Cea mai mare maternitate din ţară îşi ÎNCHIDE porţile pentru avorturi: Trebuie să aducem vieţi, nu să le luăm

ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Maternitatea "Cuza Vodă" din Iaşi, cea mai mare din ţară, şi-a închis porţile pentru avorturi. Motivul? Medicii care nu vor să mai facă astfel de operaţii, motivând că „vor să aducă viaţă, nu să o ia”, anunţă Digi 24.

Livrare gratuita in 24 de ore!

În cazurile în care sarcina va pune în pericol sănătatea femeii, se va face o excepţie.

"Sunt medici care, la o anumită vârstă, refuză să mai facă avorturi la cerere. (…) Fiecare îşi reconsideră starea în funcţie de opţiunile religioase şi sunt o serie de medici care nu vor mai face astfel de proceduri. Și nici nu ai cum să îi obligi, fiindcă obstetricianul trebuie să aducă viaţă, nu să o ia, ori un avort înseamnă a ucide”, a spus Maria Stamatin, directorul instituţiei.

Conform statisticilor oficiale, în România au avut loc peste 21 de milioane de avorturi, din 1958 până în 2011.

În 2013, România a înregistrat cele mai puţine naşteri de când există ca stat modern, iar specialiştii previzionează că în 15 ani vom ajunge la populaţia din 1946, adică aproximativ 16 milioane de oameni.

 
Donează pentru ActiveNews!

ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.

Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.

ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.

De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei)
RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)

Pentru că suntem cenzurați pe Facebook
ne puteți găsi și pe Telegram și GoogleNews


Pentru știri necenzurate
abonează-te acum!

Este gratis și poți anula oricând abonarea.

ActiveNews România. Caută pagina noastră și pe Telegram.
Top 5 autori
VideoNews

Călin Georgescu la vot cu George Simion:

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.

Comentarii (64)
  • Alex 31.05.2014 18:53
    Bravo!!
  • mihaela 24.10.2014 21:24
    Andreea, intr-adevar, iti asumi un mare act de responsabilitate atunci cand ucizi un copil pentru ca "ti-ar fi mila sa te uiti la el cand iti moare de foame", si de asemenea, cand tot foarte responsabil, iti dai jos hainele, exact ca animalele, fara discernamat! Daca vreti sa fiti intocmai ca animalele, fiti pana la capat si nu va mai ucideti copiii. Animalele nu fac asta. Felicitari maternitatii din Iasi, sper sa o urmeze toate maternitatile din tara!
  • Lu ► mihaela 26.10.2014 22:12
    Daca ai avea habar de putina biologie ai stii ca avortul sau ceea ce tu consideri gresit ca fiind 'pruncucidere' este perfect natural si practicat de multe specii de insecte, pesti, amfibieni, pasari si mamifere. Motivele sunt diverse, pentru a facilita supravietuirea 'parintilor', a puilor mai puternici, sau pentru a-si marca teritoriul, toate avand ca scop final conditii mai bune pentru supravietuire (informeaza-te in legatura cu instinctul de conservare).

    Ai fii putut contra argumenta cu faptul ca desi un comportament este 'natural', asta nu il face in mod automat demn de urmat sau moral, de exemplu, multe specii de animale practica violul, cu toate acestea sunt sigura ca orice om in deplinatatea facultatilor mentale va recunoaste violul ca fiind o practica barbara si imorala.
    Cu toate acestea moralitatea este un comportament uman dobandit, nu instinctual, chiar 'ne-natural' am putea spune. De asemenea moralitatea este volatila si discutabila.

    O problema in cazul avorturilor este raspunsul la intrebarea 'poate un fetus sa fie considerat o persoana'? Avand in vedere ca un fetus este o multitudine de celule cu functie inca nedefinita, fara un creier functionabil, si care nu prezinta gandire-simtire-comportament (trioul ce defineste latura biologico-afectiva a naturii umane) in trei sferturi din durata sarcinii, oare poate fii el considerat o persoana in deplinatatea cuvantului doar pentru ca are potentialul de a deveni om? Si apendicele este o multitudine de celule intr-un corp uman dar inca nu am auzit pe nimeni sa ii apere 'drepturiile'.

    Cat despre 'datul jos de haine, ca animalele', tin sa te anunt ca animalele nu poarta haine (talk about stating the obvious). Ah, te refereai la sex. Din nou iti zic, Biologie 01 - Oamenii sunt niste animale (mai avansate).
    Daca ai fii stiut un picut de biologie si psihologie, ai fii auzit probabil de un domn Maslow, care si-a dedicat viata cu studiul nostru, al oamenilor. Studiul a rezultat intr-o clasificare a nevoilor unui adult (18+). Prima treapa a nevoilor (cea mai importanta) arata ca pentru a supravietui (nu ca a fii fericit sau cine stie ce altceva, doar pentru a supravietui biologic si a avea un corp sanatos) un om are nevoie de aer, apa, mancare, somn, excretie si sex, nu neaparat in ordinea asta. Alte studii au aratat ca desi femelele puse sa aleaga intre mancare si sex, ar alege, bineinteles mancarea, majoritatea masculilor pusi in fata acestei decizii ar alege sexul. Deci ordinea si preferintele difera, dar asta este o alta poveste. Deci orice ti-a spus tie oricine despre cum 'datul jos al hainelor' este rau, tin sa te anunt ca te-a mintit urat de tot. Nevoia si dorinta de a face sex este in ADN-ul nostru, in fiecare celula din corp.

    Bineinteles, sexul trebuie facut responsabil, intocmai pentru a preveni evenimente nedorite, sarcina sau BTS-uri. Tocmai de asta tinerii trebuie sa fie invatati sa se protejeze. In ziua de azi exista ateatea modalitati de protectie (pilule, prezervative, sterilet, diafragma, spermicizi, vasectomie, legatura de trompe, IUD, pastila de a doua zi, calendar) incat unul din singurele motive pentru care inca se practica atatea avorturi este lipsa de informare, si nu orice fel de informatii, ci corecte si concrete.

    Asa ca o sa te rog respectuos sa incetezi in a judeca oameni care isi doresc sa fie informati, fericiti, sanatosi si sa faca mult sanatos si responsabil sex.
  • Armin ► Lu 27.10.2014 07:31
    Auzi măi Lu, nu știu ce ești bărbat, femeie, animal, plantă sau piatră, dar am să își adresez cîteva întrebări:
    1. Știai că în momentul avortului copilul avortat țipă... de durere?
    2. Știai că în uter dar și în țesuturile mamare începsă se dezvolte structuri oncologice, după avort?
    3. Dacă animalele fac asta, cu ce suntem noi mai presus decât ele, făcând la fel.... cu o pereche de jeans...?
    4. Activitatea sexuală este pentru reproducere, pentru prelungirea speciei(inclusiv la animale) în viitor, mai mult din latinescul „futurus” care însemnă viitor provine chiar verbul ăla de îți dă ție și unora ca tine mîncărimi, iar la începuturi nu avea sens peiorativ?
    5. Ți-ar fi plăcut să fi tu cel avortat? Poate acum nu îmi mai pierdeam timpul să desfund un creier atât de îngust la minte că se poate uita cu ambii ochi pe gaura cheii când ușa este larg deschisă.
  • Armin ► Lu 27.10.2014 08:17
    Lu, nu știu ce ești: om bărbat, femeie, animal, plantă sau piatră dar iată câteva întrebări la care ar trebui să răspunzi înainte de a emite judecăți din prejudecăți de frica unor preconcepte:
    1. Știai că atunci când este avortat copilul țipă... de durere?
    2. Știai că în uter, dar și în țesutul mamar se dezvoltă formațiuni oncologice la mai puțin de o săptămână după avort?
    3. Cu ce suntem noi mai avansați decât acele animale menționate de tine dacă noi ne comportăm la fel ca ele, cu o pereche de jeans?
    4.Activitatea sexuală are ca principal scop perpetuarea speciei, prelungirea ei în viitor, iar nu desfătarea?
    5. Verbul care îți provoacă ție mâncărimi,convulsii și puseuri de responsabilitate provine chiar de la latinescul „futurus” care înseamnă viitor, iar la început nu avea deloc un sens peiorativ?
    6. Cum ar fi fost să fi chiar tu avortat sau avortată, cum ar fi să fi fost chiar tu puiul cel slab? asta că tot ai pomenit de a judeca sau nu pe alții...
    7.Cine ești tu să decizi cine trebuie să moară și cine trebuie să trăiască?
  • Lu ► Armin 27.10.2014 20:58
    Pentru a iti raspunde la intrebare - sunt femeie, desi acum cti adus vorba ma gandesc ca trebuie sa fie destul de interesant sa fi fost un copac scriind la calculator.
    1. Mitul 'fetusului tipand de durere' a fost aratat pentru ceea ce este, adica un fals, acum ceva timp. Posibil sa vrei sa citesti putin David Bodian, Katie Roiphe sau Rosalind P. Petchesky .

