Pr. Călin Sămărghițan: ”21 de rubini” al lui Ciprian Mega

De Pr. Călin Sămărghițan  /  

Scene din filmul „21 de rubini” (stânga) și actorii Loredana Groza, vedeta ProTV, și Mickey Rourke, după filmări (dreapta). Foto: Cinemagia și Bihoreanul

Scene din filmul „21 de rubini” (stânga) și actorii Loredana Groza, vedeta ProTV, și Mickey Rourke, după filmări (dreapta). Foto: Cinemagia și Bihoreanul

ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


În sfârșit pot să mă pronunț în cunoștință de cauză asupra filmului "21 de rubini” al regizorului preot Ciprian Mega. Anunțat că va fi difuzat în seara care tocmai a trecut (deci scriu la cald), bineînțeles că a trezit interesul multora dintre noi. Atenție, textul de față conține "spoiler”, adică dezvăluire a intrigii și desfășurării filmului. Dacă nu ați văzut filmul și doriți să-l vedeți fără a fi influențați aprioric de alte păreri, nu citiți mai departe.

…….

…….

…….

Dacă ați ajuns aici, înseamnă că doriți să citiți în continuare. Bun venit!

Din punct de vedere cinematografic filmul este sub-mediocru. Scenele sunt filmate fără nici o preocupare pentru compoziție, lumini, unghiuri ori plan secund. Totul se petrece plat, în prim plan, doar cu câteva mici excepții planul secund nu este semnificant. Detaliile artistice sunt cvasi-absente, filmarea lacului și sugestia posibilei înecări a seminaristului, sugerată limpede doar la final, nu salvează nimic din impresia artistică, deși la începutul filmului pare a fi o enigmă ce se dorește a fi dezlegată. Aceste lucruri pot sugera că regizorul este preocupat doar de conținut, să coborâm așadar spre conținut.

Filmul șochează încă de la început cu prezentarea frustă a unor idiosincrazii morale ale regizorului: corupția de la toate nivelurile societății, din toate compartimentele ei, cu accent pe presupuse acte de corupție din administrația bisericească, nimic neobișnuit până aici. La fel de obișnuit începe să se  contureze imaginea unui personaj, o eroină menită să țină piept corupției. Și aici începe scandalosul paralelism, când o vom recunoaște foarte curând pe această eroină, procuroare generală în devenire. Eroina noastră din film are și ea trei nume, face sport și este la fel de lipsită de forme feminine aidoma personajului mai sus amintit. Asemănarea fizică este trasă la indigo, iar imaginea spirituală se vrea a fi la fel. Spre deosebire de personajul real, Nina cutare cutare (nu mai știu cum) este o femeie complet onestă, sinceră, incoruptibilă, bine intenționată și… nevinovată. Este singura incoruptibilă din film, ca în desenele animate cu pokemoni (cred), ori ca în ”Terminator” unde personajul pozitiv nu are nici cea mai mică slăbiciune, adică este complet… inuman. Ea este trădată de toți, înșelată inclusiv de logodnic (interpretat de Anthony Delon), trasă pe sfoară de băgătorul de seamă american (Mickey Rourke), agresată sexual de o altă femeie (corespondenta celei mai puternice femei din Europa, iarăși cu nume în paralel: ”de la Chiesa”), lovită din toate părțile, dar își păstrează integritatea. Regizorul însuși al filmului se identidică cu ea, căci ea este la rândul ei regizor ori realizator de film. La final este comparată chiar cu Fecioara Maria, căci după ce află că pruncul i-a murit în pântece (din cauza stresului punerii sub urmărire de către toți corupții, americani, europeni și colegi români la un loc) merge la biserică unde se cântă priceasna sărbătorii Întâmpinării Domnului: ”maică și fecioară”, iar ea se închină foarte evlavios în fața icoanei. Paralelismul sugerat este absolut dizgrațios, scandalos, complet inadecvat, ireverențios, mai ales din partea unui regizor preot. În final înțelegem că ea este sora seminaristului sinucigaș. Ea este cea care a recuperat (nu ni se spune cum) ceasul cu 21 de rubini, pe care tatăl îl dăduse fiului său înainte de a pleca la seminar, și pe care fiul îl pierde într-o gară la ”alba-neagra”. Tot în final, tatăl seminaristului și al surorii acestuia, incoruptibila procuroare, este asemănat cu Hristos, când rostește ritos, cu mințile pierdute, într-un ospiciu, ”mi-e sete”. Sugestia este cel puțin oribilă.

