

Din Jurământul lui Hipocrat (aprox.400 î.Hr.), încălcat azi cu bocancii de „specialiștii” pandemiei, dintre care unii s-au cocoțat tocmai pe crucile Patriarhiei: „Nu voi prescrie niciodată o substanță cu efecte mortale, chiar dacă mi se cere, și nici nu voi da vreun sfat în această privință. Tot așa nu voi da unei femei un remediu abortiv.”
„Ne vedem nevoiți să cerem destituirea sau demisia lui Vasile Bănescu din funcție. Să îi ia cu dânsul și pe „intelectualii lui Băsescu” infiltrați pe la Trinitas, sub a căror influență nocivă se află.”, a transmis Asociația Pro Vita București după ieșirea anticreștină și antiumană a purtătorului de cuvânt al Patriarhiei, Vasile Bănescu, care, chipurile expunând poziția Bisericii, susținea avorturile „justificate medical”.
La fel de „justificate medical” probabil ca și „vaccinurile” experimentale dezvoltate „științific” prin folosirea de celule fetale de la copii avortați de vii și totodată cauzatoare de efecte adverse grave care merg până la moarte și cu o eficiență reală „anti-Covid” de 0,84%.
În același timp, Bănescu de la Patriarhie mai asimila totalitarismului interzicerea avorturilor (deci a crimei - situație existentă în Polonia conservatoare de azi) deși, de fapt, regimurile totalitare bolșevice și naziste sunt cele care au introdus prin lege crima avortului. Dar nu, printr-o contorsiune care merge până la fractură de logică, pentru Bănescu, cei care doresc interzicerea avorturilor sunt „totalitariști”.
Ne întrebăm serios dacă nu cumva vaccinul ARNm i-a șters complet din memorie conținutul Sfintei Scripturi, unde Sfântul Duh o ține numai în „totalitarisme” cu privire la avort. Și nu numai... Dar, tindem să credem, exact asta și-a propus nestimatul purtător de vorbe al Bisericii Paralele (sau Profunde?, ca să preluăm fără vreo conotație anume termenul american pentru Statul Paralel folosit și de Arhiepiscopul Vigano în privința Vaticanului): să arunce asupra apărătorilor vieții - așa cum este ea definită în Carta PRO VITA. Principii teologice, antropologice și morale - anatema progresistă de „totalitariști”.
Observăm că dl. Bănescu cade din nou sub osânda Sfântului Apostol Pavel: "Dacă chiar noi sau un înger din cer v-ar vesti altă Evanghelie decât aceea pe care v-am vestit-o, să fie anathema” (Galateni 1:8).
Cititorii ActiveNews au sancționat și ei derapajul lui Bănescu și au cerut în comentarii demiterea personajului. Cu adevărat, VASILE BĂNESCU NU REPREZINTĂ BISERICA ORTODOXĂ ROMÂNĂ. Nu ne rămâne decât să ne raliem poziției cititorilor noștri și a Asociației Pro Vita București, emise astăzi, de scoaterea Sfintei Cruci, cât și a celei științifice și duhovnicești emise de Federația Organizațiilor Ortodoxe Pro Vita din România.
Fie ca scoaterea Sfintei Cruci de astăzi să purifice și să aducă tuturor lumina cea neînserată spre marea sărbătoare a Schimbării la Față!
În continuare are cuvântul Pro Vita București:
Poziția exprimată de Vasile Bănescu referitoare la avort: confuză, vulnerabilă și exploatată de presă
Câteva precizări pe marginea recentei poziții exprimate public pe subiectul avortului și dreptului la viață de dl. Vasile Bănescu, purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române.
1. Din perspectiva seculară, legislația care apără viața umană nu poate fi totalitară.
Avortul este un act contrar vieții, provocator de moarte; or, instrumentele juridice internaționale consacră și garantează exclusiv dreptul la viață. Nu este posibil ca legea să consacre în același timp dreptul la viață și să legitimeze acte producătoare de moarte. Este o contradicție logică.
