Din vara anului 2013, în cadrul Camererei Deputaților a început să funcționeze o Direcție de Social Media. Secretarul general al Camerei a declarat că noua direcție a apărut din necesitatea de “aliniere a instituţiei parlamentare la modelul existent în parlamentele ţărilor membre ale Uniunii Europene şi valorificării noilor oportunităţi de comunicare şi dialog”, conform economica.net.
Până aici, sună rezonabil. Ne-am obișnuit deja cu faptul că tot ce zice, face, gândește, respiră UE pentru români trebuie să fie sfânt. Nimic de comentat. Hai să fie sfânt. Problema sau mai bine zis, problemele sunt altele: în primul rând, „Direcția de Social Media” are 13 angajați care, împreună, postează pe pagina de Facebook cel mult două ori pe zi și pe cea de pe Instagram, în medie, de două ori pe săptămână. Pe contul de youtube sunt încărcate, din când în când, clipuri conținând frânturi din diverse declarații politice ale diverșilor deputați. În luna mai a acestui an, de exemplu, nu a fost postat niciun clip.
Drept urmare, ne întrebăm și noi ce anume fac acei 13 angajați? Concluzia este simplă. Acest department a fost inventat pentru a mai umfla puțin veniturile soților și soțiilor unor deputați și jurnaliști.
Majoritatea angajaţilor ocupă şi alte posturi în cadrul Camerei Deputaţilor, cei mai mulți fiind consilieri sau experţi. Unii dintre ei au şi activităţi în afara instituţiei. De exemplu, directorul direcţiei, Alexandru Puşcalău (blogger-ul Alex Mazilu, care a luat numele soției), soţul realizatoarei B1TV Mădălina Puşcalău, conform declarației sale de avere, a obţinut în 2013 venituri de peste 40.000 de lei dintr-un PFA specializat în fotografie. Un alt angajat de top al Direcției Social Media este Melania Marian, a cărei funcţie de bază este aceea de referent la cabinetul secretarului general al Camerei Deputaţilor. Soțul ei este fostul senator şi, până de curând secretar general al Senatului, Ovidiu Marian. Niciunul dintre cei doi nu au putut fi contactaţi pentru declaraţii, scrie economica.net.
Întrebați care sunt veniturile obținute de angajați din „munca” depusă aici, responsabilii Camererei au evitat răspunsul, motivând că Direcția nu are un buget propriu. Consultând, însă, declarația de avere a unui angajat care figurează exclusiv la Direcția Social Media, nu și în alte departamente din Parlament, aflăm că în cele 6 luni de activitate, de la înființarea direcției, „a încasat în jur de 16.000 de lei sau echivalentul unor venituri lunare brute de circa 2.600 de lei.”
Principala motivație invocată de responsabilii Camerei Deputaților pentru înființarea acestui department este alinierea la tendințele observabile în celelalte parlamente europene, precum rezultatele unui studiu care concluzionează că românii se află pe locul 2 în topul utilizatorilor europeni de internet, drept urmare, ar fi mai înlesnită comunicarea online cu aceștia, însă privind la pagina de Facebook, Instagram și Youtube ale Camerei Deputaților, ne întrebăm, CARE comunicare? „Cum numără o duzină de oameni o bilă?”
Până aici, sună rezonabil. Ne-am obișnuit deja cu faptul că tot ce zice, face, gândește, respiră UE pentru români trebuie să fie sfânt. Nimic de comentat. Hai să fie sfânt. Problema sau mai bine zis, problemele sunt altele: în primul rând, „Direcția de Social Media” are 13 angajați care, împreună, postează pe pagina de Facebook cel mult două ori pe zi și pe cea de pe Instagram, în medie, de două ori pe săptămână. Pe contul de youtube sunt încărcate, din când în când, clipuri conținând frânturi din diverse declarații politice ale diverșilor deputați. În luna mai a acestui an, de exemplu, nu a fost postat niciun clip.
Drept urmare, ne întrebăm și noi ce anume fac acei 13 angajați? Concluzia este simplă. Acest department a fost inventat pentru a mai umfla puțin veniturile soților și soțiilor unor deputați și jurnaliști.
Majoritatea angajaţilor ocupă şi alte posturi în cadrul Camerei Deputaţilor, cei mai mulți fiind consilieri sau experţi. Unii dintre ei au şi activităţi în afara instituţiei. De exemplu, directorul direcţiei, Alexandru Puşcalău (blogger-ul Alex Mazilu, care a luat numele soției), soţul realizatoarei B1TV Mădălina Puşcalău, conform declarației sale de avere, a obţinut în 2013 venituri de peste 40.000 de lei dintr-un PFA specializat în fotografie. Un alt angajat de top al Direcției Social Media este Melania Marian, a cărei funcţie de bază este aceea de referent la cabinetul secretarului general al Camerei Deputaţilor. Soțul ei este fostul senator şi, până de curând secretar general al Senatului, Ovidiu Marian. Niciunul dintre cei doi nu au putut fi contactaţi pentru declaraţii, scrie economica.net.
Întrebați care sunt veniturile obținute de angajați din „munca” depusă aici, responsabilii Camererei au evitat răspunsul, motivând că Direcția nu are un buget propriu. Consultând, însă, declarația de avere a unui angajat care figurează exclusiv la Direcția Social Media, nu și în alte departamente din Parlament, aflăm că în cele 6 luni de activitate, de la înființarea direcției, „a încasat în jur de 16.000 de lei sau echivalentul unor venituri lunare brute de circa 2.600 de lei.”
Principala motivație invocată de responsabilii Camerei Deputaților pentru înființarea acestui department este alinierea la tendințele observabile în celelalte parlamente europene, precum rezultatele unui studiu care concluzionează că românii se află pe locul 2 în topul utilizatorilor europeni de internet, drept urmare, ar fi mai înlesnită comunicarea online cu aceștia, însă privind la pagina de Facebook, Instagram și Youtube ale Camerei Deputaților, ne întrebăm, CARE comunicare? „Cum numără o duzină de oameni o bilă?”
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.