    2. Acest fenomen se datoreaza inceperii producerii de lapte de catre glandele mamare, acest lucru se poate rezolva cu niste pastile pentru inhibarea si stoparea lactatiei luate la timp.

    3. Exact acest lucru am vrut sa arat, ca desi se presupune ca suntem 'atat de avansati', nu suntem prea diferiti de animale. Nu spun ca acesta este un lucru bun, dar este totusi adevarul.

    4. Desi este adevarat ca 'Activitatea sexuală are ca principal scop perpetuarea speciei, prelungirea ei în viitor', desfatarea este singura modalitate prin care natura s-a asigurat ca acest lucru se va intampla

    'Vrei sa stii prin ce trece corpul uman cand faci sex? Pupilele se dilata, arterele se contracta, creste temperatura corpului, inima incepe sa bata tot mai repede, creste presiunea sangelui, respiratia devine rapida si superficiala, creierul trage rafale de impulsuri electrice de nicaieri catre nicaieri, secretii sunt eliminate din fiecare glanda, muschii sunt tensionati, ai spasme si te simti ca si cand ai ridica de trei ori greutatea propriului corp. Este violent, este urat si este murdar, dar daca nu ar fi incredibil de placut, rasa umana ar fi disparut de ceva timp.'– Dr. Allison Cameron, House MD
    (Stiu, este un citat dintr-un serial stupid, cu toate astea nu ar fii putut sa fie mai adevarat).

    5. Sunt destul de sigur ca 7 miliarde de oameni cate suntem deja asigur cu varf si indesat viitorul speciei, deci nu cred 'futurus' poate sa fie o problema din acest punct de vedere.

    6. Daca as fii fost avortata, nu as fii existat vreodata (rational vorbind) deci nu cred ca m-ar fii deranjat foarte tare. Dar faptul ca sunt in viata acum arata nu ca mama mea nu m-a avortat, ci ca a avut suficiente resurse sa fie sanatoasa pe timpul sarcinii, a putut sa imi ofere un mediu propice in care sa ma nasc si sa cresc, a putut sa imi ofere mancare, adapost, iubire si educatie, fara de care nu as fii fost aici oricum chiar daca nu m-ar fi avortat.

    7. Exact asta incerc si eu sa zic. Stiam ca trebuie macar la un punct sa fim de acord. Nici eu, nici dumneavoastra nu avm dreptul sa decidem pentru altii. Tocmai de aceea respect in primul rand libertatea celorlalti de a alege, fara a fii constransi de parerea altora in legatura cu decizia luata.
  • lucian ► Armin 20.11.2014 14:02
    Lu, tu nu esti nici bărbat, femeie, animal, plantă sau piatră, esti foar o femela!!!
  • Iulia ► Lu 27.10.2014 21:23
    Înțeleg ca doriți sa va susțineți clauza intr.o maniera aproape avocateasca, din prisma apărării inculpatului vinovat. Atribuțiile Dr ginecologi sunt mult mai multe, mai importante si consumatoare de timp . Chiuretajul e o procedura relativ simpla dar consumatoare de timp in contextul in care se realizează la ordinea zilei pt ca sunt multe paciente care se adresează pentru acest scop . Daca mai multe maternități ar adopta aceasta atitudine poate oamenii se vor reorienta spre utilizarea altor metode contraceptive foarte simple si cunoscute de toți, indiferent ca susțineți inexistenta educației sexuale. Sunt diverse reclame la prezervative , educație sexuală in scoli, nu e un subiect tabu decât daca doriți Dvs sa il creati . Nu cred in avort pentru ca nu e o soluție pentru o situație care poate fi Prevenția foarte simplu. In schimb doctorii ar putea fi implicați si mai mult in educatia sexuală . Doar cu atât va dau dreptate , dna Lu . Numai bine
  • Lu ► Iulia 28.10.2014 00:15
    Bine spus 'maniera aproape avocateasca' - defect profesional :)) Nu ma intelegeti gresit, nu sustin avorturile, nu le consider morale sau de dorit, dar la fel, nu consider moral sau de dorit limitarea libertatii de a alege sau nasterea de copii nedoriti in conditii mizere si intr-un mediu care nu ar putea aduce decat suferinta.
    Si da, aveti perfecta dreptate, cea mai importanta miscare impotriva avorturilor este contraceptia si informare despre aceasta. Si desi nu neg existenta educatiei sexuale in scoli, aceasta este dupa parerea mea foarte ineficienta in cele mai multe cazuri in Romania. Informatiile ar trebui sa circule liber, corect si concret, tinerii ar trebui informati in legatura cu toate modalitatile de contraceptie si eficienta acestora. Personal spre exemplu pana sa plec in afara granitelor nu am avut habar ce este acela un IUD, sau ca o diafragma folosita corect in combinatie cu un spermicid poate avea un grad de protectie mai ridicat ca al prezervativelor.
    Ma bucur sa vad totusi oameni care sustin educatia sexuala in scoli. Numai bine.
  • Iulia ► Lu 28.10.2014 01:49
    Religia este un aspect foarte important de luat in discuție deoarece aceasta reuseste sa ordoneze omul, sa înțeleagă o diferența între bine si rău. Persoana religioasă, in principiu, nu are o viata sexuală dezorganizata care predispune atât la bts cât si la avorturi si va primi un copil cu brate deschise chiar daca e săraca . Sunt multe familii săraci dar care ai crescut copii cu bun simt, muncitori, care ai prosperat in viata, care si-au dorit mai mult si au reușit sa se ridice din propria mizerie. Majoritatea avorturilor sunt făcute de prostituate, de femei care au o situație socială Buna si ar putea creste copii. De ce am respecta o libertate a femeii de a alege si nu am respecta si o libertate a doctorului de a alege. Daca un ginecolog nu face avorturi nu înseamnă ca nu e un profesionist bun. Maternitatea cuza voda este maternitate de grad 3 in care se manageriaza si cazurile speciale si care necesita atenție sporită. Avortul e o procedura banala si de aceea au dorit sa renunțe la ea pentru a prioriza lucrurile. Din partea mea ar putea toate spitalele sa faca acest lucru si sa dispară femeile care sunt dispuse sa renunțe la acest dar dat de Dumnezeu, atât de simplu!
  • mihaela ► Lu 28.10.2014 07:39
    Aberant mi se pare pentru cei care sustin avorturile in numele libertatii de a alege, sa considere normal ca medicii sa fie OBLIGATI sa faca ceea ce nu le permite constiinta sa faca. Ori e libertate pentru toti, ori nu. Cine vrea sa faca avort, stie prea bine ca exista nenumarte clinici/doctori care pentru 50 ron fac asta. Dar nu asta e dorinta celor pro avort (ca doar nu s-au interzis avorturile in romania!). Voi sustineti ca doctorii sa fie obligati sa faca avorturi (dupa cum homosexualii militeaza ca preotii sa fie obligati sa oficieze casatorii intre homosexuali). Daca tu vrei sa ai libertatea sa-ti omori copilul, este firesc sa-i lasi si doctorului libertatea sa nu-ti omoare copilul.
  • Iulia ► mihaela 28.10.2014 09:06
    Foarte bine punctat! !!!!
  • Lu ► mihaela 28.10.2014 13:19
    Iulia, imi pare nespus de rau sa citesc ca daca dumneavostra nu ati avea religia sa va spuna ce este bine sau rau, nu ati putea sa faceti aceasta diferenta si sa alegeti constient si responsabil.
    Pentru cei care au nevoie de 'surse externe de impunere a unei conduite si moralitati' exista legislatia, care intr-un stat democratic trebuie sa fie separata de biserica, doar de aceea se numeste separarea puterilor in stat.

