Elena Dulgheru: ”21 de rubini” - tabloul social este dominat de nedreptate, din care cu greu se străvede o firidă de speranță și de har izbăvitor

De Elena Dulgheru  /  

Foto: Liviu Mihaiu/FB

Foto: Liviu Mihaiu/FB

ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Filmul lui Ciprian Mega, ”21 de rubini”, este atît de complex dpdv socio-politic și de politică bisericească, încît merită mai mult de cîteva pagini de analiză. O analiză care trebuie corect și atent contextualizată.

Nu limbajul cinematografic este cel ce intrigă în film, ci, ca de obicei la părintele regizor, tabloul social dominat de nedreptate, din care cu greu se străvede o firidă de speranță și de har izbăvitor.

Ca și în ”Glasul care strigă în pustie”, tabloul social se extinde dinspre politic spre politicul din Biserică - noutate absolută în cinemaul românesc, dar și o temă tabu sau aproape tabu pentru presă. De aici dificultățile de receptare a filmului, mai ales de publicul ”creștin”, precum și zîzaniile iscate, care nu au de-a face cu problematicile artistice ale cinema-ului, ci cu cele ale scandalului politic de proastă calitate, cu iz provincialist-dîmbovițean.

Aceste aspecte ale receptăriile le voi comenta și eu.

Nu voi comenta politizarea acestei receptări și instrumentalizarea ei politică, mai precis politicianistă - ineptă, ridicolă, impotentă intelectual - , care a explodat în presă și social media mai ales după programarea recentă a filmului pe 6 aprilie la Realitatea TV. Are cine să se ocupe de ea.

Cel mai jenant este că cei mai mulți atacatori ai filmului ”21 de rubini” sînt oameni fără nici o expertiză în cinema și nici în cronica produsului cultural. O fac umoral, lovind cu ochii închiși și la plesneală, ca cei mai proști și rudimentari bătăuși, expunîndu-și idiosincraziile și situîndu-se, ridicol, mereu în afara subiectului. Pentru a ținti subiectul trebuie să îl identifici în corpul țesăturii narative și să îl înțelegi, nu să lovești cu ochii închiși sau orbiți de furie.

Ei comentează ba biografiile unora dintre actorii participanți (de cînd oare biografia actorului influențează valoarea filmului?), babetele complexate bîrfesc ținuta de protocol a producătoarei (ignorînd activitatea altor producători și producătoare de materiale filmice realmente toxice pentru România), critică, ca un copil needucat de 5 ani, prezența și tarele morale ale personajelor negative (de ca și cum s-ar fi așteptat să vizioneze un basm sau un spectacol de operetă), comentează și bîrfesc orice, numai nu tema și subiectul filmului.

Unii habarnamiști cu tupeu s-au legat de finanțare (din surse proprii) și de making-off (producția propriu-zisă), fără să fi puricat vreodată un viața lor vreun film din acest punct de vedere și fără să cunoască infrastructura din spatele acestor activități. Fie ei și amatori, dar nu le-a păsat de finanțarea nedrept de deficitară a filmului lui Dan Pița ”Ecce homo Brîncoveanu” (aceasta fiind una din cauzele majore ale eșecului peliculei, care ar fi trebuit să fie o epopee națională), nici de suprafinanțarea de către CNC (adică din impozitele românilor) a unor filme ce aduc deservicii de imagine României. Ei ignoră total că filme grele și celebre, ca ”Andrei Rubliov” și ”Călăuza” de A. Tarkovski, dar și opere și capodopere ale altor clasici, au suportat calvaruri de ani mulți pentru finalizarea lor, din motive financiare, de cenzură și de producție.

Cîtă inconștiență trebuie să ai cînd, fără să posezi criteriile cele mai elementare de înțelegere a unui film, fie și de duzină, să te hazardezi în comentarea unei drame socio-politice și de politică bisericească dificile, pentru care îți trebuie o consistentă și dureroasă experiență de viață ca să o înțelegi? Repet și subliniez: du-re-roa-să. Doar cei ce au trăit asemenea dezamăgiri și dureri, precum și cei cu inima și mintea deschisă, pot înțelege și gusta filmul. Un film greu este și un test.

Mă mir cum critică scenariul acestui film oameni care nu au scris în viața lor publică un scenariu de film ori nu au exercițiul beletristicii narative, cum critică jocul actoricesc și alte aspecte artistice ale filmului comentatori care nu au nici o experiență (fie și autodidactă în domeniu)...

Mă mir cum teologi cît de cît implicați în popularizarea culturii de masă fac pe experții în ceea ce nu se pricep și exersează, nestingheriți de conștiință, malițiozitatea meschină, judecînd subcultural și vitriolant un artefact care îi depășește și intelectual, și moral... Cum își mai pot exersa unii ca aceștia investitura de duhovnic, cînd își atacă mișelește fratele de slujire?

Oare acești comentatori iresponsabili dpdv. intelectual și moral cred, în naivitatea lor ofensată, că astfel își apără ”țărișoara” și ”Biserica-Mumă” de... ”ghearele Rusiei”, ale ”ocultei” (pe care o văd în film dezvăluită și disecată aproape în toată nuditatea ei hîdă, ca nici într-un alt film românesc și, din cîte știu eu, european și din întreaga lume de azi), ori de ghearele neomarxismului - iată un cuvînt nou pentru ei! - termen pe care îl folosesc fără să-l înțeleagă? Dar niciodată prostia, răutatea complexată și lipsa flerului nu au apărat eficient pe nimeni. Și apropo, lipsa flerului, maliția gratuită și meschinărie sînt semne ale absenței Duhului.

