Paștele la Comun. Patriarhul aruncă bomba: Catolicii trec la Calendarul Vechi – BOR și Ispita Ereziei

De Adrian Pătrușcă  /  

Foto: Catholic News Service

Foto: Catholic News Service

ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Zavera Calendarului, care a tulburat Biserica Ortodoxă Română anul trecut, a părut că se potolește. Să nu ne lăsăm înșelați: a fost doar o retragere strategică a Vrăjmașului. Războiul stă să înceapă din nou.

La Istanbul a avut loc în perioada 1-3 septembrie Sinaxa Ierarhiei Tronului Ecumenic, adică adunarea tuturor episcopilor din cadrul Patriarhiei Ecumenice a Constantinopolului.

Potrivit Comunicatului finalîn cuvântarea rostită la încheierea întrunirii, Patriarhul Bartolomeu i-a informat pe ierarhii prezenți că, la sărbătorirea a 1700 de ani de la Primul Sinod Ecumenic, care va avea loc la Niceea, la sfârșitul lunii mai 2025, va participa și Papa Francisc.

Documentul vorbește și de „sărbătorirea în comun” a Paștelui, care, în 2025, va cădea în aceeași zi (20 aprilie), atât pentru ortodocși, cât și pentru catolici.

Mai mult, se  afirmă intenția ca, și pe viitor, cele două Biserici să sărbătorească Paștele la aceeași dată.

Cum se va stabili această dată? Aici e bomba: ea ar urma să fie cea ORTODOXĂ! Adică și catolicii să treacă (în ce privește calculul Paștelui) pe Calendarul Vechi.

Pentru a nu exista nici un dubiu, cităm din comunicat:

„...Se exprimă în unanimitate dorința ca Paștele să fie sărbătorit în comun anul viitor de creștinătatea orientală și de cea occidentală, să nu fie o simplă coincidență fericită, ci începutul stabilirii unei date comune pentru celebrarea sa în fiecare an, în conformitate cu Paștele Bisericii noastre Ortodoxe.”

Este limpede că Patriarhul Bartolomeu nu ar fi făcut o asemenea afirmație, fără a se fi consultat înainte cu Papa Francisc.

După furtuna stârnită de cei câțiva energumeni dâmbovițeni și someșeni, care doreau să schimbe data Paștelui Ortodox, pentru a sărbători împreună cu Catolicii, știrea poate părea o ușurare.

„Ați văzut? V-ați agitat de pomană. Nimeni nu se atinge de data Paștelui!”, va exulta propaganda post-bănesciană.

Așa o fi! Dar se atinge chiar de Paște!

Nicăieri, nici în acest comunicat, nici în cele ale Vaticanului, nu se vorbește despre un lucru esențial: pocăirea catolicilor pentru Marea Schismă de acum un mileniu, renunțarea la numeroasele lor erezii și revenirea la dreapta credință.

Fără acest gest crucial, NU poate exista o sărbătoare comună, ci doar una PARALELĂ.

De aceea, este îngrijorător că nu se spune în ce va consta „participarea” Suveranului Pontif, la ceremoniile de la Niceea, de anul viitor, nici cât de departe va merge elanul ecumenic care animă Constantinopolul și Roma și pe care vor să îl bage creștinilor pe gât cu anasâna...

Va fi o Liturghie comună? Se vor împărtăși Cei Doi din același Potir, PECETLUIND EREZIA?

Și, cel mai grav: este dispusă Biserica Noastră să meargă pe această Cale a Pierzării?

Donează pentru ActiveNews!

ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.

Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.

ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.

De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei)
RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)

Pentru că suntem cenzurați pe Facebook
ne puteți găsi și pe Telegram și GoogleNews


Pentru știri necenzurate
abonează-te acum!

Este gratis și poți anula oricând abonarea.

ActiveNews România. Caută pagina noastră și pe Telegram.
Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România
Urmărește programele Gold FM
Top 5 autori
VideoNews

Nouă tentativă de asasinare la adresa lui Donald Trump:

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.

Comentarii (46)
  • Cronicar Ortodox 04.09.2024 14:42
    Mie imi e groaza de ce spune Mitropolitul Neofit de Morfu, ca ei vor sa creeze o noua religie, o pan-religie, un mix, ca modernitatea incepe sa isi spuna cuvantul. Se testeaza terenuri, unde e cel mai propice cu a incepe implementarea religiei celei noi si apoi va fi importata peste tot, in lume.

    Sa nu fie. Sa nu cadem in aceasta panza e paianjen pe care globalistii incep sa o creeze.

    Crezul trebuie spus cat mai des, in aceste vremuri tulburi.
  • Cronicar Ortodox 04.09.2024 15:24
    * de paianjen - typo, mea culpa
  • Wolf Edmond 04.09.2024 16:26
    Atâta timp cât libertatea conștiinței rămâne garantată, eu nu mă tem de nici-o religie. A impune cuiva o religie cu forța înseamnă o revenire la Evul Mediu.
  • Wolf Edmond 04.09.2024 19:34
    Marele pericol constă în a se considera că celebrarea Paștelui după calendarul ortodox este o concesie făcută de catolici ortodocșilor iar următoarea concesie ar trebui făcută de ortodocși catolicilor prin acceptarea Papei ca șef suprem al celor două biserici. Adică ortodocșii să accepte infailibilitatea Papei care este mai mult decât discutabilă. Plus căsătoriile între persoane de același sex.
  • Alex TG 04.09.2024 15:44
    Si ce zice, in cazul asta, Banescu si grupul lui de intelectuali superiori, geniali, care au incercat sa ne convinga isteric, cum ca noi, ortodocsii, suntem batuti in cap, ca nu intelegem ca ne luam dupa un calendar gresit, iar occidentalii au adevaratul calendar, corectat stiintific?

