E, n-ati gasit amendamentele.
Te doare mintea de explicatia asta, trag de timp pana cand? Si ca sa ce?
Vor renunta parlamentarii la CERTIFICATUL NAZIST ca a tras AUR de timp?
In ce fel ar putea trasul asta de timp sa ne aduca beneficii sau sa anuleze nazipass-ul?
E ridicol, mai bine veniti cu alte explicatii (manipulari).
https://docs.google.com/document/d/1B0hn9JhaKjr5_56B7GyxZ40ZjAslXSX4/mobilebasic
PL -x 545-2021 - amendamente 15.11- comisia de sanatate .docx
TABEL DE LUCRU
Nr. crt.
Text
propunere legislativă
Amendamente
Motivare
Titlul legii
Lege privind stabilirea unor măsuri în domeniul sanitar, pe perioada stării de alertă, pentru personalul din cadrul unor unități publice și private
Titlul legii
Lege privind stabilirea unor măsuri sanitare pentru protejarea sănătății publice pe perioada stării de alertă
Art. 1. - (1) În vederea desfășurării activității, pe perioada stării de alertă, în cadrul unităților sanitare, publice și private, astfel cum sunt reglementate de Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul Ministerului Sănătății și unităților aflate în subordine, sub autoritate și în coordonare, în cadrul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, în cadrul caselor de asigurări de sănătate, în cadrul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență și în cadrul unităților subordonate, în cadrul Inspectoratului General de Aviație al Ministerului Afacerilor Interne și în cadrul unităților subordonate, precum și în cadrul laboratoarelor de analize medicale, denumite în continuare unități publice și private, personalul este obligat să prezinte certificat digital al UE privind COVID-19, în vederea atestării îndeplinirii uneia din următoarele condiții:
a) vaccinare împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete;
b) se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;
c) rezultat negativ certificat al unui test RT-PCR sau al unui test antigen rapid, pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat în condițiile stabilite prin ordin al ministrului sănătății.
AMENDAMENT 1 – Propunere Departamentul Legisltiv
Art.1. - (1) În interesul protejării sănătății publice și în scopul exclusiv al combaterii răspândirii epidemiei COVID-19, în vederea desfășurării activității,începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi, pe perioada stării de alertă, membrii Camerei Deputaților și ai Senatului,persoanele alese sau numite care ocupă funcții publice sau de demnitate publică ori asimilate acestora, precum și toate categoriile de personal care își desfășoară activitatea în cadrul tuturorautorităților și instituțiilor publice, centrale și locale, precum și al unităților și organelor de specialitate aflate în subordinea, sub autoritatea și în coordonarea acestora, sunt obligate să prezinte certificatuldigital al UE privind COVID, denumit în continuare certificat digital, eliberat în condițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr.68/2021 privind adoptarea unor măsuri pentru punerea în aplicare a cadrului european pentru eliberarea, verificarea și acceptarea certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID pentru a facilita libera circulație pe durata pandemiei de COVID-19, cu modificările ulterioare.
Autori:
AMENDAMENT 2 – USR - Adrian Wiener, Tudor Pop, Emanuel Ungureanu, Diana Stoica și Radu Ciornei
Art. 1. - (1) In interesul protejării sănătății publice și în scopul exclusiv al combaterii răspândirii epidemiei Covid-19, de la data intrării în vigoare a prezentei legi, în vederea desfășurării activității, pe perioada stării de alertă, în cadrul tuturor autorităților și instituțiilor publice, centrale și locale, în cadrul unităților de asistență medicală profilactică și curativă, în cadrul unităților și structurilor medicale reglementate de art. 170 și 172 alin. (10) din Legea nr. nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul unităților farmaceutice reglementate de Legea farmaciei nr. 266/2008, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul laboratoarelor de analize medicale, în cadrul centrelor prevăzute de art. 30 din Legea 292/2011 a asistenței sociale, în cadrul unităților din sistemul de învățământ preuniversitar și superior, în cadrul regiilor autonome, în cadrul operatorilor economici care își desfășoară activitatea cu mai mult de 50 de persoane simultan, denumite în continuare unități publice și private, personalul, precum și persoanele fizice care activează ca furnizori de servicii medicale, inclusiv de specialitate, de dispozitive medicale și de medicamente prevăzuțe de art. 135, art. 253 si art. 254 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, sunt obligate să prezinte certificat digital privind COVID-19, în vederea atestării îndeplinirii uneia din următoarele condiții:
a) vaccinare împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete;
b) se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;
c) rezultat negativ certificat al unui test RT-PCR sau al unui test antigen rapid, pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat și prezentat în condițiile O.U.G. nr.68/2021 din 29 iunie 2021 privind adoptarea unor măsuri pentru punerea în aplicare a cadrului european pentru eliberarea, verificarea și acceptarea certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID pentru a facilita libera circulație pe durata pandemiei de COVID-19.
AMENDAMENT 3 – Neafiliat - Alexandru Kocsis-Cristea
Bogdan-Alexandru Bola
Cătălina Ciofu
Claudiu-Martin Chira
Art. 1 (1) În vederea desfășurării activității, pe perioada stării de alertă, în cadrul unităților sanitare, publice și private, astfel cum sunt reglementate de Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul Ministerului Sănătății și unităților aflate în subordine, sub autoritate și în coordonare, în cadrul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, în cadrul caselor de asigurări de sănătate, în cadrul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență și în cadrul unităților subordonate, în cadrul Inspectoratului General de Aviație al Ministerului Afacerilor Interne și în cadrul unităților subordonate, precum și în cadrul laboratoarelor de analize medicale, denumite în continuare unități publice și private, personalul este obligat să prezinte certificat digital al UE privind COVID-19, în vederea atestării îndeplinirii uneia din următoarele condiții:
vaccinare împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete;se află la mai mult de 15 zile de la confirmarea infecției cu virusul Sars-Cov-2rezultat negativ certificat al unui test RT-PCR sau al unui test antigen rapid, pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat în condițiile stabilite prin ordin al ministrului sănătății.deține rezultatul unui test de sânge certificat din care să rezulte prezența Anticorpilor anti Sars-Cov-2 tip IgG, indiferent de titru, această situație fiind echivalentă cu situația prezentată la punctul b)
AMENDAMENT 4 -Titus Muncaciu -AUR
Art. 1 (1) În înțelesul prezentei legi, următorii termeni se definesc astfel:
1. unități medicale publice sau private – totalitatea unităților sanitare, publice sau private, astfel cum sunt reglementate de Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul Ministerului Sănătății și unităților aflate în subordine, sub autoritate și în coordonare, în cadrul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, în cadrul caselor de asigurări de sănătate, în cadrul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență și în cadrul unităților subordonate, în cadrul Inspectoratului General de Aviație al Ministerului Afacerilor Interne și în cadrul unităților subordonate, în cadrul unităților de asistență medicală profilactică și curativă, în cadrul unităților și structurilor medicale reglementate de art. 170 și 172 alin. (10) din Legea nr. nr.95/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul laboratoarelor de analize medicale, denumite în continuare unități publice și private, precum și în cadrul centrelor prevăzute de art. 30 din Legea 292/2011 a asistentei sociale, personalul, precum și persoanele fizice care activează ca furnizori de servicii medicale, inclusiv de specialitate, de dispozitive medicale și de medicamente prevăzute de art. 135, art. 253 și art. 254 din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
2. titular – persoană care profesează în una sau mai multe unitățile medicale publice sau private din România, căreia i s-a eliberat, în conformitate cu prezenta lege, o dovadă medicală interoperabilă care conține informații referitoare la situația sa, din punctul de vedere al imunității la virusul SARS-CoV-2, al vindecării de COVID-19 sau starea prezentă de neinfectare cu acesta;
3. dovadă medicală privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2 – dovada medicală interoperabilă care conține informații referitoare la situația titularului, din punct de vedere al imunității la virusul SARS-CoV-2, al vindecării de COVID-19 sau starea prezentă de neinfectare cu acesta, eliberată în contextul pandemiei de COVID-19;
4. test NAAT – test de amplificare a acidului nucleic molecular prin tehnici cum ar fi reacția polimerazică în lanț-revers transcriptază (RT-PCR), amplificarea izotermă mediată prin buclă (LAMP) și amplificarea mediată de transcriere (TMA), utilizate pentru a detecta prezența acidului ribonucleic (ARN) al virusului SARS-CoV-2;
5. test antigenic rapid – acel test care se bazează pe detectarea proteinelor virale (antigeni) prin imunodozare cu flux lateral care dă rezultate în mai puțin de 30 de minute;
6. test de anticorpi – acel test de laborator care urmărește să detecteze dacă o persoană a dezvoltat anticorpi împotriva SARS-CoV-2, ceea ce indică că titularul a fost expus la SARS-CoV-2 și a dezvoltat anticorpi, indiferent dacă persoana respectivă a fost sau nu simptomatică;
7. test de anticorpi cu rezultat peste un prag minim de protecție – acel test de anticorpi al cărui rezultat relevă un prag minim de anticorpi astfel încât să fie asigurată o protecție ridicată față de îmbolnăvirea cu virusul SARS-CoV-2;
8. test de imunitate celulară cu răspuns imun semnificativ – acel test de transformare limfoblastică (LTT) care indică dacă titularul a fost expus la SARS-CoV-2 și a dezvoltat un răspuns imun semnificativ al limfocitelor T de memorie față de capetele C-terminal și N-terminal ale proteinei spike astfel încât acest răspuns imun îi oferă titularului imunitate de lungă durată la virusul SARS-CoV-2,
9. cod de bare QR – acel cod de bare bidimensionale prin care sunt reprezentate date codificate într-un format vizual care poate fi citit pe cale optică;
10. „sigiliu electronic” înseamnă un sigiliu electronic astfel cum este definit la articolul 3 punctul 25 din Regulamentul (UE) nr. 910/2014;
11. interoperabilitate - capacitatea sistemelor de verificare din instituțiile și unitățile medicale de a utiliza un sistem unitar de emitere și verificare;
12. identificator unic al certificatului - acel identificator unic atribuit, în conformitate cu o structură comună, fiecărui certificat eliberat în conformitate cu reglementările prezentei legi
AMENDAMENT 5 -Antonio Andrușceac - AUR
Art. 1 se modifică după cum urmează:
Art. 1 se completează, prin introducerea unor noi alineate (1) și (2) și va avea următorul cuprins:
Art. 1 (1) Prezenta lege reglementează modul de utilizare la locul de muncă a certificatului digital al UE privind COVID-19.
