
Ilustrație: Propagandă LGBT livrată elevilor din București printr-o organizație afiliată ASUR, fără știrea și aprobarea părinților

Cazul părinților din Bihor, prezentat tendențios, ridică mai multe chestiuni.
De ce homeschooling (HS) este interzis în România ca alternativă, deși în marea democrație SUA este permis?
De ce nu pot face HS cu copilul iar el să fie evaluat periodic și să dea teste de validare și echivalare în învățământul public?
De ce sistemul îți ia copilul cu forța legii, ca să-l educe?
Citiți Cristian Niculescu: BALAURUL HOMESCHOOLING
De ce învățământul public este o obligație și nu un drept?
Încep cu ultima întrebare apoi veți avea un text lung unde încerc aduc cât mai mult argumente contra mitului școlii publice formatoare de mari oameni, mari caractere. La final o să livrez un calcul despre timpul copiilor de autoformare, care probează dezastrul produs asupra personalității lor.
Tot la final aveți linkuri cu 2 interviuri ale unui tânăr român care a terminat studiile în HS – azi are 23 de ani și veți vedea ce face. Îl cunosc personal și vă garantez că are o gândire „altfel” decât copiii formați în școala publică.
Ministerul Educației spune că „în România există familii care își retrag deliberat copiii de la cursurile învățământului obligatoriu, privându-i astfel de dreptul fundamental la învățătură prevăzut la art. 32 din Constituția României.”
Ce ne spune art.32 din Constituția României: „Dreptul la învățătură este asigurat prin învățământul general obligatoriu”.
Deci, un drept este o obligație. O contradicție în termeni.
Să înlocuim 2 cuvinte: „Dreptul la sănătate este asigurat prin vaccinarea generală obligatorie”.
Pe același principiu, cum sună?
Ai libertatea să exerciți sau nu un drept. Dacă te obligă, nu mai e drept.
De exemplu, votul: dacă nu vrei, nu mergi la vot, e un drept la care renunți.
Dreptul la învățătură, sub forma actuală, NU este un drept, este o obligație.
De ce sistemul îți ia copilul cu forța legii ca să-l educe?
Fiindcă nu e vorba despre educație, ci despre DRESAJ. Sau o educație țintită ca să facă din copil un cetățean modelat conform nevoilor societății. Mai precis, nevoile stăpânilor de sclavi moderni. Cel mai mare stăpân modern de sclavi e statul. În curând, pe ecrane, statul mondial.
Educația publică e condiționare și puțini copii scapă din această spălare pe creier.
Toate materiile din programa școlară ar trebui să însemne cunoaștere dar întrucât ele sunt modificabile sunt folosite ca instrumente de control social. Cunoașterea a fost confiscată pentru dresaj.
Oamenii care trec mai puțin alterați prin școala publică au citit foarte mult în afara școlii și altceva decât li s-a predat sau au încercat să afle și alte răspunsuri. Sunt cei aflați într-un permanent proces de trezire. Sunt cei care chestionează ceea ce întâi li se servește la școală și apoi prin media, care e o continuare a prostirii ce începe la creșă.
V-ați întrebat vreodată cum au construit oamenii din străvechime toate minunățiile, cum au făcut toate ingineriile alea cu piramidele, templele, apeductele, corăbiile și cetățile gigantice?
Cum au realizat obiecte și podoabe de un rafinament neegalat nici azi, cu computerul?
Cum au făcut toate astea fără un sistem de educație organizată?
Cum au preluat și învățat meseriile de care aveau nevoie?
Fără școală și îndoctrinare obligatorie.
Citiți și Iulian Capsali: APEL PUBLIC CĂTRE PĂRINȚI: PROTEJAȚI INOCENȚA COPIILOR VOȘTRI!
Mulți părinți comentează fără să se informeze elementar ce este HS. Ei cred că este instruire online. Nu este. Copilul învață acasă cu părintele sau altă rudă, după o schemă stabilită de comun acord dar extrem de flexibilă, în funcție de dispoziția, capacitatea de asimilare a elevului și plăcerea de a învăța. Timpul este doar o problemă a tutorelui-părinte, copilul are tot timpul.
