Maria Voastra, idei, pareri, dar nu sper sa ma bagati in seama mai mult.........
  • Vlad 30.04.2015 17:27
    d-le, "oarecare", se poate ca intr-o zi, intr-un ceas nefericit sa dati peste cineva in fata caruia solzii nu va mai folosesc la nimic. Poate ziua in care o sa descoperiti ca prea multe sufleuri nu va fac bine, cum nici "noua strategie culturala".
  • oarecare 30.04.2015 18:31
    d-le ''Didaci'', va multumesc pt avertizarea emisa si pt declasarea mea catre regnul animal si va informez ca deja am renuntat la ''sufleuri'', trecand pe cotlete, asta ca parte a ,,noii strategii'' al carei fanatic sustinator am onoarea sa fiu.
  • Didaci ► oarecare 30.04.2015 19:42
    probabil este una absconsa, pana acum nimeni nu a inregistrat nimic. Daca este vorba de "strategiile" gen boia, djuvara, liiceanu, plesu, patapievici..suficient fler cred ca aveti pentru a intelege carui motiv datorati rabdarea noastra; care s-ar putea sa se transforme in ingrijorare daca scadeti, ca si credibilitate, mult sub 10%, dupa prabusirea pe care ati avut-o la vanzarea de carte.
  • oarecare ► Didaci 30.04.2015 22:31
    pai daca nimeni n-a inregistrat nimic, ce atata deranj, monsher? cat despre termenii gen ''rabdarea noastra'' vs ''ingrijorare'', jonglarea cu ei devine de-a dreptul amuzanta pt mine, avand in vedere cat de in serios va luati si habar neavand cu cine discutati dar presupunand ridicol, precum niste cavaleri in armura dar legati la ochi si-ncercand sa dibuiti inamicul....stiu ca-s un pic sadic amuzandu-ma-n felul asta, dar imi oferiti un spectacol...mama, mama !
  • Didaci 01.05.2015 00:25
    E cam straveziu rasul asta, parca nu e al d-tale. Iar cum n-are nici mama, nici tata, dar invitatie la deziluzionare da, ma intreb de unde a mostenit instinctul.

    ...Cervantes, fiecare cu personajele care il anima, de gustibus non disputandum est; ca si cu istoria consumata dupa ce altii au mestecat-o.
  • oarecare 01.05.2015 21:41
    Daca m-ati cunoaste ati constata ca amuzamentul e in totalitate al meu si ca are temeiuri si nu fabulatii ori false iluzii. Nu-i instinct ci rodul unor anumiti zeci de ani petrecuti in biblioteci, intre tomurile unor mari istorici, cei mai mari, deprinzandu-ma astfel sa fac diferenta intre propaganda nationalista si istorie.
  • Vlad 02.05.2015 00:13
    Cartea lui boia este cartea unui om prost, "oarecare". Genul de prost ontologic, nascut nu facut, e ceva iremediabil. Chiar si aiurelile sunt prafuite, si le-a atribuit din mentalul colectiv al elitelor depresurizate, taraseniile circulau de mult. Lui Aurel Pop nu i-a fost greu sa-l desfiinteze. Salahor candva, AICI si-a facut datoria, iar asta e meritoriu.
  • oarecare 02.05.2015 18:45
    pt ca nu mai pot lua parte la o ''discutie'' bazata pe argumentul suprem si castigator al saritului la beregata preopinentului, va multumesc pt onoarea de a ma fi bagat in seama si chiar de a ma insulta.
  • Vlad 02.05.2015 00:36
    ca unul care sunt familiarizat, cat de cat, cu ceea ce spun dacologii (singuri si-au asumat riscul numirii), cat si adeptii stupizeniei ca suntem "urmasii dacilor si romanilor", evident o vlaguire sinistra si intortocheata, ar trebui totusi sa respectam adevarul si sa spunem ca acesti oameni nu doar ca nu contesta vechimea, ci o imping indefinit in timp..pana unde incepe mitologia
  • oarecare 02.05.2015 18:48
    aha// adanc, a la vadim tudor.
  • Didaci 02.05.2015 20:23
    pana la urma te-ai dat pe fata, ti-a cazut masca, zambaret polifonic!
  • oarecare 02.05.2015 20:31
    nici o masca; zambesc in continuare, caci nu cobor, ca raspuns, in cocina improscarii cu noroi.
  • dohar 02.05.2015 21:07
    oarecare, degeaba ti-ai turnat boia pe coada, ti-a scos Dacul veninul ! Te-ai tirit poooliticos, reptila, prin lectia cu excesul de politete pentru a amortiza, a patra sau a cincea din orice manual de diversiune, si ai intrat sub piatra ha ha ha ha ha ha !
  • oarecare 03.05.2015 09:23
    eroare: n-am avut niciodata venin; iar daca chiar as fi avut, scoaterea lui mi-ar fi fost de folos; politetea mea nu-i un simplu ''exces'', dar nu cer unor iremediabili frustrati, revansarzi si resentimentari, unor heateri de profesie sa inteleaga ca nu-i vorba doar de-o chestie de suprafata comportamentul meu; va multumesc pt ...conversatie si vizibila ura.
  • Hingherilă 03.05.2015 12:03
    aaaa, aici e o altă echipă care se ocupă de şerpi, nu vă întrerupem!
  • Hingherilă 03.05.2015 13:33
    piroza frecventabilus = specie de sarpe veninos relativ noua, deseori se confunda cu sarpele casei. Se strecoara prin toate ungherele, nu i se aud clopoteii, iar cand victima isi da seama e deja prea tarziu. In ultima vreme are predilectie pentru aromanii din Romania, deloc intamplator, fiindca de-acolo vor serpii sa inceapa vestirea unui "popor nou", adica sa-i rupa pe romani de romanitate. Fara nicio sansa, fiindca aromanii, indiferent de unde sunt, recunosc DOAR steagul unui singur popor care isi recunoaste DOAR radacinile traco-dace.
  • oarecare 03.05.2015 16:37
    si radacini latine nema? niciuna ? ce faci cu aia din Sc.Ardeleana, ii dai la gunoi ?
  • m-da 03.05.2015 17:58
    trasura, brisca, - la muzeu, parte de istorie. Dar daca-ti place sa mergi cu sareta - poti s-o iei, ca lumea de ce sa rada?