(2) Prevederile prezentului proiect de lege se aplică exclusiv în zonele cu incidență mare a bolii COVID-19, au caracter esențialmente temporar și, după caz, gradual, proporționale cu nivelul de gravitate prognozat sau manifestat al acestora.
Alin. (1) al art. 1 devine alin. (3) și se modifică după cum urmează:
(3) În vederea desfășurării activității, pe perioada stării de alertă, în cadrul unităților sanitare, publice si private, astfel cum sunt reglementate de Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul Ministerului Sănătății și unităților aflate în subordine, sub autoritate și în coordonare, în cadrul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, în cadrul caselor de asigurări de sănătate, în cadrul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență și în cadrul unităților subordonate, în cadrul Inspectoratului General de Aviație al Ministerului Afacerilor Interne și în cadrul unităților subordonate, precum și în cadrul laboratoarelor de analize medicale, denumite în continuare unități publice și private, personalul este obligat sa prezinte certificat digital al UE privind COVID-19, în vederea atestării îndeplinirii uneia din următoarele condiții:
a) vaccinare împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete.
Valabilitatea certificatelor digitale emise în urma vaccinării este de 180 zile;
b) se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;
c) rezultat negativ certificat al unui test RT-PCR sau al unui test antigen rapid, pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat în condițiile stabilite prin ordin al ministrului sănătății;
d) face dovada că a dobândit imunitate împotriva SARS-CoV-2, certificată prin rezultatul unui test de imunitate din sânge (test care evidențiază prezența anticorpilor sau test care evidențiază prezența imunității celulare), orice alt test care certifică imunitatea împotriva virusului SARS-CoV-2, precum și teste de detecție a acizilor nucleici din secreții nazale / faringiene sau teste de secvențiere a genomului viral.
Valabilitatea certificatelor digitale emise pe baza testelor menționate anterior este de 180 zile, cu excepția testului de imunitate celulară care poate avea valabilitate pe un termen mai lung de 180 zile, stabilit prin ordin al ministrului sănătății;
Pentru claritatea normei.
Departamentul Legislativ
Propunere Departamentul Legislativ pentru claritatea normei,
(2) Prevederile alin.(1)se aplică și pentru personalul care își desfășoară activitatea în cadrul:
a) unităților sanitare, publice și private, unităților de asistență medicală profilactică și curativă, unităților și structurilor medicale, furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale și de medicamente, reglementate de Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
b) unităților farmaceutice reglementate de Legea farmaciei nr.266/2008, cu modificările și completările ulterioare,
c) centrelor care furnizează serviciile sociale prevăzute laart.30 din Legea nr. 292/2011 a asistenței sociale,
d) unităților și instituțiilor din sistemul de învățământ preuniversitar și superior de stat, particulare și confesionale,reglementate de Legea educației naționale nr.1/2011, cu modificările și completările ulterioare,
e) regiilor autonome,operatorilor economici,precum și oricărei alte entități care are statutul legal de persoană juridică constituită potrivit legislației române.
Pentru claritatea normei.
Departamentul Legislativ
(2) Costurile privind activitatea de testare împotriva virusului SARS-CoV-2, în condițiile prevăzute la alin. (1) lit. c), sunt suportate de către personalul din cadrul unităților publice prevăzute la alin. (1).
AMENDAMENT PNL
(3) Obligația prezentării certificatului digital se aplică și în cazul accesului persoanelor în sediile entitățilorpublice și private prevăzute la alin.(1) și (2) în condițiile prezentei legi.
Art.1 alin.(13) – text Senat
(3) Prin excepție de la prevederile alin. (2) pentru personalul din cadrul unităților publice, care face dovada unor afecțiuni care reprezintă contraindicație la vaccinare, activitatea de testare se organizează, cu suportarea costurilor, de către angajator.
AMENDAMENT PNL
(4) Prevederile prezentei legi nu se aplică autorităților și instituțiilor din cadrul autorității judecătorești, pentru acestea fiind aplicabile dispozițiile Legii nr. 114/2021 privind unele măsuri în domeniul justiției în contextul pandemiei de COVID-19.
Art.1 alin.(14) – text Senat
(4) Pentru unitățile private prevăzute la alin.(1), costurile privind activitatea de testare împotriva virusului SARS-CoV-2 sunt suportate conform procedurilor stabilite la nivelul acestora.
Se elimină
AMENDAMENT PSD
(5) Categoriile de personal din cadrulentităților publice și private prevăzute la alin.(1) și (2), beneficiază de 10testări antigen rapide/lună, pentru o perioadă de maximum 2 luni după data intrării în vigoare a prezentei legi, din sumele alocate de la bugetul de stat, potrivit normelor metodologice de aplicare a prezentei legi.
AMENDAMENT PNL
(5) Categoriile de personal din cadrulentităților publice și private prevăzute la alin.(1) și (2), beneficiază de 10testări antigen rapide/lună, pentru o perioadă de 30 zile după data intrării în vigoare a prezentei legi, din sumele alocate de la bugetul de stat, potrivit normelor metodologice de aplicare a prezentei legi.
AMENDAMENT PNL
(51) Prin derogare de la normele legale în vigoare, persoanele prevăzute la alin.(5) care sunt testate pozitiv și necesită spitalizare pentru tratamentul anti COVID achită cheltuielile de spitalizare.
AMENDAMENT PNL, PSD
(6) Personalul din cadrul entitățilorpublice și private prevăzute la alin.(1) și (2), care face dovada unei afecțiuni care reprezintă contraindicație la vaccinare, constatată de către medicul specialist în conformitate cunormele stabilite prin ordin al ministrului sănătății, beneficiază de testarea prevăzută la alin.(5) pe perioada stării de alertă.
(7) După expirarea perioadei prevăzută la alin.(5), costurile privind testarea împotriva virusului SARS-CoV-2 sunt suportate de către personalul din cadrulentităților publice și private prevăzute la alin.(1) și (2).
Art. 2. - (1) Conducerea unităților publice și private ia măsurile necesare în vederea verificării certificatelor digitale al UE privind COVID-19 prin intermediul aplicației mobile "Check DCC",precum și în vederea interzicerii accesului la locul de muncă personalului care nu îndeplinește una din condițiile prevăzute la art.1 alin. (1).
AMENDAMENT PNL
Art.2. - (1) Conducereaentităților publice și private prevăzute la art. 1 alin. (1) și (2) are obligația de a lua măsurile necesare în vederea verificării certificatelor prin intermediul aplicației mobile "Check DCC", precum și în vederea interzicerii accesului temporar al personalului la locul de muncă, respectiv a accesului celorlalte categorii de persoane prevăzute la art. 1 alin.(3), care nu prezintă un certificat digital emis în condițiile legii.
AMENDAMENT 2 -George Simion AUR
Art. 2 (1) Conducerea unităților publice și private ia măsurile necesare în vederea verificării certificatelor digitale al UE privind COVID-19 prin intermediul aplicației mobile "Check DCC", precum și în vederea interzicerii accesului la locul de muncă personalului care nu îndeplinește una din condițiile prevăzute la art. 1 alin.(1), cu excepția persoanelor care se află în una din următoarele situații:
lit. a) personalul care face dovada că a dobândit imunitate împotriva SARS-CoV-2, în baza unor teste de anticorpi din sânge sau a unor teste de imunitate celulară din sânge, efectuate în condițiile stabilite prin ordin al ministrului sănătății.
lit. b) personalul de cetățenie română care deține documente care atestă îndeplinirea uneia din condițiile prevăzute la art. 1 alin. (1), dar eliberate de state terțe, personal care provine din state ale căror autorități nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 ori alte documente compatibile cu aceste certificate sau personal care, din motive justificate, face dovada situațiilor prevăzute la alin. (1) și (2) prin intermediul unui document, pe suport hârtie sau în format electronic, care să ateste vaccinarea, testarea sau vindecarea de infecția cu virusul SARS-CoV-2.
AMENDAMENT 3 -Titus Muncaciu AUR
Art. 2
(1) Prezenta lege stabilește criterii de emitere și utilizare a dovezilor medicale privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2, în vederea stabilirii unui cadru organizatoric unitar și eficient în unitățile medicale publice sau private din România, cu scopul minimizării riscului de transmitere a virusului SARS-CoV-2.
AMENDAMENT 4 -Antonio Andrușceac AUR
Art. 2 se modifică după cum urmează:
Se modifică alin. (2), se completează alin. (4) și (5) și se introduce un nou alineat, al. (6), care vor avea următorul conținut:
(2) Raporturile de serviciu, respectiv contractele în baza cărora își desfășoară activitatea personalul din unitățile publice și private, care nu prezintă certificat digital al UE privind COVID-19 în vederea atestării îndeplinirii uneia din condițiile prevăzute la art. 1 alin. (1), vor fi modificate în sensul trecerii în regim part-time, de muncă la domiciliu sau telemuncă.
(4) În situația în care personalul din unitățile publice nu poate fi modificat în în condițiile alin. (2), raportul de serviciu, respectiv contractul în baza căruia își desfășoară activitatea poate fi suspendat pentru o perioadă de 30 de zile.
(5) În situația în care personalul din unitățile private cumulează 30 de zile de suspendare, angajatorul poate dispune fie prelungirea suspendării, fie va reanaliza dacă personalul respectiv poate trece în sistem de lucru part-time, în regim de muncă la domiciliu sau telemuncă, caz în care contractul de muncă va fi modificat.
(4) În situația în care personalul din unitățilepublice sau private cumulează 30 de zile de suspendare, iar contractul de muncă nu poate fi modificat în sensul reglementat la alin. (2) și (5), angajatorul poate dispune fie prelungirea suspendării, fie încetarea contractului în baza căruia își desfășoară activitatea.
AMENDAMENT PNL
(2) Birourile permanente ale Camerei Deputaților și Senatului stabilesc modul de exercitare aatribuțiilor specifice de către membrii Camerei Deputaților și ai Senatului, pe durata interzicerii accesului acestora în condițiile alin. (1).
(2) Raporturile de serviciu, respectiv contractele în baza cărora își desfășoară activitatea personalul din unitățile publice și private, care nu prezintă certificat digital al UE privind COVID-19 în vederea atestării îndeplinirii uneia din condițiile prevăzute la art. 1 alin. (1), se suspendă de drept, pe o perioadă de 30 de zile.
AMENDAMENT PNL
(3) La accesul în entitățile publice și private prevăzute la art.1, toate categoriile de persoane prevăzute de prezenta lege au obligația prezentării certificatului digital conducerii entității publice sau private ori persoanei desemnate în scest sens.