Mulți părinți spun că nu socializează copilul în HS. Ba da, se poate face HS cu copiii vecinilor sau prietenilor, în 3-4 elevi, de fiecare dată acasă la unul dintre copii - deci se schimbă și decorul, ceea ce la școală nu e posibil, vezi aceeași sală de clasă ani de zile.
Mulți părinți cred că HS este scump și o fiță pentru cei avuți. Da?
Ia să vedem cât cheltuim cu copilul în școala publică.
Majoritatea părinților pun meditatori copiilor pentru că, nu-i așa, sistemul public e bun și gratuit (pe banii noștri din impozite) și formează copii educați și cetățeni responsabili, care-și iau examenele vieții. Păi, n-ar trebui să fie suficientă instruirea de la cursuri, de ce plătiți extra pentru meditații?
Pe lângă meditații avem alte cheltuieli cu copilul în școala publică pe:
*transport,
*rechizite
*bani de buzunar/sandvișuri,
*materiale didactice și consumabile „sugerate” de profesori și executarea de mici îmbunătățiri sau reparații în clasă sau la toaleta de pe hol (ambele din fondul clasei colectat „privat” de grupul de părinți),
*excursii cu clasa,
*cadouri pentru profi de 1-8 martie sau de ziua lor,
*banchete care includ cadouri pentru profi la final de ciclu școlar.
Ce ziceți, cheltuiți peste 100 euro lunar, cu copilul, pe școala publică?
Toate aceste costuri nu există în HS și dacă le adunați puteți să plătiți un prof, 1 oră/săptămânal, care să facă HS cu copilul la o materie la care considerați necesar și pe care nu o stăpâniți. Cum ar fi matematica.
Și acum învățământul public din perspectivă sociologică.
Voi parafraza și sintetiza din „Cum suntem imbecilizați. Programa ascunsă a școlarizării obligatorii” de John Taylor Gatto și „Deșcolarizarea societății” de Ivan Ilici.
https://www.anacronic.ro/scoala-psihopatica/
Învățământul public e conceput așa încât să fie instrument de conducere științifică a maselor de viitori cetățeni. El produce, prin aplicarea de șabloane (program școlară), ființe umane șablon, al căror comportament să fie previzibil și controlabil.
Chiar dacă există profesori afectuoși sau inventivi ei sunt limitați de programa școlară. Deci, logica abstractă a instituției depășește contribuțiile lor personale. Profesorii de acest tip reușesc să salveze prea puțini elevi de la depersonalizare și standardizare.
Prin programa școlară elevul „învață” să confunde predarea cu învățarea, progresul cu educația, diploma cu competența și fluența în exprimare cu capacitatea de a spune ceva nou. Școala este o instituție construită pe axioma că învățarea este rezultatul predării. Greșit. Majoritatea instruirii o acumulăm în afara școlii.
Învățământul public e un model de inginerie socială.
El e bazat pe o ordine de tip piramidal (profesorii-elevii buni-elevii slabi) prezentată de stat ca fiind inevitabilă.
Învățământul public preia copiii și îi plasează într-un sistem în care statul este părintele lor. În consecință, copiii trebuie să fie loiali față de statul care le va modela viața după cum consideră, pe taxele plătite de părinți - fiindcă școala publică e gratuită aparent, costurile ei le achită bugetul alimentat de contribuabili.
Învățământul public depersonalizează.
Copiii fac parte dintr-un sistem care te silește să stai închis cu oameni de exact aceeași vârstă și același statut social, rupți 6 ore de diversitatea vieții de afară. Fix așa cum face TV-ul, te ține prizonier. Copiii se mută din celulă în celulă (sala de clasă) mânați de soneria de pauză (condiționare) - deși poate că unora le-ar fi plăcut să mai cotinuue ora cu un profesor mișto (cum puțini sunt). Sau sună de ieșire din oră când elevul era adâncit în scrisul unei poezii. El trebuie să închidă caietul și să se mute într-o altă celulă, unde trebuie să memoreze faptul că omul se trage din maimuță.