    aa, deci tu spui ca noi avem radacini persane, evreiesti, magrebiene...ce sa zic, Dumnezeu stie cum ai mintea alcatuita! Ciudatule!
  • Hingherilă 03.05.2015 18:47
    poate ne arati si noua radacinile ălea de leac, ca pana acum, afara de vestigii, nimeni n-a vazut nimic! S-or fi pietrificat radacinile! Ori suntem chiori unii, ori suntem orbi toti. Acum, ca nici macar latinii n-au vazut romanizarea, nici grecii, nici bizantinii . ..vai de capul lor CA N-AU TRECUT PRIN SCOALA ARDELEANA! Niste nenorociti care vorbeau de Daci si Geti prin secolul XI, fireste referindu-se la cei din vremea lor! Vai de capul lor!
  • Hingherilă 03.05.2015 19:26
    Eminescu n-a avut nimic, afară de niscai tradiţii şi câteva discuţii cu Nicolae Densuşianu. Şi totuşi, fără arheologie şi cercetare, fără acces la sursele antice, instintul i-a funcţionat fără greş!
  • Viorica Bălteanu 06.05.2015 01:16
    Serios? Nu Eminescu a scris versurile din JUNII CORUPŢI? Iată-le: “Sculaţi-vă!... căci anii trecutului se-nşiră,/ În şiruri triumfale stindardul îl resfiră,/ Căci Roma a-nviat;/ Din nou prin glorii calcă, cu faţa înzeită,/ Cu faclele nestinse, puterea-i împietrită,/ Poporul împărat. // (…) Vedeţi cum urna crapă, cenuşa reînvie,/ Cum murmură trecutul cu glas de bătălie/ Poporului roman;/ Cum umbrele se-mbracă în zale ferecate,/ Şi frunţile cărunte le nalţă de departe/ Un Cezar, un Traian”.

    Sute de exemple, din poezia, proza şi publicistica eminesciană sunt imnuri de iubire pentru limba latină, pledoarii înflăcărate pentru sporirea orelor de studiere a limbii latine în şcoală (a fost şi un temeinic revizor şcolar), pentru a fi urmat exemplul Italiei în cultură, în politică, rădăcinile dacoromane fiind sacrosancte. Desigur, a emis şi unele afirmaţii pripite, a exagerat, uneori, a mai şi făcut sugestii eronate, după instalarea alienaţiei (cu referire la bonitatea Imperiului Otoman, pe care-l vedea ca înglobând benefic foste ţări ocupate sau plătitoare de tribut), dar admiraţia pentru latinitate nu l-a părăsit, ci s-a adâncit, cu trecerea anilor.

    Mai citiţi, că de “savanţi” cu informaţii superficiale induse de Lucian Boia&Comp nu ducem lipsă!
  • Viorica Bălteanu 06.05.2015 01:59
    Domnule OARECARE, logica Dv. e sublimă, dar lipseşte cu desăvârşire, vorba lui Nenea Iancu.