AMENDAMENT 2 -George Simion AUR
Art.2 alineatele (2), (3), (4) și (5) se elimină
La art. 2 se introduce alin. 2, cu următorul conținut:
„Se interzice conducerii unităților publice și private permiterea accesului la locul de muncă numai a personalului care îndeplinește condiția prevăzută la art. 1 alin. 1 lit. a).”
Autor: George Simion AUR
AMENDAMENT 3 -Titus Muncaciu AUR
(2) Criteriile și dovezile medicale menționate la art. 2 alin. (1) din prezenta lege:
a) au drept scop facilitarea exercitării drepturilor la muncă a personalului din în unitățile medicale publice sau private din România în vederea asigurării cetățenilor români a dreptului la la sănătate, securitate și viață;
b) privesc identificarea personalului care-și desfășoară activitatea în unitățile medicale publice sau private din România, care prezintă imunitate naturală sau artificială la virusul SARS-CoV-2, pe un termen lung, mediu sau scurt, și a personalului care, deși nu are imunitate la virusul SARS-CoV-2, nu este purtător a virusului SARS-CoV-2 pentru o anumită perioadă, corespunzătoare perioadei de valabilitate a dovezilor acceptate;
c) nu aduc nicio restrângere sau condiționare a drepturilor și libertăților personalului din unitățile medicale publice sau private din România;
d) nu facilitează sau încurajează în niciun fel restrângerea sau condiționarea drepturilor și libertăților personalului din unitățile medicale publice sau private din România.
(3) Suspendarea dispusă în condițiile alin.(2) încetează la data la care personalul prezintă certificat digital al UE privind COVID-19 în vederea atestării îndeplinirii uneia din condițiile prevăzute la art. 1 alin. (1).
AMENDAMENT PNL, PSD
Art.3. – (1) Prin derogare de la prevederile art. 50 din Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii, republicat, cu modificările și completările ulterioare, și de la prevederile art. 513 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, raportul de serviciu/contractulindividual de muncă în baza căruia își desfășoară activitateapersonalul din cadrulentităților publice și private prevăzute la alin.(1) și (2), care nu prezintă certificatul digital emis în condițiile legii, se suspendă de drept, fără plata drepturilor salariale, pe o perioadă de 30 de zile.
AMENDAMENT PNL, PSD
(2) Suspendarea raportului de serviciu/contractuluiindividual de muncă se constată prin dispoziția scrisă a angajatorului, emisă în condițiile legii.
AMENDAMENT PNL, PSD
(3) La împlinirea celor 30 de zile de suspendare, angajatorul dispune prelungirea acesteia pentru o nouă perioadă de maximum 30 de zile.
(4) În situația în care personalul din unitățile publice cumulează 30 de zile de suspendare în condițiile alin. (2), raportul de serviciu, respectiv contractul în baza căruia își desfașoara activitatea încetează de drept.
AMENDAMENT PNL, PSD
(4) Suspendarea dispusă în condițiile alin.(1) și (3) încetează la data la care persoana prezintă certificatul digital emis în condițiile legii.
AMENDAMENT PNL, PSD
(5) Decizia de suspendare a raporturilor de serviciu/de muncă dispusă în conformitate cu prezenta lege poate fi contestată la instanța competentă conform legii, după caz. În condițiile în care instanța competentă este instanța de contencios administrativ, prevederile art. 17 din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător.
AMENDAMENT PSD
(6) Suspendarea de drept nu operează sau, după caz, încetează, în situația persoanei vaccinate cu cel puțin o doză de vaccin anti-COVID-19. În acest caz, persoana vaccinată cu cel puțin o doză de vaccin beneficiază de testarea gratuită la locul de muncă exclusiv până la încheierea la termen a schemei complete de vaccinare, având obligația încheierii schemei complete în termenul stabilit de normele medicale. Dovada efectuării primei doze de vaccin se face cu adeverința de vaccinare.
(5) În situația în care personalul din unitățile private cumulează 30 de zile de suspendare, angajatorul poate dispune fie prelungirea suspendării, fie încetarea contractului în baza căruia îsi desfasoară activitatea.
Se elimină.
Preluat în reformularea anterioară.
Art. 3. - (1) Nerespectarea obligațiilor prevăzute la art. 2 alin. (1) reprezintă contravenție și se sancționează cu amendă de la 50.000 lei la 100.000 lei, aplicată conducătorului unității respective.
AMENDAMENT PNL
Art.4. - (1) Nerespectarea obligațiilor prevăzute de art. 2 alin. (1) și art.3 alin.(1) și (3) în sarcina persoanelor juridice(angajatorului) reprezintă contravenție și se sancționează cu amendă de la 10.000 lei la 100.000 lei,aplicată entităților publice și private prevăzute la art. 1 alin. (1) și (2).
AMENDAMENT 2 -George Simion AUR
Art.3-(1) Nerespectarea obligațiilor prevăzute la art. 2 alin. (1) sau (2) reprezintă contravenție și se sancționează cu amendă de la 50.000 lei la 100.000 lei, aplicată conducătorului unității respective.
AMENDAMENT 3 -Titus Muncaciu AUR
Art.3-(1) Dovada medicală privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2 este de următoarele tipuri:
a) un test de anticorpi cu rezultat peste un prag minim de protecție;
b) un test de imunitate celulară cu răspuns imun semnificativ;
c) un certificat care confirmă faptul că titularul a efectuat un test NAAT sau un test antigenic rapid, cu rezultat negativ, efectuat de cadre medicale sau de personal de testare calificat, care indică tipul testului, data efectuării și rezultatul acestuia (certificat de testare);
d) un certific care confirmă, pe baza rezultatului pozitiv al unui test NAAT efectuat de cadre medicale sau de personal de testare calificat, faptul că titularul s-a vindecat după ce a fost infectat cu SARS-CoV-2 (certificat de vindecare).
AMENDAMENT 4 -Antonio Andrușceac AUR
Art. 3 (1) Nerespectarea obligațiilor prevăzute la art. 2 alin. (1) reprezintă contravenție și se sancționează cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei, aplicată conducătorului unității respective.
Art.2 alin.(1) – verificarea documentelor
Art.3 alin.(1) și (3) – dispunerea/prelungirea suspendării
AMENDAMENT PNL
(2) Nerespectarea obligațiilor prevăzute de art. 2 alin. (1) și art.3 alin.(1) și (3) reprezintă contravenție și se sancționează cu amendă de la 10.000 lei la 100.000 lei, aplicată conducerii entităților publice și private prevăzute la art.1 sau persoanei desemnate de către angajator pentru îndeplinirea respectivei obligații.
Observație tehnică:
Prevederile alin.(2) includ dispozițiile alin.(1), întrucât ambele obligații sunt în sarcina conducerii entității publice și private, nu a persoanei juridice, singura diferență fiind precizarea, la alin.(2), a persoanei care poate fi sancționată.
De regulă, conducerea desemnează o altă persoană care să aplice obligațiile stabilite de lege. Aceasta poate fi o persoană din structurile organizate în cadrul său, ori o terță persoană – societată de pază/acces sau societate de resurse umane.
AMENDAMENT PNL
(3) Nerespectarea obligațiilor prevăzute la art.2 alin.(3) reprezintă contravenție și se sancționează cu amendă de la 10.000 lei la 50.000 lei.
Art.2 alin.(3) – obligația personalului de a prezenta certificatul
(2) Constatarea contravenției și aplicarea sancțiunii în condițiile alin. (1) se realizează de personalul împuternicit din cadrul direcției de sănătate publică județene, respectiv a municipiului București și din cadrul Inspecției Sanitare de Stat.
AMENDAMENT 1 - PNL
(4) Constatarea contravenției și aplicarea sancțiunii se realizează de personalul împuternicit din cadrul direcției de sănătate publică județene, respectiv a municipiului București, din cadrul Inspecției Sanitare de Stat, a Inspecției Muncii, precum și de ofițerii și de subofițerii din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.
AMENDAMENT 2 -Titus Muncaciu AUR
(2) Dovezile medicale privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2 sunt valabile după cum urmează:
a) testele de imunitate celulară cu răspuns imun semnificativ vor avea o valabilitate de minimum 1 an, durată exactă fiind stabilită de către Ministerul Sănătății; ,
b) testele de anticorpi cu rezultat peste un prag minim de protecție vor avea o valabilitate de minimum 3 luni, durată exactă fiind stabilită prin Ordin de către Ministerul Sănătății;
c) certificatele de testare, 72 de ore, atât pentru testul antigen rapid, cât și pentru testul de amplificare a acidului nucleic;
d) certificatele de vindecare, 180 de zile de la data primului rezultat pozitiv la testul pentru SARS-CoV-2, înregistrat în platforma informatică „Corona-forms“;
AMENDAMENT PNL
(5) Dispozițiile prezentei legi se completează cu prevederile Ordonanței nr.2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor,aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.180/2002, cu modificările și completările ulterioare.
Art. 4. - Prezenta lege intră în vigoareîn termen de 10 de zile de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I.
AMENDAMENT PNL
Art. 5. - Prezenta lege intră în vigoare la 10 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepția art.6.
AMENDAMENT 2 -Antonio Andrușceac AUR
Art. 4 se modifică după cum urmează:
Art. 4 Prezenta lege intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I.
AMENDAMENT PNL
Art.6. – (1) În termen de 10 de zile de la publicarea prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I, Guvernul aprobă prin hotărâre normele metodologice de aplicare a acesteia.
(2) În termen de 10 de zile de la publicarea prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I, ministrul sănătățiiemite ordinul prevăzut la art.1 alin.(6).
Pentru claritatea normei.
Departamentul Legislativ.
Nu există
AMENDAMENT 1 -Titus Muncaciu AUR
Art. 4-.(1) Unitățile medicale publice și private din România, cu atribuții în îndeplinirea prevederilor prezentei legi, utilizează „Sistemul informatic integrat de eliberare și verificare a dovezilor medicale privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2“, denumit în continuare SII-NIS.
(2) SII-NIS se află în administrarea operațională a Ministerului Sănătății, în calitate de autoritate responsabilă cu eliberarea dovezilor medicale, și este dezvoltat și implementat, din punct de vedere tehnic, de către Serviciul de Telecomunicații Speciale;
(3) SII-NIS este compus din următoarele elemente:
a) un portal web, https://nis.gov.ro, ca unic punct de eliberare a dovezilor medicale digitale privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2
b) aplicația mobilă «Check NIS» pentru verificarea autenticității, valabilității și integrității dovezilor medicale digitale privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2, prin scanarea codului QR de pe dovada medicală.
(4) Dovezile medicale digitale privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2 sunt eliberate de Ministerul Sănătății, prin intermediul SII-NIS și conțin datele prevăzute în anexa la respectivul regulament.