Viața umană este atât un „bun comun” al societății, cât și un „bun privat” de care se bucură fiecare și care este recunoscută la nivel internațional ca un drept primordial. Principiul sanctității vieții este protejat de Convenția Europeană a Drepturilor Omului și recunoscut de Curtea Europeană a Drepturilor Omului, care afirmă că dreptul la viață este un atribut inalienabil al ființelor umane și reprezintă valoarea supremă în ierarhia drepturilor omului. Prin urmare, statele au obligația de a proteja viața prin lege. Curtea nu a exclus niciodată viața prenatală din sfera de aplicare a Convenției, recunoscând că orice copil încă nenăscut aparține speciei umane. Convenția și Curtea au lăsat la latitudinea statelor să deroge, într-o anumită măsură, de la această protecție; însă, statele care respectă în întregime sfera de aplicare a acestui principiu și care protejează în oricare circumstanțe viața înainte de naștere își respectă pe deplin obligațiile care decurg din tratate.
Această situație ideală este ceea ce dl. Vasile Bănescu numește, eronat, o „interzicere totalitară a avortului”.
Polonia este acum, așa după cum se cunoaște, „zona zero” a luptei pentru curățarea legislației seculare de fărădelegea avortului prin recunoașterea și ocrotirea dreptului la viață în fază prenatală, pentru oricare copil.
Prin contrast față de Polonia, din păcate, România permite (nu pedepsește) avortul provocat, lipsind victima acestuia de instrumentele juridice necesare pentru a fi protejată. Cu toate că nimeni dintre legiuitorii români nu pune la îndoială faptul că embrionul uman este viu și că este o ființă umană, lui nu i se recunoaște calitatea de persoană. O astfel de interpretare este fundamental greșită și contrară realității biologice; nu se poate face o astfel de deosebire între viața intrauterină și viața de după faptul nașterii.
Subliniem că normele privitoare la dreptul familiei și al copilului formează un ansamblu unitar și coerent ce își are izvorul chiar în natura persoanei umane, iar legiuitorul de bună-credință nu poate ignora obiectivitatea faptelor naturale. Orice știrbire a acestei continuități duce la aberații juridice, normative și culturale de tipul celor care acum metastazează în Occident și contra cărora dl. Bănescu se poziționează, în subsidiar, atunci când face referire (în mod corect) la civilizația europeană și la temelia acesteia în creștinism și legea naturală.
Însă, în fapt, noi considerăm că întreaga discuție pe tema actului de legiferare ar fi trebuit refuzată sau evitată. Biserica nu este organ legiuitor; ca atare, nu se poate substitui Parlamentului, unicul responsabil pentru reglementarea regimului juridic al avortului. Există, în schimb, legea proprie a Bisericii Ortodoxe, care condamnă dintotdeauna avortul și canonisește femeia care avortează și pe cei care practică avortul. Sfinții Părinți numesc avortul „omor” sau „ucidere”. Din păcate, nicio referire la acest aspect din partea d-lui Bănescu, purtătorul de cuvânt al Patriarhiei.
2. Nu există justificare medicală pentru niciun avort.
Expresia „avort justificat medical”, utilizată în mod nefericit de dl. Bănescu, este de evitat în orice condiții, întrucât este creată de industria relațiilor publice occidentală – colaboratoare apropiată a rețelelor de lobby și clinicilor de avorturi – special pentru a sugera că avortul este doar o altă formă de „îngrijire a sănătății”. Nu este adevărat. Nu există rezultate terapeutice ale avortului, în nicio situație, căci sarcina nu este o afecțiune; or, scopul medicinei este exclusiv unul taumaturgic.
Este adevărat că există cazuri în care medicii trebuie să ia decizii foarte dificile. Punând la egalitate viața copilului nenăscut și a mamei acestuia, medicii pot să urmeze în mod licit tratamente care, neintenționat și indirect, ca o consecință colaterală, duc la moartea copilului nenăscut. Asemenea situații însă nu numai că se petrec extrem de rar, dar ele nu sunt, de fapt, avorturi, pentru că nu urmăresc provocarea morții copilului nenăscut, ci salvarea vieții femeii.
Într-adevăr, Bănescu nu se referă explicit la avortul „terapeutic”, însă distincția se pierde în noianul de cuvinte și expresii de care dl. Bănescu, după opinia noastră, abuzează.
Pe măsură ce tehnologia avansează, sub acoperirea aceleiași „justificări medicale” în sistemul sanitar este încurajată activ depistarea sistematică a „problemelor” reale sau potențiale ale copilului nenăscut, aflat în dezvoltare, chiar și a acelora care nu se ridică la nivelul unor boli sau dizabilități reale (de exemplu, simpla susceptibilitate la anumite boli sau la un IQ mai redus sau mai puțină robustețe fizică). Astfel de operațiune sistematică are un singur scop: aplicarea în masă a practicilor de selecție a speciei umane (eugenie), fie ele oficiale, fie prin presiunea unei societăți din ce în ce mai adverse persoanelor suferinde și a unei logici contabilicești care măsoară viața umană în productivitate.