    Contrar parerilor dumneavoastra, ''cea mai mare parte din femeile care vin sa faca avort au virsta cuprinsa intre 18 si 22 de ani si sint studente sau eleve, spune Dan Tutunaru (Dr ginecolog spital Elias). In functie de mediul din care provin, tinerele pot avea sprijinul parintilor sau, dimpotriva, sint lasate pe cont propriu.'' Deci majoritatea sunt tinere care nu au primit o educatie sexuala corecta, nicidecum prostituate. Au de asemenea o banuiala ca majoritatea au fost crescute de parinti religiosi.

    Cat despre doctorii care refuza sa faca avorturi - chiar nu am absolut nimic impotriva lor, este o decizie personala si sunt liberi sa o ia. Dar daca contractul acestora stipuleaza practicarea de avorturi, iar domnii doctori refuza sa isi onoreze intelegerea, in acest caz, legal vorbind, dumnealor pot fi dati afara din spital. Daca de la inceput este precizat in contract ca domnii doctori pot refuza sa practice anumite proceduri pe baza credintelor fiecaruia, atunci este perfect legal pentru dansii sa refuze sa faca un avort, fara vreun fel de repercusiuni asupra domniilor lor. In orice caz, decizia este complet a lor, nu cred ca a fost vreodata vreun doctor obligat cu pistolul la cap sa faca vreun avort, iar daca sa intamplat, nu pot decat sa sper ca cei care au facut-o au fost pedepsiti in comformitate cu legile.

    Mi s-ar parea barbar si ilegal sa obligi pe cineva sa faca ceva ce evident nu isi doreste, cu toate astea, multi dintre noi facem sau spunem lucruri in care nu credem la lucul de munca doar pentru a ni-l pastra sau pentru ca asa este stipulat in contract. Cu toate astea aven libera alegere de a ne schimba serviciul sau a sta in continuare in aceea pozitie si a fii constransi la a face ceva ce consideram ca ne dauneaza.
  • Petrache ► Lu 28.10.2014 13:55
    @Lu In Romania si nicaieri in lume, Biserica nu este o putere in stat. Biserica este si a fost mereu IN AFARA statului. Iar legislatia de care vorbiti, in 90% din cazuri, este de inspiratie crestina. Cel putin in Europa. In America de Sud, de exemplu, Biserica Catolica a tinut locul statului foarte mult timp, precedandu-l.

    Toate legile lumii, de la prima si pana cele de azi s-au facut avand UN REPER. Nu s-au facut de dragul de a se face. Progresul umanitatii, al stiintelor, etc, din ultimii 1900 de ani a avut ca punct de plecare si ca reper pe DUMNEZEU. Nu ceva abstract precum "binele comun" sau "nivelul de trai". Ci pe Hristos si Legea sa.

    Asta nu vreti sa acceptati: vreti sa va bucurati de ceea ce a adus Hristos, dar nu va place si raspunderea care vine cu aceasta acceptare. Apropo, daca exista spitale, multumiti-i Sfantului Vasile cel Mare. Doctorii stiu de ce ;)
  • Lu ► Petrache 28.10.2014 18:03
    Nu inteleg cum puteti nega faptul ca Religia a fost si inca este o putere politica in lume (de multe ori distructiva) dar in acelasi timp sa afirmati ca ''In America de Sud, de exemplu, Biserica Catolica a tinut locul statului foarte mult timp, precedandu-l''.
    ''Progresul umanitatii, al stiintelor, etc, din ultimii 1900 de ani a avut ca punct de plecare si ca reper pe DUMNEZEU''. Aproape numai in mare parte a Europei si in America. vreti sa spuneti. Sa nu uitam ca stiinta in sine a aparut inaintea crestinismului.

    Nu imi spuneti dle Petrache ca nu ati citit despre cati oameni de stiinta au fost executati de Biserica ca fiind eretici? Legislatia este in mare parte de inspiratie religioasa spuneti, cu toate acestea daca legislatia ar fii 90% inspirata de biblie, cel mai probabil inca am avea sclavi, femeile ar fii considerate o bucata de proprietate, inca s-ar face executii publice pentru vrajitorie, iar stiinta ar fii mult inapoiata. Daca ma gandesc mai bine, inca mai exista tari care fac lucrurile enumerate mai sus din considerente religioase. Tin minte ca am ramas socata cand o prietena doctorita din Nigeria mi-a povestit atrocitatile comise de multe comunitati crestine de acolo.