(5) Dovezile medicale privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2 sunt emise pe baza testelor efectuate în unitățile care raportează în platforma informatică „Corona-forms”.
(6) Pentru validarea identității titularului unei dovezi medicale privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2, prin SII-NIS, în funcție de tipul de dovadă medicală solicitată, sunt utilizate următoarele seturi de date:
a) pentru dovezile medicale de testare se va solicita completarea următoarelor seturi de date:
(i) pentru persoanele care s-au identificat la testare prin codul numeric personal: nume, prenume, codul numeric personal, seria și numărul actului de identitate, luna efectuării testului și rezultatul testului care certifică faptul că titularul are imunitate celulară, imunitate dată nivelul de anticorpi sau că nu este infectat cu SARS-CoV-2, județul în care s-a efectuat testarea;
(ii) pentru persoanele care s-au identificat la testare cu act de identitate, emis de alt stat decât România, sau pașaport: nume, prenume, numărul pașaportului / actul de identitate, cetățenie, luna efectuării testului și rezultatul testului care certifică faptul că titularul are imunitate celulară, imunitate dată nivelul de anticorpi sau că nu este infectat cu SARS-CoV-2, județul în care s-a efectuat testarea;
(ii) pentru persoanele care s-au identificat la testare cu act de identitate, emis de alt stat decât România, sau pașaport: nume, prenume, numărul pașaportului / actul de identitate, cetățenie;
b) pentru certificatele de vindecare se va solicita completarea următoarelor seturi de date:
(i) pentru persoanele care s-au identificat la testare prin codul numeric personal: nume, prenume, codul numeric personal, seria și numărul actului de identitate, luna efectuării primului test pentru SARSCoV-2 al cărui rezultat este pozitiv la testul pentru SARS-CoV-2, județul în care s-a efectuat testarea;
(ii) pentru persoanele care s-au identificat la testare cu act de identitate emis de alt stat decât România sau pașaport: nume, prenume, numărul actului de identitate/pașaportului, cetățenie, luna efectuării primului test pentru SARS-CoV-2 al cărui rezultat este pozitiv la testul pentru SARS-CoV-2, județul în care s-a efectuat testarea;
(7) Datele prevăzute la alin. (6) sunt validate prin intermediul SII-NIS, în platformele informatice și bazele de date deținute de către instituțiile și autoritățile publice centrale din România competente să pună în aplicare măsurile prezentei legi, cu respectarea legislației naționale și europene privind protecția datelor cu caracter personal.
(8) Pentru înregistrarea, eliberarea și verificarea dovezilor medicale privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2 unitățile medicale publice și private din România cu atribuții în îndeplinirea prevederilor prezentei legi pot utiliza și o gestiune manuală a acestor dovezi medicale.
(9) Cerințele pe care unitățile medicale publice sau private autorizate să efectueze teste medicale în vederea emiterii dovezilor medicale privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2 vor fi stabilite de către Ministerul Sănătății conform unor criterii și a unei metodologii specifice.
Art.5-(1) Efectuarea, accesul și emiterea dovezilor medicale privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2 pentru personalul din unitățile medicale publice sau private din România va fi realizată în timp util și gratuit.
(2) Eliberarea emiterea dovezilor medicale digitale privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2 se realizează prin portalul https://nis.gov.ro, în format electronic, pe baza datelor necesare din actul de identitate sau, după caz, din pașaport sau din documentul eliberat în condițiile legii pentru străini.
(3) Pentru a se asigura interoperabilitatea și accesul egal la dovezile medicale privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2 a personalului din unitățile medicale publice sau private din România, inclusiv pentru situațiile în care accesul la tehnologiile digitale este limitat, acestea vor putea fi eliberate la cererea titularului în format digital sau pe suport de hârtie sau în ambele formate.
(4) Autenticitatea, valabilitatea și integritatea dovezilor medicale digitale privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2 poate fi asigurată prin utilizarea semnăturii olografe împreună cu parafa sau0 ștampila profesională sau prin utilizarea unor sigilii electronice.
Art.6-(1) Ministerul Sănătății are următoarele responsabilități:
a) publică pe site-ul Ministerului Sănătății toate informațiile necesare cu privire la eliberarea, verificarea și acceptarea dovezilor medicale privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2 în conformitate cu prevederile prezentei legi;
b) asigură, prin direcțiile de sănătate publică județene, respectiv a municipiului București asistență în vederea eliberării dovezilor medicale privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2, în format electronic sau letric, la solicitarea persoanelor interesate;
c) asigură, prin direcțiile de sănătate publică județene, respectiv a municipiului București, rectificarea datelor din platforma informatică „Corona-forms“, în cazul în care există neconcordanțe, în termen de maximum 4 zile lucrătoare de la comunicare;
d) asigură măsurile necesare în vederea exercitării drepturilor persoanelor vizate în concordanță cu prevederile Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor);
AMENDAMENT 2 - Alin Coleșa AUR
După Art. 2 se introduce un nou articol cu următorul cuprins:
Articolul 7. -În vederea desfășurării activității în cadrul unei unități medicale publice sau private dintr-un județ din România, pe perioada stării de alertă, atunci când rata incidenței cumulative a COVID-19 la 1000 locuitori pe teritoriul județul respectiv depășește valoarea 10, conducerea unității respective poate cere personalului să prezinte o dovadă medicală, așa cum este ea definită ea în prezenta lege.
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Aveti in link-ul urmator, jos la comentarii, stenograma sedintei. In aceeasi zi de 15 nov. 2021, in timp ce AUR si simion adaugau nenorociri pentru poporul roman, simion mintea poporul pe fb spunand ca doar peste cadavrul lui se va vota, desi fix asta facea in acele momente!
https://m.activenews.ro/stiri/Patriarhul-Daniel-sustine-ca-s-ar-fi-vaccinat-170949#comentariu-189469
https://docs.google.com/document/d/1B0hn9JhaKjr5_56B7GyxZ40ZjAslXSX4/mobilebasic
https://m.adevarul.ro/news/politica/partidele-relaxeaza-conditiile-privindcertificatul-verde-vrea-recunoasterea-testelor-arata-prezenta-anticorpilor-1_6198af0b5163ec4271bf9770/index.html
"PNL și PSD vor interzicerea la locul de muncă a celor care nu prezintă Certificatul verde. Adică după perioada tranzitorie, angajatorul, privat sau public, poate suspenda contractul de muncă pentru 30 de zile, fără plata salariului. La finalul celor 30 de zile mai poate fi prelungită suspendarea cu încă 30 de zile.
În schimb, AUR cere ca personalul angajat care nu prezintă Certificat verde să treacă în „regim part-time, muncă la domiciliu sau telemuncă”. Dacă regimul muncii nu permite flexibilizarea acesteia, atunci are loc suspendarea raporturilor de serviciu până este găsită o soluție, adică 30 de zile. Mai mult, dacă în cele 30 de zile nu poate fi găsită o soluție, are loc fie o nouă suspendare, fie încetarea contractului, fiind la latitudinea angajatorului.
PNL vrea sancționarea angajatorilor care nu respectă aplicarea Certificatului verde cu amenzi de la 10.000 de lei la 100.000 de lei, în timp ce aleșii AUR se contrazic în ceea ce privește cuantumul amenzilor. În timp ce liderul deputaților, Antonio Andrușceac vrea amenzi cuprinse între 5.000 de lei și 10.000 de lei, George Simion (copreședinte AUR) vrea sancțiuni între 50.000 de lei și 100.000 de lei."
Incep prin a va spune ca intre dorinta de a opri un abuz si si puterea de-a face asta prin vot, in cazul AUR care acum are doar o pondere de 10% in cadrul parlamentului, este o diferenta mare.
Atunci ai doar instrumentele de a scoate la iveala toate abuzurile si a sesiza toate institutiile in drept ptr blocarea cat mai mult a acestor initiative, in speranta ca o parte din prevederile atacate vor fi excluse din forma finala a legii, si pisibilitatea de a aduce amendamente la forma actuala, care sa introduca si alte prevederi( asa cum este amendamentul meu cu cei trecuti prin boala si cei testati ), stiind ca odata ajuns l vot acest proiect nu poate fi iprit doar cu voturile a 10% dintre parlamentari.
Cat despre cuantumurile amenzilor propuse de mine si George, nu pot vorbi ptr ca in comisii se iau in discutie niste limite in interiorul carora se negociaza.
AUR NU va vota un document care sa restranga drepturile si libertatile cetatenesti, dar stiind care sunt presiunile UE, bigpharma, OMS.., ne preocupa ca eventualele restrangeri de drepturi sa fie minime si aplicablie unui segment cat mai restrans de populatie.
Asta presupune ca urmeaza o noua vakcinare pentru cei ce au supravietuit primelor 2-3 injectari sau inokularea celor trecuti prin boala.
Cat despre posibilitatea testari, ce sa mai zic? Halal facilitate! Sa te testezi pe banii tai, cand tu abia iti poti achita datoriile catre statul care s-a hotarat sa jupoaie oamenii de vii!
Deci cum credeti ca le faceti oamenilor viata mai usoara? Poate le faceti doar o moarte "mai dulce", dar tot la groapa ii trimiteti! Certificatul este dovada condamnarii la moarte a majoritatii populatiei din Romania!!! L-ati votat, sunteti partasi la crima! Treaba cu a vota raul mai mic ne-a adus in fruntea statului un Oberführer, un adept al globalismului, un tradator de tara, ca de neam nu pot spune pentru ca dupa cum a dovedit nu prea are treaba cu neamul!
Daca veti vota Certificatul si nu veti fi TOTAL IMPOTRIVA lui, veti fi la fel de partasi la genocid ca si ceilalti deja declarati! Esafodul istoriei s-ar putea sa fie cam neincapator si filele aceleiasi istorii va avea o rubrica cu criminali ai propriului popor: Nu faceti greseala de a va inscrie de pe acum si niciodata in acea rubrica!
Si mai presus de toate va exista Judecata Divina! Chiar daca credeti sau nu in aceasta judecata a lui Dumnezeu, eu cred ca nu ar trebui sa o ignorati, pentru ca s.ar putea sa existe, mai ales pentru criminali!
Nu va impuscam, ci va spanzuram!
Nu stiu ei de divinitate, ca daca stiau, se luptau pe viata si pe moarte impotriva CERTIFICATULUI NAZIST!
Ba mai mult, l-au completat cu amendamentele acelea ucigatoare care nu mai dau nici o sansa poporului roman!
