ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!
Site-ul www.fortepan.hu publică noi imagini realizate în Bucureşti. După seria realizată în anul 1957, au fost descoperite 21 de fotografii realizate de un turist maghiar în anul 1986, probabil iarna.
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei)
RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Cine nu a trăit acele vremuri, ia de buna informația data de Dvs.
Imaginile sunt realizate înainte 1976, pentru ca multe din imaginile postate de Dvs conțin clădiri și locuri ce au dispărut imediat după cutremurul din 1977, ocazie cu care ceausescu a hotărât multe schimbări, demolări, reconstrucții majore și mai cu seama, din câteva imagini lipsește clădirea magazinului Unirea, clădire ce a fost realizata 1976 de către arhitectul Gheorghe Leahu. Inițial, într-o formă redusă la fațada dintre Piața Unirii, magazinul a fost ulterior extins în anii '80 cu 2 aripi (Călărași și cea dinspre Bulevardul Unirii) Apare într-o imagine magazinul Unirea dar în forma inițială, așadar mult înainte de 1980. Piața agroalimentara Unirii sau cum i se spunea atunci Hala Unirii, a dispărut imediat după începerea construcției metroului, reamenajării Dâmboviței. A fost inaugurat pe 19 decembrie 1979 cu deschiderea liniei M1 și începutul circulației între stațiile Semănătoarea și Timpuri Noi
Tipurile de tramvaie, troleibuze si alte mijloace de transport de asemeni corespund unor tipuri de astfel de mijloace de transport ce circulau pe străzile Bucureștiului înainte de 1977
Albumul postat de Dvs are imagini din ani diferiți, oricum înainte de 1977
Oricum felicitări pentru album!
Corectați doar informația despre ce ani este vorba.
Victor07.12.2014 04:00
Te înșeli, prietene! Hala Unirii a fost dată jos în 1985, pe când metroul a fost inaugurat în 1979
neacsu vasile ► Victor07.12.2014 11:10
NU CRED CA IMAGINILE SUNT FACUTE INAINTE DE 77!PE ATUNCI CIRCULAU TRAMVAIE CU 2 VAGOANE SI CATEVA ASA ZISE MAI NOI, CU BURDUF.
Gio ► Victor22.03.2015 02:05
#Victor
Prietene, fotografia după care te-ai "informat" și care are data trecuta pe ea, 1985, este eronat inscripționată, ca și multe din imaginile de aici. Ca sa înțelegi logica, construcția metroului s-a făcut concomitent cu regularizarea Dâmboviței, deoarece o foarte mare bucata din tunelul metroului este paralela cu Dâmbovița și chiar lângă albia acestuia (Semănătoarea pana după Timpuri noi) iar cum actualul traseu al metroului, la Piața Unirii, este în fosta albie a Dâmboviței, albia fiind deplasata înspre Hanul lui Manuc, în fosta zona a Halei. Așadar, unde azi este abia Dâmboviței, înainte de regularizare era Hala Unirii
Ioana12.09.2014 22:55
Într-o zi ploioasă totul este cenușiu, normal. 4 poze nu fac un oraș întreg.
Victor27.11.2014 16:09
nici o poza nu e facuta intr-o zi insorita de vara, toate toamna / iarna
Ciprian Morega09.01.2015 13:32
exact ce gadneam si eu. foarte subiectiva abordarea. tipic neo-jurnalismului...
Mihail24.11.2014 16:50
yay. uite un oras care sfideaza timpul.bucurestiul reuseste o performanta incredibila , nici o schimbare :))) totul e la fel de "apatic" si gri ca si atunci. aceleasi noroaie si balti , aceleasi strazi rupte ca vai de ele ( doar ca au aparut in peisaj masinile straine si panourile publicitare ) . recunosc ca il consider de altfel printre cele mai urate si triste orase din lume :D
eugen24.11.2014 18:28
Cred ca vorbesti din amintiri, prietene. Bucurestiul nu mai arata demult asa cum crezi tu. E total schimbat, arata foarte bine. Unde sunt strazile rupte despre care vorbesti tu? Probabil ca n-ai nicio treaba cu Bucurestiul, vorbesti din poze. Ai fost pe calea Victoriei, centrul vechi, prin sectorul 1 sau 3 , si spui ca arata rau. Ai vazut cum arata parcul IOR? Nu s-a schimbat nimic?! :)
Florin ► eugen27.11.2014 01:23
Cred ca traiesti intr-un alt Bucuresti, intr-un Bucuresti "futuristic", inca sunt foarte multe strazi in sectoarele 1 si 3 care nu sunt nici macar asfaltate, in care s-au construit case in urma cu 3-4 ani si e pur si simplu pietrisi.