    Deci sa intelegem ca stiinta a falimentat in occident, iar carolicii, cu buna stiinta, ar adopta un calendar gresit, asa, doar de dragul de a sarbatorii impreuna Pastele, cu orice pret? Foarte ciudata atitudine! Pare ca ceva nu este in regula, ca si cum ar fi o capcana la mijloc! Ceva suspect se desfasoara in culise..
  • PeterMinea 04.09.2024 16:01
    Jos cu dogmele Filioque, Purgatoriu, Imaculata Concepție, Viziune Beatifică, Infailibilitate Papală, Primat Papal, energiile divine create, meritele suprarogatorii, împărtășania cu azime, împărtășania mirenilor sub o singură specie, teoria satisfacerii dreptății divine, teoria juridică a păcatului strămoșesc asupra omului (care chipurile NU afectează ontologic natura umană!), teoria pierderii părții supranaturale a ființei umane prin păcatul strămoșesc, Cultul Sfintei Inimi, cultul scapulariului carmelit, transsubstanțierea cu accidenți a pâinii și a vinului, lipsa Epiclezei și condiționarea strict aritmetică a mântuirii (inclusiv pe bani) și a semnelor sfințeniei!
    LA MOARTE cu toate aceste sminteli catolice și cu scolastica aristoteliană și tomismul! Catolicii să se boteze ortodox prin trei afundări și cu crezul fără Filioque, iar Papa (Francisc însuși, dacă nu moare între timp) să intre în butoiul cu apă pe Sfântul Munte Athos ca să se boteze ortodox!!
    Trăiască Ortodoxia creștină, singura credință adevărată!
  • Wolf Edmond 04.09.2024 16:24
    Mă interesează foarte puțin spre defel dacă ortodocșii și catolici sărbătoresc împreună cu evreii Paștele sau separat fiecare. Un creștin care a citit și înțeles Sfânta Scriptură (nu basmele inventate) se va simți comod indiferent în care Casă a Domnului intră (ortodoxă, protestantă, catolică, etc.), dacă este pe deplin încredințat de ceea ce a învățat din Sfânta Scriptură, dacă știe pentru ce a intrat, cui se închină și cui se roagă. Cea mai frumoasă dovadă a existenței lui Dumnezeu este însăși credința noastră în El, nădejdea noatră în Mântuitor precum și Duhul Sfânt care le susține pe amândouă. Amin!
  • AlfaOPT 04.09.2024 18:00
    Asta e pur și simplu indiferentism. Nu sunt mai multe Case ale Domnului! Este UNA! Un Domn, O Credință și un Botez.
  • Cristian I. Lepindea 04.09.2024 19:38
    Biblia nu se termină cu cartea Apocalipsa, ci continuă în Tradiție, la fel cum continuă Vechiul Testament în Noul Testament! „Biblia” este formată din 3 părți, nu doar 2: Vechiul Testament, Noul Testament și Sfânta Tradiție!
    Tradiția este transmiterea orală a istoriei! A fi împotriva Tradiției înseamnă a fi împotriva istoriei!Tradiția este istorie VIE! Tradiția este istorie animată, scrisă nu cu litere pe hârtie, ci în ritualuri, icoane, sculpturi, biserici. „În biserici se folosesc imagini pentru ca cei care nu cunosc litere să citească măcar văzând pe pereți ceea ce nu pot citi în cărți” – Papa/Patriarhul Grigore cel Mare (+ 604). Primii creștini nu au știut sa scrie/citească, de asemenea, hârtia era foarte scumpă, așa că ei transmiteau istoria prin picturi, ritualuri, cântece, predici etc., adică prin Tradiție. Atât Vechiul, cât și Noul Testament au fost mai întâi transmise oral până au fost scrise, și ce a fost scris este doar o piesă a întregului puzzle care a continuat să fie transmis oral prin practică/Tradiție (vezi Ioan 21:25, 2 Tesaloniceni 2:5, Fapte 20:35 - acele cuvinte nu sunt nicăieri în Evanghelii!). Noul Testament, de exemplu, este compus doar din niște scrisori adresate unor comunități creștine, comunități care erau deja organizate și își desfășurau viața religioasă, organizație care a fost transmisă ORAL până astăzi în Biserica Creștin-Ortodoxă (cu evoluțiile de rigoare)! Nu poți înțelege ce s-a întâmplat acum 2000 de ani doar dintr-o colecție de scrisori! Ai nevoie de Tradiția Ortodoxă, care este nealterată de erezii, să-ți arate ce s-a întâmplat și cum au evoluat lucrurile riguros de atunci... Dacă pierzi Biblia, dar păstrezi Tradiția, nu pierzi nimic. Dar dacă pierzi Tradiția și rămâi doar cu Biblia, atunci ai pierdut totul, așa cum demonstrează protestantismul! Pentru că Biblia îți spune doar CE au crezut primii creștini! Tradiția îți arată CUM au trăit ceea ce au crezut! Biblia este în Tradiție (în picturi, în cântece, în rugăciuni, în predici, în texte liturgice, în sărbători, în ritualuri...), dar Tradiția nu este în Biblie! Cei care citesc doar Biblia (care a apărut abia în secolul al XVI-lea!), nu devin creștini, ci fanatici! Pentru că își bagă capul între copertele unei singure cărți care nu spune nimic în afara contextului istoric în care au fost scrise textele ei! Primii creștini nu au avut Biblie, ci Tradiție, adică istorie orală, murală și liturgică, ritualuri etc.!! Biblia este plină de obiceiuri și tradiții!
    Tot ceea ce are astăzi Biserica Creștină Ortodoxă nu este altceva decât moștenirea Sfintei Tradiții transmise din generație în generație timp de două mii de ani, de la Însuși Iisus Hristos prin Apostoli și Sfinții Părinți ai Bisericii! Este un decalaj uriaș între anul zero și bisericile protestante, un decalaj de un mileniu și jumătate! Martin Luther și toți ceilalți după el și-au bazat învățăturile pe imaginație pură! Când a tradus Biblia, El a folosit un limbaj simplificat, după cum spunea, „ca o mamă care vorbește cu copiii ei”! Dar prin această abordare a traducerii, el a stricat sensul original al textului! Și acest lucru este fundamental important, pentru că atunci când citești o traducere a Bibliei, nu citești de fapt Biblia, ci o interpretare a Bibliei, pentru că fiecare traducere este o interpretare în același timp! Nu poți traduce literal!
    Ca si catolic, a te converti la Ortodoxie înseamnă a te întoarce la Biserica Romei din primul mileniu, cea ctitorită de sfinții apostoli Petru și Pavel! Și ca protestant, înseamnă să te întorci la biserica primară!
    A merge la biserică, a deveni creștin, nu înseamnă să te simți bine, ci să poți să mănânci trupul și să bei sângele lui Iisus pentru a deveni ca El prin El! „Suntem ceea ce mâncăm”! Dar Sfânta Euharistie poate fi primită doar în Biserica Ortodoxă! În orice altă biserică există doar surogate (Pringles)! De asemenea, Focul Sfânt care vine doar pentru creștinii ortodocși din Ierusalim de Paști, este un semn prin care Dumnezeu vrea să arate lumii că aici, în creștinismul ortodox, revelația Sa s-a păstrat nealterată!
  • Wolf Edmond ► Cristian I. Lepindea 05.09.2024 13:11
    Și Talmudul este tot o „sfântă tradiție”. Vă place?
  • Mars.60 Stefan ► Cristian I. Lepindea 05.09.2024 15:21
    @CRISTIAN I. LEPINDEA:
    "Dacă pierzi Biblia, dar păstrezi Tradiția, nu pierzi nimic." spui dumneata, de parca Sfintele Scripturi (Cuvantul lui Dumnezeu adica Biblia) au ajuns doar vorbe goale scrise degeaba, deci nu pierzi nimic daca n-ai Cuvantul Domnului in minte si inima, si te rezumi doar la Sfanta Traditie (ritualuri, icoane, sculpturi, biserici). Asa o fi? Totusi, cuvintele Domnului raman in veac si se implinesc sub ochii nostri, numai orbii nu vor sa-L vada si-L resping, pentru ca n-au Duhul Sfant in ei sa le dea Lumina si sa vada. Iisus Hristos este Dumnezeu si Cuvantul, Lumina lumii. Si fara Lumina (Sfanta Scriptura/Cuvantul Domnului) nu poti sa-ti gasesti Calea, nici sa cunosti Adevarul, nici sa ai Viata in Hristos Iisus Domnul si Mantuitorul nostru, al oamenilor de pretutindeni care cred in El si asculta numai de El. Primii Parinti Sfinti ai Bisericii prin Sfanta Traditie puneau mare pret pe Sfintele Scripturi si indemnau cu multa ravna la cititul si studierea atenta a acestora, grecii, romanii si evreii fiind exemple de eruditie in scriere si cunoastere acum 2000 de ani:

    Sfântul Atanasie cel Mare și prima listă canonică a cărților Sfintei Scripturi
    Pr. dr. Adrian Roman
    https://poruncaiubirii.agaton.ro/articol/533/sfântul-atanasie-cel-mare-și-prima-listă-canonică-a-cărților-sfintei-scripturi

    De asemenea, gasim o atentionare demna de luat in seama cu toata smerenia si supunerea in Cuvantul Domnului:

    Sfânta Evanghelie după Ioan
    Capitolul 12
    42. Totuși și dintre căpetenii mulți au crezut în El, dar nu mărturiseau din pricina fariseilor, ca să nu fie izgoniți din sinagogă;
    43. Căci au iubit slava oamenilor mai mult decât slava lui Dumnezeu.
    44. Iar Iisus a strigat și a zis: Cel ce crede în Mine nu crede în Mine, ci în Cel ce M-a trimis pe Mine.
    45. Și cel ce Mă vede pe Mine vede pe Cel ce M-a trimis pe Mine.
    46. Eu, Lumină am venit în lume, ca tot cel ce crede în Mine să nu rămână în întuneric.
    47. Și dacă aude cineva cuvintele Mele și nu le păzește, nu Eu îl judec; căci n-am venit ca să judec lumea ci ca să mântuiesc lumea.
    48. Cine Mă nesocotește pe Mine și nu primește cuvintele Mele ARE JUDECATOR ca să-l judece: CUVANTUL PE CARE L-AM SPUS ACELA IL VA JUDECA IN ZIUA CEA DE APOI.
    49. Pentru că Eu n-am vorbit de la Mine, ci Tatăl care M-a trimis, Acesta Mi-a dat poruncă ce să spun și ce să vorbesc.
    50. Și știu că PORUNCA LUI ESTE VIATA VESNICA. Deci CELE CE VORBESC EU, precum Mi-a spus Mie Tatăl, așa vorbesc.
    +++
    De unde stim ce-a poruncit Domnul daca nu DOAR din Biblie, Cuvantul Induhovnicit al Domnului?
    Deci sa luam aminte ce vorbim si ce facem, sa nu ne pierdem din pricina necunoasterii Bibliei, pentru ca toti vom fi judecati dupa Biblie/Cuvantul Domnului, chiar daca L-am subestimat sau respins crezand ca doar Sfanta Traditie si apartenenta la Ortodoxie ne mantuieste. Cuvantul Domnului e LEGE. FARA EL ADICA FARA CUVANT/SCRIPTURA SUNTEM FARA-DE-LEGE. Daca aceste cuvinte ale Mantuitorului nu va spun nimic : "...cuvântul pe care l-am spus acela îl va judeca în ziua cea de apoi" si "...știu că porunca Lui este viața veșnică", atunci necunoscand Cuvantul Domnului s-ar putea ca nici Cuvantul sa nu va cunoasca in Ziua aceea:

    Sfânta Evanghelie după Matei
    Capitolul 7
    21. Nu oricine Îmi zice: Doamne, Doamne, va intra în împărăția cerurilor, ci cel ce face voia Tatălui Meu Celui din ceruri.
    22. Mulți Îmi vor zice în ziua aceea: Doamne, Doamne, au nu în numele Tău am proorocit și nu în numele Tău am scos demoni și nu în numele Tău minuni multe am făcut?
    23. Și atunci voi mărturisi lor: Niciodată nu v-am cunoscut pe voi. Depărtați-vă de la Mine cei ce lucrați FARADELEGEA.
    24. De aceea, oricine aude ACESTE CUVINTE ale Mele și le îndeplinește asemăna-se-va bărbatului înțelept care a clădit casa lui pe stâncă.
    +++

    Ori de cate ori citim Biblia (ACESTE CUVINTE ale Lui, nu ale altora) ne intalnim cu Domnul Iisus Hristos care ne vorbeste fiecaruia spre binele si mantuirea sufletului nostru.
    Pe de alta parte, ar fi bine sa tinem minte ca:

    1. La început era Cuvântul și Cuvântul era la Dumnezeu și Dumnezeu era Cuvântul.
    2. Acesta era întru început la Dumnezeu.
    3. Toate prin El s-au făcut; și fără El nimic nu s-a făcut din ce s-a făcut.
    4. Întru El era viață și viața era lumina oamenilor.
    5. Și lumina luminează în întuneric și întunericul nu a cuprins-o.
    6. Fost-a om trimis de la Dumnezeu, numele lui era Ioan.
    7. Acesta a venit spre mărturie, ca să mărturisească despre Lumină, ca toți să creadă prin el.
    8. Nu era el Lumina ci ca să mărturisească despre Lumină.
    9. CUVANTUL ERA LUMINA CEA ADEVARATA CARE LUMINEAZA PE TOT OMUL, care vine în lume.
    10. În lume era și lumea prin El s-a făcut, dar lumea nu L-a cunoscut.
    11. Întru ale Sale a venit, dar ai Săi nu L-au primit.
    12. SI CELOR CATI L-AU PRIMIT, CARE CRED IN NUMELE LUI, LE-A DAT PUTERE CA SA SE FACA FII AI LUI DUMNEZEU,
    13. Care nu din sânge, nici din poftă trupească, nici din poftă bărbătească, ci DE LA DUMNEZEU S-AU NASCUT.
    14. Și Cuvântul S-a făcut trup și S-a sălășluit între noi și am văzut slava Lui, slavă ca a Unuia-Născut din Tatăl, plin de har și de adevăr.
    +++

    Concluzie: Dacă pierzi Biblia, n-ai cum sa păstrezi nici Tradiția, nici Mantuirea, pierzand totul si ramanand in intuneric fara lumina Bibliei.
    Dumnezeu sa ne miluiasca si sa ne lumineze prin Harul Cuvantului Sau!
  • Mars.60 Stefan ► Cristian I. Lepindea 05.09.2024 18:25
    @CRISTIAN I. LEPINDEA:
    "Știind Cuvântul că nu se putea desființa altfel stricăciunea oamenilor decât prin moarte, dar nu era cu putință să moară Cuvântul, odată ce era Însuși Fiul cel nemuritor al Tatălui, Își ia un trup în stare să moară, pentru ca acesta, împărtășindu-se de Cuvântul Cel peste toate, să Se facă în stare să moară pentru toți, dar prin Cuvântul ce locuia în El să rămână nestricăcios și drept urmare să înceteze la toți stricăciunea, prin harul învierii"

    — Sfântul Atanasie cel Mare, Tratat despre Întruparea Cuvântului.

    Canonul Bibliei

    În Sinodul de la Laodiceea din jurul anului 363, în canonul 59 se stabilea ca la serviciul divin să se citească doar din cărțile canonice, iar în canonul 60 (a cărui autenticitate este dubioasă, deoarece lipsește din diverse manuscrise și ar fi putut fi adăugat ulterior pentru a specifica dispozițiile canonului 59) se dădea o listă cu 26 de cărți ale Noului Testament, aproape identică cu lista canonului lui de astăzi.

    La scurt timp după acest sinod, Sfântul Atanasie, episcopul Alexandriei, în scrisoarea a XXX-a festivă din anul 367, ne dă o listă a cărților canonice, care acoperă întru totul lista canonului de astăzi. Ea este considerată de istorici drept prima mențiune scrisă a celor 27 de cărți care compun azi Noul Testament și numai a lor. Canonul era încă disputat în acea vreme, iar scrisoarea sa nu a rezolvat disputele. Consensul în privința acestui canon s-a format începând cu secolul a V-lea.

    Spre deosebire de Sfantul Atanasie, canonul 60 nu consideră Apocalipsa lui Ioan drept parte a Scripturii. În orice caz, canonul Bibliei a fost stabilit în mod oficial abia în secolul a XVI-lea pentru Biserica Catolică și abia în secolul al XVII-lea pentru bisericile ortodoxe.

    Într-o scrisoare din 367, Sfantul Atanasie cel Mare descrie importanța pe care o dă celor 27 de cărți din Noul Testament:

    „Acestea sunt fântâni ale mântuirii, care îi satură pe cei însetați prin cuvintele pe care le conțin. Doar în acestea este proclamată învățătura evlaviei. Nimeni să nu adauge și nimeni să nu scoată ceva din acestea.”

    https://ro.wikipedia.org/wiki/Atanasie_din_Alexandria
  • Mars.60 Stefan 04.09.2024 21:26
    Amin!
  • IC XC NI KA 04.09.2024 22:23
    Cum adică “le susține pe amândouă”? Pe cea protestantă nu o susține? Nici “etc”-ul? După modelul nostru care (nu) am “înțeles Sfânta Scriptură (nu basmele inventate)” si ..care ne “simțim comod indiferent în care Casă a Domnului intră (ortodoxă, protestantă, catolică, etc.)


    Dumnezeu fiind UNUL, cred că și locul/dogma unde poate fi găsit e tot numai UNUL/UNA - nu credeți?

    UN Dumnezeu, Care e Calea-UNA, Adevărul-UNUL, Viață-UNA, nu poate fi în două locuri/dogme diferite, ci, UNUL fiind, numai într-un singur loc poate fi ..de aproape 2000 de ani, în statornicia Lui și a Ei - Biserica Ortodoxă.

    Temeiuri biblice:

    “Este un Domn, o credință, un botez” (Efeseni 4,5)

    “Zidiți fiind pe temelia apostolilor și a proorocilor, piatra cea din capul unghiului fiind însuși Iisus Hristos.” (Efeseni 2,20)

    Hristos - capul Bisericii (Efeseni 1,22; 5,23)

    “Eu sunt vița cea adevărată și Tatăl Meu este lucrătorul. Orice mlădiță care nu aduce roadă întru Mine, El o taie; și orice mlădiță care aduce roadă, El o curățește, ca mai multă roadă să aducă. DACĂ cineva nu rămâne în Mine se ARUNCĂ afară ca mlădița și se usucă; și le adună și le aruncă în foc și ard. (Ioan 15,1-2,6)

    Nu pot exista mai multe adevăruri.
    Există un sigur adevăr.
    Logic.
    Cine riscă cu viața lui? Toți cei care sunt în măsură să afle..și nu o fac.

    Simțindu-se comozi ..

    Ce ar mai fi de zis?
    “Cine nu este cu Mine este împotriva Mea și cine nu adună cu Mine risipește.” Matei 12,30

    https://www.chilieathonita.ro/2024/09/02/cele-trei-pietre-p-iosia-trenham/

    Doamne, miluiește.
  • Mars.60 Stefan ► IC XC NI KA 05.09.2024 18:29
    @IC XC NI KA:
    Cum adică “le susține pe amândouă”? Asa: (1) credința noastră în El, (2) nădejdea noatră în Mântuitor, precum și Duhul Sfânt care le susține pe amândouă, (1) + (2) / credinta si nadejdea sunt sustinute de Duhul Sfant in crestinism.
    Toate Bisericile crestine religioase (inclusiv cea Ortodoxa) se cred "proprietarele" Adevarului si ale Domnului Iisus Hristos, neintelegand ca Domnul ARE TOTUL, nu invers, toti depindem DOAR de mila si indurarea Lui. Daca nu ne-ar fi dat si hotarat Domnul vietile, inclusiv Credinta, n-am fi fost nimic. Dumnezeu nu este nici protestant, nici mozaic, nici catolic, nici ortodox, nici musulman, nici budist, El nu apartine nici unei religii. EL ESTE DUMNEZEU ATOTPUTERNIC DIN VESNICIE. Dimpotriva, Lui Ii apartin toate cate sunt in Ceruri, pe Pamant si sub Pamant. El este Dumnezeul Cel Viu si Sfant, si prin Noul Testament/Noul Legamant incheiat cu toti oamenii de pe Pamant, a poruncit sa credem si sa ascultam doar de Fiul Sau, Domnul Iisus Hristos, Cuvantul lui Dumnezeu, Mantuitorul, Mielul lui Dumnezeu prin a Carui jertfa de pe Cruce suntem mantuiti, noi toti cei ce credem in El prin Harul si mila Domnului.
    Domnul Iisus Hristos ne mantuieste, nu Bisericile carora am fost hotarati mai dinainte de El sa-I si sa le apartinem. E suficient sa ne aducem aminte ce s-a intamplat in plandemie cu crestinismul nostru ca sa intelegem cat de slabi si gresiti suntem. Politia ne-a adus Pastele, ca sa nu mai amintesc si celelalte frici si angoase "crestinesti" din plandemie. Fiecare vom da seama in fatza Domnului de toate.