Pentru ca a ma obliga la certificatul nazist inseamna a ma obliga indirect la vaxxare!!!!, deci eu, un om sanatos, devin o bomba cu ceas injectata cu otravuri pentru ca asa vrea o mana de criminali ce-si zic parlamentari??!!!
Se numeste NAZISM MEDICAL tot ce faceti cu totii acolo in parlament, mana in mana si toti la unison!
Iar fapta se numeste GENOCID si CRIME IMPOTRIVA UMANITATII!
A forta pe cineva sa se vaxxeze impotriva vointei sale, iar certificatul "verde" nazist asta inseamna, vaxxare directa sau indirecta, se incadreaza la NAZISM MEDICAL! Iar faptuitorii trebuie predati urgent justitiei pentru a fi judecati de CRIME IMPOTRIVA UMANITATII!
Sunteti opozitie doar de ochii poporului, ca in realitate duceti la indeplinire aceeasi agenda a ocultei, VOTAREA CERTIFICATULUI NAZIST!
Ati PROMIS ca nu veti vota niciodata certificatul nazist! Iata ca nu aveti cuvant si ati mintit (AUR, simion, dvs)!
Simion a spus ca numai peste cadavrul lui se va intampla.
"Cadavrul" lui e intact, in schimb noua ne-a bagat in vieti, prin amendamentele adaugate pe 15 nov. 2021 (care nu numai ca sunt pur si simplu odioase, dar si valideaza certificatul nazist), MOARTEA!
Acum v-ati razganditi si spuneti ca din cauza ca sunteti putini si insignifianti la vot, si pentru ca certificatul nazist tot va trece, il veti vota, dar cu amendamente care sa usureze putin soarta cetatenilor.
Cea mai mare amenda a fost propusa de simion (intre 50.000-100.000 lei) pentru angajatorul care il va primi la munca pe angajat fara certificatul nazist, pe ascuns, cum ar veni, desi crima (de a se ascunde) nu e a oamenilor, ci a politicienilor care implementeaza nazismul medical, si inseamna urmatorul lucru: simion e atat de patriot si lupta pentru romani incat vrea tare tare tare ca oamenii sa nu mai aiba nici o sansa sa mearga la munca fara vaxxare directa sau indirecta!
Dupa ce certificatul "verde" nazist va fi votat, veti iesi in fata si veti spune ca v-ati luptat ca zmeii, dar ca v-au infrant!
Sa presupunem o fantezie irealizabila (irealizabila pentru ca nu-mi da voie constiinta sa o accept), dar hai s-o admitem o secunda, si-anume ca as fi inteles ca sunteti putini si ca trebuie sa infaptuiti "sacrificiul" de a face chipurile nazismul mai usor suportabil. Dar de ce ati imbogatit certificatul nazist cu niste amendamente de-a dreptul criminale, de ce ati pus in plus fata de crimele existente in el, altele si mai cumplite?
Cum e bun si patriot simion si tine cu romanii cand prin amenzile acelea colosale vrea ca acestia sa nu mai aiba nici cea mai mica sansa si trebuie sa aleaga intre: a le muri copiii de foame, ca raman parintii pe drumuri, sau a se vaxxa cu moarte?!??????
Cine va da dreptul voua, o mana de "politicieni" din parlament, sa ne fortati sa ne vaxxam cu boala si moarte? Si sanatate de-ar fi fost in serurile chimice experimentale, tot n-aveti voie sa va atingeti de drepturile noastre fundamentale si divine si sa ne bagati in nazism medical!!!!
Nu stiu cum de puteti justifica in halul asta o mizerie inumana si impotriva vietii, aveti impresia ca toti romanii sunt gaini fara cap?
Domnule Antonio A., un partid care se vrea patriot si pentru romani trebuia sa mearga pana in panzele albe IMPOTRIVA NAZISMULUI MEDICAL!!! Pana la final, lupta trebuia sa fie cu adevarat IMPOTRIVA!
Dar aici e bubita, ca NU sunteti patrioti si NU sunteti pentru romani!
CERTIFICATUL NAZIST NU TREBUIE SA EXISTE!!! PUNCT!!!!
Altfel, poporul roman va va judeca pe toti cei din parlament pentru genocid si crime impotriva umanitatii!!
Sa va ierte Dumnezeu pentru tot ce faceti cei din parlamentul anti-romanesc, ca eu n-am sa va iert niciodata!!!
Introducerea amendamentelor e un lucru bun, lucrarile continua in comisie, deci se castiga putin timp.
In rest vad ca folositi ca sursa Adevarul. Eu am incercat sa gasesc detaliate amendamentele aduse de fiecare partid si nu am reusit. Sunteti asa sigura ca ce spune Adevarul e exact?
Te doare mintea de explicatia asta, trag de timp pana cand? Si ca sa ce?
Vor renunta parlamentarii la CERTIFICATUL NAZIST ca a tras AUR de timp?
In ce fel ar putea trasul asta de timp sa ne aduca beneficii sau sa anuleze nazipass-ul?
E ridicol, mai bine veniti cu alte explicatii (manipulari).
https://docs.google.com/document/d/1B0hn9JhaKjr5_56B7GyxZ40ZjAslXSX4/mobilebasic
PL -x 545-2021 - amendamente 15.11- comisia de sanatate .docx
TABEL DE LUCRU
Nr. crt.
Text
propunere legislativă
Amendamente
Motivare
Titlul legii
Lege privind stabilirea unor măsuri în domeniul sanitar, pe perioada stării de alertă, pentru personalul din cadrul unor unități publice și private
Titlul legii
Lege privind stabilirea unor măsuri sanitare pentru protejarea sănătății publice pe perioada stării de alertă
Art. 1. - (1) În vederea desfășurării activității, pe perioada stării de alertă, în cadrul unităților sanitare, publice și private, astfel cum sunt reglementate de Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul Ministerului Sănătății și unităților aflate în subordine, sub autoritate și în coordonare, în cadrul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, în cadrul caselor de asigurări de sănătate, în cadrul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență și în cadrul unităților subordonate, în cadrul Inspectoratului General de Aviație al Ministerului Afacerilor Interne și în cadrul unităților subordonate, precum și în cadrul laboratoarelor de analize medicale, denumite în continuare unități publice și private, personalul este obligat să prezinte certificat digital al UE privind COVID-19, în vederea atestării îndeplinirii uneia din următoarele condiții:
a) vaccinare împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete;
b) se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;
c) rezultat negativ certificat al unui test RT-PCR sau al unui test antigen rapid, pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat în condițiile stabilite prin ordin al ministrului sănătății.
AMENDAMENT 1 – Propunere Departamentul Legisltiv
Art.1. - (1) În interesul protejării sănătății publice și în scopul exclusiv al combaterii răspândirii epidemiei COVID-19, în vederea desfășurării activității,începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi, pe perioada stării de alertă, membrii Camerei Deputaților și ai Senatului,persoanele alese sau numite care ocupă funcții publice sau de demnitate publică ori asimilate acestora, precum și toate categoriile de personal care își desfășoară activitatea în cadrul tuturorautorităților și instituțiilor publice, centrale și locale, precum și al unităților și organelor de specialitate aflate în subordinea, sub autoritatea și în coordonarea acestora, sunt obligate să prezinte certificatuldigital al UE privind COVID, denumit în continuare certificat digital, eliberat în condițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr.68/2021 privind adoptarea unor măsuri pentru punerea în aplicare a cadrului european pentru eliberarea, verificarea și acceptarea certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID pentru a facilita libera circulație pe durata pandemiei de COVID-19, cu modificările ulterioare.
Autori:
AMENDAMENT 2 – USR - Adrian Wiener, Tudor Pop, Emanuel Ungureanu, Diana Stoica și Radu Ciornei
Art. 1. - (1) In interesul protejării sănătății publice și în scopul exclusiv al combaterii răspândirii epidemiei Covid-19, de la data intrării în vigoare a prezentei legi, în vederea desfășurării activității, pe perioada stării de alertă, în cadrul tuturor autorităților și instituțiilor publice, centrale și locale, în cadrul unităților de asistență medicală profilactică și curativă, în cadrul unităților și structurilor medicale reglementate de art. 170 și 172 alin. (10) din Legea nr. nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul unităților farmaceutice reglementate de Legea farmaciei nr. 266/2008, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul laboratoarelor de analize medicale, în cadrul centrelor prevăzute de art. 30 din Legea 292/2011 a asistenței sociale, în cadrul unităților din sistemul de învățământ preuniversitar și superior, în cadrul regiilor autonome, în cadrul operatorilor economici care își desfășoară activitatea cu mai mult de 50 de persoane simultan, denumite în continuare unități publice și private, personalul, precum și persoanele fizice care activează ca furnizori de servicii medicale, inclusiv de specialitate, de dispozitive medicale și de medicamente prevăzuțe de art. 135, art. 253 si art. 254 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, sunt obligate să prezinte certificat digital privind COVID-19, în vederea atestării îndeplinirii uneia din următoarele condiții:
a) vaccinare împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete;
b) se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;
c) rezultat negativ certificat al unui test RT-PCR sau al unui test antigen rapid, pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat și prezentat în condițiile O.U.G. nr.68/2021 din 29 iunie 2021 privind adoptarea unor măsuri pentru punerea în aplicare a cadrului european pentru eliberarea, verificarea și acceptarea certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID pentru a facilita libera circulație pe durata pandemiei de COVID-19.