Azi, un număr foarte mare de avorturi se fac cu recomandarea medicului. Cu alte cuvinte, ceea ce începe cu o „justificare medicală”, se termină, inevitabil, prin politici eugenice. Pentru acest motiv noi nu putem fi de acord cu nicio paralelă între medicină și avort.
3. Un autogol de comunicare. Sau „o greșeală neforțată”, ca în tenis
Urmarea cea mai nefericită a „clarificărilor” deloc clare transmise de dl. Bănescu fost preluarea în presa seculară, cu mare plăcere și pe spații ample, a opiniilor purtătorului de cuvânt lal Patriarhiei, sub titluri precum „Biserica nu susține interzicerea totalitară a avortului”, sau, mai rău „Biserica nu este împotriva unui avort”. Adevărat, unele din aceste titluri sunt contorsiuni grotești. Dar tocmai pentru că este specialist în comunicare, V. Bănescu ar fi trebuit să știe că presa nu este prietenă a Bisericii și că subiecte atât de sensibile trebuie abordate cu mare atenție, în cuvinte puține și clare – sau deloc, pentru a nu lăsa spațiu de speculații și interpretări.
„Vina” că unele ziare scriu că Biserica ar legitima un avort aparține și d-lui Bănescu, a cărui exprimare pretențioasă e lipsită de concizia pe care ar pretinde-o.
Din păcate, ecoul declarațiilor atinge și munca noastră, a organizațiilor pro-viață. De aici înainte vom avea de depășit nu doar ostilitatea adversarilor, ci și barierele create în mod inutil prin aceste aserțiuni a căror critică (întemeiată!) poate crea impresia unei critici aduse, în fapt, Bisericii, ceea ce nu este cazul și nici nu poate fi vreodată.
Subliniem, la fel ca și colegii de la Federația PRO VITA Ortodoxă, că organizația noastră este fidelă învățăturii de credință a Bisericii Ortodoxe cu privire la valoarea unică în fața lui Dumnezeu a vieții persoanei umane de la concepere și până la moartea naturală – și nu opiniilor funcționarilor administrației ecleziastice.
Asociația Pro Vita București
Colaj de titluri din presă (via ActiveNews):

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Sau chiar crede cineva ca omul vorbeste ce vrea fara sa fie sanctionat cand greseste?
Banescu, Vulpe Batrana
Iar Izbeste greu in stana
Indeamna la pruncucideri
La avort si sinucideri
E o scula diavoleasca
Loveste, Daniel casca
Vom sti oare cine este
Patriarhul , rea poveste
Vrea Preafericitul copii
Multime, sanatosi, vii ?
Atunci ce tine'o vulpe
Pe cea mai inalta culme ?
Ce tot ne arunca bombe
De te crezi in catacombe
Vulpe lasa, ucigasa
Ai omori totu'n fasa
Romanasii in burtica
Inclusiv pe'a lor mamica
C'o seringa blestemata
Aoleu, Vulpe turbata
Cu coada imbarligata
Cu limba rea agatata
Cu venin in beregata
Pui de vipera, ce latra
Vasile, tu nu vrei prunci
Ca in moarte ii arunci
Dracul are tepusi lungi
Calci divinele porunci
Fi'vei intepat pe stanci !
Va sfarsi mizerabil, nu va apuca
Si dreptate este, multi ani
Vulpoiul din Deal trimise o vulpe
Cu ochii sireti si metehne multe
Sa abureasca, la Trinitas,
Adevarul si, cu mieros glas,
Sa declare, la fiece pas,
Ca el este BOR, zidar cu compas
Pretios, ridicol, masca pe bot
Gavareste fariseic, fals robot
Dovedeste ca'l doare in cot
De Iisus, de crestini, Nu'i pasa
Platit de iude cu Bani si casa
Pana ce Vulpoiul s'o satura
Detot scarbit, teapa i'o da
Si amandoi, de teama goi,
Vor infunda iadul-gunoi
NOI RAMANEM BISERICA-NOI !
N'o sa traiesti multe zile
O sa te sufoci, la Trinitas live
Ca ceaiul de ora five
L'ai inghitit cu tot cu masca
In fine, Domnul te demasca
Ca România sa traiasca !