    Sfânta Evanghelie după Ioan
    Capitolul 10
    11. Eu sunt păstorul cel bun. Păstorul cel bun își pune sufletul pentru oile sale.
    12. Iar cel plătit și cel care nu este păstor, și ale cărui oi nu sunt ale lui, vede lupul venind și lasă oile și fuge; și lupul le răpește și le risipește.
    13. Dar cel plătit fuge, pentru că este plătit și nu are grijă de oi.
    14. Eu sunt păstorul cel bun și cunosc pe ale Mele și ale Mele Mă cunosc pe Mine.
    15. Precum Mă cunoaște Tatăl și Eu cunosc pe Tatăl. Și sufletul Îmi pun pentru oi.
    16. Am și alte oi, care nu sunt din staulul acesta. Și pe acelea trebuie să le aduc, și vor auzi glasul Meu și va fi o turmă și un păstor.
    +++

    Dumnezeu hotaraste pe cine mantuieste, nu oamenii.

    Romani, 9:15-16
    15. Căci grăiește către Moise: "Voi milui pe cine vreau să-l miluiesc și Mă voi îndura de cine vreau să Mă îndur".
    16. Deci, dar, nu este nici de la cel care voiește, nici de la cel ce aleargă, ci de la Dumnezeu care miluiește.

    Doamne, miluieste!
  • IC XC NI KA ► Mars.60 Stefan 05.09.2024 19:11
    Si cu Sfintele Taine cum rămâne?
    Sf. Împărtășanie?

    Succes la mântuire fară ele, dar nu prea cred.. de pe poziția deviată îmbrățișată. Că doar nu sunteți fără posibilități ..

    “Și le-a zis Iisus: Adevărat, adevărat zic vouă, dacă nu veți mânca trupul Fiului Omului și nu veți bea sângele Lui, nu veți avea viață în voi.
    Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu are viață veșnică, și Eu îl voi învia în ziua cea de apoi.” Ioan 6, 53-54

    Doamne, miluiește.
  • IC XC NI KA ► Mars.60 Stefan 05.09.2024 20:08
    Poate vă explic mai bine așa:

    Un text revelator pentru a înțelege “forma Bisericii” este cel al Sf. Grigorie de Nyssa, în comentariul său la Cântarea Cântărilor, unde învață cum Hristos (Mirele) și-a făcut Biserica TRUP.
    Așadar, Biserica este “soma” Lui Hristos, iar El este Cap al trupului (soma). Ceea ce învață Sfântul e că Hristos formează fața Bisericii cu propria Sa înfățișare (to idio charakteri).

    Iar TRUPUL e UNUL. SINGUR. Înțelegeți? Si noi primim o SINGURĂ formă si numire, anume cele de la Hristos.

    Deci nu este loc de interpretare. Înțelegeți?

    Apoi, vedeti ce însemna ortodox, ce insemna catolic. Catholicitate. De cand ii spunem Biserica Ortodoxă? Ca termen vorbim, că văd că aveți “argumente” în termeni.

    Apoi, din perspectiva Bisericii Ortodoxe, fundamentul oricărui dialog ecumenic îl avem in Faptele Apostolilor 2,42: “stăruiau (i) în învățătura Apostolilor (te didahe ton Apostolon) și (ii) în împărtășanie (te koinonoi), (iii) în frângerea pâinii (te klasei ton arton) și (iv) în rugăciune (tais proseuhais).

    Patru mari și late. Fără, e pa.

    Doamne, miluiește.
  • Mars.60 Stefan ► IC XC NI KA 05.09.2024 21:47
    @IC XC NI KA:
    Iar TRUPUL e UNUL. SINGUR, inteleg perfect. Unul Duhovnicesc in care crestinii sunt caramizi vii, zidite prin Duhul Sfant in Biserica Lui, Domnul fiind "Piatra pe care au nesocotit-o ziditorii", aceasta fiind acum în capul unghiului intregii zidiri duhovnicesti a Bisericii Domnului.
    "Si noi primim o SINGURĂ formă si numire, anume cele de la Hristos", de acord. Tocmai de aceea ne si numim CRESTINI, de la Hristos Iisus Domnul.
    Despre "Patru mari și late. Fără, e pa" sunt intru totul de acord cu Cuvantul Domnului din Faptele Apostolilor 2,42. Toti crestinii cand se adunau laolalta in Numele Sfant al Domnului “stăruiau (i) în învățătura Apostolilor (te didahe ton Apostolon) și (ii) în împărtășanie (te koinonoi), (iii) în frângerea pâinii (te klasei ton arton) și (iv) în rugăciune (tais proseuhais)", de acum 2000 de ani si pana astazi. Deci nu este loc de interpretare.
    Cat despre Sfintele Taine, unde este Biserica numita crestina in care nu se savarseste Sfanta Euharistie spre pomenirea Domnului si mantuirea credinciosilor? Cunoasteti vreuna care se revendica a fi crestina care nu face aceasta Sfanta Euharistie instituita in Ioan cap. 6 si poruncita chiar de Domnul Iisus Hristos? Aceea nu poate fi biserica crestina care nu are randuita aceasta Sfanta Taina, e eretica, apostata, moarta.
    Sfînta Euharistie este cea mai importanta dintre toate Tainele Bisericii căci prin aceasta omul apartine trup si suflet Domnului, prin unirea cu Dumnezeu în chip tainic „ Hristos rămâne întru noi și noi întru El.“ ( Ioan 6, 56 )
    Despre ce deviatie vorbiti scotand din context cuvintele Domnului (Ioan 6, 53-54), cand Domnul se adresa cu acele cuvinte in primul rand evreilor de atunci, oilor pierdute ale Casei lui Israel la care venise si care L-au respins, si mai apoi crestinilor de pretutindeni pana in ziua de azi?

    Doamne , miluieste!
  • Mars.60 Stefan ► Mars.60 Stefan 05.09.2024 22:48
    @IC XC NI KA:
    Cat despre "Hristos (Mirele) și-a făcut Biserica TRUP" citim in Scriptura Sfanta in:

    Apocalipsa Sfântului Ioan Teologul
    Capitolul 21
    1. Și am văzut cer nou și pământ nou. Căci cerul cel dintâi și pământul cel dintâi au trecut; și marea nu mai este.
    2. Și am văzut cetatea sfântă, noul Ierusalim, pogorându-se din cer de la Dumnezeu, gătită ca o mireasă, împodobită pentru mirele ei.
    3. Și am auzit, din tron, un glas puternic care zicea: Iată, cortul lui Dumnezeu este cu oamenii și El va sălășlui cu ei și ei vor fi poporul Lui și însuși Dumnezeu va fi cu ei.
    +++

    Cetatea Sfanta, Cortul lui Dumnezeu, sau Biserica Lui, "noul Ierusalim, pogorându-se din cer de la Dumnezeu, gătită ca o mireasă, împodobită pentru mirele ei". Unde pogorându-se din cer?
    Pe pământ nou. si sub cer nou, pentru ca "cerul cel dintâi și pământul cel dintâi au trecut; și marea (lumea) nu mai este", fiind nimicite in Ziua maniei Judecatii Domnului. (2 Petru 3:9-18)
    Deci Biserica Domnului Isus, sau Mireasa Lui este compusa din totalitatea sfintilor credinciosi de pe Pamant si din Ceruri stransi langa Tronul Sau de-a lungul timpului, de la Creatie si pana la a doua Lui apropiata venire (Apocalipsa 7:13-17) . Aceasta e Adevarata Biserica a Domnului, a inchinatorilor Sai in Duh si in Adevar.
  • AlfaOPT ► Mars.60 Stefan 05.09.2024 22:54
    Ești paralel cu tot ceea ce ti-a scris IC XC NI KA.
  • IC XC NI KA ► AlfaOPT 05.09.2024 23:32
    Știți că și paralelele se întâlnesc :)).. la infinit. Există o speranță .. numai să vrem..să renunțăm ..la “Crezul” nostru.