AMENDAMENT 3 – Neafiliat - Alexandru Kocsis-Cristea
Bogdan-Alexandru Bola
Cătălina Ciofu
Claudiu-Martin Chira
Art. 1 (1) În vederea desfășurării activității, pe perioada stării de alertă, în cadrul unităților sanitare, publice și private, astfel cum sunt reglementate de Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul Ministerului Sănătății și unităților aflate în subordine, sub autoritate și în coordonare, în cadrul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, în cadrul caselor de asigurări de sănătate, în cadrul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență și în cadrul unităților subordonate, în cadrul Inspectoratului General de Aviație al Ministerului Afacerilor Interne și în cadrul unităților subordonate, precum și în cadrul laboratoarelor de analize medicale, denumite în continuare unități publice și private, personalul este obligat să prezinte certificat digital al UE privind COVID-19, în vederea atestării îndeplinirii uneia din următoarele condiții:
vaccinare împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete;se află la mai mult de 15 zile de la confirmarea infecției cu virusul Sars-Cov-2rezultat negativ certificat al unui test RT-PCR sau al unui test antigen rapid, pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat în condițiile stabilite prin ordin al ministrului sănătății.deține rezultatul unui test de sânge certificat din care să rezulte prezența Anticorpilor anti Sars-Cov-2 tip IgG, indiferent de titru, această situație fiind echivalentă cu situația prezentată la punctul b)
AMENDAMENT 4 -Titus Muncaciu -AUR
Art. 1 (1) În înțelesul prezentei legi, următorii termeni se definesc astfel:
1. unități medicale publice sau private – totalitatea unităților sanitare, publice sau private, astfel cum sunt reglementate de Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul Ministerului Sănătății și unităților aflate în subordine, sub autoritate și în coordonare, în cadrul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, în cadrul caselor de asigurări de sănătate, în cadrul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență și în cadrul unităților subordonate, în cadrul Inspectoratului General de Aviație al Ministerului Afacerilor Interne și în cadrul unităților subordonate, în cadrul unităților de asistență medicală profilactică și curativă, în cadrul unităților și structurilor medicale reglementate de art. 170 și 172 alin. (10) din Legea nr. nr.95/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul laboratoarelor de analize medicale, denumite în continuare unități publice și private, precum și în cadrul centrelor prevăzute de art. 30 din Legea 292/2011 a asistentei sociale, personalul, precum și persoanele fizice care activează ca furnizori de servicii medicale, inclusiv de specialitate, de dispozitive medicale și de medicamente prevăzute de art. 135, art. 253 și art. 254 din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
2. titular – persoană care profesează în una sau mai multe unitățile medicale publice sau private din România, căreia i s-a eliberat, în conformitate cu prezenta lege, o dovadă medicală interoperabilă care conține informații referitoare la situația sa, din punctul de vedere al imunității la virusul SARS-CoV-2, al vindecării de COVID-19 sau starea prezentă de neinfectare cu acesta;
3. dovadă medicală privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2 – dovada medicală interoperabilă care conține informații referitoare la situația titularului, din punct de vedere al imunității la virusul SARS-CoV-2, al vindecării de COVID-19 sau starea prezentă de neinfectare cu acesta, eliberată în contextul pandemiei de COVID-19;
4. test NAAT – test de amplificare a acidului nucleic molecular prin tehnici cum ar fi reacția polimerazică în lanț-revers transcriptază (RT-PCR), amplificarea izotermă mediată prin buclă (LAMP) și amplificarea mediată de transcriere (TMA), utilizate pentru a detecta prezența acidului ribonucleic (ARN) al virusului SARS-CoV-2;
5. test antigenic rapid – acel test care se bazează pe detectarea proteinelor virale (antigeni) prin imunodozare cu flux lateral care dă rezultate în mai puțin de 30 de minute;
6. test de anticorpi – acel test de laborator care urmărește să detecteze dacă o persoană a dezvoltat anticorpi împotriva SARS-CoV-2, ceea ce indică că titularul a fost expus la SARS-CoV-2 și a dezvoltat anticorpi, indiferent dacă persoana respectivă a fost sau nu simptomatică;
7. test de anticorpi cu rezultat peste un prag minim de protecție – acel test de anticorpi al cărui rezultat relevă un prag minim de anticorpi astfel încât să fie asigurată o protecție ridicată față de îmbolnăvirea cu virusul SARS-CoV-2;
8. test de imunitate celulară cu răspuns imun semnificativ – acel test de transformare limfoblastică (LTT) care indică dacă titularul a fost expus la SARS-CoV-2 și a dezvoltat un răspuns imun semnificativ al limfocitelor T de memorie față de capetele C-terminal și N-terminal ale proteinei spike astfel încât acest răspuns imun îi oferă titularului imunitate de lungă durată la virusul SARS-CoV-2,
9. cod de bare QR – acel cod de bare bidimensionale prin care sunt reprezentate date codificate într-un format vizual care poate fi citit pe cale optică;
10. „sigiliu electronic” înseamnă un sigiliu electronic astfel cum este definit la articolul 3 punctul 25 din Regulamentul (UE) nr. 910/2014;
11. interoperabilitate - capacitatea sistemelor de verificare din instituțiile și unitățile medicale de a utiliza un sistem unitar de emitere și verificare;
12. identificator unic al certificatului - acel identificator unic atribuit, în conformitate cu o structură comună, fiecărui certificat eliberat în conformitate cu reglementările prezentei legi
AMENDAMENT 5 -Antonio Andrușceac - AUR
Art. 1 se modifică după cum urmează:
Art. 1 se completează, prin introducerea unor noi alineate (1) și (2) și va avea următorul cuprins:
Art. 1 (1) Prezenta lege reglementează modul de utilizare la locul de muncă a certificatului digital al UE privind COVID-19.
(2) Prevederile prezentului proiect de lege se aplică exclusiv în zonele cu incidență mare a bolii COVID-19, au caracter esențialmente temporar și, după caz, gradual, proporționale cu nivelul de gravitate prognozat sau manifestat al acestora.
Alin. (1) al art. 1 devine alin. (3) și se modifică după cum urmează:
(3) În vederea desfășurării activității, pe perioada stării de alertă, în cadrul unităților sanitare, publice si private, astfel cum sunt reglementate de Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul Ministerului Sănătății și unităților aflate în subordine, sub autoritate și în coordonare, în cadrul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, în cadrul caselor de asigurări de sănătate, în cadrul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență și în cadrul unităților subordonate, în cadrul Inspectoratului General de Aviație al Ministerului Afacerilor Interne și în cadrul unităților subordonate, precum și în cadrul laboratoarelor de analize medicale, denumite în continuare unități publice și private, personalul este obligat sa prezinte certificat digital al UE privind COVID-19, în vederea atestării îndeplinirii uneia din următoarele condiții:
a) vaccinare împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete.
Valabilitatea certificatelor digitale emise în urma vaccinării este de 180 zile;
b) se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;
c) rezultat negativ certificat al unui test RT-PCR sau al unui test antigen rapid, pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat în condițiile stabilite prin ordin al ministrului sănătății;
d) face dovada că a dobândit imunitate împotriva SARS-CoV-2, certificată prin rezultatul unui test de imunitate din sânge (test care evidențiază prezența anticorpilor sau test care evidențiază prezența imunității celulare), orice alt test care certifică imunitatea împotriva virusului SARS-CoV-2, precum și teste de detecție a acizilor nucleici din secreții nazale / faringiene sau teste de secvențiere a genomului viral.
Valabilitatea certificatelor digitale emise pe baza testelor menționate anterior este de 180 zile, cu excepția testului de imunitate celulară care poate avea valabilitate pe un termen mai lung de 180 zile, stabilit prin ordin al ministrului sănătății;
Pentru claritatea normei.
Departamentul Legislativ
Propunere Departamentul Legislativ pentru claritatea normei,
(2) Prevederile alin.(1)se aplică și pentru personalul care își desfășoară activitatea în cadrul:
a) unităților sanitare, publice și private, unităților de asistență medicală profilactică și curativă, unităților și structurilor medicale, furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale și de medicamente, reglementate de Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
b) unităților farmaceutice reglementate de Legea farmaciei nr.266/2008, cu modificările și completările ulterioare,
c) centrelor care furnizează serviciile sociale prevăzute laart.30 din Legea nr. 292/2011 a asistenței sociale,
d) unităților și instituțiilor din sistemul de învățământ preuniversitar și superior de stat, particulare și confesionale,reglementate de Legea educației naționale nr.1/2011, cu modificările și completările ulterioare,
e) regiilor autonome,operatorilor economici,precum și oricărei alte entități care are statutul legal de persoană juridică constituită potrivit legislației române.
Pentru claritatea normei.
Departamentul Legislativ
(2) Costurile privind activitatea de testare împotriva virusului SARS-CoV-2, în condițiile prevăzute la alin. (1) lit. c), sunt suportate de către personalul din cadrul unităților publice prevăzute la alin. (1).
AMENDAMENT PNL
(3) Obligația prezentării certificatului digital se aplică și în cazul accesului persoanelor în sediile entitățilorpublice și private prevăzute la alin.(1) și (2) în condițiile prezentei legi.
Art.1 alin.(13) – text Senat
(3) Prin excepție de la prevederile alin. (2) pentru personalul din cadrul unităților publice, care face dovada unor afecțiuni care reprezintă contraindicație la vaccinare, activitatea de testare se organizează, cu suportarea costurilor, de către angajator.
AMENDAMENT PNL
(4) Prevederile prezentei legi nu se aplică autorităților și instituțiilor din cadrul autorității judecătorești, pentru acestea fiind aplicabile dispozițiile Legii nr. 114/2021 privind unele măsuri în domeniul justiției în contextul pandemiei de COVID-19.
Art.1 alin.(14) – text Senat
(4) Pentru unitățile private prevăzute la alin.(1), costurile privind activitatea de testare împotriva virusului SARS-CoV-2 sunt suportate conform procedurilor stabilite la nivelul acestora.
Se elimină
AMENDAMENT PSD
(5) Categoriile de personal din cadrulentităților publice și private prevăzute la alin.(1) și (2), beneficiază de 10testări antigen rapide/lună, pentru o perioadă de maximum 2 luni după data intrării în vigoare a prezentei legi, din sumele alocate de la bugetul de stat, potrivit normelor metodologice de aplicare a prezentei legi.
AMENDAMENT PNL
(5) Categoriile de personal din cadrulentităților publice și private prevăzute la alin.(1) și (2), beneficiază de 10testări antigen rapide/lună, pentru o perioadă de 30 zile după data intrării în vigoare a prezentei legi, din sumele alocate de la bugetul de stat, potrivit normelor metodologice de aplicare a prezentei legi.
AMENDAMENT PNL
(51) Prin derogare de la normele legale în vigoare, persoanele prevăzute la alin.(5) care sunt testate pozitiv și necesită spitalizare pentru tratamentul anti COVID achită cheltuielile de spitalizare.
AMENDAMENT PNL, PSD
(6) Personalul din cadrul entitățilorpublice și private prevăzute la alin.(1) și (2), care face dovada unei afecțiuni care reprezintă contraindicație la vaccinare, constatată de către medicul specialist în conformitate cunormele stabilite prin ordin al ministrului sănătății, beneficiază de testarea prevăzută la alin.(5) pe perioada stării de alertă.
(7) După expirarea perioadei prevăzută la alin.(5), costurile privind testarea împotriva virusului SARS-CoV-2 sunt suportate de către personalul din cadrulentităților publice și private prevăzute la alin.(1) și (2).
Art. 2. - (1) Conducerea unităților publice și private ia măsurile necesare în vederea verificării certificatelor digitale al UE privind COVID-19 prin intermediul aplicației mobile "Check DCC",precum și în vederea interzicerii accesului la locul de muncă personalului care nu îndeplinește una din condițiile prevăzute la art.1 alin. (1).