Nu enormitati, dle securist
Ci condamnari la moarte ai rostit
Chiar de erai putin trist
Ca injectia nu se face purist
Adica'n genunchi si cerand indurare
De la clica dumitale
Iar tu, sef de banda, sa nu le dai iertare
Nici pentru margaritare
Astfel ii intepi direct in buric
Cum ti'a facut tie un bunic
Inainte vazand drumu'ti criminal
Te'a azvarlit apoi in canal
O vrajitoare te'a pescuit
Si'o viata'ntreaga te'a pregatit
Cu'un batalion SRI instruit
Sa devii vedeta demonizata
La ordin, sa inseli tara toata
Fara sa'ti pese de sangele tasnit
Si seringa-coasa poporu'a nimicit
Cat mai stai in scaun, dle naimit ?
Apocalipsa in devenire
Catedrala se va umple de morti
Cadavre stivuite’n pronaos, in naos si in Sfantul Altar
Asteptand Mantuirea promisa.
Construiesti in zadar ?
Sfintii pe pereti, plang.Toti.
In trecut, erau rupti pe roti
Azi, intepati de monstri si hoti
Fulgerati pe strada si’n porti
Cum vei raspunde pe eternul cantar ?
E clipa, suna toaca, Preafericite
Ca sa te’arati, Parinte !
Deja clopotele bat ingrozite
Bisericile se vor umple de morti. Sfinti si sfinte
Dar si trupuri plecate nepregatite
Iesi, te imploram, si cere tare
Sa se opreasca masacrul vaccinarii
Românilor, din si dincolo de hotare
Numai tu poti, Parinte Patriarh
Sa mai opresti macelul
Programat, de la mic la ierarh
Ingerul mortii ne masoara zelul
Domnul va cantari, dupa chipul iubirii milostive
Pe fiecare, dupa felul
In care vom evita mortii
In stive
Hristos a Inviat, Preafericite !
Toata suflarea asteapta cuvinte explicite
Balanta Nemuririi suna tare
Aceasta va fi jertfa ta.
Cutezatoare. Pilduitoare
Jertfa ta unica. Mantuitoare !
+++
Banescu e gura BOR
Nu’i o cioara pe ogor
Actioneaza murdar, criminal
I s’a incredintat un canal
Ce’l foloseste drept PUMNAL
+++
Dlui VB (Vulpe Batrana si Banoasa)
Care infuleci oite din stana
Esti infectat total de Satana
Lasat’ai omenia si strana
Dom filozof SRI
Din scaun cine te va clinti ?
Robot transhumanist, dl Vasile
Mai minte credinciosii, câte zile ?
Sub epoletii’i de aur, mascati
Stau agentii securisti masati
Sa nu’i ia mandrul fotel
Un crestin Aristotel
Care sa ne fie model
De credinta, dragoste si tzel
Cand s’ar adresa marelui popor
L’ar apara cu mult spor
In fata tavalugului cotropitor
Dna Vulpe, nu’ti este rusine
Sa ramai pe loc, cand ai explodat mine ?
Cu cinism salbatic, propagi vaccinari
Diavol negru, cu focul prin nari
Parjolesti o tara si’apoi te miri
Cat te’or mai tine, amicii SRI
Si’apoi regreti, cu capu’n pereti
Cine tacea, filozof ramanea
Dar vorbesti la comanda
Chiar de’ai fi general, o banda
De agenti ticalosi te preseaza
Sa adormi România treaza
Stiu, intre SRI si Dumnezeu
Ingerul pazitor te cearta mereu
Ai curajul, paseste afara
Te va lauda intreaga tara
Daca vei denunta vaccinarea
Minciunile, manipularea
Altfel, te vei prabusi de pe cereasca scara !
+++
Sri istul Banescu e gura BOR
Nu’i o biata cioara pe ogor
Actioneaza murdar, criminal
I s’a daruit un canal
Ce’l foloseste drept PUMNAL !
Ce’l infige, ca mii de seringi
In credinciosii ce dau in branci
Sa sustina Biserica, Tara
Si sa faca si prunci
Dar vaccinul ii va steriliza
Si pe foarte multi, ii va masacra
Am scapat de secera si ciocan (?)
Si iata filozoful-buzdugan
Suiera moarte, uragan
Lumineaza’l, Doamne,
Ca’i sarpe si urangutan
Sa dea marturie Tie
Ca sa traiasca, an dupa an !
+++
Stire AGERPRES fake
Dl Banescu, purtator de cuvant al Patriarhiei, si’a fracturat ambele picioare, cazand intr’o groapa in Catedrala, dupa ce’a incercat sa treaca neatent ? peste niste Sfinte odoare.
