
Curtea Constituțională, sesizată de Avocatul Poporului, a declarat neconstituțională o lege din anul 2008, în baza căreia Consiliul Local a primit 20% din acțiunile companiei naționale care administrează Portul Constanța, decizia de astăzi fiind luată cu unanimitate de voturi, potrivit mediafax.ro.
Librarie Online. Zilnic ultimele carti noi, promotii si reduceri. Carti pentru fiecare cu livrare din stoc.
În august, premierul Victor Ponta a declarat că autoritățile locale din Constanţa vor primi acţiuni la Port după alegerile prezidenţiale, deoarece până atunci preşedintele Traian Băsescu se va opune oricărui proiect, deci şi acestuia.
„Răspunsul Comisiei Europene a fost că se recomandă României, după alte experienţe europene, ca statul român, într-o formă sau alta, pentru că statul român înseamnă autoritatea publică centrală - Guvern şi autoritatea publică locală, să deţină peste 50 la sută. În ceea ce eu am propus şi ce se va face până la urmă, statul român, prin autoritatea publică centrală - minister şi locală - Primărie, Consililul Local, va deţine chiar mai mult decât 51 la sută, va deţine 65 la sută, restul trebuie intrat în procedura de listare la Bursă. Deci, încă 15 la sută din ceea ce are ministerul eu cred că este bine să fie scos pe Bursă pentru că în acest fel Portul Constanţa va putea să fie o companie în primul rând transparentă, deschisă să atragă investiţii, să se poată dezvolta”, a afirmat Victor Ponta.
Ministerul Transporturilor este acţionar majoritar la Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, cu 60% și Fondul Proprietatea şi Consiliul Local Constanţa deţin fiecare câte 20% din capital, iar Guvernul şi Primăria Constanţa ar fi vrut ca Ministerul Transporturilor să cedeze 13% din acţiuni Consiliului Local şi să listeze pe bursă un pachet de 14% din titluri.
Librarie Online. Zilnic ultimele carti noi, promotii si reduceri. Carti pentru fiecare cu livrare din stoc.
În august, premierul Victor Ponta a declarat că autoritățile locale din Constanţa vor primi acţiuni la Port după alegerile prezidenţiale, deoarece până atunci preşedintele Traian Băsescu se va opune oricărui proiect, deci şi acestuia.
„Răspunsul Comisiei Europene a fost că se recomandă României, după alte experienţe europene, ca statul român, într-o formă sau alta, pentru că statul român înseamnă autoritatea publică centrală - Guvern şi autoritatea publică locală, să deţină peste 50 la sută. În ceea ce eu am propus şi ce se va face până la urmă, statul român, prin autoritatea publică centrală - minister şi locală - Primărie, Consililul Local, va deţine chiar mai mult decât 51 la sută, va deţine 65 la sută, restul trebuie intrat în procedura de listare la Bursă. Deci, încă 15 la sută din ceea ce are ministerul eu cred că este bine să fie scos pe Bursă pentru că în acest fel Portul Constanţa va putea să fie o companie în primul rând transparentă, deschisă să atragă investiţii, să se poată dezvolta”, a afirmat Victor Ponta.
Ministerul Transporturilor este acţionar majoritar la Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, cu 60% și Fondul Proprietatea şi Consiliul Local Constanţa deţin fiecare câte 20% din capital, iar Guvernul şi Primăria Constanţa ar fi vrut ca Ministerul Transporturilor să cedeze 13% din acţiuni Consiliului Local şi să listeze pe bursă un pachet de 14% din titluri.
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.