    Lăsând gluma, nu despre consultarea de către români, la începutul secolului al XVI-lea, a acelei foarte preţioase hărţi am adus vorba.

    Papa Ioan Paul al II-lea a dorit organizarea şi itinerarea acelei expoziţii cu documente istorice formidabile, spre a da argumente în plus istoricilor veritabili cu privire la permanenţa românească în spaţiul carpato-danubiano-pontic. Un cunoscător de istorie tresare fericit (chiar nefiind femeie), în clipa în care — în anii unui Ev Mediu crepuscular, când Renaşterea cucerea spaţiul italic, apoi, pe cel european — află că destoinici cartografii occidentali întocmeau hărţi foarte exacte ale Transilvaniei şi privindu-i pe locuitorii săi, cu decenii înainte de Scrisoarea boierului Neacşu.
    În Arhivele Vaticanului, în alte arhive (inclusiv, în cele neînapoiate de la Moscova) există numeroase dovezi privind etnogeneza românească, necurmata permanenţă pe un teritoriu destul de întins, deşi mult diminuat în cele 19 secole recente, prin venirea unor popoare cu originea dincolo de Urali: migratorii antici, apoi, slavii, maghiarii.

    Chiar nu aţi remarcat faptul că am susţinut, mereu, că istoria NU trebuie rescrisă, ci aceasta se cuvine a fi transmisă exact cum a fost: cu bune, cu rele? Punând pe talgerele balanţei erorile, tarele lui Carol al II-lea, respectiv, ceea ce a realizat pozitiv, diferenţa rămâne, totuşi, în favoarea lucrurilor valide, determinante pentru progresul României. O demonstrează statisticile, istoria redactată corect, realităţile imposibil de negat. Repet, din nou, avem datoria (ajutaţi de inteligenţă şi de cultura proprie) să privim spre trecut SINE IRA ET STUDIO, apreciind ceea ce merită elogiu, dezavuând lucrurile de netrecut cu vederea.

    Evident, republicanismul acelora care au creierul spălat este greu de redimensionat. Nimeni nu-şi face iluzii cu referire la acest lucru, respectivii fiind făpturi fără niciun Dumnezeu, cum sună o vorbă populară.
    Cred că Dv., nu sunteţi un caz fără speranţă de respectivul fel. Citiţi cartea domnului Ioan-Aurel Pop şi nu veţi mai putea da crezare unor panglicari ce se pretind istorici, de fapt, ei fabulând otrăvit, pe bani mulţi oferiţi de duşmanii adevărului dovedit cu probe ştiinţifice foarte solide, de fapt, ei nutrind râvna de a nimici România! Nu vor izbuti.
  • Hingherilă 06.05.2015 13:50
    Viorica, mai lenes cu patriotardismul! Evident ca Eminescu a fost crescut cu aceleasi manuale de la vremea sa. Poezia din care citezi e dinainte de a se lamuri Eminescu de la Densusianu si legand lucruri pe care numai Eminescu putea sa le lege, ca vizionar ce era.
    Spui prostii, nu exista acele "sute de exemple" decat in mintea-ti inflacarata de nimeni-nu-stie-precis-ce. "Adanceala " de care vorbesti exista in aceeasi masura. Faptul ca a propus sporirea orelor de latina nu e nefiresc, insa nu e o dovada pentru ce ti se nazare, putea foarte bine sa militeze pentru obligativitatea limbii germane, pe care o cunostea bine, in alte conditii, ca limba de mare cultura.

    Insinuarea pe care o faci intre "boala" lui Eminescu si vizionarismul sau privind adevaratele radacini te descalifica total.
  • vyolella baltenescu 06.05.2015 14:34
    sa fie de vina deraierile batranetii ? sau e aiurea din ce in ce mai des fiindca nu ia pasilele la timp?
  • Viorica Bălteanu ► vyolella baltenescu 06.05.2015 15:29
    Sărmani băsişti ce postaţi “eroic” sub pseudonime ridicole (i-auzi, Gerula, vyolella baltenescu?!?), de pastile au urgentă trebuinţă specimenele ca de-alte Dv., nişte bădărani obişuiţi să tutuiască, exact ca-n comuna primitivă, persoane care nu le-au îngăduit niciun fel de familiarisme. Evident, fiind postaci contracost e în firea lucrurilor ca iudele năimite ca Dv. să ia în batjocură patriotiosmul, de vreme ce specimenele de acest soi sunt slugi penibile al opera eminesciane hahalerelor plătitoare de arginţi fariseici, binecunoscut fiind că specimenele antiromâneşti cu republicanism feroce în ţeasta bolşevizată sunt iremediabil compatibile numai cu sloganurile patriotarde, incapabile a trăi şi admira sentimentul sacrosanct al iubirii de neam şi ţară.