    Doamne, miluiește.
  • Mars.60 Stefan ► AlfaOPT 06.09.2024 00:05
    @ALFAOPT: Exact. Una spune Biblia de mii de ani, alta spun "carturarii" veacului astuia, rastalmacind Cuvantul dupa interesul sau scopul lor. Iar eu ma straduiesc sa arat doar ce spune Biblia, Cuvantul Sfant al Domnului dupa care vom fi judecati toti fara exceptie. Poate spuneti si ca Sfântului Ioan Teologul din care am citat, Apostol al Domnului, e paralel cu ce mi-a scris mie IC XC NI KA. Treaba dvs. de cine ascultati. Eu ascult de Dumnezeu si cred doar in Cuvantul Sau Sfant, indemnandu-i si pe altii la pocainta spre mantuirea sufletelor in Iisus Hristos Domnul. Dumneata cum intelegi Dreapta Credinta?
    Doamne, miluieste!
  • CARBID ► Mars.60 Stefan 06.09.2024 10:05
    Mars.60, ești sectar??? Pfeeewww, n-am știut!
  • IC XC NI KA ► Mars.60 Stefan 05.09.2024 23:21
    Isus?

    Da, în adevăr! Care al dvs? Sau al Lui Hristos/Apostolilor/Sf. Părinți? În consens ..

    Vai si amar ..

    Doamne, miluiește.
  • IC XC NI KA ► Mars.60 Stefan 05.09.2024 23:16
    Despre ce “Sfântă” Euharistie vorbiți în afara ortodoxiei? Care “Sfântă”? Și care Euharistie? Lipsește cu desăvârșire..

    Sau botezul de ex.

    Botez = întreită cufundare.

    Sau “sola scriptura”. Ce-i aia?

    Nu înțeleg cum din negru vreți ..și insistați să faceți alb.

    “Iisus le-a zis: Dacă ați fi orbi n-ați avea păcat. Dar acum ziceți: Noi vedem. De aceea păcatul rămâne asupra voastră.“ Ioan 9,41

    Doamne, miluiește.
  • Mars.60 Stefan ► IC XC NI KA 06.09.2024 00:22
    Daca eram necredincios nici nu m-ati fi bagat in seama. Multumesc pt. sfaturi!
    Dumnezeu sa va lumineze si sa va binecuvanteze cu mantuire!
  • IC XC NI KA ► Mars.60 Stefan 06.09.2024 11:45
    Trebuie cercetat mai întâi ce înseamnă credincios. Că și sarsailă e credincios.

    Toți cei desprinși din catolicism au avut dreptate, DOAR într-un punct. Reacția lor la inovațiile catolice. Cu Începutul Reformei (1517) și așa mai departe..

    Dar, din păcate, TOȚI în loc să se întoarcă de unde s-au desprins catolicii, au rătăcit (și rătăcesc) în continuare.

    Dintr-o rătăcirea în altă rătăcire.

    Destul de previzibil dacă îl luăm în calcul pe sarsailă/învechitul în rele/vrăjmașul urâtor de oameni/pierzător de mântuire.

    Aveți de grijă!

    Întorceți-vă la Biserica Ortodoxă Universală. Ecclesiastichi Ortodoxi Catolichi. Dacă vreți ..

    Doamne, miluiește.
  • Mars.60 Stefan ► IC XC NI KA 06.09.2024 15:06
    @IC XC NI KA:
    Eu ma straduiesc sa citesc si sa cunosc Sfânta Scriptură ca sa traiesc conform acesteia. Primi crestini drept credinciosi “…Au primit cuvântul cu toată osârdia în toate zilele cercetând Scripturile dacă ele sunt așa.” (Faptele Sfinților Apostoli 17:11) (Psalmul 118)

    Sf. Apostol Pavel ne indeamna:
    “Ca fii ascultători, nu vă potriviți poftelor de mai înainte, din vremea neștiinței voastre, Ci, după Sfântul Care v‑a chemat pe voi, fiți și voi înșivă sfinți în toată petrecerea vieții. Că scris este: „Fiți sfinți, pentru că Eu sunt Sfânt“. (Întâia Epistolă Sobornicească a Sfântului Apostol Petru 1:14–16)

    Pentru ca Sf. Ignație spune “…tot așa cei care mărturisesc că sunt ai lui Hristos se vor arăta prin cele ce fac. Că acum nu‑i vorba de o simplă mărturisire a credinței, ci de a fi găsit până la sfârșit cu credință puternică.” (Sf. Ignație către Efeseni, 14:2)

    Sau cum ne indeamna Sf. Clement din Roma:
    „Să ne îmbrăcăm cu unirea, smerindu-ne, înfrânându-ne, depărtându-ne de vorbire de rău și clevetire, fiind drepți prin fapte, nu prin cuvinte.” (Clement din Roma, Epistola către Corinteni, cap. 30:3)

    Sau Sf. Maxim Mărturisitorul „Teologie fără practică este teologia demonilor.” (Maxim Mărturisitorul, 580–662)

    Si „Fără dragoste credința poate într-adevăr să existe, dar nu e de niciun folos.” (Augustin, Despre Trinitate, XV 18,32)

    De aceea “Căutați pacea cu toți și sfințenia, fără de care nimeni nu va vedea pe Domnul.” (Epistola către Evrei 12:14)

    Conditia pentru a fi mantuit aratata de Hristos Iisus Domnul este dreapta credinta in Dumnezeu, adica ascultarea de poruncile Sale in vederea punerii in practica.

    „Noi știm că am trecut din moarte la viață, pentru că iubim pe frați. Cine nu iubește pe fratele său, rămâne în moarte. Oricine urăște pe fratele său este ucigaș de oameni și știți că orice ucigaș n‑are viață veșnică dăinuitoare în el. În aceasta am cunoscut iubirea că El Și‑a pus sufletul Său pentru noi; și noi datori suntem să ne punem sufletele pentru frați. Iar cine are bogăția lumii acesteia și se uită la fratele său care este în nevoie și își închide inima față de el, cum rămâne în acela dragostea lui Dumnezeu? Fii mei, să nu iubim cu vorba, numai din gură, ci cu fapta și cu adevărul”. (Întâia epistolă sobornicească a Sfântului apostol Ioan 3:14–18)

    Dumnezeu este duh, de aceea Domnul Hristos ne spune ca putem sa ne inchinam cu adevarat Tatalui numai in duh si in adevar. Dumnezeu este sfintenie si dreptate. In ceea ce ne priveste suntem chemati la straduinta pentru a ne lasa schimbati in asemanarea caracterului lui Dumnezeu, printr-o totala daruire lui Dumnezeu, pana la sfarsitul vietii.

    “Dar vine ceasul, și acum este, când adevărații închinători se vor închina Tatălui în duh și în adevăr, că și Tatăl astfel de închinători Își dorește. Duh este Dumnezeu și cei ce I se închină trebuie să I se închine în duh și în adevăr.” (Sfânta Evanghelie după Ioan 4:23–24)

    “Domnul este Duh, și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate. Iar noi toți, privind ca în oglindă, cu fața descoperită, slava Domnului, ne prefacem în același chip din slavă în slavă, ca de la Duhul Domnului.” (A doua Epistolă către Corinteni a Sfântului Apostol Pavel 3:17–18)

    Sunt botezat asa cum intelegea Sf. Vasile cel Mare botezul, si asa cum se botezau oamenii din timpul Sfintilor Apostoli:

    “Botezul semnifică în mod simbolic curățirea de faptele cărnii; așa cum au spus apostolii, ați fost circumciși cu o circumcizie făcută nu de mâini, ci cu circumcizia lui Hristos; prin curățirea trupului de păcatele cărnii, îngropați fiind cu El prin botez. Botezul nu înseamnă curățirea de întinăciunile cărnii, ci mărturia unui cuget curat în fața lui Dumnezeu. Așadar instruindu-ne pentru viața care urmează după înviere Domnul ne arată modul de viață cerut de Evanghelie și ne pune înainte legea blândeții, a îndurării răului, a libertății de murdărirea care provine din dragostea de plăcere și a libertății de pofte cu scopul ca în final să câștigăm și să atingem tot ceea ce viața care va să vie prin natura sa are la dispoziție”. (Sf. Vasile cel Mare, Despre duh, cap. XV)

    “Căci așa cum credem în Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt, tot așa suntem botezați în numele Tatălui, al Fiului și al Duhului Sfânt; mai întâi vine mărturisirea, care ne conduce spre mântuire, și apoi urmează botezul punând sigiliul peste consimțământul nostru”. (Sf. (Vasile cel Mare, Despre duh,cap. XII)

    “…iar când au crezut lui Filip, care le propovăduia despre împărăția lui Dumnezeu și despre numele lui Iisus Hristos, bărbați și femei se botezau. Iar Simon a crezut și el și, botezându-se, era mereu cu Filip. Și văzând semnele și minunile mari ce se făceau, era uimit. Iar apostolii din Ierusalim, auzind că Samaria a primit cuvântul lui Dumnezeu, au trimis la ei pe Petru și pe Ioan…” (Faptele Sfinților Apostoli 8:12–14)

    “…deci cei ce au primit cuvântul lui s‑au botezat și în ziua aceea s‑au adăugat ca la trei mii de suflete…” (Faptele Sfinților Apostoli 2:41)

    Ma indemnati, si va multumesc inca odata in numele Domnului, sa ma intorc la Biserica Ortodoxă Universală.
    Voi gasi eu in Biserica Ortodoxă Universală de astazi, puse in practica cele aratate de Domnul Iisus Hristos, de Sfintii Apostoli si de Sfintii Parinti ai primelor secole in Sfanta Scriptura, Cuvantul Domnului in care cred cu toata fiinta mea?

