Av. Gheorghe Piperea: Problema creșterii aberante a prețului carburantului a primit de la autoritățile noastre cea mai idioată soluție: compensarea cu 50 de bani pe litru

De Av. Gheorghe Piperea  /  

ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Problema creșterii aberante a prețului carburantului a primit de la autoritățile noastre cea mai idioată soluție: compensarea cu 50 de bani pe litru.

În afară de gluma proastă cu acest cuantum de "reducere”, de 50 de bani, minunata măsură de politică economică chestia mai are aceste „avantaje”:

(i) prețul la pompă nu se reduce, el doar se va plăti de consumator și de se va co-plăti de stat, adică de noi; astfel, prețul se va consolida la nivelul actual sau, și mai rău, va crește progresiv la orice nivel vor considera producătorii și distribuitorii că este potrivit; poate fi un preț „potrivit”, de exemplu, 10 lei în iulie sau 15 lei în octombrie - noi să fim sănătoși, că ne dă Cîțu 50 de bani pe litru;

(ii) compensarea nu se va acorda tuturor, ci numai persoanelor sau întreprinderilor aflate în situație dificilă precară; vor fi emise criterii, proceduri, metodologii, vor fi făcute controale, va dura luni de zile până când cei 50 de bani vor fi alocați, deci reducerea nu va mai fi de la 9 lei la 8,5 lei, ci de la 15 lei la 14,5 lei; cine nu crede, să ia experiența „compensării” facturilor de utilități, unde a ieșit o minune de haos administrativ și economic;

(iii) cei 50 de bani vor fi suportați din taxe și impozite, plătite de plătitorii obișnuiți, adică de către noi, cei care nu practicăm evaziunea sau optimizarea fiscală (cauzele unei găuri anuale în buget ce 35 de miliarde de euro, btw), chit că noi nu vom primi minunata compensare;

(iv) ca să poată fi susținută, această compensare va genera taxe sau impozite noi; statul nu are cum să se mai împrumute pentru a o susține, căci dobânzile sunt deja dincolo de 9% pe an; și mai „interesant” - această compensare nu va fi susținută de stat printr-un impozit pe profiturile excepționale ale companiilor din domeniu, ale băncilor și ale multinaționalelor din comerțul de tip hypermarket, așa cum face Ungaria, de exemplu, ci din noi taxe și impozite aplicate nouă, cetățenilor și micilor afaceri;

(v) oamenii vor renunța treptat la mașinile cu motoare termice; avem 9 milioane de vehicule care vor sta pe marginea drumului, degeaba; există milioane de credite și de leasing - uri care nu vor mai putea fi achitate - și din acest domeniu ne așteptăm la viitoare executări silite, care vor putea duce și la evacuări din locuința familială; vom avea mase mari de oameni care nu se vor mai putea deplasa comod și rapid și peste un milion de micro-afaceri care nu mai pot funcționa; vom ajunge să cerem în piața publică rații și prețuri plafonate, ceea ce va fi însemnat cvasi-finalul economiei de piață.

Iată ce poate însemna să fii "liberal” în varianta afumatului Cîțu.

PS: Sigur mă veți întreba ce soluții am eu. Bun, reamintesc că eu nu sunt premier sau președinte. Dar oareșce soluții simple și ușor aplicabile ar putea fi găsite, par egzamplu:

 - reducerea temporară a accizei la carburant* sau chiar suspendarea aplicabilității acesteia pe termen de 6 luni**;

- plafonarea temporară a prețului, lucru permis de Legea concurenței nr.20/1996 și de OG nr.99/2000 privind comercializarea produselor și a serviciilor de piață;

- compensarea realistă a costului carburantului, aplicabilă doar pentru persoanele fizice sau juridice aflate în dificultate și numai dintr-un impozit temporar aplicat profiturilor excepționale ale corporațiilor din domeniu.

*puțină lume știe că accizele sunt taxe pe consum, menite a descuraja consumul anumitor produse sau servicii; exact la fel este și acciza la carburant; pentru a scăpa de conjunctura nefericită dată de prelungirea la nesfârșit a plandemiei și a războiului, unele state UE au luat deja acest gen de măsuri, renunțând o vreme la descurajarea consumului de carburant produs din resurse fosile, cauzator de CO2 și NOx

**Joe Biden a cerut ieri Congresului american suspendarea pe 3 luni a taxelor care intră în prețul carburantului, măsură fără precedent în istoria americanilor

Donează pentru ActiveNews!

ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.

Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.

ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.

De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei)
RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)

Pentru că suntem cenzurați pe Facebook
ne puteți găsi și pe Telegram și GoogleNews


Pentru știri necenzurate
abonează-te acum!

Este gratis și poți anula oricând abonarea.

ActiveNews România. Caută pagina noastră și pe Telegram.
Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România
Top 5 autori
VideoNews

ÎNTUNECAREA - Planul Diabolic de a întuneca Planeta Pământ prin inginerie climatică

Sfârșitul Umanității așa cum vor artizanii Marii Restări. VIDEO TARDUS:

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.