La final, elevii primesc „tema pentru acasă” (altă condiționare contra naturii) când de fapt ei ar trebui să-și dorească să exerseze singuri, așa cum face orice copil interesat de un lucru, ca să devină mai bun.
În secolele trecute, copilăria și adolescența erau ocupate de muncă, aventuri și de căutarea unor mentori. Profesorii nu sunt mentori, cu excepții accidentale. Cu toții am învățat cum să trăim în afara școlii.Învățăm să vorbim, să gândim, să iubim, să simțim, să ne jucăm, să facem politică și să lucrăm fără amestecul unui profesor.
În discuțiile informale ale copiilor rar apar profesorii, deci nu sunt figuri importante în viața lor. Dacă nu-i întrebați nici nu vor pomeni despre profesori sau că le datorează ceea ce au învățat.
Școala are însă pretenția și impune ca profesorul să fie tutore, moralist și terapeut.
Profesorul-tutore arbitrează respectarea regulilor, pregătește și exersează cu elevii dobândirea unor abilități și rutine de bază, fără iluzii că va genera vreo învățare profundă.
Profesorul-moralist înlocuiește părinții, Dumnezeu sau statul. El îndoctrinează elevul cu privire la ceea ce este bine sau rău, nu numai în școală, ci și în societate, în general.
Profesorul-terapeut se simte autorizat să pătrundă în viața personală a elevului pentru a-l ajuta să se dezvolte individual. El face asta din celelalte 2 poziții, de tutore și moralist. Deci are toate șansele să deturneze viziunea elevului despre adevăr și simțul lui despre ceea ce este corect.
Școala ne învață că instruirea produce învățare. Acesta e mitul valorilor instituționalizate. Odată ce am învățat să avem nevoie de școală, toate activitățile noastre tind să ia forma unor relații cu clienții cu alte instituții specializate. Orice autodidact este discreditat ori suspectat fiindcă „n-are școală” și e „neprofesionist”. În școală înveți că valoarea poate fi măsurată și documentată doar prin note, certificate și diplome. De unde și „proștii cu diplome” - fenomen generalizat.
Odată ce o persoană a acceptat nevoia de școală este o pradă ușoară pentru alte instituții. Odată ce tinerii au permis ca imaginația lor să se formeze prin instruirea curriculară, ei sunt condiționati de planificarea instituțională de orice fel. „Instruirea” le sufocă imaginația.
Mitul măsurării valorilor ne spune că tot ceea ce este insuflat la școală este cuantificabil, inclusiv imaginația. Școala împarte instruirea în materii prefabricate. Odată învățați așa, ca elevi, oamenii se tem de ceea ce nu poate fi măsurat. Odată ce au acceptat că valorile pot fi produse și măsurate, ei acceptă tot felul de clasamente. Există un grafic pentru dezvoltarea națiunilor, altul pentru inteligența bebelușilor. Drumul spre fericire este pavat cu un indice de consum.
Mitul ambalării valorilor înseamnă că școala vinde curriculum (care cuprinde programa școlară). Acesta e un pachet de bunuri, ca orice marfă, bazat pe o cercetare pretins științifică. Pe baza acestei oferte inginerii educaționali prevăd cererea viitoare și instrumentele pentru linia de asamblare. Profesorii distribuitori livrează produsul curricular finit, elevilor consumatori. Școala studiază reacțiile celor din urmă și le prelucrează ca date pentru pregătirea următoarei oferte.
Elevii învață să-și adapteze dorințele conform cu valorile ofertei curriculare. Ca să nu se simtă vinovați, ei se comportă conform previziunilor, obținând notele și diplomele care îi vor plasa în sectorul de muncă indus la școală.
Elevii care scapă inducției își sporesc rezistența la oferta educațională, pe măsură ce sunt manipulați mai abitir. Rezistența lor vine din abordarea greșită a școlii: ideea că judecata unei persoane ar trebui să determine ce și când trebuie să învețe o altă persoană.