Donează pentru ActiveNews!

ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.

Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.

ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.

De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei)
RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)

Pentru că suntem cenzurați pe Facebook
ne puteți găsi și pe Telegram și GoogleNews


Pentru știri necenzurate
abonează-te acum!

Este gratis și poți anula oricând abonarea.

ActiveNews România. Caută pagina noastră și pe Telegram.
Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România
Top 5 autori

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.

Comentarii (16)
  • Cronicar Ortodox 09.05.2024 19:51
    Recunosc, nu sunt expert în filme, nu am expertiză cinematografică. Dar fiind un produs public, mi-am exprimat părerea. Depinde cum privești un lucru: ai 1000 de motive să îl iubești sau 1000 de motive să îl detești.

    Problema bugetului, mereu lipsă în acest domeniu, mă depășește. De aceea nu am acuzat valoarea intrinsecă a filmului ci doar pe cea extrinsecă. Ca mine, au mai făcut-o și alți autori/comentatori AN.

    Cum am mai spus, cred că ne cramponăm în nimicuri când ținta ar trebui să fie DOBÂNDIREA DUHULUI SFÂNT.

    Hristos a înviat!...
    Adevărat a înviat!...
  • georg xanthu 09.05.2024 20:29
    Stimatä D nä critic,filmul este pretentios si prost,degeaba incerci D ta sä gäsesti lucruri grozave ,neväzute de noi,publicul viscos.Un lucru prost fäcut,este un lucru ce nu impresioneazä fie prin context,fie prin talentul artistic.Filmul este o fäcäturä si o comandä din surse necunoscute si bänuite.Aceleasi surse necunoscute si simtite,conduc aceastä tarä in mod grobian,din aceeasi lipsä de inteligentä.Sigur este ca o lucrare abstractä,de pe vremea de glorie a abstractului in picturä,in care tot pictorul punea pe pinzä o mizerie de culori si pete,si explica o orä ce s a gindit el si nu intelegeam noi,
  • Leonesse 09.05.2024 20:56
    Filmul e bun si realitatea e cruda . Despre firul narativ cu baiatul care vrea la seminar, am o poveste adevarata si tragica. Un copil bun si sensibil, mult prea sensibil, confuz si indesat in casa de plandemonie, crescut cu greu doar de mama , fuge la o manastire din nordul Moldovei. Bunica lui tocmai murise si el a suferit in tacere pentru pierderea ei.Locuia cu mama in casa bunicilor .Era in clasaa XII-a , baiatul. Fuge la manastire fara sa anunte pe nimeni-nici colegi , nici mama , nici matusa. E un copil cuminte. Mama afla pana la urma unde e baiatul . In manastire acolo vede lucruri care nu au de-a face cu curatenia si smerenia . Staretul poarta ceas Rollex , banul e la mare cinste acolo.. Copilul cauta sprijin si ajutor si incurajare . Pleaca dezamagit de acolo si ajunge in stare de depresie majora in Bucuresti la spitalul 9! Este inca pandemie. Il trimit acasa, si la scurt timp se spanzura . Despre ce a vazut in manastire, a spus mamei , cu mare durere in suflet. Ma bucur ca preotul asta a avut curajul sa faca acest film. Ardea toata Romania daca insinua si " coada" masoneriei ,cum se vand unii pentru "scaune" . A spus bine in articolul cu " politica strutului".
  • georg xanthu 09.05.2024 21:48
    aici vorbim de un copil ce are nevoie de o therapie,nu este un copil victimä a realitätii,ci un copil bolnav ce cautä o izbävire.Nu se poate vorbi de o societate bolnavä,ci de un copil dintre foarte multi ce impart aceeasi soartä.Deci nu este o problemä socialä in sine.
  • DanielaBMED 09.05.2024 23:10
    Răul se vinde. Nu înseamnă că toate mănăstirile sunt mizerabile. Filmele arată mai ales răul din lume, mizeria. Și se vând. Cu cât arată mai multe mizerii, cu atât audiența e mai mare. Și vorbele rele se răspândesc mai rapid, cu tot cu înflorituri.
  • Leonesse ► DanielaBMED 10.05.2024 08:46
    Desigur , sunt de acord ca raul vinde. Si e cu afise obsedante si reclama cat un bloc intreg ,prin magazine, prin metrou si peste tot. Este rulat obsedant in fiecare cinematograf ca sa spele creierele cat mai multor oameni- in special tineri. 21 de rubini, a fost interzis in cinematografe. Nu generalizam despre toate manastirile, dar nici nu bagam capul in nisip ca nu exista in randul preotimii si a manastirilor - si homosexualitate si coruptie si fuga dupa bani ,pedofilie. Doar ne facem ca nu stim , sau nu stim ca nu suntem in acea " soțietate". Vrem filme frumoase despre lucruri frumoase din Romania, despre oameni frumosi ( care exista , sau stau ascunsi abrutizati de munca la multinationale). Romainii inca nu mai stiu sa faca astfel de filme in care se vorbeste frumos ( fara injuraturi, fara furie, fara revolta), cu bun simt. Filmul - in general, in lume, a fost si este un instrument- de propaganda si spalare a creierului oamenilor , sau manifest de atragere a atentiei. Ne uitam in jur si se duc toti actorii mari ai Romaniei si altii care au facut si ei facultatea acesta de teatru si film nu-i vedem , nu-i stim sau isi castiga painea prostindu-se , vanzandu-se pe la tembeliziuni - in emisiuni de prost gust - si pusi sa se imbrace, sau coafeze ca niste maimutoi, pentru ca asa li se impune. Vedeti in film o Loredana- total vulgara botoxata si cu buzele injectate - radiografie a decaderii artistului. ( pacat de vocea ei- ca are inca o voce foarte buna). Masoneria " curtează" actoriii tineri si îi racoleaza . Până si cei care s-au dus au fost atrași in masonerie: Ion Caramistru, Sergiu Nicolaescu, chiar si Jean Constantin. Ce? Nu știați? Florin Piersic a jucat in toate filmele cu Margelatu si in toate filmele acestea era vorba despre o soțietate numită " Frația". Ce? Cine a fost "Frația"? E masoneria ! E "spalată" si "coafată" in timpul regimului comunist- tot "masonic". Astept acele filme in care se vorbeste doar de lucruri frumoase si ingeri si lumina . Doamne Ajuta-ne!
  • IC XC NI KA 09.05.2024 20:59
    Am înțeles că.. pentru ați exprima opinia trebuie să ai “experiență în cinema” și în “cronica produsului cultural”. Altfel e “cel mai jenant” dacă ești.. “atacator”, dacă nu ești atacator, nu ..probabil. Că automat libertatea de exprimare fără experiență (cred că așa zice la Constituție) te califică ca fiind atacator, se știe.
    Așadar, autoarea înțelegere f bine realismul filmului, nu și realismul atacatorilor. Ghinion cum s-ar spune..