    Decât să bateţi câmpii despre Eminescu, a cărui operă o cunoaşteţi la nivel de şcolari corigenţi la umanioare, mai bine puneţi mâna pe ediţia completă a operelor sale, editată de Academia Română, spre a afla că iubirea pentru latinitate l-a însufleţit, inclusiv în anii de alienare, până la moarte, fiind prezentă ca un leitmotiv foarte drag în versuri, proză, publicistică şi corespondenţă, nici manuscrisele nefiind excepţii, desigur.

    Din nefericire, în familia sa existau probleme serioase de sănătate, aşadar a pune ghilimele, cum aiurează diverşi manipulatori pe la televiziuni cu emisiuni pseudoculturale este grotesc, fix pe gustul unor gură-cască lesne de dus de nas.

    Deloc din întâmplare, mi-am petrecut decenii cercetând toate scrierile eminesciene, am contribuţii personale apreciate, nu doar în patrie, la tezaurul numit eminescologie, de aceea vindeţi-vă castraveţii doldora de chimicale veninoase cu totul altora!! Cititul face foarte bine stării de sănătate, lucru arhicunoscut oamenilor cu carte multă.
  • Didaci 06.05.2015 17:28
    Toarâșa Marișica, pardon Viorica, tovii din conducere vă aduc Omagii pentru activitatea prodigioasă și vă propun europarlamentar!!

    Să ne trăiți șî să ne studiați 1000 de ani (nu-i bai, n-o sa intelegeti oricum nimic)!
  • Viorica Bălteanu 06.05.2015 18:50
    Despre ruperea frontului de către Armata Roşie, în 22 august 1944, în zona Iaşi-nordul Basarabiei, n-aţi aflat nimic, vajnici republicani? Nici nemţii nu ştiau nimic, în preajma acelui moment, convingându-l pe mareşalul Antonescu, foarte calmi, că situaţia este sub control.

    Dacă se mai stătea în cumpănă, ţara ar fi fost devastată cu sălbăticie de armata de ocupaţie sovietică şi tocată cu bombe de către aviaţia anglo-americană, simultan, agenţii bolşevici infiltraţi în România concretizând diversiuni sângeroase suplimentare, terorizând total populaţia, provocând pierderi imposibil de cuantificat, date fiind circumstanţele.

    Italia, aliata României, a fost sfâşiată de un terifiant război civil de durată, americanii şi englezii bombardând-o necruţător, iar naziştii trecând-o prin foc, pe măsură ce se retrăgeau spre Nord, peste 300.000 de italieni de pe Coasta Dalmată şi istroromâni tot de acolo, alegând pribegia în Peninsula Italică, îngroziţi din pricina celor peste 11.000 de oameni din familiile lor, asasinaţi prin înfoibare de către partizanii lui Tito. S-a organizat un referendum-farsă, fiind alungat Regele Umberto al II-lea de Savoia, căruia naziştii îi asasinaseră o soră, în lagărul de exterminare de la Buchenwald (e vorba despre Principesa Mafalda de Savoia). La noi, s-au organizat binecunoscutele alegeri -farsă, prin care pegra înregimentată de bolşevicii veniţi cu tancurile sovietice a început cu sârg comunizarea printr-o prelungită baie de sânge, iar Regele Mihai a fost obligat să abdice, sub ameninţarea hahalerelor înarmate.

    Ca un erou veritabil, Ion Antonescu şi-a asumat eşecul, început încă de la cotul Donului.
    Tocmai pus în faţa perspectivei extrem de sumbre ce se derula cu rapiditate şi ameninţa cu o baie de sânge înfiorătoare, poate inclusiv cu declanşarea unui război civil, Regele Mihai a trebuit să declare ruperea alianţei militare total compromise, în ziua de 23 august, astfel, România obţinând revenirea teritoriului smuls prin Diktatul de la Viena, la terminarea conflictului mondial.