Mitul auto-perpetuării progresului: cu aproape orice preț, școala împinge elevul până la nivelul consumului curricular competitiv, spre cote tot mai înalte. Adică se cheltuie mult pentru motivarea studenților să rămână în școală cât mai mult, ca să alimenteze piramida educației. După facultate urmează un master, după cursurile naționale urmează cele internaționale.
Fiecare ofertă vine cu instrucțiunea de a consuma altă ofertă, iar ambalajul de anul trecut este întotdeauna învechit pentru consumatorul de anul acesta. Manualele se schimbă, manipulatorii educaționali promit fiecărei noi generații unele mai noi și mai bune, iar publicul docil cere ceea ce i se oferă. Noua generație de studenți se simte superioară absolvenților vechi. Acest consum educațional nelimitat și etern viciază posibilitatea dezvoltării organice a studentului.
În trecut copiii învățau – fără profesori - ceea ce îi interesa în comunitate. Ei exersau cum să-și construiască propriul cămin și zeci de alte îndatoriri necesare transformării într-un bărbat desăvârșit ori o femeie desăvârșită. Copiii aveau timp să facă asta.
Azi, la școala publică avem așa: din cele 168 de ore ale săptămânii, copiii dorm 56. Le rămân 112 ore în care să-și modeleze o personalitate. Se uită la televizor sau pe smartfon 55 de ore pe săptămână. Rămân cu 57 de ore pe săptămână în care să se maturizeze.
În 30 de ore pe săptămână la școală, le trebuie aproximativ 8 ore ca să se pregătească și să meargă la școală și înapoi și petrec undeva pe la 7 ore pe săptămână să facă teme pentru acasă – în total 45 de ore. În acest interval ei sunt sub supraveghere constantă. Nu au timpul sau spațiul să-ți afirme individualitatea, decât în 12 ore pe săptămână, dacă nu mănâncă. Dar o fac și mai rămân cu 9 ore pe săptămână de timp personal pentru fiecare copil. Așa se ajunge la depersonalizare și standardizare.
Și un exemplu pe care îl cunosc foarte bine, personal.
David Vânău (23 de ani) a evitat standardizarea după ce părinții l-au retras din învățământul public, în clasele primare. Aici aveți cu el un interviu audio și unul scris despre experiența lui în HS.
https://soundcloud.com/admin-re-design/partea-1-copiii-inteleg-mult-mai-mult-decat-ne-inchipuim/
https://schooling360.ro/index.php/2020/10/30/noua-scoala-de-acasa-al-doilea-interviu-david/
Cei care condamnă HS nu înțeleg o chestie simplă în era netului: copiii n-au nevoie de profi și de sistem organizat piramidal ca să învețe. Ei au nevoie să afle CUM se învață Au nevoie de metodă. Apoi își găsesc singuri drumul spre informația sau domeniul care îi atrage, se descoperă singuri.
E adevărat că viața noastră e alcătuită de stat astfel încât să fie greu să faci HS cu copiii. Dar nu e atât de greu cum pare fiindcă părintele nu predă efectiv copiilor. PĂRINTELE ÎL ÎNVAȚĂ CUM SĂ ÎNVEȚE. Dacă nu ești un părinte ipocrit recunoști următoarele:
1) Școala publică are și rol de bonă. Majoritatea părinților sunt mulțumiți că n-au grija copiilor 8 ore /zi (6 ore cursuri plus drumul la și de la școală). În online-ul din pandileală părinții au țipat că se tem să lase odrasla de capul ei, mai mult decât au țipat că odrasla nu învață mai nimic online.
2) Cam toți părinții (90% mamele) își bat capul să ajute copiii la teme și pierd mai mult timp pentru asta decât ar pierde cu HS. Păi, n-ar trebui ca elevii să știe de la ore cum și ce au de făcut, dacă e așa de bună școala publică?
