
Miercuri, CNAS a anunțat că distribuţia cardului naţional de sănătate - care va fi utilizat de la prima vizită la medic - începe vineri, după şapte ani de amânări, la Poştă urmând să fie trimise 600.000-700.000 de carduri pe zi, care vor fi distribuite în 20 de zile lucrătoare de la primire, în cinci tranșe pentru fiecare județ, informează mediafax.ro.
Începând din 19 septembrie, operatorii poştali vor începe distribuirea cardului către asiguraţii cu vârsta peste 18 ani, primele carduri fiind primite de bucureşteni, iar din 22 septembrie va începe distribuirea cardului, concomitent, în mai multe judeţe din ţară și procesul de distribuire va continua în luna octombrie pentru cei aproximativ 12,5 milioane de asiguraţi pentru care au fost tipărite cardurile naţionale de sănătate.
Cardul de sănătate va fi înmânat titularului în baza unui act de identitate şi a semnăturii de primire. În situaţia în care, după minim două prezentări la domiciliul asiguratului, dovedite pe baza avizului de transmitere, cardul nu a putut fi predat, acesta va fi înapoiat casei de asigurări teritoriale în evidenţa căreia se află asiguratul. Avizul pe care operatorul poştal îl lasă la domiciliul asiguratului, în cazul în care nu va fi găsit, va conţine numărul de telefon al factorului poştal, astfel încât asiguratul să îl poată contacta pentru a stabili intervalul orar în care poate reveni în zilele următoare pentru a-i preda cardul de sănătate, iar dacă în cele 20 de zile lucrătoare prevăzute cardul nu a putut fi predat, asiguratul poate să îl ridice personal de la casa de asigurări în a cărei evidenţă se află, după 10 zile lucrătoare, termen pe care Poşta Română îl are la dispoziţie pentru a preda cardul casei de asigurări.
Tipărirea şi distribuirea cardului naţional vor continua în următorii patru ani, pentru persoanele care vor împlini vârsta de 18 ani şi/sau vor dobândi calitatea de asigurat.
Începând din 19 septembrie, operatorii poştali vor începe distribuirea cardului către asiguraţii cu vârsta peste 18 ani, primele carduri fiind primite de bucureşteni, iar din 22 septembrie va începe distribuirea cardului, concomitent, în mai multe judeţe din ţară și procesul de distribuire va continua în luna octombrie pentru cei aproximativ 12,5 milioane de asiguraţi pentru care au fost tipărite cardurile naţionale de sănătate.
Cardul de sănătate va fi înmânat titularului în baza unui act de identitate şi a semnăturii de primire. În situaţia în care, după minim două prezentări la domiciliul asiguratului, dovedite pe baza avizului de transmitere, cardul nu a putut fi predat, acesta va fi înapoiat casei de asigurări teritoriale în evidenţa căreia se află asiguratul. Avizul pe care operatorul poştal îl lasă la domiciliul asiguratului, în cazul în care nu va fi găsit, va conţine numărul de telefon al factorului poştal, astfel încât asiguratul să îl poată contacta pentru a stabili intervalul orar în care poate reveni în zilele următoare pentru a-i preda cardul de sănătate, iar dacă în cele 20 de zile lucrătoare prevăzute cardul nu a putut fi predat, asiguratul poate să îl ridice personal de la casa de asigurări în a cărei evidenţă se află, după 10 zile lucrătoare, termen pe care Poşta Română îl are la dispoziţie pentru a preda cardul casei de asigurări.
Tipărirea şi distribuirea cardului naţional vor continua în următorii patru ani, pentru persoanele care vor împlini vârsta de 18 ani şi/sau vor dobândi calitatea de asigurat.
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.