Roxana ► Florin27.11.2014 09:47
Stau in sectorul 3 de cand m-am nascut(1988), spune-mi si mie unde sunt strazile cu pietris?E doar o curiozitate. Multumesc.
ana25.11.2014 11:11
@Gio: te inseli. Cu autobuze si tramvaie de tipul celor din fotografii am mers chiar si dupa 1989, nu doar inainte de 1976! In plus, in fotografia din parcare, in planul secund se vede o Dacia 1310. Dacia 1310 a aparut in 1979. Nu-mi dau seama despre ce cladiri spui ca s-au darimat in 77... Piata Unirii nu a dsiparut in 1979. In liceu schimbam tramvaiul la piata (85-87, inainte mergeam cu autobuzul)...
Gio22.03.2015 02:13
"...clădirea magazinului Unirea, clădire ce a fost realizata 1976 de către arhitectul Gheorghe Leahu. Inițial, într-o formă redusă la fațada dintre Piața Unirii, magazinul a fost ulterior extins în anii ’80 cu 2 aripi..."
"...Ca sa înțelegi logica, construcția metroului s-a făcut concomitent cu regularizarea Dâmboviței, deoarece o foarte mare bucata din tunelul metroului este paralela cu Dâmbovița și chiar lângă albia acestuia (Semănătoarea pana după Timpuri noi) iar cum actualul traseu al metroului, la Piața Unirii, este în fosta albie a Dâmboviței, albia fiind deplasata înspre Hanul lui Manuc, în fosta zona a halei. Așadar, unde azi este albia Dâmboviței, înainte de regularizare era Hala Unirii ..."
Alex Manoila25.11.2014 12:38
Arata exact ca parisul din anii 80. Asa ca nu mai dramatizati situatia atat de mult. Erau alte vremuri. Lumea nu se imbraca in culoarea curcubeului aromelor skittles. Culorile nu sunt vioaie deloc si din cauza performantei aparatului foto - dar puteti corecta imagini de genu cu "autofix" din diverse programe. Bucurestiul de la vremea aceea nu era atat de "trist" comparativ cu restul europei (spre deosebire de azi) - poate daca il compari cu SUA unde in perioada aceea (si chiar mai devreme) era "era hippie" si Rock n' Roll totul era mai colorat mai viu si mai dezvoltat.
Iuliana Jelea27.11.2014 22:16
eu iubesc Bucurestiul ala, oamenii nu erau alterati si aveau bucurii simple ,stiau sa aprecieze valorile....
Jocuri fotbal29.11.2014 01:56
Stateau cu frica in san de securitate si traiau chinuit fara curent si caldura iarna. Asa fericiti erau si asa de tare se bucurau ei de lucrurile simple.
Ramona29.11.2014 12:52
E placut sa vezi atatea perceptii diferite asupra aceluiasi obiect de apreciere. Pentru mine Bucurestiul a fost destul de strain, dar pozele vazute aici mi-l prezinta atat de familiar, oameni si locuri ca peste tot in tara in acea perioada, facandu-ma sa retraiesc anii copilariei, e un feeling de nostalgie placuta.
anghel gabriel29.11.2014 13:29
Nu sunt chiar așa vechi pozele. Înainte de 1977,cum scrie un domn ca de atunci ar fi pozele, nu exista linia de autobuz 131. Atunci erau liniile 31 si 31 R(apid). După f mulți ani s-au transformat in 131 , respectiv 331. Iar modelul Dacia 1300 sau 1310 cu faruri duble rotunde au apărut nu cu mult timp înaintea Jocurilor Mondiale Unuversitare ce au avut loc la Bucuresti in 1986. Su multe amănunte de vestimentației sunt specifice anilor '80.