    Spuneti ca ''legile lumii, de la prima si pana cele de azi s-au facut avand UN REPER'', ceea ce este perfect adevarat, dar primele 'legi' inventate de om au fost dupa cele naturale, ale junglei, referindu-se la o comunitate restransa de indivizi, care si-au unit fortele pentru a putea avea mai multe sanse de supravietuire. Si acele au fost intr-adevar facute cu scopul supravietuirii, al nivelului de trai si al binelui comun.
    Mai apoi de abia, cand oamenii au evoluat si nevoile primare puteau fii satisfacute mai usor, nevoile spirituale si culturale si-au facut locul, fapt ce a dus la aparitia primelor intrebari in legatura cu lumea inconjuratoare - Ce sunt fenomenele naturale si cum functioneaza ele? Care este sensul vietii? Ce se intampla dupa ce murim? Si altele de acest gen. Si ca o prima incercare de raspuns la aceste intrebari a aparut religia. Si ghiciti ce, primele religii au fost politeiste. Pana la monoteism au mai trecut sute, mii de ani. Credeti ca in timpul acesta oamenii nu aveau legi? Nu stiau ca nu e bine sa omori, sa furi, etc?
    Democratia ca si concept a aparut in Athena, pe vremea cand oamenii inca credeau in zeii din Olimp. Sa nu uitam de Sparta sau de ce nu de triburile vikinge (desi acestea au aparut mai tarziu) care sunt renumite pentru legislatia riguroasa.
    Deci oricat preferati sa negati, istoria va contrazice. Legislatia a fost facuta intaocmai bazata pe concepte abstracte precum “binele comun” sau “nivelul de trai”.
    Acest fel de gandire este una din principalele diferente dintre oameni si restul mamiferelor.
    Asa cum dumneavoastra spuneti 'multumiti-i Sfantului Vasile cel Mare' pentru medicina, asa pot sa spun multumiti-i lui Hipocrate, Galen, Guy de Choliac sau multi altii.
  • Raluca B. 01.06.2014 17:23
    Știe cineva de existența vreunei petiții împotriva acestui gest iresponsabil?
  • Radu 02.06.2014 08:11
    Raluca, iresponsabili sunt cei ce se joaca cu sexul, mai apoi in situatii delicate acesti medici. Iar daca mergi mai adinc, iresponsabili sunt cei care promoveaza ca sexul "liber" e fara consecinte.
  • carmen somesfalean 02.06.2014 11:04
    raluca, ar fi bine sa stregi cometariul tau "IRESPONSABIL", iti doresc din tot sufletu sa devi MAMICA, uni bebe nu CRIMINALA unui bebe.
  • sorin 02.06.2014 15:33
    Raluca.......iresponsabili sunt cei ce UCID copiii
  • andreea 02.06.2014 16:23
    raluca, stai linistita, suntem destui care stim ca e mult mai iresponsabil sa faci un copil si sa te uiti cum iti moare de foame in brate, sau sa umpli orfelinatele sau tomberoanele cu copii nedoriti. din pacate, o petitie ar fi lipsita de succes, pentru ca nu poti interveni oricum in "constiinta" medicului (proapat "regasita", ca inainte de '89 n-aveau nici o drama din a se imbogati facand avorturi ilegale. acum ca sunt legale, si probabil nu mai pot lua asa multi bani, ii doare brusc sufletul).

    mai bine si-ar investi energia in educatie sexuala si de contraceptie, ca degeaba inchizi clinici daca nu previi, se fac avorturi de cand lumea si o clinica inchisa n-o sa insemne niciodata mai putine avorturi, daca lumea nu stie/vrea sa se protejeze!
  • Anca ► andreea 23.10.2014 11:37
    Oare cand vom intelege ca orice decizie pe care o luam in viata are consecinte, ca trebuie sa ne asumam responsabilitatea pentru greselile pe care le facem? Daca unele femei considera ca au facut o greseala ramanand insarcinate trebuie sa isi asume responsabilitatea si sa suporte consecintele, nicidecum "sa se spele pe maini" omorand copilul pe care probabil il considera o piedica in viata lor, un eveniment neprogramat si sa isi continue viata ca si cum acel copil nu ar fi existat niciodata. Da, stiu ca un copil iti schimba viata in totalitate si trebuie sa renunti la multe lucruri, dar atata timp cat ai ce manca cu siguranta se gasesc resurse pentru a creste un copil, ce-i drept poate nu in cele mai perfecte conditii dar nu se poate ca ne crestem toti copiii ca familia regala. Eu am 3 copii la 26 ani, mi-am dorit copii dar nu i-am programat , daca au venit i-am primit cu bucurie, a trebuit sa renunt la servici ptr ei si nu-mi pare rau, nu este usor, recunosc, dar niciodata nu voi putea sa fac un avort, nu voi putea trai cu asa ceva pe constiinta.
  • Anna 03.06.2014 20:10
    Raluca: ce vezi tu iresponsabil in decizia medicilor de a nu mai vrea sa faca avorturi? Ai cumva impresia ca o petitie ii poate obliga?? Ei au spus ca vor face avorturile necesare pentru a salva viata mamei, banuiesc ca si sarcinile in urma violurilor vor fi intrerupte, in rest care e baiu'? Daca vreti neaparat sa va ucideti copiii si nu stiti folosi un prezervativ ati face un bine planetei si sa va sinucideti. In felul acesta toata lumea e multumita: voi v-ati atins scopul, adica v-ati ucis nedoritul ''produs de conceptie'', iar lumea a scapat de niste cretine care nu stiu sa previna o sarcina in loc sa isi ucida propriul bebelus.
  • Elena ► Anna 04.06.2014 12:05
    Wow, foarte inteligent comentariul!
  • Anca 23.10.2014 09:53
    Raluca B. sunt f curioasa unde erai tu astazi daca mama ta gandea ca si tine. Te-ai gandit vreodata cum ar fi fost daca erai avortata si ti se lua dreptul la viata inainte de a te naste? Sa inteleg ca mama ta a fost "iresponsabila" ca te-a adus pe lume? Crezi ca atunci erau mai usoare vremurile pentru a creste un copil? Nicidecum si totusi ea te-a nscut si te-a crescut. Cred ca fiecare e responsabil de alegerile sale dar diferenta dintre a evita o sarcina si a face un avort este f mare... daca nu vrei copii nu ii face ca mai apoi sa-i omori.
  • carmen somesfalean 02.06.2014 11:05
    Radu, felicitari pt educatia etica de care dai dovada!
  • LIVIA 03.06.2014 12:21
    Dar oricum , nu inteleg de ce cu metodele anticonceptive ce exista in ziua de azi, se ajunge la avort, care ii atat de daunator pentru femeie, atat fizic cat si psihic.
  • Alina 02.06.2014 15:20
    In prima faza (citire) am zis- super, insa privind macro, nu stiu daca e o solutie sau daca mai degraba se ia dreptul la o alegere. Ma gandesc ca o astfel de schimbare nu prin refuz/interdictie se produce.

    O femeie in pragul disperarii, convinsa deja ca asta e solutia, o sa-si faca si acasa, iar de aici apar alte complicatii. O noua perspectiva o poti oferi, dar lasand totusi alegerea libera....

    Un sistem de acest gen pentru a fi transformat, se umbla la structuri...astea-s doar efecte. E ca atunci cand iei un medicament ce are reactii adverse mai grave poate sau ca atunci cand in loc umpli o groapa cu pamant, alegi sa-i pui o panza deasupra....ia sa ne gandim ce cauze are o astfel de masura? Ca medicul alege sa nu mai faca, in regula, e alegerea pe care are dreptul sa o faca, vorbim de un caz individual, dar ca si masura si efectele ei-sa ne gandim la cum functioneaza natura!
  • gabi 02.06.2014 21:31
    avem nevoie de o ciuma ;suntem prea multi pe planeta ;
  • Anna 03.06.2014 20:03
    Da, gabi, sintem cam multi. Poti incepe prin a te sinucide.
  • lore 04.06.2014 12:26
    Domnilor,problema e ca nu trebuie amestecate lucrurile.Religia ortodoxa nu trebuie amestecata ca cea musulmana in politica?cati dintre cei care a-ti scri s traiti afatra?????
    Cand te faci medic,te faci cu toate bunele si relelel meseriei,te ghidezi dupa carti medicale ca de aia esti medic si nu vraci.Trebuie sa lucrezi duminica,trebuie sa faci tarnsfuzii de sange,trebuie sa faci transplant de organe,nu poti sa vii sa spui la materniatte ca eu nu fac avorturi ca asa imi dicteaza constiinta.Nu e medical corect,eu personal nefiind o adepta a avorturilor,da ce facm domnilor,ori e medicina,ori sunt leacuri babesti spitalele?????????????????
    Ce te faci daca tre sa lucrezi duminica si tu tre sa te duci la biserica????Nu trebuia sa te faci ginecolog daca nu vrei sa faci avorturi...........Suntem in secolol 21 oamnei buni,nu amestecati borcanele......e bine sa fim corecti si credinciosi da de aici si pana la a face un medic ce-l taie capul din motive religioase,ne rad si curcile fratilor in Europa
  • ema 24.10.2014 21:54
    În multe universități, absolvenții facultăților de medicină rostesc la sfârșitul ceremoniei de încheiere a ciclului universitar jurământul lui Hippocrate:

    "Jur pe Apollo medicul, pe Esculap, pe Higea și Panacea și pe toți zeii și zeițele, pe care îi iau ca martori, că voi îndeplini acest jurământ și poruncile lui, pe cât mă ajută forțele și rațiunea:

    Să respect pe cel care m-a învățat această artă la fel ca pe propriii mei părinți, să împart cu el cele ce-mi aparțin și să am grijă de el la nevoie; să-i consider pe descendenții lui ca frați și să-i învăț această artă, dacă ei o doresc, fără obligații și fără a fi plătit.
    Să transmit mai departe învățăturile acestei arte fiilor mei, fiilor maestrului meu și numai acelor discipoli care au jurat după obiceiul medicilor, și nimănui altuia.
    Atât cât mă ajută forțele și rațiunea, prescripțiunile mele să fie făcute numai spre folosul și buna stare a bolnavilor, să-i feresc de orice daună sau violență.
    Nu voi prescrie niciodată o substanță cu efecte mortale, chiar dacă mi se cere, și nici nu voi da vreun sfat în această privință. Tot așa nu voi da unei femei un remediu abortiv.

    Cititi va rog ultimele 2 randuri..
  • Lu ► ema 26.10.2014 22:27
    Bineinteles, si apoi se duc la templul lui Apollo, Esculap, Higea și Panacea si sacrifica un animalut. Sa nu uitam de partea 'fara a fii platit'. :)
  • Olivia 04.06.2014 14:21
    Nici eu nu inteleg cum sa mai ramai gravida ( si sa fii nevoita sa faci avort, cu sau fara sprijinul moral si material al partenerului) astazi, cand contraceptia e libera si nu esti in situatia de a fi asistat social, caz in care ori nu ai bani ori nu ai discernamant. Am facut facultatea in exact ultimii ani de comunism si stiu ce nenorociri se petreceau prin camine, fierbeau hormonii in studenti si te pastea o ancheta penala daca macar se banuia ca ai fi gravida. De credinta nici nu se punea problema, doar era "interzisa"! Se recurgea la toate metodele posibile, unele de neimaginat, inclusiv injectii cu ser veterinar, care producea niste efecte adverse greu de descris, cu voma, contractii si chiar soc anafilactic. Nu vreti sa va enumar si descriu restul...Multe din fetele de atunci sunt azi doamne respectabile, dar fara copii! La asta e mai greu sa te gandesti acum, cand ai sub 30 de ani si ai impresia ca "tu" n-o sa imbatranesti niciodata si ca "tie" ( oricare ai fi) o sa-ti iasa "schema cu viata"!
    Asa ca pana la a-i judeca pe medici, ar trebui sa ne gandim daca nu ar fi mai onest sa evitam sa ajungem in situatia de a omori o parte din noi insine. Un copil nu e un apendice sau o masea cariata, e chiar o parte din minunatul vostru EU!
  • Vasile Timiş 06.06.2014 09:24
    BRAVO ! EXCELENTĂ INIŢIATIVĂ ! CINSTE LOR,MEDICILOR ! Mă bucur că,în ţara asta,mai sunt şi oameni care încep să îşi dea seama ce înseamnă viaţa...să-şi dea seama că viitorul neamului nostru românesc,sunt copiii.
    DUMNEZEU SĂ BINECUVÂNTEZE ROMÂNIA şi POPORUL ROMÂN !
  • Silviu M 06.06.2014 22:54
    Avortul e singura "interventie medicala" in care vin la doctor 2 oameni sanatosi(mama si copilul), iar unul pleaca mort( copilul), alta ranita atat fizic cat mai ales psihic -mama- oricat de fara suflet ar fi ea). Apreciez initiativa spitalului. Totusi suntem oameni, nici animalele nu isi omoara puii( doar putine specii inferioare), m-am saturat de milioanele astea de avorturi, suntem o natie de criminali, asta afirma si statisticile, sexul e pe toate gardurile, nici iepurii nu sunt in halul asta. Educatia tinde catre 0 in multe situatii, insa aceasta initiativa ar putea fi un prin pas spre o schimbare. Medicul are datoria sa salveze vieti, nu sa le ia pentru 1000 ron in plus, ca un contrabandist. Consilierea pre-avort e o alta solutie necesara de care ducem lipsa aproape in totalitate.
  • Adriana 22.10.2014 18:54
    auziti, voi astia care pledati in sus si in jos pentru libertatea femeii de a alege, adica de a alege pentru un avort... de ce nu va strangeti de gat copiii de acas? ca e tot aia... ce diferenta e intre un copil nenascut si unul nascut? doar ca pe cel nenascut nu l-ati vazut inca. oricum, rusine mare celor ce promoveaza avortul si se lasa ofensati de vestea ca s-a inchis o clinica de avorturi... si ne mai miram ca ne bate Dumnezeu tara asta, cand noi ne omoram copiii....
  • Lu 26.10.2014 22:37
    Diferenta intre un copil (fetus dupa momentul nasterii) si un fetus de 20 de saptamani este ca cel din urma NU este un copil. Este o multitudine de celule cu funtie nedeterminata, cu creier inexistent/ne-functional care nu poate simtii, gandi sau interactiona cu mediul inconjurator, cam ca un om in stare vegetativa. De abia dupa 25-30 saptamani creierul unui fetus intra in stare semi-functionala si acesta incepe sa aiba simtire. Dar oricum avorturile nu prea se fac dupa 20 de saptamani. Tara asta este atat de batuta de prostia umana si de lipsa de educatie, nu de Dumnezeu.
  • DeliKat 22.10.2014 22:06
    andreea si raluca, da-ti-mi voie sa va spun, cu tot respectul din lume, ca va compatimesc cat ma tine puterea; sunteti produsul "neomodernismului" asta diabolic si mai si incercati sa va dati destepte ca vezi doamne cate stiti voi....daca ar fi asa ati tacea din gura aia si v-ati ascunde. Cum spuneam....condoleante!
  • Io's 23.10.2014 14:23
    bravo DeliKat ;) bine zis...uitati in video-ul de mai jos ce fac unii oameni,in special aceea femeie, pentru a salva un copil cazut in put de fantana iar alte femei ce usor iau o viata prin avort...
    https://www.youtube.com/watch?v=5oW0AeY7cnw
  • Szanto Norbert 23.10.2014 14:27
    Am auzit pe cineva vorbind ca a fost promovata ideea de a se extinde timpul in care sa se poata avorta un copil, la care omul respectiv a venit cu ideea ca ar trebuii sa se extinda pana la vreo 18 ani. Sigur ar fi mai usor cu copiii neascultatori. De exemplu: Ce, nu vrei sa asculti de mine? Nici o problema merem la avort:-)) :-P
  • Ligia Amalia 23.10.2014 14:51
    in sfarsit primii ca iau o atitudine ... sper sa urmeze si altii ... viata merita traita
  • raidaru 23.10.2014 17:16
    da trebuie adusi tot mai multi tigani si boschetari pe strazi, ca nu sunt destui ;) majoritatea copiilor ce se nasc au un viitor foarte stralucit deasemenea, intr-o tara cu peste 100 miliarde $ datorie externa, si cu resursele si fabricile vandute aproape toate ;) Mai bine v-ati gandi de 2x unde puneti stampila de vot si sa lasati conceperea pe cand or fi vremuri mai bune, daca or mai fi vreodata................ ;)
  • cristina maria bogdan 23.10.2014 22:30
    In primul rand, problema avortului tine de moralitate si nu de religie. M-am saturat de oameni care aduc in discutie problema religioasa ca si cum toti nestiutorii imbratiseaza o idee din ratiuni de sfintenie. NU. Nu are legatura cu asta. Tine de moralitate si de simtul comun. Inima fatului incepe sa bata la 22 de zile de la conceptie. La varsta aia multe femei nici nu stiu ca sunt insarcinate sau tocmai au aflat. TOATE avorturile care se fac se opereaza pe o inima care bate. Daca suntem considerati morti atunci cand inima nu mai bate, de ce sa nu fim considerati vii atunci cand inima incepe sa bata? ORICE EMBRION VA CRESTE INTR-O FIINTA UMANA DACA NU ESTE IMPIEDICAT DE VIOLENTA SA DEVINA ASTA. Ce inseamna de fapt a fi OM?