    Ce am mai înțeles.. că “babetele complexate bîrfesc ținuta de protocol a producătoarei (ignorînd activitatea altor producători și producătoare de materiale filmice realmente toxice pentru România)”. Adică comparația trebuie făcută cu haznaua, si asa ieși în avantaj. Dar poate termenul de comparație NU e bun. V-ați gândit? Dacă vreau să scot în evidență un lucru bun nu mă compar cu ceva rău. Înțelegeți? Ci, întotdeauna mă compar cu ceva/cineva mai bun ca mine. Adică dacă vreau să înaintez (duhovnicește) mă compar cu modelul “asa da” (sfinții). Un exemplu clar si lămurit ar fi că nu mă pot compara cu cineva care fumează cinci pachete pe zi, si eu sunt in regula pentru ca fumez doar două. Să mai zic și că doamna e prezbiteră..

    Am mai înțeles că nu poți să te “hazardezi în comentarea unei drame socio-politice și de politică bisericească dificile” decât dacă ai “o consistentă și dureroasă experiență de viață ..Repet și subliniez: du-re-roa-să.” Deci, doar așa! Sper că s-a înțeles!
    Cred că-i păguboasă ‘soluția’ și și ..riscantă, că or comenta nu prea mulți și atunci ce ne facem.. că poate se vădește exagerarea, că poate uscăturile sunt uscături și nu-i toată pădurea uscată. Și nu mai iese pasența ..

    În rest ce am mai înțeles.. cred că nimic, clar nimic ..ce-i aia “investitura de duhovnic” ori permisiunea de a comenta numai pe “tema și subiectul filmului” - cum? astfel cum acestea au fost înțelese de către doamna Dulgheru, firește. Însă nu stiu cum aflăm cum a înțeles dânsa, că nu ne-a spus.
    Așteptăm ..

    Până atunci ..
    Hristos a Înviat!
  • DanielaBMED 09.05.2024 23:29
    Clar ! Orice om poate comenta un film, nu numai "experții". Filmul este făcut spre a fi văzut de către oricine, așadar oricine poate comenta sau critica. Însă, problema e mai largă : ce are de câștigat un om care vede filmul spre a se induhovnici (!), dacă tot se pune în discuție a fi sau a nu fi în Duh. Și nu e vorba numai de acest film, ci de 99, ... % din filmele artistice , dacă merită să participi la acele trăiri artificiale, chiar cu pretenția de a fi inspirate din realitate. Și se pot spune multe...