Poate aveți curiozitatea să navigați un pic pe un grup de HS. Lumea părinților și copiilor homeschooling e din alt film, adulții și copiii sunt mult mai deschiși.
NOTA AUTORULUI: Sunt trecut complet prin școala publică, unde am învățat să citesc și să socotesc și am cunoscut maximum 3-4 profi de ispravă, care ieșeau des din programa școlară. Mai departe m-au ajutat să mă formez biblioteca mătușii mele librăreasă, discuțiile cu adulții mai deștepți și propriile întrebări privind validitatea celor învățate la școala publică. Am pierdut și mai pierd destul timp ca să „corectez” dresajul pe care mi l-a aplicat școala publică.
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Unde sunt părinții? Prezența lor ref. educație se reduce doar la ajutat la teme? Sau educația e una și învățatul e alta?! Oricum, nu am regăsit, în calculul pe ore, educația separat de teme. Și dacă, ea se face din mers, care-i mersul? care-i exemplul personal? în jurul la ce se învârte toată treaba? Sau mai bine zis, în jurul la cine/Cine .. Suntem egocentrici sau hristocentrici?
Parintele trebuie să fie PREZENT trup și suflet în viața copilului, unde viața copilului nu e numai trup și nici carieră.. oricât s-ar crede asta. Importantă, cea mai importantă ..de departe, e mântuirea, fie că știm sau nu, fie că credem sau nu. Pe mântuire se construiește TOTUL.
Dar sigur că dacă asta nu ne interesează apare .. “dresajul”, dintotdeauna a fost dar acum îl vădește Dumnezeu la modul cel mai clar cu putință ..spre DEȘTEPTARE, spre constatarea drumului greșit pe care am apucat, spre venirea în fire, la fire. Căci nici prin cap nu ne trece că datele problemei sunt incomplete, că din ecuației lipsește ..C(in)eva.
"Majoritatea oamenilor sunt nemulțumiți de soarta lor, dar este extraordinar de greu să găsești un om care să fie nemulțumit de mintea sa!"
Sf. Cuviosul Sofronie Saharov de la Essex
Sigur că se poate și fără HS dacă știi cum să întorci în bine “dresajul” de la școală. Dacă te PREOCUPĂ asta! Copilul are reperul dresajului, constatat nemijlocit, și și mai bine pricepe care-i faza cu dresajul. De fapt, cu VICLENIA.
Însă, la ce vremuri vin cred că HS va fi singura opțiune! Acum, de ce nu-i reglementat și considerat în afara legii .. cred că-i clar.
Însă nu consider că HS poate fi sancționat chiar cu toate prevederile legale acum în vigoare (citate de MS în adresa către inspectoratele școlare) - întrucât s-a practicat, ceea ce e un fapt care poate fi dovedit că a funcționat și, pe cale de consecință, trebuie reglementat (ca la companiile de transport alternativ - uber, dacă vreți un ex).
Art. 380 Cod penal, citat repede în adresa MS către inspectoratele școlare (https://www.educatieprivata.ro/wp-content/uploads/2024/01/20240104_084425-6.pdf), are în vedere abandonul școlar, adică lipsa educației și NU educația HS, așa cum în mod greșit, manipulator și intenționat lasă să se înțeleagă MS prin adresă. Nota bene!
Ca dovadă stă motivarea instanței - în cazul părinților din Bihor care și-au retras copii de la școală, potrivit căreia problema este lipsa pregătirii părinților - se ocupau singuri de educația minorilor și pentru că nu aveau pregătire pedagogică, în opinia instanței, nu le puteau asigura educația, părinții având opt clase, respectiv liceu, și asta în condițiile în care raportul de evaluare psihologică din dosarul cauzei a recomandat înscrierea copiilor în sistemul de învățământ obligatoriu pentru a le fi respectat dreptul la educație(!). Acum ce legătură are raportul de evaluare psihologică cu nivelul pregătirii copiilor, care consider că trebuie constat prin teste, numai instanța poate ști în luminăția ei.