Alboiu Florin29.11.2014 21:41
Universiada a fost în 1981. Clar, fotografiile nu sunt toate din același an. În ceea ce privește orașul, acesta s-a schimbat permanent, inclusiv în acei ani. Din păcate, foarte mulți țărani uită să își lase apucăturile acasă când vin în București, dar sunt permanent nemulțumiți, de parcă cocina din care au fugit de foame ar fi fost Parisul. Chiar și în anul 2014. Totuși, oamenii erau mai sinceri în anii 80, chiar cu spectrul permanent al băieților cu ochi albaștri (de parcă azi nu ne-ar mai asculta "cu urechea" domnii de la SRI). Orașul are nevoie azi de extinderea granițelor administrative, dar din cauza intereselor imobiliare, în anul 1996 sau 1997, acestea au fost reduse mult, chiar și față de perioada interbelică. Astfel, în interiorul Șoselei de Centură aveam astăzi sate și chiar orașe, nu puține la număr. Ca imagine, diferența e mare și e normal să fie așa. Dar trebuie avut în vedere că atunci un indicator de stație transport în comun costa 10 lei, acum costă 100 de milioane, dacă nu mai mult. Iar de borduri să nu mai vorbim
Andrei29.11.2014 23:36
Nu am trait in Bucuresti in acele vremuri, dar traiesc acum si ma intristez cand vad cum se distruge sistematic. Locuiesc chiar langa Cismigiu si e trist ce se intampla cu un parc considerat candva (cu mult inainte de comunism si "capitalism") cea mai frumoasa gradina a Bucurestilor. Acum a fost si este calcat in picioare chiar de Primarie (si o organizatie numita Creart… numai creatie si arta nu fac ei). Vreti sa cunoastesti un Bucuresti pe care desi nu l-am trait noi, macar a ramas consemnat? Cititi cartile istoricului George Potra. Cand vad toate casele vechi, adevarate bijuterii arhitecturale aruncate acum in noroi si distruse si ele sistematic tot de catre primarii, cotropite la propriu de catre oameni care nu au cunoscut si nu vor sa cunoasca respectul si bunul simt (ii numesc asa pentru a nu se spune ca fac discriminari)… de fapt, cati romani la fel nu am vazut si vad zilnic… mi-e dor intr-un fel de vremurile trecute, cu lucruri simple si bucurii mici, dar care au ramas amintiri de-o viata. Acum totul e un haos, nimanui nu-i mai pasa de ce este in jurul lui, in parc salubritatea te trage de urechi pentru ca aduni dupa caine si arunci, culmea, la cosul de gunoi, un oras in care aproape nimeni nu aduna dupa caine, un oras in care oricine poate sa faca orice fara niciun fel de bun simt arhitectural. As zice sa salvam Bucurestiul, sa-l readucem la viata, dar avem cu cine?
luxdesign2830.11.2014 17:00
Apatic este si acum.. Toata lumea cu nasul in cate ceva.. Parca nimeni nu mai traieste! :)
Cock30.11.2014 19:20
macar nu era atat de multa poluare vizuala: reclame la banci,produse si politicieni.
www.jukafashion.ro01.12.2014 00:52
Eram prea mic in 1986 dar nici cu vremurile astea nu imi e rusine, cred ca a avut si aceea perioada farmecul ei.
www.jukafashion.ro
un bucurestean01.12.2014 13:56
Tudor Matei, sa-ti fie rusine ca poti scrie o astfel de propozitie: "Din imagini se observă cât de şters şi apatic era oraşul, dar şi locuitorii săi" Afirmatia este rautacioasa, tendentioasa si jignitoare la adresa bucurestenilor. Orasul nu a fost niciodata apatic si sters iar oamenii nu au fost apatici. Orasul a avut chiar o personalitate proprie, puternica. In 1982, cand am revenit de la Paris dupa prima mea vizita de 8 zile, am inteles dece se numea Micul Paris. Bucuresti a fost un oras frumos. Oamenii lui au trait si s-au bucurat de viata, chiar daca era grea. Nu erau apatici, poate erau preocupati, poate erau zgribuliti, ca rea iarna. In foto 6 si 12 se vede zapada.
In plus dezinformezi lumea. In 1986 nu mai exista Hala Unirii (foto 13). De asemenea multe imagini sunt din anii '70.
Georgeta05.12.2014 00:31
Eu am venit in Bucuresti in 1971 si nu era orasul asa" gri" cum este acum. In acea vreme mergeam pe strada la ore tarzii si nu ma ataca nimeni. In fiecare saptamana mergeam la teatru de doua ori , mergeam la Sala Palatului de doua ori pe saptamana la film, mergeam la toate competitiile sportive. Dupa ce am terminat studiile am fost repartizata la o intreprindere de comert exterior unde am gasit niste oameni foarte bine pregatiti profesional si intr-o luna de zile m-au initiat si lucram la fel ca dansii. Intreprinderea respectiva avea sediul pe Bdl.Dacia langa ASE si Hotel Dorobanti si circulam in fiecare zi in zona Romana, Calea Victoriei unde era Banca Romana de Comer Exterior cu care lucram. Mergeam pe jos peste tot ca sau cu transportul in comun. Nu auzeam si nu vedeam mizeriile de acum, aurolaci, oameni beti dormind pe trotuar dezbracati, elevi vorbind foarte urat, fete facand trotuarul, etc. In anul 1977 dupa cutremur a venit pe lume fetita mea. Puteam merge intr-un parc sa se joace, sa mergem la o gradina de vara sau la un restaurant sa servim ceva si in jur nu auzeam cuvinte urate, injuraturi si altele ca acum.