    Adevărat a înviat !
  • Mihai_T 09.05.2024 22:13
    N-am putut să mă uit la tot filmul, numai am surfat prin el. Dar fac câteva observații:
    - Elena Dulgheru apără filmul pe motiv că are o scriitură complexă și de calitate. Poate că are. Dar un film nu este scriitura lui (adică ideile pe care le vehiculează), ci scriitura lui + modul în care scriitura este prezentată vizual. Dar dacă meșteșugul (unghiuri, tranziții, montaje, corelarea dintre scene și muzică) în care îți prezinți vizual acele idei este deficitar, atunci filmul e slab - chiar dacă scriitura e buna. Dacă vrei să lauzi scriitura, atunci laudă numai scriitura nu filmul. Un film este în principal un mediu auro-vizual. De aceea, este posibil ca un film cu un substrat ideatic reușit să fie film slab, dacă felul în care sunt prezentate ideile e slab. Într-un asemenea caz ipotetic, substratul ideatic al filmului e bun, scenariul poate fi bun sau slab (e posibil și scenariul să fie slab), iar filmul în sine e slab. Acest film nu m-a convins că e film bun, făcut după un meșteșug cinematografic;
    - în film apare o secvență dintr-un club, iar acolo au fost montate două scene din două locații diferite: într-o scenă arată cum un bărbat sărută o femeie, și în altă scenă arată cum o femeie sărută o altă femeie. Secvența e construită sărind de la o scenă la alta. Mă tem că acea secvență este acolo pentru ca creierul celor care se uită (în special tineret) să facă o conexiune subliminală, involuntară, între actul sexual normal și actul sexual homosexual. Adică omul se uită cum bărbatul pupă femeia, sufletul se aprinde (că așa merg lucrurile), și în această stare de excitație vede și cum două femei se pupă (homosexualitate). În acest fel se pune în suflet sămânța care s-ar putea să ducă la homosexualitate. Creierul învață (chiar și înconștient, subliminal), că poate exista plăcere sexuală și cu același sex.
    Acuma mie îmi vine greu să cred că un ditamai preotul ortodox lucrează în mod conștient ca să-i transforme pe oamenii normali în homosexuali. Probabil i-a fost impusă treaba asta de finanțatori;
    - din ce am văzut, filmul nu are nici un meșteșug în ce privește compresia timpului sau tranzițiile între scene, prin care să sugerezi cât timp a trecut (puțin, mult) de la o scenă la alta. Bănuiesc că povestea asta nu se petrece în două ore jumate, ci în vreo câteva luni sau chiar ani. Ori filmul e în așa fel făcut (n-am observat nici o tehnică cinematografică de compresie), încât dă senzația că se petrece tot în două ore jumătate (timpul ar fi la scara 1 pe 1). Așa ceva nu poate să existe într-un film de calitate. Există și scara de 1 pe 1, dar numai în anumite momente pe care le cântăresc creatorii filmului. Dar ca să faci tot filmul la scara temporală 1 pe 1, asta arată că e film slab, ca să nu spun mai mult.
    Un lucru de felul acesta (subtil, dar foarte important în arta cinematografică) a contribuit la ceea ce a zis Manuela Hărăbor, că ”nu înțelege nimic din filmul ăsta”. Normal că nu înțelege, dacă totul e la scara 1 pe 1. Ce se subliniază în film ? Care e firul narativ mai important, dacă totul e la aceeași scară ?;
    - s-a făcut caz că - vezi Doamne, filmul atacă pe americani, prin prezentarea interferențelor pe care le face ambasadorul SUA. Nu știu în ce măsură îi atacă pe americani, din moment ce personajul interpretat de Michey Rourke nu arată în nici un fel a ambasador. Nu există nimic la el care să aducă a persoană ce deține o funcție publică. E ca și cum creatorii filmului ar fi încercat să-l caricaturizeze. Ori acesta e un alt registru. Dacă e un film care se pretinde serios, dar în corpul lui se introduce registrul comediei, atunci acel personaj nu mai are rolul care se presupune că-l are. Dacă intenția a fost să atace influența americană, s-ar părea că de fapt au cocoloșit-o, prin faptul că ambasadorul pare a fi dintr-un registru comic și nu serios. Ceea ce nu s-ar fi întâmplat dacă era păstrat în registrul serios în care sunt celelalte personaje. Acest personaj parcă e hiperbolizat, ca în desenele cu Tom și Jerry: e îmbracat ca un cowboy, fumează trabuce etc.
    Cam asta am avut de spus numai trecând prin film 5 minute. Probabil că sunt multe alte probleme (cele două scene cu pupături lesbiene sunt de ajuns ca să recomand să nu se uite nimeni la filmul ăsta)
  • DanielaBMED 10.05.2024 00:00
    În finalul comentariului ați pus punctul pe I. Păi, așa e : e suficient că o scenă să facă nulă valoarea unui film, cu toate "calitățile" artei cinematografice. Da, să nu vezi un film in care să vezi astfel de scene ! Paza văzului ... Că multe ne mânjesc sufletul. Și multe sunt pierdere de timp, cel puțin !
  • Mihai_T 09.05.2024 22:27
    ”babetele complexate bîrfesc ținuta de protocol a producătoarei (ignorînd activitatea altor producători și producătoare de materiale filmice realmente toxice pentru România)”
    Păi dacă alți producători umblă așa, trebuia și o preoteasă să umble așa ? Îi înțeleg pe oameni că s-au scandalizat. Această preoteasă face trei lucruri în poză:
    - poartă o blană, obiect nu prea compatibil cu smerenia specifică ortodoxiei;
    - își dă și blana jos, lăsând să i se vadă trupul aproape gol până la buric;
    - stă cu fundul înspre public și cu fața se întoarce - zâmbind - tot spre public. Nu vă supărați, dar aceasta e o postură clasică din registrul sexualității. Nu dezvolt mai mult;
    Nu neapărat felul cum era îmbrăcat și că era dată cu ruj a scadalizat pe oameni, ci postura afișată, care trimite clar înspre sexualitate.
  • INJECTIA FINALA 09.05.2024 22:30
    Davinci

    Hristos a Inviat, frate!

