

Guvernul a anunțat lista cu investițiile prioritare pentru anul viitor, iar cele mai importante dintre acestea vor fi lucrările la nouă autostrăzi, la Magistrala 5 de Metrou, Drumul Taberei-Universitate, precum și linia de metrou cu aeroportul Henri Coandă, despre care premierul Victor Ponta a susținut în repetate rânduri că nu ar fi profitabilă.
Lista cu investițiile guvernamentale prioritare, pentru anul viitor:
Ultima oară când primul-ministru Victor Ponta s-a declarat împotriva realizării unei linii de metrou spre Aeroportul Otopeni a fost vinerea trecută, într-o discuție cu ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, și cu reprezentanţii constructorului Astaldi, implicaţi în proiectul din Drumul Taberei:
Pe de altă parte, în luna septembrie, premierul afirmase că proiectul Magistralei 6 de metrou, pe tronsonul Gara de Nord-Aeroportul Henri Coandă, început în 1999, va fi finalizat doar după ce autorităţile vor încheia lucrările la tronsonul Drumul Taberei-Universitate şi linia spre Lacul Străuleşti.
Metrorex a lansat, în luna mai a anului 2012, anunţul de intenţie pentru licitaţia privind construcţia Magistralei 6, potrivit căruia linia ar fi urmat să fie pusă în funcţiune în 2017-2018, iar valoarea estimativă a contractului era de 1,05 miliarde euro, fără TVA.
Lista cu investițiile guvernamentale prioritare, pentru anul viitor:
- autostrada Lugoj-Deva (tronsonul Dumbrava-Deva şi Lugoj-Dumbrava),
- autostrada Sebeş-Turda,
- autostrada Orăştie-Sibiu,
- autostrada Arad-Timişoara şi by-pass Arad,
- autostrada Cernavodă-Constanţa,
- autostrada Nădlac-Arad,
- autostrada Timişoara-Lugoj,
- lărgirea la 4 benzi a centurii Bucureşti Sud (Pasaj suprateran DJ 602 Centura Bucureşti-Domneşti),
- reabilitarea DN56 Craiova-Calafat,
- construcţia variantei de ocolire a oraşelor Deva-Orăştie la standard de autostradă şi a variantei de ocolire a oraşului Sibiu (proiecte pentru care ordonatorul principal de credite este Secretariatul General al Guvernului),
- Magistrala 5 de metrou tronsonul Drumul Taberei-Universitate (secţiunea Râul Doamnei-Haşdeu),
- Magistrala 5 de metrou tronsonul Universitate-Pantelimon (staţia şi depoul Valea Ialomiţei),
- reabilitarea liniei de cale ferată Braşov-Simeria (secţiunea Coslariu - Sighişoara şi Coslariu-Simeria),
- componentă a Coridorului IV Pan-European pentru circulaţia trenurilor cu viteză maxima de 160 km/h,
- reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră-Curtici-Simeria,
- protecţia şi reabilitarea părţii sudice a litoralului românesc a Mării Negre în zona municipiului Constanţa şi Eforie Nord,
- consolidarea Teatrului Naţional I.L. Caragiale Bucureşti,
- proiectul de lasere de la Turnu Măgurele,
- realizarea unui sistem informaţional pentru managementul integral al apelor,
- proiectul pentru legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă-Otopeni
Ultima oară când primul-ministru Victor Ponta s-a declarat împotriva realizării unei linii de metrou spre Aeroportul Otopeni a fost vinerea trecută, într-o discuție cu ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, și cu reprezentanţii constructorului Astaldi, implicaţi în proiectul din Drumul Taberei:
Sigur că e o chestiune modernă să ai legătură de metrou cu aeroportul, orice capitală are chestia asta, dar problema e să ai şi trafic, că, dacă n-ai trafic, ai băgat banii şi nu-ţi scoţi nici banii de întreţinere.
Pe de altă parte, în luna septembrie, premierul afirmase că proiectul Magistralei 6 de metrou, pe tronsonul Gara de Nord-Aeroportul Henri Coandă, început în 1999, va fi finalizat doar după ce autorităţile vor încheia lucrările la tronsonul Drumul Taberei-Universitate şi linia spre Lacul Străuleşti.
Metrorex a lansat, în luna mai a anului 2012, anunţul de intenţie pentru licitaţia privind construcţia Magistralei 6, potrivit căruia linia ar fi urmat să fie pusă în funcţiune în 2017-2018, iar valoarea estimativă a contractului era de 1,05 miliarde euro, fără TVA.
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.