

Gara de Nord a fost inaugurată în 1872, sub numele de Gara Târgoviștei- pentru că artera numită în zilele noastre Calea Griviței se chema, pe vremea aceea, Calea Târgoviștei. În 1888 devine Gara de Nord.
Povestea Gării de Nord a început pe 10 septembrie 1868, când, în prezenţa Regelui Carol I, a fost aşezată prima piatră de temelie a clădirii. Câţiva ani mai târziu, în 1872, gara era inaugurată, fiind deschisă circulaţia feroviară pe linia Roman-Galaţi-Bucureşti-Piteşti.
[caption id="attachment_97973" align="aligncenter" width="475"]
FOTO: bucurestiivechisinoi.ro[/caption]
Mulţi spun că era o gară specială, dar nu sunt mulţi cei care ştiu că celebra gară a fost supusă la două teste grele, reuşind să supravieţuiască. Prima dată, în anul 1944, când a făcut faţă bombardamentelor din Bucureşti, iar a doua oară când dictatorul Nicolae Ceauşescu plănuia să demoleze clădirea Gării de Nord şi să o mute la marginea Bucureştiului.
Povestea Gării de Nord a început pe 10 septembrie 1868, când, în prezenţa Regelui Carol I, a fost aşezată prima piatră de temelie a clădirii. Câţiva ani mai târziu, în 1872, gara era inaugurată, fiind deschisă circulaţia feroviară pe linia Roman-Galaţi-Bucureşti-Piteşti.
[caption id="attachment_97973" align="aligncenter" width="475"]

Mulţi spun că era o gară specială, dar nu sunt mulţi cei care ştiu că celebra gară a fost supusă la două teste grele, reuşind să supravieţuiască. Prima dată, în anul 1944, când a făcut faţă bombardamentelor din Bucureşti, iar a doua oară când dictatorul Nicolae Ceauşescu plănuia să demoleze clădirea Gării de Nord şi să o mute la marginea Bucureştiului.
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.