    Doamna Alexandra Kolontaj nu se grăbise deloc a lua în considerare propunerile româneşti demarate de luni de zile, astfel că a fantaza că septuagenara ambasadoare sovietică, amatoare de iubiri libere, ar fi dorit şi ar fi putut să modifice mersul istoriei este o fabulaţie aiuritoare pe seama teribilei noastre drame naţionale şi un argument absolut aberant al republicanilor de asalt. Zarurile fuseseră aruncate, nu de către conducătorii României, ci de către marii “dulăi”, ce plănuiseră cinic transformarea unor popoare europene în nişte bieţi căţelandri Samurache, tocmai buni de sacrificat. Trag speranţa că măcar fabula lui Grigore Alexandrescu or fi citit-o unii vajnici antimonarhişti cu lecturi pe sponci. Despre fabula CÂINELE ŞI CĂŢELUL e vorba, fireşte.

    Cei 81 de ani de monarhie constituţională au modernizat România cât în două secole, alţi specialişti vorbesc chiar de două secole şi jumătate. Bunăstarea poporului român atinsă în 1938-1939 n-a fost nicicând egalată în deceniile de socialism “victorios”, ce a atins, în schimb, performanţe halicinante materializate în multe zeci de mii de crime oribile, torturi abominabile, deportări, spălarea sistematică a creierelor slab utilate ereditar, o probă concretă fiind tocmai republicanismul penibil fondat pe minciuni sinistre. Dar e limpede: profitorii deceniilor de bolşevism nu vor iubi niciodată cauza milioanelor de oameni care şi-au dus zilele cum s-a nimerit, atunci, nu o duc defel bine, nici de 25 de ani încoace, fiindcă are grijă haita de dulăi&complicii să nu existe un orizont limpede pentru omenire...
  • Viorica Bălteanu 06.05.2015 19:16
    Cu adevărat HALUCINANTE au fost măsurile de represiune luate de bolşevici: aproape 70.000 de etnici germani au fost deportaţi în Siberia la muncă forţată, peste 40.000 de bănăţeni, mehedinţeni şi refugiaţi din Basarabia şi Bucovina au fost deportaţi în Bărăgan, peste trei milioane de oameni au fost arestaţi, torturaţi, umiliţi, 800.000 sfârşindu-şi viaţa în închisori, alte mii au fost asasinaţi fără măcar simulacrele de procese înscenate de pretinsele tribunale ale poporului (partizani anticomunşti; români, evrei şi slovaci masacraţi de hortyşti, în Transailvania, în 1940 şi 1944). Inutile au fost protestele Regelui Mihai şi ale politicienilor necomunişti, “dulăii” au rămas impasibili, cum bine se ştie.