    Multumim pt lista preoților,
    victime ale regimului comunist.
    Da, lor, marturisitorilor și mucenicilor din temnițele comuniste, le trebuie dedicate eforturile celor mai mari artiști din țară, din toate domeniile de activitate.
    Așa se va îndrepta societatea românească, așa se vor trezi multe conștiințe, mai ales tinerii, puternic hipnotizați de tot ce varsă Oculta pe toate canalele.

    Acțiunea masoneriei în România este absolut devastatoare, dizolvantă .
    După ce'a calcinat Europa de vest, Occidentul în general, masoneria și'a întins tentaculele și asupra Estului, deja demolat, îngenuncheat de de comuniști, frații ei vitregi.

    De la corupția generalizată, la șantaj, de la otrăvirea alimentelor , a mediului, la medicamentele chimice toxice, la debilitarea fizică, culturală, morală, spirituală, masoneria e pe toate fronturile. I'am văzut la treabă, din răsputeri, la plandemia de ieri, sunt și acuma la cârmă , să șteargă a Vieții urmă, diavoli ucigași, din umbră.

    Mână în mână cu securitatea, masoneria răvășeste toată normalitatea, dă peste cap ordinea socială firească, șantajează ierarhia BOR, zguduie din temelii istoria, tradițiile, trecutul, prezentul și chiar viitorul nației noastre.

    Diavoli impielițați , intunecați , animați
    Doar de distrugere, de moarte, ahtiați
    De putere, de bani, de slavă deșartă,
    Ei, cu toți sataniștii din Oculta Poartă!

    Dar Grădina română e păzită de Dumnezeu și de Maica Lui!

    +++



    Maestre (Cristoiu) dragă, am urmărit cu atenție interviul. Filmul pr Cristian MEGA (make Europe great again?!) , prin expunerea lui în satrapia lui Putin, sare din categoria cinema în cea de glonț , de vehicul militar, de armă nucleară.
    E ușor de imaginat în spatele ecranului pe care rulează filmul, atrocitățile războiului actual din Ucraina.
    Filmul ăsta e proiectat pe o mare de sânge. Același lucru s'ar întâmpla dacă ar participa la un festival de cinema în Israel, apoi invitat de Satanayu, pt acolade și plus, după afinități, acum, când Gaza e o baltă de sânge, un carnagiu.
    E absolut imposibil să faci abstracție de contextul războiului în care pier, sălbatic, mii , sute de mii de nevinovați.
    Cum tu, un preot Român, al lui
    DUMNEZEU, înzestrat cu har și talent artistic, să ataci corupția din biserică și să îndrăznești să prezinți "capodopera" în spațiul super corupt al lui kirill, generalul KGB, binecuvantatorul tancurilor și trupelor ce aveau să masacreze inocenți.
    Ai fost primit, Părinte, ca o creatură bizară, un propagandist al morții, te'a primit însuși țarul cel roșu, cu mâinile înmuiate în sângele Rușilor, Cecenilor, Musulmanilor din Orient, jurnaliștilor, opozanților.
    I'ai oferit, simbolic, ceasul stricat, oprit de grozăvia măcelului, unui măcelar de popoare, și inima 'ți nu s'a cutremurat de oroare?
    Ai dat mâna cu un ucigaș, l'ai privit în ochi, i'ai zâmbit unui despot crud, necruțător și sufletul tău creștin ce'a simțit?
    E clar că considerentele acestea te lasă rece, găsești justificări războiului, poți să trăiești și să slujești în biserică fără probleme de constiintă.
    E adevărat că Dl Vișan, masonul de grad înalt, te acompania și-ți șoptea poate cele dulci.
    SA NU UCIZI! E PORUNCĂ DUMNEZEIASCA, SFINȚIA TA!
    Poate de aceea, instinctiv, maestrul Cristoiu prefera apelativul de Dl regizor și nu de Părinte...
    Pt viitorul film, dacă vei mai face, poate ar fi bine să zugrăvești tabloul apocaliptic al unei conștiințe sacerdotale netulburata de sângele copiilor masacrați...
    Ce înseamnă un film în raport cu viața unui mort, sfartecat de bombe, fie el un frate Rus, ortodox sau musulman, o soră Ucraineană, un tânăr Român trimis de Zdrelenski la abator...
    Lupta pt pace, pt stoparea războaielor e datoria oricărui creștin.
    Știm miza planetară din Ucraina, războiul cumplit între dracii din NATO., UE și diavolii kremlinoizi, masacru prin interpuși ce riscă să aprindă o conflagrație atomică.
    Ataci corupția eclesiala, pe bună dreptate, și ești orb la oceanul de sânge din apropierea noastră?

    Dumnezeul păcii și al dragostei să'ți dea minte, Părinte, să te ferești de vărsătorii de sânge!

