

In ultimii ani apar din ce
in ce mai multe stiri cu privire la diverse comportamente anormale si
periculoase ale elevilor atat fata de alti elevi, cat si fata de
profesori.
Legea invatamantului ar trebui sa asigure cadrul pentru exercitarea sub autoritatea statului român a dreptului fundamental la învățătură pe tot parcursul vieții.
Invatamantul reprezinta domeniul și activitatea de instruire și de educare, iar invatatura inseamna
"1. Sistem de îndrumări teoretice și practice într-un anumit domeniu de activitate; doctrină; principiu teoretic sau practic; precept. 2. Cunoștințe, cultură; erudiție, înțelepciune. 3. Pregătire, studiu, școală; ucenicie. 4. Precept la care se ajunge prin experiență practică sau pregătire teoretică; învățământ, povață, sfat."
Recunosc ca nu am intract in contact prea mult cu mediul scolar actual. Insa, din discutiile purtate in ultimii 2 ani cu in grup de liceeni si cu un psihiatru au reiesit urmatoarele:
in scoli s-a ajuns la situatia ca unii copii sa creada ca pentru a fi acceptati si a se integra printre ceilalti elevi/liceeni este necesar sa fie cat mai "cool", adica sa faca orice sa braveze pentru a fi considerati "diferiti" de catre ceilalti. Cu cat esti mai diferit si ai un comportament mai agresiv si mai "ciudat" in scoala, cu atat iesi mai mult in evidenta si ai falsa impresie ca esti mai popular sau mai apreciat.
Un grup de liceeni mi-a povestit ca unii colegi ai lor "adera" la diverse comportamente sau pretind in mod fals ca au anumite "orientari" numai pentru a fi primiti in grupuri minoritare, astfel incat sa simta ca fac parte dintr-un grup si sa nu se simta marginalizati, din cauza lipsei de incredere pe care o au in propria persoana.
Sunt multi care critica parintii pentru comportamentul pe care il au copiii la scoala.
Insa, probabil au uitat cum era cand erau copii. Mediul si anturajul te poate schimba, indiferent de cata educatie ai primit acasa. Copil fiind, esti usor influentabil, iar pentru a fi acceptat si a obtine popularitate, daca asta "e la moda", uiti repede ce te-au invatat parintii.
In societatea actuala, vedem cum chiar adultii renunta usor la propriile principii pentru a fi acceptati la locul de munca si a fi "in trend cu moda" (indiferent de functia pe care o ocupa, cu sau fara studii superioare, parlamentar sau om de rand).
Parerea mea este ca aceste comportamente periculoase pentru societate care apar in scoli si care incep sa fie din ce in ce mai multe si sa aiba un grad de pericol social din ce in ce mai mare este efectul normelor stabilite prin legi privind regulile din scoli.
Regulile care s-au instituit prin legi in domeniul invatamantului s-au indepartat treptat, din ce in ce mai mult de la ceea ce ar trebui sa insemne "drept fundamental la invatatura", "invatamant", "invatatura".
La scoala profesorul este cel care trebuie sa il instruiasca si sa il educe pe copil pentru a il ajuta sa dobandeasca cunostinte si pregatirea necesare care sa il ajute in viata de adult.
Insa, prin normele extrem de permisive introduse prin legi, s-a ajuns la situatia in care copilul sa creada ca este dreptul lui sa il instruiasca atat pe profesor, cat si pe ceilalti copii si in niciun caz ca urmare a bagajului de cunostinte pe care le detine.
Singurele reguli in avantajul copilului din scoli ar trebui sa vizeze eliminarea oricarui abuz din partea profesorului fata de elev, precum si eliminarea oricarui abuz din partea celorlalti elevi.
Restul regulilor ar trebui sa vizeze obligatia elevului de a colabora pentru a ii fi respectat si a beneficia de dreptul la invatatura.