    Doamne, Ajuta!
  • IC XC NI KA ► Mars.60 Stefan 06.09.2024 17:36
    Veți găsi .. negreșit!
    Completul ..
    Întregul ..

    Trebuie să vă fie clare lucrurile. Vă sunt?

    Hristos Însuși a întemeiat Biserica Sa!

    Nimic NU merge în afara Ei. În afara Tainelor.

    Asta trebuie să înțelegeți dvs. și toți cei care cred .. ce cred ei. Fiecare cum îl taie capul. Mai mult sau mai puțin sincretist.

    Așadar, teologia e (i) biblică, (ii) liturgică, (iii) dogmatică și (iv) mistică/trăire (filocalie).

    Iarăși patru mari si late. Fără.. e pa.

    Vom da răspuns greu dacă nu ne străduim ..în Biserica Sa!
    Nu ne putem mântui fiecare după cum și ce crede citind el.. Și, respingând și Tainele instituite, și ele, TOT de Hristos. E UN tot. Întregul Adam. Nota bene.

    E despre UNIREA cu Hristos!
    Vedeți mai jos si comentariul de la M. CANTUNIARI

    https://www.chilieathonita.ro/2024/07/15/discutie-despre-scopul-creatiei-cu-jordan-peterson-jonathan-pageau/

    https://www.chilieathonita.ro/2024/08/19/ce-ar-trebui-sa-stie-protestantii-si-catolicii-despre-ortodoxie-p-andrew-cuneo/

    https://www.chilieathonita.ro/2024/07/03/relatie-sau-religie-raspuns-la-o-critica-protestanta-p-john-mahfouz/


    Doamne, miluiește.

    PS Ref. Întregul Adam .. Biserica UNA - vedeti la min. 0:48. Bine, puteți parcurge tot :))

    https://m.youtube.com/watch?feature=shared&v=DTWJUkjQIDk
  • Mars.60 Stefan ► IC XC NI KA 07.09.2024 14:49
    @IC XC NI KA:
    Am studiat cu multa atentie materialul informativ propus de dvs. si va multumesc pt. bunele intentii!
    Acesta nu este decat un exemplu printre multe altele, prin care noua spiritualitate, religia New-Age, se infiltrează și în România, prin personalități de seamă din domeniul științific și medical. Aceste personalități au credit în fața opiniei publice din cauza realizărilor incontestabile, dar, în domeniul spiritual sunt în deplin dezacord cu creștinismul biblic. Dumnezeu nu poate fi "cercetat stiintific" sub microscop, ca facand parte din Creatie, nu e materie sau energie accesibila omului prin relationare informatica. Dumnezeu e mai presus de orice imaginatie sau "stiinta" omeneasca. Omul este nimic in fatza maretiei si Sfinteniei Lui.
    https://m.youtube.com/watch?feature=shared&v=DTWJUkjQIDk
    https://www.youtube.com/watch?v=ocSQa9pnLL8&list=PLO-BHprOQu_6Cd0le8K3HC6kPVj4vIQ7F&index=2

    Un alt exemplu New-Age: În anul 2023, Constantin Necula este cercetat de Sinodul Bisericii Ortodoxe Române după ce a fost acuzat că promovează practici necreștine New Age, străine total de Ortodoxie, la un summit de spiritualitate, organizat de Life University în perioada 15-31 mai 2023.
    https://bzb.ro/stire/parintele-necula-este-acuzat-ca-practica-tehnici-new-age-iste-a187482

    In acest material indicat de dvs. am gasit acesta idee exprimata de sculptorul de icoane canadian francez, vorbitor public și YouTuber, Jonathan Pageau:
    https://www.chilieathonita.ro/2024/07/15/discutie-despre-scopul-creatiei-cu-jordan-peterson-jonathan-pageau/
    "Odată ce recunoști că asta face parte din declarația conform căreia lumea întruchipează aceste tipare, că duce la acestea, că duce la această poveste a unui om care le-a întruchipat în mod absolut asta ne aduce în El, ca să le întruchipăm și noi într-un fel care ne va transforma.
    Scopul final al viziunii ortodoxe a creștinismului este „Theosis” (INDUMNEZEIREA), ESTE A DEVENI DUMNEZEU, prin transformare și participare în Dumnezeu. Acesta e scopul final al tuturor lucrurilor: a deveni participant la divin".[Jonathan Pageau]

    Eu stiu ca scopul Bisericii Ortodoxe pe pamant este stabilit de Domnul Iisus (Matei 28:19) - MANTUIREA sufletelor omenesti potrivit voii si poruncilor lui Dumnezeu, prin Evanghelia Sa, nicidecum "indumnezeirea" omului, adica omul sa devina Dumnezeu. Nu toti crestinii ortodocsi gandesc la fel, ca in urmatorul bun exemplu:

    "Scopul culturii ortodoxe este acela de a introduce și a înfăptui în om și în lumea înconjurătoare cât mai mult din cele dumnezeiești, a-L transpune pe Dumnezeu în om și lume. Iată de ce cultura ortodoxă constituie O CONTINUA SLUJIRE A LUI IISUS HRISTOS, o continuă liturghisire; omul îi slujește lui Dumnezeu prin toată făptura; el inserează în jurul său cele dumnezeiești prin fiecare lucrare a sa, prin tot ce creează; trezește tot ce poate fi dumnezeiesc în natura înconjurătoare, pentru ca întreaga fire sub ocârmuirea omului să-i slujească lui Dumnezeu, și în acest fel toată făptura participă la liturghisirea de obște, pentru că omului, care-L slujește pe Dumnezeu, îi slujește natura".
    (Arhim. Iustin Popovici, Biserica și statul, Editura Apologeticum, 2006, pp. 19-20)

    Teoria asta cu "indumnezeirea" omului am mai auzit-o si la filozoful sodomit Yuval Noah Harari:
    https://www.facebook.com/daniellstaicu/videos/sub-posesia-lui-antichrist-yuval-harari-consilierul-lui-k-schwab-ne-arată-altern/499085432053130/

    De altfel, sa ne amintim, omul a vrut sa se "indumnezeiasca" fara Dumnezeu, inca de la Facere, prin "stiinta", neascultand de porunca Domnului si pierzand Raiul. Deci istoria se repeta sub diferitele forme aratate in ex. de mai sus:

    Facerea (Geneza)
    Capitolul 3
    1. Șarpele însă era cel mai șiret dintre toate fiarele de pe pământ, pe care le făcuse Domnul Dumnezeu. Și a zis șarpele către femeie: "Dumnezeu a zis El, oare, să nu mâncați roade din orice pom din rai?"
    2. Iar femeia a zis către șarpe: "Roade din pomii raiului putem să mâncăm;
    3. Numai din rodul pomului celui din mijlocul raiului ne-a zis Dumnezeu: "Să nu mâncați din el, nici să vă atingeți de el, ca să nu muriți!"
    4. Atunci șarpele a zis către femeie: "Nu, nu veți muri!
    5. Dar Dumnezeu știe că în ziua în care veți mânca din el vi se vor deschide ochii și VETI FI CA DUMNEZEU, cunoscând binele și răul".
    6. De aceea femeia, socotind că rodul pomului este bun de mâncat și plăcut ochilor la vedere și vrednic de dorit, PENTRU CA DA STIINTA, a luat din el și a mâncat și a dat bărbatului său și a mâncat și el.
    7. Atunci li s-au deschis ochii la amândoi și au cunoscut că erau goi, și au cusut frunze de smochin și și-au făcut acoperăminte.
    8. Iar când au auzit glasul Domnului Dumnezeu, Care umbla prin rai, în răcoarea serii, S-AU ASCUNS Adam și femeia lui de fața Domnului Dumnezeu printre pomii raiului.