    Numai nişte demenţi pot rămâne insensibili la această tragică realitate, clamând iubirea lor pentru republica stacojie (după 1990, devenită roş-portocalie).
  • oarecare ► Viorica Bălteanu 06.05.2015 21:23
    Va cam bateti cu morile de vant si cu armele unui Sancho Panza, folosind cuvinte grele. Vreti sa iesiti in evidenta precum idolul dvs. Vadim Tudor ? Nu vedeti ca ati devenit tinta zeflemelelor ?
  • Viorica Bălteanu ► oarecare 06.05.2015 21:44
    Sunteţi un fel de hopa-mitică specializat în a inventa simpatii şi idoli scoşi din propriul joben? Au mai încercat şi alţi indivizi penibili să-mi reinventeze biografia. N-au avut succes... Dacă aveţi idiosincrasii faţă de unii comentatori, căutaţi bloguri mai confortabile pentru incomparabila Dv. Inteligenţă, competenţă etc...
  • oarecare 06.05.2015 21:18
    s-avem pardon, d-na, ca din elan pt fostul rege il albiti pana si pe Carol2; dar s-o luam sistematic: 1.nemtii stiau bine de posibila rupere a frontului la data la care va referiti si au luat in calcul o retragere sistematica, ordonata, care sa nu le provoace daune majore, atat cat era omeneste posibil in conditii de retragere; 2. nici vorba la noi de pericolul unui ,,razboi civil''; 3. regele Mihai a gresit copios prin arestarea maresalului la 23 august, oferind rusilor Balcanii in drumul lor catre Berlin; Carpatii puteau fi o reduta veritabila in calea rusilor ce puteau fi intarziati pe calea asta si ramanerea zonei sub influenta anglo-americanilor; in mod normal regele ar fi trebuit judecat pt acest act iresponsabil prin care el si cei din jurul sau au cautat, egoist, sa se puna bine cu rusii; s-au inselat pe termen lung, pe unul scurt insa beneficiind de clementa bolsevicilor; 3. la ce ,,baie de sange'' va referiti c-ar fi fost inceputul comunizarii? nici celelalte grozavii sau prevederea lor precum ,, diversiuni sângeroase suplimentare, terorizând total populaţia, provocând pierderi imposibil de cuantificat'' nu-s atestate istoric, dvs. folosind ceea ce istoricii nu accepta, si anume contrafactualitatea; 4. bunastarea de care vorbiti, din '38-39, a fost depasita, material, cu mult, de cea din anii '70; e un paradox trist dar de inteles, tinand cont de unele nerealizari ale perioadei interbelice, precum slaba alfabetizare a populatiei satesti, beneficiile enorme facute de cativa capitalisti, in dauna tarii, de pe urma economiei in crestere, e drept, crestere initiata de Cuza si Carol 1 dar ''dusa'' in buzunarele lui Carol2 si camarilei; 5. pt toate acestea va rog sa consultati statisticele(Anuarele, etc.) precum si istoricii nostri, si mai cu seama pe cei militari, dar si nemilitari: Otu, Hlihor, Buzatu, Cornea, Scurtu, samd; interventia mea nu-i una ''republicana'' si ''antimonarhica'', dar zelul dvs. mistificator si neonest, aparent patriotic, e unul pt o cauza compromisa urat, prin ultimii doi regi; daca ati fi mai ponderata si mai onesta cu adevarul istoric specializat si cu care nu aveti multe in comun, ar fi mai bine pt toti; altfel puteti fi banuita de interese usor de decriptat.
  • Didaci 06.05.2015 21:00
    șterge-o că ne-ai íntors stomacul pe dos! Du-te unde a ínțărcat mutul iapa!
  • hsydd 06.05.2015 22:24
    Sunt o multime de detalii semnificative din biografia maGEstatii sale care ne deslusesc cu ce fel de personaj avem de-a face, desi personajul a fost crescut cu cea mai mare grija si atentie, inconjurat de dragostea tuturor. In ce ma priveste nu i-as reprosa obraznicia de a-l aresta pe Antonescu, nu in primul rand, datorita varstei, i-as reprosa toate gesturile de dupa pana in ziua in care a primit lacom din mana urmasilor comunistilor tot ce a primit. Un rege nedemn.
  • Hingherilă 06.05.2015 23:10
    Parcurgerea telegramelor schimbate intre marile capitale aduc dovada ca aveam ce face, daca miaita binevoia. Dar cum majestatea sa a fost tinut de bolsevici tocmai fiindca nu binevoia, s-a ales praful. Au fost mai multi generali care i-au propus insului sa alcatuiasca planuri de alungere a rusilor din tara, pe fondul deteriorarii relatiilor dintre stalin si USA, Marea Britanie etc. Sa nu uitam ca situatia din Ucraina era confuza iar acolo erau mai multe armate care luptau cu rusii. In ce priveste situatia interna inutil sa spunem ca populatia astepta un semn. Nu numai ca aveam ce face, dar sansele sa invingem erau foarte mari, practic se putea reconfigura sud-estul Europei iar comunismul ramanea departe.
  • Hingherilă 06.05.2015 23:17
    Sa nu uitam ca cea mai mare parte a armatei rosii era dispusa atunci ca armata de ocupatie si prea multe trupe de rezerva rusii nu aveau. Si in niciun caz nu erau pregatiti moral sa inceapa un alt razboi dupa cel abia terminat.
  • Viorica Bălteanu 06.05.2015 23:43
    Domnule Redactor şef,
    Vreo doi-trei impostori ce se ascund îndărătul unor pseudonime, infestează blogurile publicaţiei ACTIVE NEWS ŞTIRI NEFILTRATE cu mizerii de netolerat.
    Solicit cu toată fermitatea a-mi fi dat concursul pentru identificarea celui care a postat, astăzi, la orele 9,46 pm, calomnii feroce, pentru care îl voi chema în instanţă, solicitând şi daune morale consistente.