    Un alt aspect la care ar trebui sa meditezii toti "destepti" inainte sa comenteze ar fi faptul ca legalizarea avortului, revolutie sexuala, distribuirea de prezervative in scoli, pilula de dupa etc etc nu au scazut numarul avortului dimpotriva l-au dublat si triplat. Sunt nenumarate statistici in acest sens. Se pare ca nu am reusit sa aducem nici un progres ca si societate in acest domeniu. Nu-i nimic ...se merge inainte. Pana unde?
  • Lu 26.10.2014 22:50
    Nu, de fapt suntem considerati morti cand creierul inceteaza sa functioneze. Creierul unui fetus nu este functional/format pana la 25-30 saptamani. Un adult este considerat mort in momentul in care creierul nu mai este in stare functionala si nu se mai poate 'repara'. Chiar si in timpul unui stop cardiac, nu murim in momentul in care inima inceteaza sa bata, ci cand creierul nemaiprimind oxigen de la inima, inceteaza sa mai functioneze.
    ''ORICE EMBRION VA CRESTE INTR-O FIINTA UMANA DACA NU ESTE IMPIEDICAT DE VIOLENTA SA DEVINA ASTA'' - Pe bune? Bunica mea a suferit peste 5 avorturi spontane, fara ca vreo violenta de vreun fel sa se intample. Sunt curioasa in cel fel de studiu a fost testata aceasta... 'teorie'.
  • crina 24.10.2014 14:00
    asa cum femeia are dreptul asupra deciziilor pe care le ia asa si medicul are dreptul sa si practice meseria...mai ales in conformitate cu juramantul pe care l a depus :``Nu voi prescrie niciodată o substanță cu efecte mortale, chiar dacă mi se cere, și nici nu voi da vreun sfat în această privință. Tot așa nu voi da unei femei un remediu abortiv.
    Sacră și curată îmi voi păstra arta și îmi voi conduce viața.``.exista metode contraceptive si prin urmare fiecare decide ce are de facut.si are libertatea de a alege.
  • Diana Oratie 25.10.2014 11:03
    Doamna draga dumneata consideri ca medicul este un soi de mecanic auto? chiar ti ar face placere sa fii tratata de un medic fara constiinta? dumneata crezi ca medicina e o meserie ca oricare alta???- nu e draga doamna! cu fiecare gest facut impotriva vietii (cu sau fara intentie) medicul ucide o parte din el. Curcile din Europa ne rad din cauza unor oameni ca dumneata, care nu inteleg - in mileniul 3 - ca femeia poarta in pantece din ziua 1 de sarcina o fiinta cu exact aceleasi drepturi ca si ea!
  • Crida 26.10.2014 18:27
    Daca un medic are o constiinta religioasa mai puternica decat orice, lasa-te dracului de meserie.
  • sss 26.10.2014 05:25
    Eu sunt șofer de autobuz și rasist.

    Dacă nu suport negrii, atunci, prin act de conștiință, pot să îi refuz?

    Credința mea religioasă nu-mi permite să bag negrii în seamă. Tot ea îmi dictează și definiția Omul și a Uciderii.
  • mihaela 26.10.2014 08:31
    Eu sunt calatoare cu autobuzul si rasista. Daca nu suport soferii de autobuz pentru ca inura si asculta manele, pot sa-i ucid? Constiinta mea religioasa nu-mi permite sa bag in seama soferii de autobuz. Asta inseamna, banuiesc, ca pot sa-i ucid, nu-i asa?
  • sss ► mihaela 26.10.2014 11:28
    normal :D
  • maria 26.10.2014 07:33
    eu am facut foarte multe avorturi dupa ce am nascut 5 copii dar un stiam ca copilul simte durerea ,mai ales ca se face pana la trei luni,iar acum am mari mustrari de constiinta si un stiu ca sa fac un imi gasesc nici o scuza ca sa ma pot ierta
  • Lu 26.10.2014 22:53
    Maria, poti sta linistita, un fetus nu poate simtii in mod clar durere inainte de 20 saptamani, avand in vedere ca nu are un creier functional. Dupa aceasta perioada exista o posibilitate detul de mare ca fetusul sa poata simtii fizic anumite senzatii, posibil si durere.
  • Iulia ► Lu 27.10.2014 00:04
    Doamna Lu , parca vorbește ceva rău prin dumneata. Nu înțeleg de ce cauti atâtea argumente ca sa convingi oamenii ca avortul nu e gresit. Cum poți sa zici atâtea bazaconii cand știm clar ca din fătul respectiv va ieși un Bebeluș adorabil. Multi oameni cheltuie bani grei ca sa poată avea un copil si dumneata Vorbești cu atâta nonsalanta despre masacru. Daca femeile ar avea constiinta, respect de sine, moralitate nu ar face acest lucru in viata lor. Este vorba despre responsabilitate, poți sa faci dragoste si fara sa rămâi însărcinată daca ai educație despre cum funcționează corpul tau si daca nu ar exista atâta disperare pentru un act fizic si ar fi mai mult sentiment la mijloc, respect între parteneri si Fidelitate, Nu s.ar ajunge aici. Aveți o gândire degenerata, mai bine nu va Obosiți sa scrieti comentarii si ocupati.va timpul cu lucruri folositoare. Cred ca domnii doctori care au decis lucrul asta sunt cu mult peste nivelul Dvs de înțelegere, știu ce au de făcut si, din punctul meu de vedere pot suferi tot felul de lucruri urate femeile care își leapădă o parte din trupul si sufletul lor cand fac avort ! Criminali in serie sunt pe toate drumurile dar e foarte greu sa fii om moral educat respectuos si responsabil .
  • Lu ► Iulia 27.10.2014 20:23
    Nu caut argumente de niciun fel, natura functioneaza in exact acelasi fel si daca o intelegi sau nu. Cu toate astea nu am zis sub nicio forma ca avortul este ceva moral, dimpotriva, daca mi-ati fii citit comentariile, am precizat ca explicatiile pe care le-am dat au fost strict de natura biologica. Natura nu tine cont de moralitate, noi, oamenii am creat acest concept.
    Cu toate acestea nu inteleg de ce considerati ca este doar problema femeilor care 'daca femeile ar avea constiinta, respect de sine, moralitate nu ar face' x sau y. Ambele sexe ar trebui sa fie in mod egal raspunzatoare.
    Intr-adevar aveti mare dreptate, educatia, mai ales in legatura cu propriul corp, este vitala, dar din pacate lipseste in viata majoritatii populatiei Romaniei, de unde si problema nenumaratelor avorturi. La fel, sunt complet de acord cu faptul ca intre parteneri este bine sa existe respect, fidelitate si alte sentimente la fel de frumoase, dar aceasta gandire, oricat de benefica ar fii, este utopica, nu poate fii inca aplicata in lumea in care traim.
    Imi pare rau daca v-am provocat vreun sentiment neplacut, desi nu vad de ce, avand in vedere ca doar am expus un punct de vedere coerent, stiintific si intr-un mod decent, fara sa jignesc (sper cel putin).
    Nu m-am legat in niciun fel de domnii doctori, si nici nu am precizat ceva despre pregatirea mea profesionala, asa ca sunt putin confuza de ce ati spune ca sunt sau nu peste sau sub nivelul unui doctor ginecolog.
    Tin de asemenea sa va anunt ca avorturile facute in conditii optime si de maxima igiena, de catre cadre medicale specializate nu sunt periculoase pentru sanatatea corpului unei femei. Din punct de vedere psihologic totusi, exista multe sanse de PTSD, dar acest risc este prezent si in urma unei nasteri/avort spontan. Sunt sigura totusi ca nimeni nu ar sfatui o femeie sa nu nasca pentru ca exista riscul sa devina depresiva si suicidala.
    De asemenea, puteti sta linistita, criminalii in serie nu sunt chiar atat de raspanditi, si daca stam bine si ne gandim, toti criminalii in serie au fost si ei la un moment dat niste 'bebelusi adorabili'. Ca tot veni vorba de bebelusi adorabili, multi dintre ei s-ar naste din familii sarace, needucate, cu mame care nu isi permit o ingrijire corespunzatoare pe durata sarcinii sau dupa aceasta. Astfel incat majoritatea s-ar naste cu probleme, deficite, intr-un mediu cu siguranta nefavorabil, caz in care riscul de mortalitate infantila ar fii ridicat.
    Avortul este ceva total imoral, dar oare cat de moral este pentru un copil sa moara de foame, frig sau alte boli ale saraciei?
    Felicitari ca ati reusit sa deveniti o persoana sanatoasa, educata, respectuoasa si responsabila.
  • serios? 26.10.2014 14:08
    extraordinar, chiar era momentul sa ne intoarcem in timp si sa fortam femeile sa nasca copii pe care nu ii doresc si care vor creste intr-o familie lipsita de dragoste, ori vor umple in continuare orfelinatele noastre, aflate intr-o stare deplorabila.
  • sss 26.10.2014 22:41
    Avorturile sunt pentru santanisti.