    Eu aleg sa raman la propovaduirea cuvântului Crucii, puterea lui Dumnezeu mantuitoare:

    Epistola întâia către Corinteni a Sfântului Apostol Pavel
    Capitolul 1
    18. Căci cuvântul Crucii, pentru cei ce pier, este nebunie; iar pentru noi, cei ce ne mântuim, este puterea lui Dumnezeu.
    19. Căci scris este: "Pierde-voi înțelepciunea înțelepților și știința celor învățați voi nimici-o".
    20. Unde este înțeleptul? Unde e cărturarul? Unde e cercetătorul acestui veac? Au n-a dovedit Dumnezeu nebună înțelepciunea lumii acesteia?
    21. Căci de vreme ce întru înțelepciunea lui Dumnezeu lumea n-a cunoscut prin înțelepciune pe Dumnezeu, a binevoit Dumnezeu să mântuiască pe cei ce cred prin nebunia propovăduirii.
    22. Fiindcă și iudeii cer semne, iar elinii caută înțelepciune,
    23. Însă noi propovăduim pe Hristos cel răstignit: pentru iudei, sminteală; pentru neamuri, nebunie.
    24. Dar pentru cei chemați, și iudei și elini: pe Hristos, puterea lui Dumnezeu și înțelepciunea lui Dumnezeu.
    25. Pentru că fapta lui Dumnezeu, socotită de către oameni nebunie, este mai înțeleaptă decât înțelepciunea lor și ceea ce se pare ca slăbiciune a lui Dumnezeu, mai puternică decât tăria oamenilor.

    Doamne, miluieste!
  • IC XC NI KA ► Mars.60 Stefan 07.09.2024 20:04
    Îmi pare f rău. Nu ați înțeles. Nici ideea nici esența..
    Sau nu ați vrut să înțelegeți..
    Ortodoxia e completă.
    Nu-i lipsește nimic.
    E UN singur trup. Al UNUI sigur CAP. Hristos = Biserica Ortodoxă.
    Theosis este în relație numai cu kenosis. Si nu există in afara Capului/Trupului/Bisericii Ortodoxe/Tainelor.

    Doamne, miluiește.
  • AlfaOPT 04.09.2024 18:12
    Vai de noi! Deci e din ce în ce mai clar că întunecați ăștia vor o "unire" cu orice preț, chiar și cu trădarea Ortodoxiei! Ecumenismul trece acum de la faza de "dialog"(oricum nu avea sens un astfel de dialog, se vede că nu s-a ajuns și nu se va ajunge nicăieri) la faza de "împreună slujire". O falsa unire fără a se renunța la ereziile occidentului papistaș. Sa renunțăm la Adevăr, la mărturisi Sfinților Părinți care au luptat împotriva unirilor mincinoase doar de dragul iubirismului? Așa au făcut Sf Fotie cel Mare, Sf Marcu al Efesului, luptător pentru apărarea Ortodoxie fata de tentativa de unire a sinodului talharesc de la Ferrara-Florența? Sf Grigorie Palama care a scris tratate de combatere a ereziilor latinești? Sf Maxim Grecul? Și toți Părinții îmbunătăți și Sfinți de pana în perioada contemporană? Asta se întâmplă când oamenii vad credința că pe ceva neimportant, relativ, o mixtura sincretista, new age+unele nuanțe creștine pe ici-colo. Sa nu uitam ca atunci când Constantinopolul a devenit Uniat, când a fost proclamata falsă unire, 6 luni mai târziu a căzut în mâinile turcilor. Coincidenta? Nu cred! Aia a fost pedeapsa pentru trădare! Sa ne ajute Dumnezeu sa luptam împotriva ecumenismului în duhul Sfinților Părinți, iar Dumnezeu sa ne ridice pastori vrednici, apărători ai Adevărului, Ierarhi curați în cugetarea Ortodoxă ca să apere turma de acești lupi răpitori îmbrăcați în piei de oaie! Doamne ajută tuturor fraților crestin ortodocși întru Hristos Domnul nostru!
  • Dorel Timpa 05.09.2024 18:46
    Am citit mai demult, cred că

    un părinte sfint a zis " cînd veți vedea că se împărtășesc din același potir ortodocși cu catolici, sa fugiți din biserica aia "
  • Mars.60 Stefan 05.09.2024 23:25
    @ALFAOPT: Intunecații ăștia vor orice e rau, nu numai sa dispara Ortodoxia ci orice urma de Crestinism din lume, sa nu se mai pomeneasca niciodata Numele Domnului Iisus Hristos nicaieri, sa dispara Biblia si Credinta in jertfa Lui mantuitoare, astfel incat cat mai multe suflete de pe pamant sa piara in chinul Iadului nemantuite. Mijloacele lor viclene sunt multiple: ecumenism, ura si razboaiele fratricide intre natiuni ortodoxe, invadarea Europei crestine cu musulmani sau alte religii anticrestine, "rescrierea" Bibliei de catre AI, digitalizare, greenpass, disparitia banilor fizici, scientologie, new age, ezoterism, chrislam, fanatism stiintific, masonerie, vrajitorie, astrologie, viciu, desfrau, lgbt, apostazie si satanism sub toate formele, inclusiv forme politice perverse, etc. Dezbinarea si inselarea crestinilor e mare astazi si cernerea lor e pe masura. Fara ajutorul Domnului suntem toti pierduti. Fara El nu putem face nimic. Doar El ne poate salva.
    Dumnezeu sa ne apere si sa ne pazeasca sufletele de caderea in orice ispita a intunecatilor!
  • Sorin Stancu 04.09.2024 18:29
    "este dispusă Biserica Noastră să meargă pe această Cale a Pierzării?"

    Din Ortodoxie cade numai ce putred.
    Vrăjmașii s-au infiltrat in bisericile zidite, chiar in conducerea instituției, dar nu în Biserică. Vine vremea cand nu o sa mai putem merge in bisericile ortodoxe, ca sa putem rămânem in Biserica Drept Credincioasa, întemeiată de la pogorarea Duhului Sfant de acum două milenii.
  • Cristian I. Lepindea 04.09.2024 19:26
    ????????????‍♂️????????
    Cal troian!
    Nu putem sărbătorii Pastile împreună pentru că nu credem în același Hristos! Nu avem "o credință și un botez" cu ei! Hristosul lor face parte din altă trinitate! Al nostru e doar trimitor de duh sfânt în lume pe când al lor e și purcezător!
  • Mihai Cantuniari 05.09.2024 16:21
    Privind poza m-am gandit la cuvintele marelui Creanga: ”boaite fățarnice”. Nici unul din cei doi nu ma poate convinge ca nu face jocurile papusarilor talmudici din umbra, cei care doresc si impun globalismul si in religie. De la Antipapa Francisc nu astept nimic bun, prea si-a dat arama woke pe fata cu toate prilejurile. Iar Bartolomeu a devenit tot mai dubios in ultimii ani, proferand aceleasi erezii ca ”telectualii lu Băse”. Esentiala ramane in aceasta grava chestiune pozitia BOR de la care speram sa nu faca nici o concesie in privinta confesiunii ortodoxe.
  • IC XC NI KA 05.09.2024 18:31
    Biserica Ortodoxă NU are o dată de înființare ulterioară Cincizecimii.

    Nu este o confesiune printre alte confesiuni. Daca nu avem această conștiință e destul de grav..

    Așa cum nu este nici religie..printre alte religii. Nu!
 E vindecare! E viață! Și aici și dincolo.. Mai ales..

    E CU Dumnezeu.
    Nu-i DESPRE Dumnezeu. Ca la alții..

    Așadar, Biserica Ortodoxă NU e înființată de oameni ca toate celelalte “biserici creștine”.
 Ci de Însuși Dumnezeu! Restul ..rătăciri. Erezii. Nu e clar? Va fi ..din ce în ce mai clar! Aviz amatorilor..