 

Filmul este presărat cu destul de multe replici memorabile din care nu am reținut nici una (sic!), dar idiosincarziile regizorului se țin lanț: atacuri la ierarhia bisericească cu trimiteri personale spre I.P.S. Antonie al Ardealului, al cărui portret apare sugerând ironia, la capăt de rând, pe un perete (mult simplificat, dar asemănător cu cel al aulei Facultății de teologie din Sibiu), alături de Eminescu, Creangă și alte 5-6 personalități pe  care nu le-am reținut. Sprijinind aceeași idee apare un personaj, episcop, în scaun rulant, care este acuzat la televizor a fi fost colaborator al securității. Atacul este complet gratuit, dovedind că regizorul nu stăpânește deloc simțul timpului istoric în contrabalans cu cel eclesial, lucru neobișnuit pentru un preot regizor cu o oarecare cultură. Figurile unor preoți sunt grotesc caricaturizate, mai ales prin comparația indirectă cu ”sfințenia neprihănită” a procuroarei.

Primari, consilieri, secretari de stat, oameni politici sunt aruncați laolaltă cu preoții în aceeași oală promiscuă a corupției, singura luptătoare pentru cinste și corectitudine rămânând procuroarea noastră cu trei nume, care devine victimă, este ridicată de mascați de acasă și pusă sub urmărire. Ironia face că în acel final în care returnează tatălui ei ceasul cu 21 de rubini, ne dăm seama că tatăl ei fusese de fapt cel de la care pleacase toată corupția din film, căci el ținuse cu încăpățânare să cumpere pe bani locul fiului său la examenul de admitere în seminar. Cercul se închide penibil, stângaci și incongruent cu ideea filmului.

Timpul acțiunii se desfășoară în două perioade distincte: admiterea pentru seminar are loc în 1999, se vede data pe tabla din sala de examen. Iar episoadele cu procuroarea se petrec în timpul așa-zisei pandemii și, nota bene, arată ipocrizia purtării măștii medicale, căci la chefurile private ale politicienilor aceasta este înlăturată. Desigur că onesta noastră procuroare intră la o astfel de petrecere, împreună cu logodnicul ei, cu masca pe față, pentru a o înlătura când vede că nimeni din interior nu o poartă.

Este un film ciudat, un ghiveci cu noimă unilaterală, promovat dubios, "interzis” și mai dubios, refulând obsesii și idiosincrazii până la urmă banale. Un film care dovedește că cel precedent al regizorului, "Dimineața care nu se va sfârși”, a fost o reușită întâmplătoare.

Singurul personaj cu adevărat tragic este primarul interpretat de Dorel Vișan. Inițial este cel care cedează insistențelor tatălui seminaristului și intervine pentru ajutarea acestuia. Și o face cu seninătate deși se miră că un om care ”nu merge la biserică nici de Paști” vrea să-și trimită fiul la seminarul teologic. În dialogul final cu intransigenta procuroare care îl privește cu scârbă și dispreț superior, Dorel Vișan semnează singurul moment cu adevărat artistic al filmului. Este eroul tragic, adevărata victimă a timpurilor și a istoriei necruțătoare. Este spășit, pocăit, înțelepțit, meditativ, acceptând senin și smerit disprețul cu care îl tratează de sus procuroarea apărătoare vajnică a ”dreptății”. Are metanii în mâini și spune adevăruri usturătoare despre tânăra generația care distruge totul în jur, din dorința de a impune un ”bine” artificial, de-a dreptul bigot, cu forța legii și cu puterea justiției în mâini. El, primarul și senatorul, acum coborât în umilință, îndreptat de pușcăria de… nu mai știu câți ani (14?), intervenise de fapt la insistențele tatălui procuroarei, dintr-o veselie și obișnuință a unei lumi în care foarte multe lucruri se aranjau ”cu pile”. El până la urmă este vinovat că aparține unui timp care este depășit, condamnat, împachetat ca nedemocratic și incorect politic, un timp suferind care trebuie distrus, uitat și ștampilat cu semeție ca fiind profund corupt, când nu era decât o cale de supraviețuire. Este singurul moment care merită revăzut pentru o mai bună sedimentare. Umilința celui condamnat că a aparținut unui timp condamnat se apleacă cu înțelepciune în fața superbiei de a impune dreptatea cu forța. O dreptate europeană, ”civilizatorie”, o dreptate strâmbă, sforăitoare dar găunoasă, ce trebuie acceptată ca nouă lege universală, singura posibilă. Este omul de sub vremi față în față cu roboțelul setat să calce pe cadavre și să facă dreptate cu orice preț. Este, dacă doriți, invitația de a realiza o peliculă cu adevărat interesantă pe acest subiect.