    Iar doctorul nu trebuie sa-si faca datoria, daca aceasta presupune satanisme.

    Dar serios vorbind. Cum sa fii doctor, sa intelegi organismul viu si natura "fara Dumnezeu", dar tu sa ai mustrari de constiinta? E un ou fertilizat, niste plasma, slo**zi si ce dracului mai e.

    Urmati un curs de Etica 101 sau niste videoclipuri facute de Peter Singer.

    De asemenea, stiu ca o sa socheze, omuciderea nu este problematica etic. In anumite contexte poti omara oameni (sau "oameni") fara sa fie problematic.
  • parerea mea 26.10.2014 16:36
    daca nu se mai fac avorturi o sa fim oameni buni ? ce se intampla daca sarcina in 2-3-4 luni are malformati grave ??? ce se intampla daca femeia care este insarcinata a fost violata? ce se intampla cu o femeie care are probleme psihice ,pro .medicale grave ce nu poate sa duca o sarcina pana la capat si are ca urmare o sarcina/un nounascut cu probleme grave ?nu sunt de acord cu femeile care raman gravide ca vor si dupa se razgandesc ,nu sunt de acord cu femeile care fac sex pe bani si mai raman si gravide ,merita batute ,ganditi-va la cele de sus .intreruperi de sarcina se fac de ani de zile 10 de ani sute ,numai ca nu ieseau la suprafata cum se intampla acum si da e grav ca acesta maternitate si-a inchis acesta sesctie de intreruperi !nu judecati cu mintea ;)
  • lilianna16 27.10.2014 22:08
    Lu, din pacate tu traiesti dar sufletul tau este mort... cu siguranta nu l-ai ascultat pe Iisus predicand vreodata (prin timp si peste timp). Doar atat trebuie sa stii: cine nu da viata nu are dreptul sa o ia... si cum numai Dumnezeu da viata pe pamant numai El are dreptul sa o ia... in alta ordine de idei, suferinta exista de mii de ani pe pamant si va exista pana la sfarsitul lumii... fiind adusa tot de oameni aici... si ar mai fi multe de spus, insa nu acum... sper ca Dumnezeu sa vorbeasca inimii tale... o seara buna!
  • Lu 28.10.2014 00:25
    Doamna Liliana, de ce presupuneti ca sunt crestina, sau credincioasa macar? In niciunul dintre comentariile facute nu am pomenit absolut nimic despre religie deci nu inteleg de ce v-ati lega de acest subiect. Si ca tot veni vorba ca noi ca si oameni nu avem dreptul sa luam vieti, sunteti vegetariana? Pentru ca daca mancati carne, dati-mi voie sa va zic ca dumneavoastra 'luati vieti' in fiecare zii.
    Imi cer scuze daca par prea transanta dar in discutii privind chestiuni concrete prefer sa primesc contrargumente concrete, nu pseudo filosofice. Iar propria religie si credinta o consider ceva personal, chiar intim, care nu priveste pe nimeni altcineva decat propria persoana. O seara buna si dumneavoastra.
  • Eduard 29.10.2014 01:18
    Cunosc doua familii fericite pentru ca o alta familie cu mai multi copii nu a facut avort si a dat spre adoptie doi copilasi. Putem face fericiti niste oameni si astfel...
  • Ioana Stefan 30.10.2014 19:39
    Lu, mi-am facut cont pe acest site special ca sa-ti raspund, pentru ca m-au ingrozit comentariile tale. Intrebi, de exemplu, daca oamenii care sunt impotriva avortului sunt de asemenea vegetarieni, punand astfel semnul egalitatii intre propaganda impotriva uciderii embrionilor umani si cea a cainilor strazii. Pleci gresit de la premisa ca nu vorbim despre o fiinta umana de dimensiune mai mica ci despre o fiinta aflata la acelasi nivel cu animalele. Embrionul acela are ADN uman propriu, diferit de al tatalui si al mamei. Se va dezvolta dupa o structura proprie stabilita inca din momentul conceptiei. "Avand in vedere ca un fetus este o multitudine de celule cu functie inca nedefinita, fara un creier functionabil..." Un creier primitiv exista inca din a 14 zi din momentul conceptiei, moment in care se desparte de inima, iar aceasta incepe sa bata pentru prima data. Incepand cu acest moment acel creier micut va coordona activitatea intregului sau organism. Inima, ficatul, rinichii, etc, nu s-ar putea dezvolta in continuare daca nu ar fi coordonate de acel creier. La numai 6 saptamani ale embrionului, deci 8 de sarcina, acesta isi poate misca pentru prima data mugurasii ce vor deveni mai tarziu membre. O saptamana mai tarziu coada embrionului dispare iar acesta capata tot mai mult aspectul unui om oarecare. Cu toate acestea este denumit in continuare "embrion" pana in saptamana 14 de sarcina, respectiv 12 saptamani de viata. Acesta este termenul legal pana la care se fac avorturi in Romania. Ce este in tot acest timp acea fiinta? Un animal oarecare cu ADN uman? Multitudinea aceea de celule are o functie bine definita inca din primele zile de la conceptie. Deja in aceasta perioada apare metabolismul concretizat prin sistemele digestiv si excretor primitive. (E normal pentru varsta asta...vorbim de cateva zile!). Deci, multitudinea de celule are o functie bine definita, iar creierul functioneaza! " nu prezinta gandire-simtire-comportament..." Un bebelus nou-nascut prezinta gandire-simt-comportament? Cand le capata? 3 sferturi din durata sarcinii traieste fara ele? Fetita mea la 16 saptamani (adica o luna dupa ce se terminase perioada numita "embrionara") isi sugea degetul. Nu era acesta un comportament? Nu simtea nimic atunci? Ar fi putut face asta daca nu avea un creier "functionabil"? "Si apendicele este o multitudine de celule intr-un corp uman dar inca nu am auzit pe nimeni sa ii apere ‘drepturiile" Apendicele sau oricare alta parte a unui om sunt doar parti dintr-un corp omenesc, nu oameni cu un corp mai mic, pentru ca asta sunt embrionii umani de fapt. Este o etapa fireasca in viata unui om la fel cum vor fi mai tarziu cele de fat, nou-nascut, bebelus, copil, adolescent, adult. De abia din stadiul de adult putem considera ca dezvoltarea completa a corpului omenesc s-a incheiat. Uciderea acestuia in orice stadiu este o crima! Restul argumentarilor pro-avort (de exemplu saracia) nu merita discutate. Daca se accepta faptul ca embrionii umani sunt oameni mai mici, uciderea lor, la fel ca uciderea unor adolescenti sau alti copii nu poate fi justificata prin niciun motiv.
  • Ioana Stefan 30.10.2014 19:58
    Acum am observat. 20 de saptamani??? Si pana atunci creierul nu functioneaza deloc? E o mare minciuna! Intregul organism uman este coordonat de catre creier. Daca acesta nu ar fi *functionabil* nici macar inima nu ar putea sa bata.
  • Adeline-Mihaela 31.10.2014 22:13
    A ucide un tantar are tot atatea consecinte nefaste ca a ucide un embrion de pana in 3 luni. datoria obstreticianului nu e doar de a aduce fiinte umane pe lume, ci si de a realiza un avort legal. Pentru a aduce fiinte umane pe lume exista moase
  • Ioana Stefan 01.11.2014 15:10
    Adeline-Mihaela, asa arata un embrion de 12 saptamani (asta e varsta pe care o are in saptamana 14 de sarcina). http://www.copilul.ro/sarcina/saptamani-sarcina/Saptamana-14-de-sarcina-a4052.html Diferit de un tantar, nu? Iar 42 de grame, reprezinta destul de mult, nu-i asa? Wau, tantarul asta are si emotii umane!!! Zambeste si se incrunta atunci cand ii place sau nu-i place ceva. Si la aceasta data a-l ucide e perfect legal. Si nu are niciun efect negativ? Nici macar pentru mama? Nici pentru societate? Nu mai zic nimic. Vom da seama fiecare la timpul potrivit de tot ce am facut in lumea asta. Legile tarii nu ne pot pedepsi, dar mai exista si alte legi. Ale propriei constiinte, de exemplu...
  1. Ciolacu scoate PSD de la Guvernare dar nu-și dă încă demisia de la șefia PSD. Progresistul Daniel David, propunerea PNL pentru premier intermar. Președintele interimar a luat act și anunță pe 6 mai un prim ministru interimar