AMENDAMENT PNL
Art.2. - (1) Conducereaentităților publice și private prevăzute la art. 1 alin. (1) și (2) are obligația de a lua măsurile necesare în vederea verificării certificatelor prin intermediul aplicației mobile "Check DCC", precum și în vederea interzicerii accesului temporar al personalului la locul de muncă, respectiv a accesului celorlalte categorii de persoane prevăzute la art. 1 alin.(3), care nu prezintă un certificat digital emis în condițiile legii.
AMENDAMENT 2 -George Simion AUR
Art. 2 (1) Conducerea unităților publice și private ia măsurile necesare în vederea verificării certificatelor digitale al UE privind COVID-19 prin intermediul aplicației mobile "Check DCC", precum și în vederea interzicerii accesului la locul de muncă personalului care nu îndeplinește una din condițiile prevăzute la art. 1 alin.(1), cu excepția persoanelor care se află în una din următoarele situații:
lit. a) personalul care face dovada că a dobândit imunitate împotriva SARS-CoV-2, în baza unor teste de anticorpi din sânge sau a unor teste de imunitate celulară din sânge, efectuate în condițiile stabilite prin ordin al ministrului sănătății.
lit. b) personalul de cetățenie română care deține documente care atestă îndeplinirea uneia din condițiile prevăzute la art. 1 alin. (1), dar eliberate de state terțe, personal care provine din state ale căror autorități nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 ori alte documente compatibile cu aceste certificate sau personal care, din motive justificate, face dovada situațiilor prevăzute la alin. (1) și (2) prin intermediul unui document, pe suport hârtie sau în format electronic, care să ateste vaccinarea, testarea sau vindecarea de infecția cu virusul SARS-CoV-2.
AMENDAMENT 3 -Titus Muncaciu AUR
Art. 2
(1) Prezenta lege stabilește criterii de emitere și utilizare a dovezilor medicale privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2, în vederea stabilirii unui cadru organizatoric unitar și eficient în unitățile medicale publice sau private din România, cu scopul minimizării riscului de transmitere a virusului SARS-CoV-2.
AMENDAMENT 4 -Antonio Andrușceac AUR
Art. 2 se modifică după cum urmează:
Se modifică alin. (2), se completează alin. (4) și (5) și se introduce un nou alineat, al. (6), care vor avea următorul conținut:
(2) Raporturile de serviciu, respectiv contractele în baza cărora își desfășoară activitatea personalul din unitățile publice și private, care nu prezintă certificat digital al UE privind COVID-19 în vederea atestării îndeplinirii uneia din condițiile prevăzute la art. 1 alin. (1), vor fi modificate în sensul trecerii în regim part-time, de muncă la domiciliu sau telemuncă.
(4) În situația în care personalul din unitățile publice nu poate fi modificat în în condițiile alin. (2), raportul de serviciu, respectiv contractul în baza căruia își desfășoară activitatea poate fi suspendat pentru o perioadă de 30 de zile.
(5) În situația în care personalul din unitățile private cumulează 30 de zile de suspendare, angajatorul poate dispune fie prelungirea suspendării, fie va reanaliza dacă personalul respectiv poate trece în sistem de lucru part-time, în regim de muncă la domiciliu sau telemuncă, caz în care contractul de muncă va fi modificat.
(4) În situația în care personalul din unitățilepublice sau private cumulează 30 de zile de suspendare, iar contractul de muncă nu poate fi modificat în sensul reglementat la alin. (2) și (5), angajatorul poate dispune fie prelungirea suspendării, fie încetarea contractului în baza căruia își desfășoară activitatea.
AMENDAMENT PNL
(2) Birourile permanente ale Camerei Deputaților și Senatului stabilesc modul de exercitare aatribuțiilor specifice de către membrii Camerei Deputaților și ai Senatului, pe durata interzicerii accesului acestora în condițiile alin. (1).
(2) Raporturile de serviciu, respectiv contractele în baza cărora își desfășoară activitatea personalul din unitățile publice și private, care nu prezintă certificat digital al UE privind COVID-19 în vederea atestării îndeplinirii uneia din condițiile prevăzute la art. 1 alin. (1), se suspendă de drept, pe o perioadă de 30 de zile.
AMENDAMENT PNL
(3) La accesul în entitățile publice și private prevăzute la art.1, toate categoriile de persoane prevăzute de prezenta lege au obligația prezentării certificatului digital conducerii entității publice sau private ori persoanei desemnate în scest sens.
AMENDAMENT 2 -George Simion AUR
Art.2 alineatele (2), (3), (4) și (5) se elimină
La art. 2 se introduce alin. 2, cu următorul conținut:
„Se interzice conducerii unităților publice și private permiterea accesului la locul de muncă numai a personalului care îndeplinește condiția prevăzută la art. 1 alin. 1 lit. a).”
Autor: George Simion AUR
AMENDAMENT 3 -Titus Muncaciu AUR
(2) Criteriile și dovezile medicale menționate la art. 2 alin. (1) din prezenta lege:
a) au drept scop facilitarea exercitării drepturilor la muncă a personalului din în unitățile medicale publice sau private din România în vederea asigurării cetățenilor români a dreptului la la sănătate, securitate și viață;
b) privesc identificarea personalului care-și desfășoară activitatea în unitățile medicale publice sau private din România, care prezintă imunitate naturală sau artificială la virusul SARS-CoV-2, pe un termen lung, mediu sau scurt, și a personalului care, deși nu are imunitate la virusul SARS-CoV-2, nu este purtător a virusului SARS-CoV-2 pentru o anumită perioadă, corespunzătoare perioadei de valabilitate a dovezilor acceptate;
c) nu aduc nicio restrângere sau condiționare a drepturilor și libertăților personalului din unitățile medicale publice sau private din România;
d) nu facilitează sau încurajează în niciun fel restrângerea sau condiționarea drepturilor și libertăților personalului din unitățile medicale publice sau private din România.
(3) Suspendarea dispusă în condițiile alin.(2) încetează la data la care personalul prezintă certificat digital al UE privind COVID-19 în vederea atestării îndeplinirii uneia din condițiile prevăzute la art. 1 alin. (1).
AMENDAMENT PNL, PSD
Art.3. – (1) Prin derogare de la prevederile art. 50 din Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii, republicat, cu modificările și completările ulterioare, și de la prevederile art. 513 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, raportul de serviciu/contractulindividual de muncă în baza căruia își desfășoară activitateapersonalul din cadrulentităților publice și private prevăzute la alin.(1) și (2), care nu prezintă certificatul digital emis în condițiile legii, se suspendă de drept, fără plata drepturilor salariale, pe o perioadă de 30 de zile.
AMENDAMENT PNL, PSD
(2) Suspendarea raportului de serviciu/contractuluiindividual de muncă se constată prin dispoziția scrisă a angajatorului, emisă în condițiile legii.
AMENDAMENT PNL, PSD
(3) La împlinirea celor 30 de zile de suspendare, angajatorul dispune prelungirea acesteia pentru o nouă perioadă de maximum 30 de zile.
(4) În situația în care personalul din unitățile publice cumulează 30 de zile de suspendare în condițiile alin. (2), raportul de serviciu, respectiv contractul în baza căruia își desfașoara activitatea încetează de drept.
AMENDAMENT PNL, PSD
(4) Suspendarea dispusă în condițiile alin.(1) și (3) încetează la data la care persoana prezintă certificatul digital emis în condițiile legii.
AMENDAMENT PNL, PSD
(5) Decizia de suspendare a raporturilor de serviciu/de muncă dispusă în conformitate cu prezenta lege poate fi contestată la instanța competentă conform legii, după caz. În condițiile în care instanța competentă este instanța de contencios administrativ, prevederile art. 17 din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător.
AMENDAMENT PSD
(6) Suspendarea de drept nu operează sau, după caz, încetează, în situația persoanei vaccinate cu cel puțin o doză de vaccin anti-COVID-19. În acest caz, persoana vaccinată cu cel puțin o doză de vaccin beneficiază de testarea gratuită la locul de muncă exclusiv până la încheierea la termen a schemei complete de vaccinare, având obligația încheierii schemei complete în termenul stabilit de normele medicale. Dovada efectuării primei doze de vaccin se face cu adeverința de vaccinare.
(5) În situația în care personalul din unitățile private cumulează 30 de zile de suspendare, angajatorul poate dispune fie prelungirea suspendării, fie încetarea contractului în baza căruia îsi desfasoară activitatea.
Se elimină.
Preluat în reformularea anterioară.
Art. 3. - (1) Nerespectarea obligațiilor prevăzute la art. 2 alin. (1) reprezintă contravenție și se sancționează cu amendă de la 50.000 lei la 100.000 lei, aplicată conducătorului unității respective.
AMENDAMENT PNL
Art.4. - (1) Nerespectarea obligațiilor prevăzute de art. 2 alin. (1) și art.3 alin.(1) și (3) în sarcina persoanelor juridice(angajatorului) reprezintă contravenție și se sancționează cu amendă de la 10.000 lei la 100.000 lei,aplicată entităților publice și private prevăzute la art. 1 alin. (1) și (2).
AMENDAMENT 2 -George Simion AUR
Art.3-(1) Nerespectarea obligațiilor prevăzute la art. 2 alin. (1) sau (2) reprezintă contravenție și se sancționează cu amendă de la 50.000 lei la 100.000 lei, aplicată conducătorului unității respective.
AMENDAMENT 3 -Titus Muncaciu AUR
Art.3-(1) Dovada medicală privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2 este de următoarele tipuri:
a) un test de anticorpi cu rezultat peste un prag minim de protecție;
b) un test de imunitate celulară cu răspuns imun semnificativ;
c) un certificat care confirmă faptul că titularul a efectuat un test NAAT sau un test antigenic rapid, cu rezultat negativ, efectuat de cadre medicale sau de personal de testare calificat, care indică tipul testului, data efectuării și rezultatul acestuia (certificat de testare);
d) un certific care confirmă, pe baza rezultatului pozitiv al unui test NAAT efectuat de cadre medicale sau de personal de testare calificat, faptul că titularul s-a vindecat după ce a fost infectat cu SARS-CoV-2 (certificat de vindecare).
AMENDAMENT 4 -Antonio Andrușceac AUR
Art. 3 (1) Nerespectarea obligațiilor prevăzute la art. 2 alin. (1) reprezintă contravenție și se sancționează cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei, aplicată conducătorului unității respective.