    Fericiți făcătorii de Pace!
  • DanielaBMED 09.05.2024 23:04
    Practic, TOȚI, absolut toți cei care îi judecă pe alții se pot "lăuda" cu lipsa Duhului. Apoi, a fi în Duh este o stare extrem de rară. A face un film, a juca într-un film, implică, de altfel, multe-multe... păcate. Da, păcate ! Filme duhovnicești ? Călăuzitoare spre mântuire? Or fi : unul la o sută de milioane de filme ( artistice ). În rest... AMESTECĂTURI cu sau fără premii. Mă iertați... Așa văd eu.
  • Star 09.05.2024 23:11
    În poza de prezentare a filmului, poza pe care o văd relaționată cu articolul, unele persoane de gen feminin sau masculin nu se pot abține să nu apară…mai mult dezbrăcate decât îmbrăcate ori în ținute mult excentrice…
  • DanielS 10.05.2024 13:55
    Am citit primele 7 paragrafe si m-am lasat pagubas. Articolul este chiar mai prost decat filmul. Uite ca se poate!
  • Davinci 10.05.2024 15:00
    Nu credeam sa intilnesc atit de mulți prosti cu carte zice-se. Pentru a înțelege un fenomen trebuiesc multe informații care puse cap la cap sa rezolve o anume problema. Adică luam istoria de la mijloc cea transformata de cel care este încă liber in conștiințele comuniste si uitat azi ca acel Koller? S-a străduit el Steinhardt sa explice ce înseamnă a avea caracter sau Tzutzea ce afirma ca nu ar putea vorbi mult despre căsăpirea sa in pușcărie , chinuitele la care a fost supus pentru ca ar aduce o ofensa poporului roman. VUlcanescu ne spunea " sa nu ne razbounati." PReotul Calciu , Staniloae, Galeriu , si alții au fost la reeducarea de la Pitești si s-a uitat cam totul. Nici Goma nu este prezent in zilele de azi si a fost cel mai mare dizident roman. LIStele cu preoții închiși si torurati apoi omoriti din pușcăriile comuniste nu sint subiect de zi pentru nimeni. SInt martirii neamului romanesc așa cum a fost si Gafencu si mulți alții închiși in pușcăriile grele de acolo pentru ca erau naționaliști. BUrah Tescovici era cu nume schimbat in Teohari Georgescu conducea ministerul justiției. NOcolky tatăl educației de la Pitești era min de interne cu numele real de Goddberg. UNDe sint martirii neamului? IN ce film? Doar Nicolae Mărgineanu a atacat subiectul facind recent un film despre viața. pastorului Iulian HOssu. l-ați văzut? Știți cine a fost cu adevărat Gafencu? Ce spune Eliade despre naționalism? In România se adinceste sindromul Stockholm si totul sta sub legile acestui sindrom. CHiar nimeni sa nu vadă porcăria asta de film care se vrea aliniată la cele ce vor UE cu Ursula lor cu tot? NU mai are nimeni curajul sa vorbească nici barem de cei omoriti in 89 si inmomrmitati pe ici pe colo care au casele in doliu de peste 35 de ani. UNde ești popor roman? Cei cu carte se folosesc de cuvinte pentru a ascunde adevarul pentru ca la populația României ce nu mai este popor de mult merge ușor cu "mincati-as" cu "sa moara mama" si șmecheri ca Tăriceanu, Neulander Roman , fostă secatura Brucan BRuckner Saul a cărui nevasta condamna la moare lotul ziariștilor in frunte cu Gyr cu Pamfil Seicaru etc.

    Ati pus botul la prostii si nu ați învățat nimic. O simplă diversiune pentru a da indicații celor din politica cum sa meargă... Adică salvați un bat de chibrit pe cind pădurile ard si dispar.

    CIt despre Dorel Vișan si religia mama ortodoxa mă face sa rid pe cind masonii si new age îl felicita. O rușine de roman... Eminescu si Eliade si mulți alții se întorc in morminte.

    iata ce spune cineva care a jucat in acel film!
    Manuela Hărăbor spulberă filmul lui Ciprian Mega, ”21 de rubini”: ”O mizerie neo-marxistă. Mă întreb de ce nu apare în film cel care a tăiat și a spânzurat în ultimii ani în interiorul BOR-ului și care încă nu a fost înlăturat, respectiv Vasile Bănescu”


    “Atacul asupra Bisericii Ortodoxe se regăsește în agenda progresistă, bănuiesc că nimeni nu mai are niciun dubiu. Faptul ca s-a filmat în două etape spune multe. La scenariul inițial, filmat acum 5-6 ani, s-a adăugat anul trecut o așa zisă continuare, care nu face decât să amplifice lipsa de coerență a întregului film. Mai mult decât atât, pentru această a doua parte filmată anul trecut, cu actori de talia lui Anthony Delon și Mickey Rourke, finanțarea a fost extrem de mare. Nu se întreabă nimeni de unde au venit banii? Și încă un argument.”


    ”Dacă tot se vrea o radiografie a corupției și a jocurilor de putere, mă întreb de ce nu apare în film cel care a tăiat și a spânzurat în ultimii ani în interiorul BOR-ului și care încă nu a fost înlăturat, respectiv purtătorul de cuvânt, Vasile Bănescu.
    Cât despre monologul domnului Vișan ce să mai spun. Este discursul dumnealui personal cu care ne-a obișnuit, lipit în film ca nuca în perete.”