    Este bine de ştiut că, în ultimele zile din noiembrie 2005, un student din foarte numeroşii mei învăţăcei de la UVT, mi-a solicitat cu disperare ajutor: colegul său de cameră (locuiau la unul din căminele studenţeşti din Campusul timişorean) îi spusese pentru a doua oară, cu extremă deznădejde că se va sinucide, din cauza umilinţelor, ameninţărilor şi torturilor la care îl supunea (nu numai pe el, cum s-a aflat, ulterior) un impostor, pe nume Enrico Cannata, un gay venit din Italia — unde era cunoscut cu comportament pedofil, cum aveam să aflu, mergând la Torino şi Alessandria, în vara anului 2006 — personaj care era remunerat în regim de plată cu ora ca lector de flaut, la UVT. Şi alţi studenţi, cadre didactice, părinţi mi-au confirmat lucruri absolut îngrozitoare. Anterior, respectivul fusese aruncat — la propriu, prin îmbrâncire — din Liceul de Muzică arădean, fiindcă agresase sexual un licean, sub ochii a zeci de elevi şi profesori, lucru grăitor cu privire la respectivul pretins mare flautist şi cadru didactic, de fapt un ins cu comportament maladiv. S-a aciuat în Timişoara, unde şi-a continuat comportamentul anormal, fiind protejat de diverse persoane.
    De la Colegiul de Muzică timişorean (era tot la plata cu ora, la gimnaziu) fusese dat afară, în vara anului 2005, pentru comportament pedofil, dar la UVT continua să hărţuiască studenţii. Sunt lucruri ce au fost probate în dosarul cercetat de poliţişti de valoare din Timişoara.
    În ianuarie 2006, studenţii hărţuiţi erau îngroziţi, fiindcă fuseseră ameninţaţi de către aceia care-l protejau pe pervers. Deoarece conducerea universităţii nu a luat cu promptitudine măsurile legale (individul nici nu avea un dosar de angajare în regim de plată cu ora, alcătuit conform legislaţiei în vigoare, dar nişte persoane fără scrupule îi acopereau atitudinea incalificabilă, detaliu ce mi-a întărit suspiciunea că respectivul nici studii superioare de specialitate nu avea, lipsind copiile diplomei de bacalaureat şi de licenţă autentificate conform legii, dintr-un dosar de carton îngălbenit, cu numai două xerocopii nesemnificative în el), studenţii erau înfricoşaţi de ameninţările unei veritabile clici, am intrat în greva foamei (cu respectarea întocmai a legii referitoare la astfel de cazuri). Studenţii şi-au dat seama că nu sunt singuri, că în UVT există dascăli care-şi fac datoria cu seriozitate, conform deontologiei profesionale, s-au prezentat la Poliţie, au dat declaraţii. La fel, mulţi profesori, muzicieni, alte persoane care cunoşteau grave situaţii concrete.
    Pus în faţa multelor pagini conţinând dovezi clare adunate — timp de circa şase luni de zile — de Poliţie, rectorul din acel moment a interzis ca impostorul cu comportare aberantă să mai funcţioneze ca lector de flaut din toamna anului 2006. Poliţia a dovedit că insul nu avea nici măcar studii liceale, lucru pe care l-am constatat şi eu, mergând în cele două oraşe din Piemont deja menţionate. Povestea e mai lungă, inclusiv cu acte false de diverse tipuri, iar cazul a suscitat foarte mare scandal, în acei ani.
    La Poliţie individul susţinuse că eu, dar şi nişte studente talentate şi frumoase am fi fost îndrăgostite de acea persoană caricaturală (nu este o exagerare, ci o constatare), noi fiind... respinse de personajul cel minunat! Când mi-a fost comunicată infamia, am fost aproape în pragul infarctului sau, poate, al unui atac cerebral (n-am mai putut respira, mi s-a pus un văl pe privire). Domnii poliţişti mi-au oferit imediat un pahar cu apă, explicând că acel truc sinistru al lui Cannata este unul obişnuit din partea persoanelor cu comportament deviant de felul respectiv.
    Cu toată hotărârea, reiterez solicitarea de a mi se da concursul pentru a afla identitatea comentatorului mai sus amintit, spre a obţine în justiţie pedepsirea calomniatorului, care pretinde inclusiv că aş fi fost dată afară din universitatea unde am muncit cu profesionalism, ctitorind realităţi foarte concrete, fiind un om apreciat, respectat. Autorul ponegrelilor extrem de grave va trebui să răspundă pentru comportamentul incalificabil de agramat cu apetenţe morbide, astfel de lucruri nefireşti, ilegale trebuind a fi stopate cu totală intransigenţă.
    Mulţumesc!
    Prof. univ. dr. Viorica Bălteanu
    Cavaler al Republicii Italiene pentru merite culturale
  • thirteen 12.05.2015 19:35
    Nu ati fost "data afara" dar atat de mult au dorit colegii d-voastra sa scape de d-voastra incat au fost dispusi sa comita un abuz si sa va pensioneze fortat imediat dupa implinirea varstei maxime admise chiar daca era in timpul ciclului de invatamant...si nu inventez acest lucru pentru ca l-ati scris d-voastra personal pe acest sit (tot dv ati scris ca e "sit" si nu "site").De ce au vrut sa faca acest lucru?...las pe cititori sa traga concluziile.
  • Jus 12.12.2017 06:07
    Uitati ce scrieti: "Eminescu, se pare, era român, deși numele său adevărat, Eminovici, ar fi sugerat acest lucru". Cum vine asta? Era roman, DESI numele lui sugera ca era...roman?
  1. Ciolacu scoate PSD de la Guvernare dar nu-și dă încă demisia de la șefia PSD. Progresistul Daniel David, propunerea PNL pentru premier intermar. Președintele interimar a luat act și anunță pe 6 mai un prim ministru interimar