Literatură și Artă

Citiți și Prof. Ilie Bădescu: 21 de rubini

Donează pentru ActiveNews!

ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.

Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.

ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.

De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei)
RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)

Pentru că suntem cenzurați pe Facebook
ne puteți găsi și pe Telegram și GoogleNews


Pentru știri necenzurate
abonează-te acum!

Este gratis și poți anula oricând abonarea.

ActiveNews România. Caută pagina noastră și pe Telegram.
Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România
Top 5 autori

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.

Comentarii (15)
  • Cronicar Ortodox 07.05.2024 18:36
    Personal, nici eu nu am fost impresionat de film. Mi s-a părut slăbuț, pentru gusturile mele. Dar fiind artă cinematografică, oricând există 1000 de păreri pro și 1000 de păreri contra.

    Depinde care mie alegi.

    Că așa-i în artă...
  • Mihai_T 08.05.2024 08:41
    Din ce spune autorul articolului, nu e artă ... sau dacă e, e de o slabă sau inexistentă calitate. Sau dacă vrei, e artă cinematografică în sensul că orice lucru filmat cu intenția de a face film e artă cinematografică, dar calitate e slabă spre zero.E ca și cum aș face eu un desen de o calitate inexistentă: teoretic, creația mea face parte din arta desenului, dar ca valoare e zero.
  • IC XC NI KA 07.05.2024 19:18
    Cred că ceva ne scapă..
    Cred că ceva îi scapă creatorul filmului..
    Sesizând ce-i scapă, ne limpezim și nu ne mai scapă, cred, nici nouă, care e buba, astfel putând înțelege de unde vin toate celelalte bube ..prezentate și exagerat. Dar, totuși, să nu cădem și noi în aceeași capcană..amplificând pe modelul filmului ..

    Preotul pensionat/marginalizat creionat ca fiind înduhovnicit ..căutat de f mulți oameni, și validat în acest sens fără niciun dubiu.

    Cum?! Acest preot îi accentuează seminaristului ideea că el a făcut semnul pe lucrare..Cum? Așa gestionează vina/păcatul unui copil, practic, neîntâlnit în credință, un mare duhovnic?! Și, așa gestionează lucrarea unui mare duhovnic un preot/regizor/scenarist?
    NU ăsta-i duhul..
    Și de aici ..toată varza.