    Si uite încă o bătălie cistigata de gloalisti de șmecheri de antinationadisti de democrații falși nu de natioalnistii crstini .

    SI pentru ca sufletele lor sa îți ramine in minte si sa te chinuie la cité prostii spui fără sa realizezi ca istoria romana este ciuntită si încă modificata pe gustul alogenilor îți trimit lista cu preoții inchsi sub comunism
    Listă de preoți victime ale regimului comunist din România
    • Vasile Aftenie
    • Bartolomeu Anania
    • Ioan Bălan
    • Arsenie Boca
    • Adalbert Boroș
    • Gheorghe Calciu-Dumitreasa
    • Tit Liviu Chinezu
    • Alexandru Cisar
    • Horia Cosmovici
    • Ioan Dragomir
    • Ioan Duma
    • Alexandru Filipașcu
    • Valeriu Traian Frențiu
    • Gheorghe Drăgulin
    • Vladimir Ghika
    • Marcu Glaser
    • Gheorghiță Guțescu, preot gorjean din comuna Bălănești, dar cu parohie în localitatea Pișteștii din Deal. Profesorul Grigore Haidău, din municipiul Târgu Jiu, care a scris o lucrare despre părintele Guțescu.[1]
    • Iuliu Hirțea
    • Iuliu Hossu
    • Vasile Hotico
    • Gherasim Iscu, starețul de la Mănăstirea Tismana, a fost unul dintre principalii luptători împotriva comunismului din Oltenia. Acesta a fost unul dintre liderii Mișcării Naționale de Rezistență din Oltenia (MNRO), alături de generalul Ioan Carlaonț, care a condus această organizație, și a fost exterminat într-o închisoare comunistă.[1]
    • Ioan Iovan
    • Ilie Lăcătușu
    • Grigorie Leu
    • Áron Márton
    • Nicolae Mărgineanu (psiholog)
    • Hieronymus Menges
    • Ștefan Meteș
    • Octavian Moisin
    • Nicodim Munteanu
    • Lucian Mureșan
    • Zosim Oancea
    • Pompeiu Onofreiu
    • Augustin Pacha
    • Liviu Victor Pandrea
    • Arsenie Papacioc
    • Ioan Ploscaru
    • Anastase Popescu [2]
    • Nicolae Popoviciu
    • Visarion Puiu
    • Alexandru Rusu
    • János Scheffler
    • Joseph Schubert
    • Ioan Suciu (episcop)
    • Aladár Szoboszlay
    • Alexandru Todea
    • Sandu Tudor
    • Petroniu Tănase
    • Constantin Voicescu
    • Adrian Cărăușu, preot în satul Nadișa, comuna Strugari, jud. Bacău. [3][4]
    • Alexandru Ghiță [5]
    • Alexandru Nica [6]
    • Alexandru Șendrea [7]
    • Amos Florea [8]
    • Andrei Iancu [9]
    • Aurel Bazilescu [10]
    • Aurel Gliga [11]
    • Aurel Negoescu [12]
    • Axinte Iepure [13]
    • Benedict Ghiuș [14]
    • Boris Răduleanu [15]
    • Constantin Necșulescu [16]
    • Constantin Pătuleanu [17]
    • Constantin Sârbu, ucis în spital [18][19]
    • Cornel Tomescu [20]
    • Crăciun Oprea [21]
    • Dimitrie Balaur [22][23]
    • Dimitrie Bejan [24]
    • Diodor Todea [25]
    • Dumitru Bălașa, istoric, a refuzat să devină membru al Academiei Române [26][27][28]
    • Dumitru Argint [29]
    • Dumitru Biolănescu [30]
    • Dumitru Iliescu Palanca [31]
    • Dumitru Mihăilescu [32]
    • Dumitru Mitoiu [33]
    • Dumitru Moldovanu [34]
    • Dumitru Morega [35]
    • Dumitru Rădulescu [36]
    • Dumitru Uta [37]
    • Emanuel Păsculescu-Orlea [38]
    • Emilian Doicu [39]
    • Enache Graur [40]
    • Evmenie Moraru[41]
    • Honoriu Filimon [42]
    • Gheorghe Beșchea [43]
    • Gavriil Burzo [44]
    • Gavril Branea [45]
    • Gheorghe Cârstoiu [46]
    • Gheorghe Beldiman (preot) [47]
    • Gheorghe Cotenescu (1886-1965) [48]
    • Gheorghe Doară [49]
    • Gheorghe Dragomirescu [50]
    • Gheorghe Giurgiu [51]
    • Gheorghe Lungu [52]
    • Gheorghe Nițu (preot) [53]
    • Gheorghe Perian [54]
    • Gheorghe Popa (preot) [55]
    • Gheorghe Precupescu, unul dintre martirii care au fost prigoniți de comuniști și întemnițați din cauza credinței lor [56]
    • Gheorghe Purdea [57]
    • Gheorghe Vețeleanu [58]
    • Gheorghe Tarcea [59]
    • Grigorie Bogza [60]
    • Florea Mureșan [61][62]
    • Florea Mureșanu [63]
    • Ilarion Felea [64][65]
    • Ilie Imbrescu [66][67][68][69][70]
    • Ioan Coliță [71]
    • Ioan Datculescu [72]
    • Ioan Dovăncescu [73]
    • Ioan Duma [74]
    • Ioan Iovan [75]
    • Preotul Ioan Moldovan [76]
    • Ioan Neagoe [77]
    • Ioan Negruțiu [78][79]
    • Ioan Sărăcuțu [80]
    • Ioan Sevastre [81]
    • Ioan Șandra [82]
    • Ioan Tomuță [83]
    • Ion Băldescu-Popescu [84]
    • Ion Dobrotescu [85]
    • Ion Druțu [86]
    • Ion Iorgulescu [87]
    • Ion Lupșa [88]
    • Ionel Pavel (preot) a îndurat șapte ani de schingiuire și foamete în penitenciarele Jilava, Gherla, Pitești și la Canal.[89][90][91]
    • Ioniță Diaconescu [92]
    • Ilie Cioruță - preot, tuns în monahism [93][94]
    • Ilie Imbrescu [95]
    • Laurențiu Pop [96]
    • Laurian Moraru [97][98]
    • Lazăr Cârja [99]
    • Liviu Brânzaș [100]
    • Liviu Galaction Munteanu [101]
    • Marin Neamțu [102]
    • Marin Tănase [103]
    • Metodie Popescu [104]
    • Mihai Tipa [105]
    • Mihail Toderașcu [106]
    • Nicolae Adam [107]
    • Nicolae Anghel [108]
    • Nicolae Cantaragiu [109]
    • Nicolae Deliu [110]
    • Nicolae Iordănescu [111]
    • Nicolae Petculescu [112]
    • Nicolae Târcă [113]
    • Oprea Crăciun a plătit dragostea pentru credință cu opt ani de închisoare, în lagărele comuniste [114]
    • Panait Iordache [115]
    • Pascu Trif [116]
    • Paul Munteanu [117]
    • Pavel Glavan [118]
    • Petre Focșăneanu [119]
    • Petre Roșu [120]
    • Roman Braga [121][122][123][124]
    • Romul Grecu [125]
    • Sinesie Ioja [126]
    • Ștefan Smărăndescu [127]
    • Ștefan Stoica [128]
    • Toma Chiricuță [129]
    • Toma Gherasimescu [130]
    • Toma Suru [131]
    • Traian Moșic [132]
    • Valerian Zaharia, dat jos din ierarhie de comunisti, pentru ca "vorbea" prea mult, s-a retras la Biserica Podeanu din Bucuresti.[133]
    • Vasile Bârluțiu [134]
    • Vasile Cenușă [135]
    • Vasile Georgescu [136]
    • Vasile Păstrașcu [137]
    • Vasile Samoilă [138]
    • Vasile Țepordei (Basarabia) [139]
    • Viorel Todea [140]
    Susținători ai partizanilor
    • Dumitru Iliescu-Palanca [141]
    • Dumitru Laslău [142]
    • Gheorghe Cotenescu [143]
    • Ștefan Marcu [144][145]
    • Victor Paul [146]
    Autori de cărți
    • Liviu Brânzaș - „Raza din catacombă” [147]
    Preoți prigoniți în Basarabia
    • Vasile Țepordei (1908-2002) [148]
Ultima oră