Sentinta medicilor e categorica. Trebuie amputat.
Dl Banescu e condamnat.
Sa mearga in genunchi, neincetat.
Breaking News
Tocmai am aflat de la un credincios ca l’a vazut pe dl Banescu, care se ruga la Icoana Sfantului Ioan Gura de Aur
In paraclisul Catedralei Mantuirii Neamului, in genunchi, cu lacrimi siroi, metanii facand.
Sfanta Gura, minune, a inceput sa graiasca, adresandu’se penitentului si certandu’l :
Vasile, tu porti nume de mare sfant
Ce L’a slavit pe Domnul
Prin fapta si cuvant
Ce’a ajutat tot omul
Cat traii pe pamant
Daca vrei sa ai viata
Si vertical sa fii
Deschide’a ta Gura
Si’ncepe’a glasuii
Si filozoful BOR se puse’a vorbi :
O, Doamne’al indurarii
Si Maica Ta Curata
Ce rau facut’am tarii
Cu vorba’mi blestemata
Impins’am la boli grele,
Nenorociri si moarte
Milioane de oameni
Ce nu vor avea parte
Decat de’o vaccinare
Si saci de plastic, sparte
Vindeca’ma, Parinte,
Si Tu, Sfanta Fecioara,
Voi repara tot raul
Si voi inchide haul
Ce’am deschis, fara minte
Atunci Izvorul Tamaduirii tasni
Si printre candelabre si faclii
Maicuta Domnului impodobi
Pe viitorul mucenic, VBe !
Mai bine îl dai la câini, lupi, feline sălbatice, staul cu capre, oi etc, toate acestea au îngrijit și alăptat și/sau hrănit copii ani întregi abandonați din propriul lor instinct. L-au și încălzit pe Hristos în iesle.
Nimeni nu a regretat că l-a născut pe al 25-lea (de-asta oare legal nu ai voie să omori după naștere ci ai voie doar să te bucuri? Hmm... this is a matter of debate... ). Sigur când pleacă în tabără unul din 25-28 simți casa goală, dacă pleacă cinci din cei 25-30 de copii _s.i.g.u.r_ plângi tot timpul că lipsesc aceia cinci.
Iar dacă nu accepți că e viață acolo înseamnă ca nu e nici "dincolo". Dacă nu e cu trup mic (în uter) cum crezi că poate fi în afara trupului (după ce mori)? Chestie elementară. Biserica nu e tiran ci iubitoare cu omul. Poate fi când o fi teocrație în România deși cea (Biserică) Ortodoxă nu e _capabilă_ de tiranie (ar fi evident păcat contra libertății)... E superfluă discuția fiindcă probabil e un paradox aici: Biserica nu poate cuprinde lumea vreodată (teocrație desăvârșită), asta zice chiar Hristos.
- zic și eu
Viața e viață, cine respectă un om sănătos respectă si pe unul bolnav, și viceversa. Orice ar însemna "bolnav". Orice om sănatos are și probleme de orice fel, deci propuneți eutanasia, nu mai vorbim de bătrâni, care în ultimii 2-10 ani sunt cum sunt. Doamne ferește, săracii...
Bunăoară, o femeie (avem lângă noi) care își îngrijește copilul cu retard (cauza: hipoxie la naștere), și îi ocupă mult timp, deci yocmai EA e cea mai harnică din comunitate și o folosim și la biserică. De ce e harnică? pentru că ea a ÎNȚELES. cumva a înțeles. I se acoperă mult păcat. A înțeles să lupte pentru viață. Emană o impresie fantastică. E foarte puternică iubirea de viață și lupta pentru copil.
De ce viol, de ce probleme fizice ale fătului? O beut prea mult, o fost cu păcat greu.(bătut joc), o fost prea împietrit(ă) în exhibiționism. Asta este, dacă avortăm Dumnezeu poate trece la următorul nivel când nu înțelegem; însăși a nu înțelege să respecți(respectăm) viața mi se pare o povară crâncenă (păcat împotriva Duhului Sfânt?).
(părere personală de om simplu)
Gurita BIIIG PHARMA, tu visezi la NOUA ORDINE MONDIALA !
Nu vezi ca se fac avorturi
Pe Scara industriala
Ca guvernele marionete duc o politica criminala?
Ca legislatia conduce la sminteala?
Sau ai un sort cu franjuri si beteala ?
In iad, ucigasii da'vor socoteala!