    Doamne, miluiește.
  • rt 05.09.2024 18:02
    Adică vor catolicii să sărbătorească Paștele după calendarul iulian, în funcție de care ortodoxia calculază data Paștelui în fiecare an? Aici trebuie să fie o mare viclenie, așa că mare atenție!
  • Dromihete 05.09.2024 23:12
    Hopa, a iesit ofical motu'! Alfa 8, piei suina de Gadara!
  • AlfaOPT 06.09.2024 09:53
    Ești un om nesimțit, fără pic de bun simț. Se vede de ce Duh aparții. Asa-i ca te-a ars atunci cand ți-am dat peste "bot"? Zi mai new ager satanist. Comentariul asta al tău arata faptul ca ești paralel cu tot ce s-a discutat aici, păgân zalmoxian ce ești. Tu, si lichelele asemenea ție, nu au argumente în afara celui ad-hominem. Și fii atent ca "suna aia de gadara" o-i fi chiar tu, mai ales la ce explicații păgâne ezoterice ai dat atunci.
  • Dromihete ► AlfaOPT 06.09.2024 12:05
    Dupa cum spuneam, bot ai tu, in calitate de suina, eu sunt Om si este imposibil sa fiu afectat de cineva ca tine, vreo data, atunci nu s-au publicat comentariile ce constituiau dreptul meu la replica si in consecinta m-am relaxat. Tu esti o sluga vicleana, un fariseu cu arfe de carturar (la fel de rai amandoi), care spala creiere pentru masoni si toti asemenea lor, nebuni ce sufera de "complexul lui Dumnezeu" si este evident si din articolul de mai sus, ca au ajuns sa stapaneasca institutiile asa zise bisericesti. In mirobolanta-ti aroganta, duhnesti a prostie si rautate, ca doar sunt la acelasi pachet si esti incapabil sa gandesti, fiind obtuz si orb, tu citezi si "stii" exclusiv din ce au scris si spus altii, pe care ii substitui lui Dumnezeu cand ai tu chef, se vede ca altii gandesc pt tine. Evident ca esti turbat si in afara de dogmele tale, pe care si pe alea le interpretezi exact cum vrei tu, nu ai nicio tangenta cu Crestinismul autentic, adica ala traitor, voi guristilor sunteti slugile "executive" ale dusmanilor Omului. Si apopos mai pune mana si re-citeste mai bine ce scrie Sf. Ioan Damaschin despre suflet, nu aberatiile si elucubratiile tale. Nu te mai alinta, nu exista "ad-hominem" pentru ca tu esti carcasa goala. Cultura decica si neamul dacic sunt traditia autohtona si autentica acestui popor cretinule hobotnic, dar asta nu exclude in nici un fel Crestinismul, ba din potriva, se potenteaza una pe cealalta. Ia-te de mana cu ban-escu si marsh la cotetz.
  • AlfaOPT ► Dromihete 06.09.2024 14:00
    Ai scris o grămadă de acuze și bla bla-uri fără fond. Dromaderule, tu ini vorbești mie de creștinism autentic?tu? În afara faptului ca nu ai bunul simț sa poți o discuție la obiect, fără injurii, pentru că tu și cu mine NU NE CUNOAȘTEM, mai încerci sa te dai și "dăștept". TU, individ obscur și fără cei 7 ani de acasă, te-ai aprins când ți-am spus ca împrăștii idei new age. Pe deasupra, mai ești și "rasist", dacă se poate spune asa. Se vede că ai duhul satanei, pentru că el, ca și tine este urător de oameni și ucigaș. Tu ini spui mie sa recitesc ce spune Sf Ioan Damaschin? Papagalule, tot ce ai scris cu "21 grame de divinitate" intra în directa contradicție cu Sf Ioan Damaschin. Și mai ai și tupeul prost și nesimțit sa ma ataci la persoană când eu nu am făcut aceasta atunci, dar acest fapt demonstrează ca tu ești un individ slab, fără capacitate de comprehesiune, care are doar argumente ad-hominem. Se vede că trăiesc în capul tău frustratule, pentru că demonii tai te agita pentru că ți-am dar aramă pe față cu paganismele tale. Tu ai venit acum aici sa ma ataci, deși subiectul articolului acesta nu avea nici o legătură, securistoidule. Recunoaște că ești un om cu probleme la biblică, urător de semeni, fără capacitate de a face diferența dintre o argumentație contrara(deși ce am spus este ortodox) și persoană. Asa ca jet, dromader dacist, asta asa ca să-ți vorbesc pe limba ta, de om nesimțit și fără rușine.
  • Dromihete ► AlfaOPT 06.09.2024 14:34
    Ai spume la gura javra? Foarte bine! Confirmi cu tarie prin atitudine, ceea ce deja am scris, deci prin rationament deductiv, sau implicit, "te cunosc", nu pe tine personal, pentru ca nu as cultiva o astfel de interactiune vreo data, in mod rational, dar iti cunosc tipologia.
    De la dromaderi vin cei pe care ii slujesti tu, talmudistii satanisti care se ciuntesc la nastere, eu sunt nascut in Romania, la poalele Carpatilor jegule. Noi suntem gentili, adica blanzi asemena Domnului nostru Hristos, omorat pe Cruce pentru faptul ca l-a pus pe Dumnezeu si pe Om in fata dogmelor cretine ale unor scelerati. Legile din vechime ale dacilor se numeau legi Belagine, adica legile blandetii si de aceea Crestinismul s-a pliat foarte bine pe aceste meleaguri. Pai daca se ducea Sf Andrei la popoarele posedate ale desertului, sa le vorbeasca despre blandete si iubire, in sfartecau dupa legile lorbonlave, kabaliste mai tampitule. Blanda este si esenta acestui porpor, nu dogmatica, nu habotnica pana la crima cum esti tu, insa oaia pentru Dumnezeu si pentru Credinta se transforma in leu sau ca sa fiu mai specific, desi nu ma astept ca un parameci ca tine sa inteleaga ceea ce scriu, ma tranform in lup si mananc porcii posedati care prin minciuna si viclenie au fentat saltul in mare la Gadara si inca bantuie pe aici, desi locul tau e in Iad/Sheol! Punct! Am incheiat pledoaria.
  • AlfaOPT ► Dromihete 06.09.2024 15:24
    Ți-ai dai arama pe față fiul satanei. Tu trimiți la iad bai muritor fără frica de Dumnezeu. Vai de capul tău de doliu ce ești. Eram sigur ca o dai cu legi belgienie și cu alte gunoaie păgânești. Macar acum ti-ai arătat adevărată fata sa o poatela vedea toți, satanistule.
  • AlfaOPT ► Dromihete 06.09.2024 14:10
    Dromaderule, jet la zeul tău zalmoxe, lasa gaslight-ul asta ca nu îți merge, ti-ai dat arama pe față de mult. Se vede clar ca nu ai Duh ortodox. Ești atât de încuiat, deși te consideri "liber cugetător" cu "minte deschisa". Dar pentru mintea ta făcută ghiveci cu paganismele, îți spun că a cita și citi Sfinți Părinți înseamnă a urma Bisrrcii celei Una, dar tu, fiind pagan sincretist, orbit de "înțelepciunea lumii acesteia cazute" e normal sa ma ataci, și asta pentru că doar atât poți face. Se vede că ești un habarnist de la o poștă, papagalule. Dacă eram de acord cu banescu eram ecumenist, și susțineam derapajele Constantinopolului. Dar cum se vede din ce am declarat mai sus, NU SUNT ECUMENIST. În schimb, tu ești, cel mai probabil. Pentru că nu se justifica atacul tău. Și mai esti și cu cenzura, tu, un individ aleatoriu, care s-a complexat ca un copil mic, ca am dat și eu o replica la o aberație de-a dumitale. Mulțumesc celor de la Active news pentru că nu cenzurează nimic, cinste lor!
    Oricum, celor care o sa citească tâmpeniile, acuzațiile și atacurile la persoană o sa își dea seama ce fel de individ ești.
Ultima oră

11:24

Interviu cu atacatorul lui Trump, luat de Remus Cernea chiar în Ucraina pentru Newsweek Români. Toți cu "slava" - VIDEO

10:30

Kamala Harris și Joe Biden s-au declarat ”ușurați” că Donald Trump este ”în siguranță”

09:59

Bilanțul inundațiilor din Galați a crescut la 6 morți

09:49

La 48 de ani, o boală cruntă cu evoluție rapidă a pus capăt vieții medicului UPU Ramona Daniela Oprea de la Spitalul Județean de Urgență din Târgu Jiu

09:16

Elena Udrea ar putea ieși din închisoare înainte de alegeri. SRI a confirmat denunțurile false. ÎCCJ se pronunță azi pe cererea de revizuire

09:08

Ion Cristoiu: Lovitura strategică a PNL: Nicușor Dan la lansarea lui Nicolae Ciucă!

08:45

Cine este bărbatul care a încercat să-l asasineze pe Donald Trump. Un extremist cu ”slava” în suflet

23:40

Un nou atentat la adresa lui Trump. Atacatorul, prins de Secret Service cu un AK-47. Suspectul cu Kalașnikov e cu ”slava Ucraina”. FBI: ”Tentativă de asasinare”. ACTUALIZARE - TRUMP: ”SUNT ÎN SIGURANȚĂ ȘI SUNT BINE!”

23:15

Soția lui Gigi Mulțescu: ”După ce a făcut al doilea vaccin, a avut o cădere bruscă”. Marele fotbalist a decedat brusc de la o pneumonie apărută din senin. Un medic a recunoscut: ”Nici noi nu știm ce se întâmplă”

22:50

Cel mai frumos omagiu adus unei Doamnei Învățătoare. Sorin Poclitaru: Mâinile lor, numai oase și piele, Ochii lor blânzi, doar lumină și dor. Învățătorii nu pleacă, nu mor, Doar se transformă în lacrimi de stele...

22:00

Virgiliu Gheorghe: DE CE TRĂIM?

20:30

Ionuț Apahideanu: Geoană, candidatul-disperat, ”din greșeală în greșeală spre victoria finală!”

19:34

BTI: Ciucă, candidatul ilegal

18:39

Fact checkerii s-au întors împotriva democraților. CNN: Contul de rețele sociale al campaniei lui Kamala Harris a mințit în mod repetat

16:23

Ciucă a stat non-stop cu ochii pe promptere la Congresul PNL - FOTO