Sa stiti ca bucurestenii aveau locuri de munca, se distrau, se plimbau, copiii mergeau la scoala cu cheia de gat, veneau acasa linistit, nu erau batuti, nu erau urmariti de tot felul de golani. Noi ne-am bucurat de viata chiar daca mai erau si unele inconveniente. Acum pleci de acasa si nu stii daca te mai intorci, iti fura geanta pe strada, iti fura cerceii din urechi,
te urmareste si in scara blocului iti da in cap. Este adevarat ca acum avem cladiri impozante cu zeci de etaje si stau goale, ca s-au construit cartiere de vile care nu au canalizare si sunt inundate la primele ploi, ca toate strazile si bulevardele sunt desfundate si pline de gropi. Acest oras le place multora de azi. Nu mai dezinformati lumea cu pozele si povestile dvs. ca nu santeti credibili.
neacsu vasile07.12.2014 11:16
Eu cred ca dupa 77 s-a schimbat radical viata in oras.
Ştefan (nokia2010) (djl)10.12.2014 15:30
Cele în care apar troleibuzele cu burduf (adică articulate) sunt făcute după 1981, căci în anul 1981 au apărut primele astfel de troleibuze.
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Imaginile sunt realizate înainte 1976, pentru ca multe din imaginile postate de Dvs conțin clădiri și locuri ce au dispărut imediat după cutremurul din 1977, ocazie cu care ceausescu a hotărât multe schimbări, demolări, reconstrucții majore și mai cu seama, din câteva imagini lipsește clădirea magazinului Unirea, clădire ce a fost realizata 1976 de către arhitectul Gheorghe Leahu. Inițial, într-o formă redusă la fațada dintre Piața Unirii, magazinul a fost ulterior extins în anii '80 cu 2 aripi (Călărași și cea dinspre Bulevardul Unirii) Apare într-o imagine magazinul Unirea dar în forma inițială, așadar mult înainte de 1980. Piața agroalimentara Unirii sau cum i se spunea atunci Hala Unirii, a dispărut imediat după începerea construcției metroului, reamenajării Dâmboviței. A fost inaugurat pe 19 decembrie 1979 cu deschiderea liniei M1 și începutul circulației între stațiile Semănătoarea și Timpuri Noi
Tipurile de tramvaie, troleibuze si alte mijloace de transport de asemeni corespund unor tipuri de astfel de mijloace de transport ce circulau pe străzile Bucureștiului înainte de 1977
Albumul postat de Dvs are imagini din ani diferiți, oricum înainte de 1977
Oricum felicitări pentru album!
Corectați doar informația despre ce ani este vorba.
Prietene, fotografia după care te-ai "informat" și care are data trecuta pe ea, 1985, este eronat inscripționată, ca și multe din imaginile de aici. Ca sa înțelegi logica, construcția metroului s-a făcut concomitent cu regularizarea Dâmboviței, deoarece o foarte mare bucata din tunelul metroului este paralela cu Dâmbovița și chiar lângă albia acestuia (Semănătoarea pana după Timpuri noi) iar cum actualul traseu al metroului, la Piața Unirii, este în fosta albie a Dâmboviței, albia fiind deplasata înspre Hanul lui Manuc, în fosta zona a Halei. Așadar, unde azi este abia Dâmboviței, înainte de regularizare era Hala Unirii
"...Ca sa înțelegi logica, construcția metroului s-a făcut concomitent cu regularizarea Dâmboviței, deoarece o foarte mare bucata din tunelul metroului este paralela cu Dâmbovița și chiar lângă albia acestuia (Semănătoarea pana după Timpuri noi) iar cum actualul traseu al metroului, la Piața Unirii, este în fosta albie a Dâmboviței, albia fiind deplasata înspre Hanul lui Manuc, în fosta zona a halei. Așadar, unde azi este albia Dâmboviței, înainte de regularizare era Hala Unirii ..."
www.jukafashion.ro
In plus dezinformezi lumea. In 1986 nu mai exista Hala Unirii (foto 13). De asemenea multe imagini sunt din anii '70.
Sa stiti ca bucurestenii aveau locuri de munca, se distrau, se plimbau, copiii mergeau la scoala cu cheia de gat, veneau acasa linistit, nu erau batuti, nu erau urmariti de tot felul de golani. Noi ne-am bucurat de viata chiar daca mai erau si unele inconveniente. Acum pleci de acasa si nu stii daca te mai intorci, iti fura geanta pe strada, iti fura cerceii din urechi,
te urmareste si in scara blocului iti da in cap. Este adevarat ca acum avem cladiri impozante cu zeci de etaje si stau goale, ca s-au construit cartiere de vile care nu au canalizare si sunt inundate la primele ploi, ca toate strazile si bulevardele sunt desfundate si pline de gropi. Acest oras le place multora de azi. Nu mai dezinformati lumea cu pozele si povestile dvs. ca nu santeti credibili.