  2. Nicușor Dan a aprobat Marșul homosexualilor - ”Bucharest Pride” pentru sâmbătă, 7 iunie, în ajunul Rusaliilor

  3. REZULTATE OFICIALE: Suveraniștii au luat peste 40% - VICTORIA LUI CĂLIN GEORGESCU ȘI GEORGE SIMION! LUPTA se duce în TURUL II cu NICUȘOR SOROS DAN! Au votat peste 9,5 MILIOANE de ROMÂNI! Mobilizare istorică pentru ROMÂNISM la ALEGERILE PREZIDENȚIALE 2025

  4. 3 mai 1997: 28 ani de la una dintre cele mai mari TRĂDĂRI din istoria României: TRATATUL CU UCRAINA. Cum au fost cedate teritorii ale patriei-mamă la îndemnul lui Silviu Brucan - Bruckner și prin mâna lui Adrian Severin - Skvosnik, nepot al Anei Pauker

  5. George Simion l-a spulberat pe Nicușor Dan: Căzut în "falia satanistă"! VIDEO de la prima confruntare, față în față, dintre candidații la prezidențiale, dintre suveranism și progresism

  6. Cu cine votăm la alegerile prezidențiale din 4 mai

  7. Instigare la uciderea lui George Simion după o postare a Victoriei Stoiciu. Singura LGBT-istă din PSD care îl susține pe Nicușor Dan, soroșista s-a plasat împotriva deciziei partidului de neutralitate în Turul 2, alături de pro-LGBT-istul Victor Negrescu

  8. Pericolul celor două specii: Românul de Diaspora și Românul de Casă

  9. Călin Georgescu deconspiră OLIGARHII CARE FURĂ ALEGERI și MAFIA INTERNAȚIONALĂ - “SECRETELE ONU”. Av. Reiner Fuellmich: “Un curajos luptător pentru Libertate” - VIDEO TRADUS

  10. FEAR FACTOR 2

Ultima oră

00:30

Cine pune ștampila pe satana pune și satana ștampila pe el

23:10

Profesorul Ilie Bădescu: CARE EUROPĂ?

23:00

Mihai Tîrnoveanu: Ziua Independenței. Călin Georgescu. George Simion

22:30

SPAȚIUL MIORITIC - de Lucian Blaga (9 mai 1895 - 6 mai 1961)

22:00

LA MULȚI ANI, TZA - ȚUCA ZBÂRCEA & ASOCIAȚII! NO. 1 LA 20 DE ANI!

21:15

Acad. Florin Constantiniu: 9 mai 1945? În România, nimic de sărbătorit

20:00

Pălitură de osândă pentru UDMR: Viktor Orban a ascultat de Donald Trump și îl susține pe George Simion, ca lider al suveranismului în Europa: ”În lupta pentru creștinism și suveranitate trebuie să ne sprijinim reciproc” - VIDEO

19:50

Un adevărat cavaler! Nicușor Dan își dă la o parte concubina pentru a fi primul în fața camerei - VIDEO

19:40

Patrick André de Hillerin: Nicușor Dan refuză să comunice numele donatorilor săi din precampania electorală

19:30

UNTOLD, festivalul satanist aprobat de Nicușor Dan în București, mituiește alegătorii. Ion Cristoiu: Ar trebui arestați!

18:23

Adrian Onciu: Marile puncte de divergență ale celor doi finaliști

18:00

BEC și AEP ar trebui să investigheze DEZBATEREA ARANJATĂ de la Euronews. Boala OCULTEI din spatele lui Nicușor Dan. George Simion: Voi pune interesele României pe primul loc. TEMELE fierbinți: AVORT, LGBT, BANI, UCRAINA, RĂZBOI - Analiza ActiveNews

17:30

A început conferința "Dragostea dintre părinți și creșterea armonioasă a copiilor" - VIDEO ÎN DIRECT

17:17

Un celebru artist a anunțat că suferă de cancer în stadiul 4, la 46 de ani

16:00

9 mai: ZIUA INDEPENDENȚEI ROMÂNIEI. Discursul integral al lui Mihail Kogălniceanu