    Hristos a Înviat!
  • DanielS 07.05.2024 21:08
    Imaginea pe covorul rosu a ,,preotesei,, Laura Mega, producatoarea filmului, sotia ,,preotului-regizor,,, face cat toate cronicile la acest film. Deh, oameni adevarati, civilizati, cinstiti, corecti politic. Mai au oare oamenii astia de bine vreo legatura cu baba aia cu calcaiele crapate, care se roaga in fata icoanei Maicii Domnului, pe care o invoca domnul Petre Tutea in antiteza cu un laureat al premiului Nobel?! Preotul asta doi intr-unul ar trebui sa se hotarasca cui slujeste, lui Dumnezeu sau duhului lumii?!
  • DanielS 07.05.2024 21:10
    Imaginea pe covorul rosu a ,,preotesei,, Laura Mega, producatoarea filmului, sotia ,,preotului-regizor,,, face cat toate cronicile la acest film. Deh, oameni adevarati, civilizati, cinstiti, corecti politic. Mai au oare oamenii astia de bine vreo legatura cu baba aia cu calcaiele crapate, care se roaga in fata icoanei Maicii Domnului, pe care o invoca domnul Petre Tutea in antiteza cu un laureat al premiului Nobel?! Preotul asta doi intr-unul ar trebui sa se hotarasca cui slujeste, lui Dumnezeu sau duhului lumii?!
  • georg xanthu 07.05.2024 22:42
    am väzut 3/4 din film.Sau oamenii nostri de talent sunt timpiti,sau suferim de o boalä a suferintei provocate de noi insine.
    Vrem sä facem un fim critic si realist.Dar ne lipsesc talente,regizor(i) slabi si infatuati,actori de mahala,ce nu pot traduce in vorbe nicun sentiment,atmosferä de sat amärit ,asa de suferind cä nu poti sä fii aläturi.
    Actori sträini pe care nu i angajeazä nimeni, (afarä de actorul american).Un film prost e mult spus.Un jurnal de stiri
    mediocru filmat la sat cu tärani.
  • Mihai_T 08.05.2024 08:47
    ”atmosferä de sat amärit ,asa de suferind cä nu poti sä fii aläturi.”
    Ăsta e stilul cinematografiei românești de după 90 (nu toată, dar sunt multe filme), descris de un străin drept ”curentul mizeralist” (miserabilism).
  • Alex Postelnicu 07.05.2024 23:36
    Nu a mai existat un film care sa ma faca sa plang de la inceput pana la sfarsit. Oglindire perfecta a vietii contemporane , nu numai de la noi, nimic sfant in care primeaza interesul, filmul pacatuieste (in ghilimele) prin lipsa unei ideologii in lumea asta formata din tabere, asa ca va fi aruncat la gunoi si de unii si de ceilalti. Actorii peste medie , cu un plus pt cea din rolul principal (al procurorului) pe care l-a interpretat fara greseala si cu un minus pt M Rourke , poate pt ca ma asteptam la mai mult. Din punctul meu de vedere , regizorul a vrut sa arate ca poate fi liber intr-o lume corect politic si a reusit, ce vine dupa nici nu mai conteaza
  • DanielS 08.05.2024 10:57
    “Doamna Harabor n-a inteles filmul , acum fiecare dupa posibilitati .Dar as putea sa-i lamuresc cumva chestia cu Banescu. Dupa revolutie , tata a fost cativa ani seful SRI intr-un judet iar eu am avut ocazia sa-i observ anturajul si as putea spune ca Banescu are toate caracteristicile unui ofiter cu grad inalt, iar daca dansa crede ca prea cumva Daniel e sef pe acolo se inseala , probabil ii da raportul lui Vasile lunar, daca nu saptamanal” – comentariul dvs la un alt articol publicat de AN

    ,,Nu a mai existat un film care sa ma faca sa plang de la inceput pana la sfarsit,,

    Este extraordinar!

    Daca iei propozitiile cu care incep cele doua comentarii ale dvs iti dai seama cata nebunie este in mandria care ne imbacseste mintea si inima !
    Doamna Harabor nu a inteles filmul, i-au lipsit ‘’posibilitatile’’ (sic!), dar dvs l-ati inteles, de ati plans ca la niciun alt film?! Tocmai dvs, fiu de sef de sri judetean, atat de fin observator al anturajului tatalul dvs, ati ajuns la plangeti la filmul regizat de persoana doi intr-unul?! Poate incercati niste filme indiene, s-ar putea sa gadile si mai mult sensibilitatea dvs si glandele lacrimale sa se puna iar in functiune.