Art.2 alin.(1) – verificarea documentelor
Art.3 alin.(1) și (3) – dispunerea/prelungirea suspendării
AMENDAMENT PNL
(2) Nerespectarea obligațiilor prevăzute de art. 2 alin. (1) și art.3 alin.(1) și (3) reprezintă contravenție și se sancționează cu amendă de la 10.000 lei la 100.000 lei, aplicată conducerii entităților publice și private prevăzute la art.1 sau persoanei desemnate de către angajator pentru îndeplinirea respectivei obligații.
Observație tehnică:
Prevederile alin.(2) includ dispozițiile alin.(1), întrucât ambele obligații sunt în sarcina conducerii entității publice și private, nu a persoanei juridice, singura diferență fiind precizarea, la alin.(2), a persoanei care poate fi sancționată.
De regulă, conducerea desemnează o altă persoană care să aplice obligațiile stabilite de lege. Aceasta poate fi o persoană din structurile organizate în cadrul său, ori o terță persoană – societată de pază/acces sau societate de resurse umane.
AMENDAMENT PNL
(3) Nerespectarea obligațiilor prevăzute la art.2 alin.(3) reprezintă contravenție și se sancționează cu amendă de la 10.000 lei la 50.000 lei.
Art.2 alin.(3) – obligația personalului de a prezenta certificatul
(2) Constatarea contravenției și aplicarea sancțiunii în condițiile alin. (1) se realizează de personalul împuternicit din cadrul direcției de sănătate publică județene, respectiv a municipiului București și din cadrul Inspecției Sanitare de Stat.
AMENDAMENT 1 - PNL
(4) Constatarea contravenției și aplicarea sancțiunii se realizează de personalul împuternicit din cadrul direcției de sănătate publică județene, respectiv a municipiului București, din cadrul Inspecției Sanitare de Stat, a Inspecției Muncii, precum și de ofițerii și de subofițerii din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.
AMENDAMENT 2 -Titus Muncaciu AUR
(2) Dovezile medicale privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2 sunt valabile după cum urmează:
a) testele de imunitate celulară cu răspuns imun semnificativ vor avea o valabilitate de minimum 1 an, durată exactă fiind stabilită de către Ministerul Sănătății; ,
b) testele de anticorpi cu rezultat peste un prag minim de protecție vor avea o valabilitate de minimum 3 luni, durată exactă fiind stabilită prin Ordin de către Ministerul Sănătății;
c) certificatele de testare, 72 de ore, atât pentru testul antigen rapid, cât și pentru testul de amplificare a acidului nucleic;
d) certificatele de vindecare, 180 de zile de la data primului rezultat pozitiv la testul pentru SARS-CoV-2, înregistrat în platforma informatică „Corona-forms“;
AMENDAMENT PNL
(5) Dispozițiile prezentei legi se completează cu prevederile Ordonanței nr.2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor,aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.180/2002, cu modificările și completările ulterioare.
Art. 4. - Prezenta lege intră în vigoareîn termen de 10 de zile de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I.
AMENDAMENT PNL
Art. 5. - Prezenta lege intră în vigoare la 10 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepția art.6.
AMENDAMENT 2 -Antonio Andrușceac AUR
Art. 4 se modifică după cum urmează:
Art. 4 Prezenta lege intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I.
AMENDAMENT PNL
Art.6. – (1) În termen de 10 de zile de la publicarea prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I, Guvernul aprobă prin hotărâre normele metodologice de aplicare a acesteia.
(2) În termen de 10 de zile de la publicarea prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I, ministrul sănătățiiemite ordinul prevăzut la art.1 alin.(6).
Pentru claritatea normei.
Departamentul Legislativ.
Nu există
AMENDAMENT 1 -Titus Muncaciu AUR
Art. 4-.(1) Unitățile medicale publice și private din România, cu atribuții în îndeplinirea prevederilor prezentei legi, utilizează „Sistemul informatic integrat de eliberare și verificare a dovezilor medicale privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2“, denumit în continuare SII-NIS.
(2) SII-NIS se află în administrarea operațională a Ministerului Sănătății, în calitate de autoritate responsabilă cu eliberarea dovezilor medicale, și este dezvoltat și implementat, din punct de vedere tehnic, de către Serviciul de Telecomunicații Speciale;
(3) SII-NIS este compus din următoarele elemente:
a) un portal web, https://nis.gov.ro, ca unic punct de eliberare a dovezilor medicale digitale privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2
b) aplicația mobilă «Check NIS» pentru verificarea autenticității, valabilității și integrității dovezilor medicale digitale privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2, prin scanarea codului QR de pe dovada medicală.
(4) Dovezile medicale digitale privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2 sunt eliberate de Ministerul Sănătății, prin intermediul SII-NIS și conțin datele prevăzute în anexa la respectivul regulament.
(5) Dovezile medicale privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2 sunt emise pe baza testelor efectuate în unitățile care raportează în platforma informatică „Corona-forms”.
(6) Pentru validarea identității titularului unei dovezi medicale privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2, prin SII-NIS, în funcție de tipul de dovadă medicală solicitată, sunt utilizate următoarele seturi de date:
a) pentru dovezile medicale de testare se va solicita completarea următoarelor seturi de date:
(i) pentru persoanele care s-au identificat la testare prin codul numeric personal: nume, prenume, codul numeric personal, seria și numărul actului de identitate, luna efectuării testului și rezultatul testului care certifică faptul că titularul are imunitate celulară, imunitate dată nivelul de anticorpi sau că nu este infectat cu SARS-CoV-2, județul în care s-a efectuat testarea;
(ii) pentru persoanele care s-au identificat la testare cu act de identitate, emis de alt stat decât România, sau pașaport: nume, prenume, numărul pașaportului / actul de identitate, cetățenie, luna efectuării testului și rezultatul testului care certifică faptul că titularul are imunitate celulară, imunitate dată nivelul de anticorpi sau că nu este infectat cu SARS-CoV-2, județul în care s-a efectuat testarea;
(ii) pentru persoanele care s-au identificat la testare cu act de identitate, emis de alt stat decât România, sau pașaport: nume, prenume, numărul pașaportului / actul de identitate, cetățenie;
b) pentru certificatele de vindecare se va solicita completarea următoarelor seturi de date:
(i) pentru persoanele care s-au identificat la testare prin codul numeric personal: nume, prenume, codul numeric personal, seria și numărul actului de identitate, luna efectuării primului test pentru SARSCoV-2 al cărui rezultat este pozitiv la testul pentru SARS-CoV-2, județul în care s-a efectuat testarea;
(ii) pentru persoanele care s-au identificat la testare cu act de identitate emis de alt stat decât România sau pașaport: nume, prenume, numărul actului de identitate/pașaportului, cetățenie, luna efectuării primului test pentru SARS-CoV-2 al cărui rezultat este pozitiv la testul pentru SARS-CoV-2, județul în care s-a efectuat testarea;
(7) Datele prevăzute la alin. (6) sunt validate prin intermediul SII-NIS, în platformele informatice și bazele de date deținute de către instituțiile și autoritățile publice centrale din România competente să pună în aplicare măsurile prezentei legi, cu respectarea legislației naționale și europene privind protecția datelor cu caracter personal.
(8) Pentru înregistrarea, eliberarea și verificarea dovezilor medicale privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2 unitățile medicale publice și private din România cu atribuții în îndeplinirea prevederilor prezentei legi pot utiliza și o gestiune manuală a acestor dovezi medicale.
(9) Cerințele pe care unitățile medicale publice sau private autorizate să efectueze teste medicale în vederea emiterii dovezilor medicale privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2 vor fi stabilite de către Ministerul Sănătății conform unor criterii și a unei metodologii specifice.
Art.5-(1) Efectuarea, accesul și emiterea dovezilor medicale privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2 pentru personalul din unitățile medicale publice sau private din România va fi realizată în timp util și gratuit.
(2) Eliberarea emiterea dovezilor medicale digitale privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2 se realizează prin portalul https://nis.gov.ro, în format electronic, pe baza datelor necesare din actul de identitate sau, după caz, din pașaport sau din documentul eliberat în condițiile legii pentru străini.
(3) Pentru a se asigura interoperabilitatea și accesul egal la dovezile medicale privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2 a personalului din unitățile medicale publice sau private din România, inclusiv pentru situațiile în care accesul la tehnologiile digitale este limitat, acestea vor putea fi eliberate la cererea titularului în format digital sau pe suport de hârtie sau în ambele formate.
(4) Autenticitatea, valabilitatea și integritatea dovezilor medicale digitale privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2 poate fi asigurată prin utilizarea semnăturii olografe împreună cu parafa sau0 ștampila profesională sau prin utilizarea unor sigilii electronice.
Art.6-(1) Ministerul Sănătății are următoarele responsabilități:
a) publică pe site-ul Ministerului Sănătății toate informațiile necesare cu privire la eliberarea, verificarea și acceptarea dovezilor medicale privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2 în conformitate cu prevederile prezentei legi;
b) asigură, prin direcțiile de sănătate publică județene, respectiv a municipiului București asistență în vederea eliberării dovezilor medicale privind neinfectarea sau imunitatea la virusul SARS-CoV-2, în format electronic sau letric, la solicitarea persoanelor interesate;
c) asigură, prin direcțiile de sănătate publică județene, respectiv a municipiului București, rectificarea datelor din platforma informatică „Corona-forms“, în cazul în care există neconcordanțe, în termen de maximum 4 zile lucrătoare de la comunicare;
d) asigură măsurile necesare în vederea exercitării drepturilor persoanelor vizate în concordanță cu prevederile Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor);
AMENDAMENT 2 - Alin Coleșa AUR
După Art. 2 se introduce un nou articol cu următorul cuprins:
Articolul 7. -În vederea desfășurării activității în cadrul unei unități medicale publice sau private dintr-un județ din România, pe perioada stării de alertă, atunci când rata incidenței cumulative a COVID-19 la 1000 locuitori pe teritoriul județul respectiv depășește valoarea 10, conducerea unității respective poate cere personalului să prezinte o dovadă medicală, așa cum este ea definită ea în prezenta lege.
Dvs de unde aveti docomentul?!
Vorbiti de manipulari... AUR au spus ca vor vota impotriva la votul decisiv din plen. Pana la proba contrarie, nu vad de ce ii acuzati ca "Acum v-ati razganditi si spuneti ca din cauza ca sunteti putini si insignifianti la vot, si pentru ca certificatul nazist tot va trece, il veti vota". Unde si cand au spus ei asa ceva?!
Si da, e foarte bine ca trag de timp! Vreti sa iasa raportul comisiei cat mai repede si sa se treaca rapid la vot in plen? De ce? Da, tragerea de timp nu rezolva nimic, insa insistati sa va faceti ca nu intelegeti ca AUR doar atat poate face... au 20-si-ceva de deputati din 330...