

Pe mulți intelectuali creștini care idolatrizează Occidentul mai mult decât pe Hristos, pe anumiți clerici și chiar pe câțiva ierarhi ecumeniști, întocmai ca și pe atei, Sfânta Lumină ce pogoară pe Sfântul Mormânt din Ierusalim îi arde mai rău decât lasă să se vadă.
Dacă ar putea să o alunge, să o anuleze, ar face asta întocmai ca Marele Inchizitor din parabola lui Dostoievski din capodopera Frații Karamazov, care-L arde pe Hristos pe rug întrucât nu-i rezolvă politicile religioase, i le deranjează.
"Ai uitat, se vede, că omul preferă liniștea și chiar moartea libertății de a alege între bine și rău!" îi spune Marele Inchizitor lui Hristos. Și conchide - "Fiindcă, nu există nimic mai ademenitor pentru el decât libertatea conștiinței, dar în același timp nu există ceva mai cumplit."
Era cu mult mai bine, susține Marele Inchizitor, dacă Hristos ar fi dat oamenilor siguranță, iar nu libertate.
Vă este cunoscută ideea care ne-a oprit să ne rugăm în biserici, inclusiv de Învierea Domnului, nu? Care ne cerea chiar să fie dat Trupul și Sângele Mântuitorului cu lingurițe de unică folosință, iar Sfântul Potir să fie sterilizat.
Dintr-o dată, Hristos era nesigur pentru noi. Sigură era doar Știința (cu majusculă).
Lumina necreată, ca minune ce se întâmplă de Paști, intră în lume așa cum Hristos a intrat în Iad. Asta și ne reamintește.
Sparge inimile împietrite în întuneric. Luminează viețile celor care au credință, dar îi enervează cumplit pe cei care-L transformă pe Hristos în șeful ideologiei lor "euro-atlantice", pe căldicei, pe cei care doresc o unire creștină dictată și pe cei care Îl dușmănesc pe Dumnezeu și Îl neagă.
Sfânta Lumină îl deranjează pe diavol. Ar vrea fie să o oprească, fie să o condiționeze la o dată pe care o dorește el (ceea ce este imposibil), iar dacă nu poate, o calomniază, o denigrează (vine la o dată învechită, "rusească"), o discreditează metodic. În final, pentru unii, este doar o escrocherie, ceva cu fosfor, un iluzionism anual necesar întreținerii "credinței maselor".
Aserțiune infirmată de miile de pelerini ce se joacă cu ea prin bărbi în acele câteva zeci de secunde - până când devine foc material - cu chipurile transfigurate de bucurie, care strigă "HRISTOS A ÎNVIAT!"
Noi să o primim cu nădejde multă și cu pace.
HRISTOS, ELITELE ȘI NEAMURILE PROASTE
Hristos nu a socializat
prea mult cu elitele. I-a plăcut să stea de vorbă, să bea și să mănânce
cu vameșii și femeile păcătoase, cu străinii de neam (ceea ce era
scandalos pentru evrei) și cu, am spune azi după marii reformatori ai
ortodoxiei, mahalaua ineptă, cu toantele cu batic (mironosițele), cu
neamurile proaste, cu inculții, în general cu cei care au o părere mai
proastă despre sine.
I-a șocat pe toți lăsând-o pe o prostituată
să-i toarne mir scump pe picioare, ce era amestecat cu lacrimile ei de
pocăință. L-a șters cu propriul păr. Pe Iuda l-a smintit de-a dreptul.
Hristos I-a promis păcătoasei că va fi pomenită până la Parusie, iar în
fiecare slujbă din Miercurea Mare este protagonistă.
Părerea Domnului Hristos despre liderii spirituali și politici, despre cărturari și farisei, am ascultat-o ieri.
Este
de o violență greu de acceptat, total contrastantă cu blândețea,
boieria, grija Sa părintească cu care întâmpina mulțimile - pe care le
hrănea; bolnavii - pe care-i vindeca; păcătoasele și păcătoșii - pe
care-i ierta.
Surprinzător pentru spiritele subțiri, primul locuitor al Raiului este un tâlhar, nu un virtuos.
"Cine are urechi de auzit, să audă."
DUPĂ SFINTELE PAȘTI
ale Învierii Domnului, așteptăm un răspuns al
Patriarhiei Române la întrebarea dacă Vasile Bănescu transmite mesajele
în numele acestei instituții a BOR. Și Sfântul Sinod ar trebui să facă
precizarea necesară, întrucât cine nu este familiarizat cu viața
Bisericii crede că dă mesaje agreate și asumate de întreaga ierarhie a
BOR.
Cred, și nu sunt singurul, că această ambiguitate, care
otrăvește spațiul Ortodoxiei Românești de prea multă vreme, ar trebui
curmată până nu e prea târziu.
Dacă PF Daniel își asumă textele
purtătorului de cuvânt și implicit pozițiile exprimate de grupul din
care face parte, atunci e bine să fie făcut public acest fapt.
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.