    Iertati-ma, nu m-am putut infrana la a fi ironic si rautacios, cand am vazut antinomia celor doua comentarii ale dvs.
  • DanielS 08.05.2024 11:30
    “Doamna Harabor n-a inteles filmul , acum fiecare dupa posibilitati .Dar as putea sa-i lamuresc cumva chestia cu Banescu. Dupa revolutie , tata a fost cativa ani seful SRI intr-un judet iar eu am avut ocazia sa-i observ anturajul si as putea spune ca Banescu are toate caracteristicile unui ofiter cu grad inalt, iar daca dansa crede ca prea cumva Daniel e sef pe acolo se inseala , probabil ii da raportul lui Vasile lunar, daca nu saptamanal” – comentariul dvs la un alt articol publicat de AN

    ,,Nu a mai existat un film care sa ma faca sa plang de la inceput pana la sfarsit,,

    Este extraordinar!

    Daca iei propozitiile cu care incep cele doua comentarii ale dvs iti dai seama cata nebunie este in mandria care ne imbacseste mintea si inima !
    Doamna Harabor nu a inteles filmul, i-au lipsit ‘’posibilitatile’’ (sic!), dar dvs l-ati inteles, de ati plans ca la niciun alt film?! Tocmai dvs, fiu de sef de sri judetean, atat de fin observator al anturajului tatalul dvs, ati ajuns la plangeti la filmul regizat de persoana doi intr-unul?! Poate incercati niste filme indiene, s-ar putea sa gadile si mai mult sensibilitatea dvs si glandele lacrimale sa se puna iar in functiune.

    Iertati-ma, nu m-am putut infrana la a fi ironic si rautacios, cand am vazut antinomia celor doua comentarii ale dvs.
  • INJECTIA FINALA 08.05.2024 01:14
    Nu l'am văzut...


    Maestre dragă, am urmărit cu atenție interviul. Filmul pr Cristian MEGA (make Europe great again?!) , prin expunerea lui în satrapia lui Putin, sare din categoria cinema în cea de glonț , de vehicul militar, de armă nucleară.
    E ușor de imaginat în spatele ecranului pe care rulează filmul, atrocitățile războiului actual din Ucraina.
    Filmul ăsta e proiectat pe o mare de sânge. Același lucru s'ar întâmpla dacă ar participa la un festival de cinema în Israel, acum, când Gaza e o baltă de sânge, un carnagiu.
    E absolut imposibil să faci abstracție de contextul războiului în care pier, sălbatic, mii , sute de mii de nevinovați.
    Cum tu, un preot Român, al , să ataci corupția din biserică și să îndrăznești să prezinți "capodopera" în spațiul super corupt al lui kirill, generalul KGB, binecuvantatorul tancurilor și trupelor ce aveau să masacreze inocenți.
    Ai fost primit, Părinte, ca o creatură bizară, un propagandist al morții, te'a primit însuși țarul cel roșu, cu mâinile înmuiate în sângele Rușilor, Cecenilor, Musulmanilor din Orient, jurnaliștilor, opozanților.
    I'ai oferit ceasul oprit (de grozăvia măcelului?) unui măcelar de popoare, și inima 'ți nu s'a cutremurat de oroare?
    Ai dat mâna cu un ucigaș, l'ai privit în ochi, i'ai zâmbit unui despot crud, necruțător și sufletul tău creștin ce'a simțit?
    E clar că considerentele acestea te lasă rece, găsești justificări războiului, poți să trăiești și să slujești în biserică fără probleme de constiintă.

    E adevărat că Dl Vișan, masonul de grad înalt, te acompania și-ți șoptea poate cele dulci...

    SA NU UCIZI! E PORUNCĂ DUMNEZEIASCA, SFINȚIA TA!
    Poate de aceea, instinctiv, maestrul Cristoiu prefera apelativul de Dl regizor și nu de Părinte...
    Pt viitorul film, dacă vei mai face, poate ar fi bine să zugrăvești tabloul apocaliptic al unei conștiințe sacerdotale netulburata de sângele copiilor masacrați...
    Ce înseamnă un film în raport cu viața unui mort, sfartecat de bombe, fie el un frate Rus, ortodox sau musulman, o soră Ucraineană, un tânăr Român trimis de Zdrelenski la abator...
    Lupta pt pace, pt stoparea războaielor e datoria oricărui creștin.
    Știm miza planetară din Ucraina, războiul cumplit între dracii din NATO., UE și diavolii kremlinoizi, masacru prin interpuși ce riscă să aprindă o conflagrație atomică.
    Ataci corupția eclesiala, pe bună dreptate, și ești orb la oceanul de sânge din apropierea noastră?