00:00

A fost odată o fată frumoasă... și vaccinată: Anca Molnar

23:25

În ziua de Înălțarea Domnului, bucureștenii s-au rugat în Piața Universității pentru victimele mineriadelor și eroii neamului

23:01

Cel mai rapid windsurfer din Marea Britanie, Farrel O'Shea, a murit subit în urma unui stop cardiac, la scurt timp după ce a doborât un alt record de viteză

22:34

Merck a folosit un adjuvant pe bază de aluminiu foarte puternic în studiile clinice pentru vaccinul Gardasil HPV, fără a informa participanții

21:30

Zoe Dantes: Bucurați-vă! Hristos se înalță!

20:03

New York-ul lansează tehnologia de identificare digitală mobilă, în urma adoptării noii legi privind ID-ul digital online – smartphone-urile devin portofele digitale, care stochează cărți de credit, documente de identitate și chiar cheile mașinii

18:54

George Simion și-a anunțat candidatura la alegerile prezidențiale - “Am supraviețuit primei confruntări, avem noi corpuri de armată cu care atacăm bandiții Sistemului. Următoarea bătălie este pe 15 septembrie!”

17:04

După eșecul de la europarlamentare, Germania lasă Ucraina cu ochii în soare: Scholz nu mai trimite sistem Patriot

16:15

Luminița Arhire: DESPRE STABILITATE ȘI ALTE ALEA

15:39

Comandor (r) Ștefan Popa: EROISMUL IUBIRII ȘI AL JERTFEI DEPLINE

14:45

G7 va acorda 50 de miliarde de dolari pentru Ucraina din activele înghețate ale Rusiei

13:58

Adrian Onciu: Liderii de sacrificiu din G7 contabilizează pagubele ”propagandei rusești”

12:33

Sorin Roșca Stănescu: Marcel Ciolacu sau succesul cu picioare de lut

12:25

Controlul informațiilor și Cenzura: Suntem victimele unei Lovituri de Stat militare !

12:09

Argentinienii vor să-l dea jos pe Milei după doar 6 luni de mandat prezidențial. Ciocniri violente între protestatari și forțele de ordine pe străzile din Buenos Aires