  2. Nicușor Dan a aprobat Marșul homosexualilor - ”Bucharest Pride” pentru sâmbătă, 7 iunie, în ajunul Rusaliilor

  3. Peninsula Iberică este noul Wuhan?

  4. REZULTATE OFICIALE: Suveraniștii au luat peste 40% - VICTORIA LUI CĂLIN GEORGESCU ȘI GEORGE SIMION! LUPTA se duce în TURUL II cu NICUȘOR SOROS DAN! Au votat peste 9,5 MILIOANE de ROMÂNI! Mobilizare istorică pentru ROMÂNISM la ALEGERILE PREZIDENȚIALE 2025

  5. 3 mai 1997: 28 ani de la una dintre cele mai mari TRĂDĂRI din istoria României: TRATATUL CU UCRAINA. Cum au fost cedate teritorii ale patriei-mamă la îndemnul lui Silviu Brucan - Bruckner și prin mâna lui Adrian Severin - Skvosnik, nepot al Anei Pauker

  6. Cu cine votăm la alegerile prezidențiale din 4 mai

  7. George Simion l-a spulberat pe Nicușor Dan: Căzut în "falia satanistă"! VIDEO de la prima confruntare, față în față, dintre candidații la prezidențiale, dintre suveranism și progresism

  8. Instigare la uciderea lui George Simion după o postare a Victoriei Stoiciu. Singura LGBT-istă din PSD care îl susține pe Nicușor Dan, soroșista s-a plasat împotriva deciziei partidului de neutralitate în Turul 2, alături de pro-LGBT-istul Victor Negrescu

  9. Pericolul celor două specii: Românul de Diaspora și Românul de Casă

  10. Premierul Spaniei vine cu noi dezvăluiri despre pana masivă de curent care a lovit Peninsula Iberică: 15 gigawați de energie au dispărut inexplicabil

Ultima oră

23:30

Corbul și dragonul sau modelul politic ortodox

23:00

Radu Cristescu - PSD: 10 motive pentru care nu-l votez pe Nicușor Dan!

22:49

Florin Palas: Kominternul n-o murit, dor un pic s-o odihnit!

21:10

SRS: Nicușor Dan turnător la Securitate cu acte! Sorin Roșca Stănescu publică documentele. NOTE INFORMATIVE de POLIȚIE POLITICĂ

20:00

George Simion "l-a făcut ZOB" pe Nicușor Dan - FOTO/VIDEO. Liviu Pleșoianu: Impecabil răspunsul lui Simion legat de CENZURAREA jurnaliștilor LIBERI și a tuturor românilor ale căror opinii nu convin Sistemului!

19:22

Anca Alexandrescu: Nicușor Dan și-a mărit singur salariul și și-a pus și un bonus de 50%

19:13

NU e o lovitură pentru Trump! Primul Papă american la Vatican, Leon al XIV-lea, "e mai rău decât Francisc". "Va pune Biserica Catolică contra lui Trump"

19:00

Virgiliu Gheorghe: Sunt oameni care frecventează Biserica si vorbesc cu multa ură față de George Simion lăudându-l pe Nicușor Dan care susține homosexualismul, educația sexuală pentru copii și festivalul satanist UNTOLD. Ce legătură are cu Hristos?

18:57

Conferință AUR despre relansarea mineritului și metalurgiei în Munții Apuseni

18:21

Magdalena Radu: De ce îl votez pe George Simion

18:00

A ÎNCEPUT! VIDEO: Firul nevăzut al serviciilor secrete la 6 luni de la anularea alegerilor. Col. (r) SRI Ion Dedu dezvăluie ițele ședințelor CSAT și CCR care au produs lovitura de stat constituțională. Noi documente decriptate la ActiveNews

17:41

Patrick André de Hillerin despre apocalipsa intelectualilor: Cât de prost stau Cristian Preda și Tănase Stamule la calcule - FOTO-CAPTURI

17:25

Sorin Faur: ”În frunte cu Liderul, băsiștimea e fiartă”

17:05

George Simion: Sunt și voi rămâne alături de poporul român! Dialog cu asociațiile și sindicatele – primul pas spre o Românie condusă cu respect

16:20

Radu Soviani în Libertatea: Despre dubioasa intervenție a BNR pentru devalorizarea leului. Mugur ”Manole” Isărescu a rămas fără ceai de tei?