    Dumnezeul păcii și al dragostei să'ți dea minte, Părinte, să te ferești de vărsătorii de sânge!
  • Andri 08.05.2024 04:56
    Cui serveste tema acestui film?
    A vrut acest scenariu sa demonstreze ce?
    Imi place recenzia parintelui Calin, e foarte la obiect.
    In momentul in care teatralizam drame din interiorul bisericii si aducem actori avizi de adulare, orice potential catarhic s-a dus.
  • Ion-Radu Danila 08.05.2024 07:17
    O analiză realizată cu un amatorism penibil și cu partipriuri grețoase la adresa unei societăți și a unor instituții putrede, în încercarea penibilă de salvare din interior a ceea ce nu prea mai poate fi salvat, analiză făcută de un preot evident obedient status quo-ului, care se preface a nu vedea faptul că "împăratu e gol" și încearcă să îl acopere cu o zdreanță peticită. Știm cu toții în ce mocirlă socială de scăldăm la toate nivelurile, cât de "alunecoasă" e preoțimea orodoxă, cu foarte puține excepții, și la ce umilințe și corupție e supus un tânăr, de către clerul avid de bani și corupt, până să reușească să îmbrace haina preotească, să i se cânte "vrednic este" (că a reușit să treacă prin toate "furcile caudine" și că a "uns" tot ce trebuia "uns"!) și să își primească parohia, în funcție de cât a "cotizat" și de cât de mari "proptele" dispune! Absolut penibil!
  • Davinci 08.05.2024 13:47
    Ce pot sa spun in urma acstei porcarii de film o alta manipulare odioasa a unei populații ca popor nu mai este in România . Adică vinzi excepțiile de la regula cu mizeriile din biserica azi amplificate de cotropirea clubului Rotary o mișcare masonica care a si făcut din inomormintarea lui PIttis un cocteil de ritualuri cu aprobarea marelui bisericii . Adică nu faci film despre Calciu , Staniloae, Galeriu si mulți alți mrtiri si vi cu nenorocirea asta de film propus de DOrel Vișan cel cu josul in sus ce se vrea si creștin si mason si new age de toate si nimic. Adică o ofensa a martirilor prealti si nu numa ai neamului uitați. CIti știu de STaniloae sau de Calciu sau de Hossu sau ...sau? Citi știu cum arată listele de la Aiud , Gherla si alte închisori unde au murit sute de prelați? Adică excepția trebuie arătată cu curaj sa arătăm cu degetul adevarata credință de ce este in stare. Așa mai fuse si cu exorcizarea de la Tanaca cu critici cu de toate pe cind Plesu avea voie sa scrie despre sfinți nu? UNde ne aflam? IN tara lui Koller? IN tara unde soția lui Plesu este securista cu pedigree? IN tara in care soția fostului BRuckner Brucan Saul condamna la moarte lotul ziariștilor in frunte cu Pamfil Seicaru si Radu Gyr? Le este teama de a vorbi de Gafencu care a salvat viața lui Wumbrandt un evreu pastor? Pentru ce sa vi cu mirsavia asta de film ca un început ? Categoric ca sint multe viermuieli in biserica romana si un patriarh ne indemna spre vaccinare si azi nu vine sa își ceara scuze? Nu are dosar la secu cu toate ca a stat 10 ani in Elveția pe unde a predat si acompaniat d marele mason Frunzaverde. Se intrata chiar si dupliccitarul de Dinescu pe cind fuse pe la CNSAS> Întreb nu dau cu parul. IN concluzie o rușine o piticania made romanica. Sa ne trăiești doamna Anca Alexandrescu ca făceai reclama la porcăria asta si încurajată chiar de duplictiarul Dorel Vișan.
  • Horhina 08.05.2024 20:52
    Profeția ciobanului Petrache Lupu.
    E incredibil cum a putut acest om vedea ceea ce ni se întâmplă nouă azi! O stradă din localitatea Maglavit, județul Dolj, îi poartă azi numele, iar o statuie înălțată lângă Primărie amintește de acest cioban orfan, fără carte și aproape surd și mut, căruia i s-a arătat Dumnezeu, în primăvara anului 1935.