Comentarii (6)
  • __ 23.06.2022 19:35
    Statul român câștigă 3,2 milioane de euro pe zi din carburanți. O analiză a estimărilor costurilor pentru produsele petroliere de la pompă arată că, față de aceeași zi din anul 2021, prețul la pompă este mai mare cu 63%, iar această creștere are la bază câteva considerente: 

    creșterea cotațiilor țițeiului cu 64%, față de cotațiile din aceeași zi a anului 2021,

    creșterea cursului valutar leu/dolar cu 14%, față de cotațiile din aceeași zi a anului 2021,

    creșterea costurilor de transport maritim al țițeiului în Marea Neagră cu peste 500%,

    creșterea costurilor cu asigurările pentru navele care circulă în Marea Neagră cu peste 600%.

    - stiri de cluj
    Din cele.de mai sus se poate reduce doar importul din Petromidia, de unde pleacă 3 țăvi spre Cotnari, pardon, B., parte a sistemului de transport produse petroliere.
  • Mircea Dragan 23.06.2022 21:30
    Ceausescu dadea 100 de lei, astia dau ....50 de bani. Ce i s-a intamplat lui Ceausescu stim sa vedem .... ce urmeaza.
  • Cotco-emy 24.06.2022 00:06
    Ceausescu a fost cat de cat judecat,apoi au fost împușcați amândoi,dar ăștia vor fi direct linsati de popor,inconjurati de popor si rupti in bucăți.
  • dejuan 24.06.2022 03:40
    Planul acesta e universal: scaderea veniturilor, pauperizarea, infometarea, jefuirea.
    https://www.nakedcapitalism.com/2022/06/michael-hudson-the-feds-austerity-program-to-reduce-wages.html

    https://www.youtube.com/watch?v=lzf3BtANPQU
    Michael Hudson on the Likelihood of Americans Rising Up Against the System

    https://www.youtube.com/watch?v=FS1XQBB3YsQ
    Empire of Inflation: Economist Michael Hudson on U.S. Economic Warfare and Super Imperialism
  • Valter COJMAN 24.06.2022 04:35
    De la un guwerner de 2 lei am ajuns la un guwerner de 50 de bani!
    Soluția: o nouă revoluție sau alegeri anticipate...
  • Rusi 24.06.2022 17:29
    50 de bani la litru? Guvernantii ne cred idioti. Numai infractorii au acest tupeu.
Ultima oră

13:35

Noul comunism cu față climatică. Analiză înspăimântătoare a documentelor UE realizată de Prof. dr. av. Gheorghe Piperea și Arina Vasilescu, de la Piperea & Asociații: UNIUNEA EUROPEANĂ, CARBONUL ȘI NOI

12:44

Ce făcea Ceaușescu în ziua în care s-a născut Bănescu, 2.06.'66? Document în atenția CNSAS: PROCES VERBAL

12:02

La 38 de ani de la Cernobîl, Zelenski se dă de gol

12:00

Zece noi studii detaliază riscurile pentru sănătate ale tehnologiei 5G. Radiațiile telefoanelor mobile. Analiză realizată de Dr. Joseph Mercola (ENG/VIDEO/PDF)

11:56

Pr. Viorel Cojocaru: Patriarhia Română si Patriarhia Moscovei: dialoguri diplomatice nefinalizate referitor la teritoriul canonic dintre Prut și Nistru. Odiseea Mitropoliei Basarabiei în anii independenței de stat a Republicii Moldova

11:05

Xi Jinping îi înfige un cuțit în spate lui Putin. 4.000 de drone și sisteme antiaeriene chinezești vor ajunge în dotarea Ucrainei

10:33

REACȚIUNEA: Dorel Vișan, Mare Maestru cu grad 33 și jumătate al Ordinului Masonic Umaniterra din Cluj (FOTO/VIDEO)

10:15

Premierul Australiei, cu nervii la pământ, după ce a cerut interzicerea MEME-lor și a devenit ținta glumelor pe X

09:55

26 aprilie: 38 de ani de la catastrofa nucleară de la Cernobîl. Începutul unui coșmar care a durat ani de zile. FOTO

09:50

Primul oraș canadian care cere cod QR la intrare și ieșire

09:19

Alexander Lukașenko: ”Câteva zeci dintre cele mai moderne arme nucleare se află în Belarus”

09:09

Gabriela Firea, dezvăluiri din ședința de 16 ore a coaliției, la Marius Tucă Show. De ce a renunțat alianța la ideea unui candidat ”independent” - VIDEO

09:02

A murit Laurent Cantet, câștigător al premiului Palme d'Or în 2008. Cineastul avea 63 de ani

08:51

Petre Roman, Gelu-Voican Voiculescu, Virgil Măgureanu și Adrian Sârbu, puși sub acuzare în ”Dosarul Mineriadei”

08:00

26 aprilie: Sfântul Sfințit Mucenic Vasilevs, episcopul Amasiei; Sfânta Glafira; Sfinții Mucenici din Dobrogea Chiril, Chindeu și Tasie din Durostor și Axiopolis - CERNAVODĂ DE AZI