Așadar, nu HS a fost problema, ci lacunele părinților - ceea ce e cu totul altceva. Și, aparent, chiar fără legatură cu pregătirea copiilor.
Important, cel mai important e să spunem NU la dresaj, la viclenie și să găsim soluții.
Să nu ne lăsam.. (ne)educați ‘pas cu pas’..spre prăpastie.
Doamne, miluiește.
Multumim, fratilor
Chiar si cei mai vigilenti, printre care ne socotim si noi, nu putem scapa nealterati. Chiar prin simplul fapt ca in acest moment comunicam prin mijloacele tehnologice de control si monitorizare puse la dispozitie de sistem. Copiii nostri, generatiile care urmeaza, se vor naste in acset Matrix, nu au alti termeni de comparatie, va fi, este deja, mediul lor "natural" de existenta, in in care se simt bine si fara care nici nu-si pot imagina viata. Sunt dependenti, adicti.
Cu aceasta era a dictaturii tehnocrate si a ideologiei transumaista se inchide cercul -- separarea de mediul natural si de Dumnezeu este completa.
Lumea naturala, ceea ce numim noi "normaliate", este un non-sens pt tineri, ceva ceva primitiv, in-inteligibil, imperfect prin comparatie cu universul imaginilor digitale, realitatea augmentata, iar fiinta umana si ea trebuie acum imbunatatita tehno, augmentata sa se adecveze mediului nou de viata tehno, sanitarizat. Naura "naturala" are imperfectiuni, defecte, este impredictibila, emotionala, plina de chestii conteadictorii, deci periculoasa, insalubra, infricosatoare pt omul nou cu telecomanda in mana. Trebuie nivelata, standardizata, robotizata sa raspunda conform programarii, doar cand apasam butonul. In universul tehn totul va fi "perfect", neconflictual, smooth. Ce nevoie am mai avea de natura cand putem crea hrana hidroponic in orice hruba subterana, mancare in laborator, tiparita 3D de masini, compania unor roboti casnici care pot tine loc si de amanti/amante negalcevitoare, reproducerea speciei stabilita statistic in "uter" artificial Trai pe vatrai, tata!
Sfinte Ioan Botezatorule, fie-ti mila!
Când nu va mai fi niciun om “formatat” pentru mântuire atunci se sfârșește lumea ..că și-a pierdut scopul pentru care a fost dintru început creată.
Așadar, nu se va ajungea “totul va fi "perfect"”.. aa că asta vor ne-bunii în ne-bunia lor, da, corect. Însă asta NU se va reuși. Nu are cum că echivalează cu schimbarea firii, a legilor ..TOATE. Nu există ca o piatra o data aruncată să nu mai cada ci să o ia în sus.
Ea, piatra, tot va cădea orice ar face ne-bunii.
Și la El, la Hristos, tot așa.. “Oricine va cădea pe această piatră va fi sfărâmat, iar pe cine va cădea ea îl va zdrobi.” Luca 20,18
Doamne, ajută.
Acest sistem idiot obligatoriu nu face decât să plafoneze pe cei buni,sa îngroape pe cei neconventionali sau care se dezvoltă altfel decât generația lor,si sa scoată neganditori pe bandă rulanta!
Învățarea acasă sau școala asta de acum trebuie curățate oricum de tembelismele care ofera locuri călduțe unor neaveniți in domeniul pedagogic!
Iar socializarea se face si in cazul învățământului acasă ,căci doar toti avem prieteni,vecini,rude cu copii de aceeași vârsta!
Doamne, ajută.
Invatamantul de acasa ar trebui sa indeplineasca aceleasi conditii ca si invatamantul public, cu diferente de nuanta.
Programa scolara este impusa de state si in SUA, pentru educarea copiilor de acasa. Diferenta este mediul social in care se invata si influentele doctrinare sau de...indoctrinare.
Doamne, ajută.
Dar pot contracara, ca adulti, prostimea si pot gestiona realitatea sociala mult mai bine decat cei tinuti acasa, semi-izolati.
Doamne, ajută.