    Momentul a dat naștere unuia din cele mai ample fenomene religioase din România, cuprinzând, de-a lungul anilor, sute de mii de oameni, deopotrivă intelectuali, preoți, politicieni și țărani.

    Iată profeția:

    „Un mare imperiu va cuprinde Europa și România sfântă va fi cucerită fără să se tragă cu tunul. Mai mult, poporul mințit și ademenit, va dori chiar el să fie cucerită țara lui Decebal și a lui Traian.

    Mari nenorociri se vor abate atunci asupra românilor. Se vor băjeni cu milioanele, vor fi multe inundații și cutremure mari, secetă mare, furtuni înfricoșătoare venite din senin.

    Doi ani de zile, România, Europa, și toată lumea o să fie cuprinsă de o nouă boală, o nouă ciumă. Bogatul o să ceară săracului adăpost și mămăligă.

    Țara o să fie trădată chiar de cei care o conduc, iar banul o să fie singura religie a oamenilor. Degeaba preoții și vlădicii or să ridice Crucea lui Hristos, că nu vor mai fi ascultați și lumea o să râdă de ei.

    Hoții or să fie domni și curvele, doamne! Mai mulți ani, România o să fie bârlogul tâlharilor și va avea felinarul roșu drept stemă.

    Războiul o să ne bată la ușă și disperarea își va găsi sălaș în sufletul românilor.

    Când o să piară ultimul trădător de țară și toți românii se vor pocăi, toți se vor întoarce de peste tot acasă, atunci o mare minune se va întâmpla și Maica Domnului o să-și întindă Acoperământul Sfânt peste Grădina Ei, salvându-ne pe toți, pe toți românii, și aducând pace, bunăstare și bucurie. Așa să ne ajute Dumnezeu!"
Ultima oră

00:00

A fost odată o fată frumoasă... și vaccinată: Anca Molnar

23:25

În ziua de Înălțarea Domnului, bucureștenii s-au rugat în Piața Universității pentru victimele mineriadelor și eroii neamului

23:01

Cel mai rapid windsurfer din Marea Britanie, Farrel O'Shea, a murit subit în urma unui stop cardiac, la scurt timp după ce a doborât un alt record de viteză

22:34

Merck a folosit un adjuvant pe bază de aluminiu foarte puternic în studiile clinice pentru vaccinul Gardasil HPV, fără a informa participanții

21:30

Zoe Dantes: Bucurați-vă! Hristos se înalță!

20:03

New York-ul lansează tehnologia de identificare digitală mobilă, în urma adoptării noii legi privind ID-ul digital online – smartphone-urile devin portofele digitale, care stochează cărți de credit, documente de identitate și chiar cheile mașinii

18:54

George Simion și-a anunțat candidatura la alegerile prezidențiale - “Am supraviețuit primei confruntări, avem noi corpuri de armată cu care atacăm bandiții Sistemului. Următoarea bătălie este pe 15 septembrie!”

17:04

După eșecul de la europarlamentare, Germania lasă Ucraina cu ochii în soare: Scholz nu mai trimite sistem Patriot

16:15

Luminița Arhire: DESPRE STABILITATE ȘI ALTE ALEA

15:39

Comandor (r) Ștefan Popa: EROISMUL IUBIRII ȘI AL JERTFEI DEPLINE

14:45

G7 va acorda 50 de miliarde de dolari pentru Ucraina din activele înghețate ale Rusiei

13:58

Adrian Onciu: Liderii de sacrificiu din G7 contabilizează pagubele ”propagandei rusești”

12:33

Sorin Roșca Stănescu: Marcel Ciolacu sau succesul cu picioare de lut

12:25

Controlul informațiilor și Cenzura: Suntem victimele unei Lovituri de Stat militare !

12:09

Argentinienii vor să-l dea jos pe Milei după doar 6 luni de mandat prezidențial. Ciocniri violente între protestatari și forțele de ordine pe străzile din Buenos Aires