Aceste reguli nu ar trebui nicidecum sa ii permita elevului ca sub pretextul exercitarii dreptului sa devina el un abuzator fata de profesori sau ceilalti elevi si nici sa considere ca impunerea unor reguli care sa aiba ca efect atingerea scopului pentru care s-au infiintat scolile inseamna o vatamare a intereselor sale. Ca, de altfel, nici parintilor care sustin ca daca al lor copil nu are chef de scoala sau de atingerea scopului pentru care au fost create scolile, al lor copil sa nu fie "deranjat".
Scopul creearii scolilor si garantarea dreptului la invatatura prin Constitutie, au fost tocmai acelea ca orice copil sa aiba o sansa in viata de adult, indiferent de nivelul de pregatire profesionala, materiala sau psihologia parintilor.
Oricarui copil trebuie sa i se acorde o sansa in viata prin accesul in mod real si efectiv la invatatura, indiferent de norocul sau ghinionul pe care l-a avut sa se nasca intr-o anumita familie.
Insa, prin modalitatea in care se legifereaza in domeniul invatamantului si normele care se introduc, legiuitorul se indeparteaza cu mult de la dreptul fundamental la invatatura.
Legea invatamantului ar trebui sa asigure cadrul pentru exercitarea sub autoritatea statului român a dreptului fundamental la învățătură pe tot parcursul vieții.
Invatamantul reprezinta domeniul și activitatea de instruire și de educare, iar invatatura inseamna
"1. Sistem de îndrumări teoretice și practice într-un anumit domeniu de activitate; doctrină; principiu teoretic sau practic; precept. 2. Cunoștințe, cultură; erudiție, înțelepciune. 3. Pregătire, studiu, școală; ucenicie. 4. Precept la care se ajunge prin experiență practică sau pregătire teoretică; învățământ, povață, sfat."
Recunosc ca nu am intract in contact prea mult cu mediul scolar actual. Insa, din discutiile purtate in ultimii 2 ani cu in grup de liceeni si cu un psihiatru au reiesit urmatoarele:
in scoli s-a ajuns la situatia ca unii copii sa creada ca pentru a fi acceptati si a se integra printre ceilalti elevi/liceeni este necesar sa fie cat mai "cool", adica sa faca orice sa braveze pentru a fi considerati "diferiti" de catre ceilalti. Cu cat esti mai diferit si ai un comportament mai agresiv si mai "ciudat" in scoala, cu atat iesi mai mult in evidenta si ai falsa impresie ca esti mai popular sau mai apreciat.
Un grup de liceeni mi-a povestit ca unii colegi ai lor "adera" la diverse comportamente sau pretind in mod fals ca au anumite "orientari" numai pentru a fi primiti in grupuri minoritare, astfel incat sa simta ca fac parte dintr-un grup si sa nu se simta marginalizati, din cauza lipsei de incredere pe care o au in propria persoana.
Sunt multi care critica parintii pentru comportamentul pe care il au copiii la scoala.
Insa, probabil au uitat cum era cand erau copii. Mediul si anturajul te poate schimba, indiferent de cata educatie ai primit acasa. Copil fiind, esti usor influentabil, iar pentru a fi acceptat si a obtine popularitate, daca asta "e la moda", uiti repede ce te-au invatat parintii.
In societatea actuala, vedem cum chiar adultii renunta usor la propriile principii pentru a fi acceptati la locul de munca si a fi "in trend cu moda" (indiferent de functia pe care o ocupa, cu sau fara studii superioare, parlamentar sau om de rand).
Parerea mea este ca aceste comportamente periculoase pentru societate care apar in scoli si care incep sa fie din ce in ce mai multe si sa aiba un grad de pericol social din ce in ce mai mare este efectul normelor stabilite prin legi privind regulile din scoli.
Regulile care s-au instituit prin legi in domeniul invatamantului s-au indepartat treptat, din ce in ce mai mult de la ceea ce ar trebui sa insemne "drept fundamental la invatatura", "invatamant", "invatatura".
La scoala profesorul este cel care trebuie sa il instruiasca si sa il educe pe copil pentru a il ajuta sa dobandeasca cunostinte si pregatirea necesare care sa il ajute in viata de adult.
Insa, prin normele extrem de permisive introduse prin legi, s-a ajuns la situatia in care copilul sa creada ca este dreptul lui sa il instruiasca atat pe profesor, cat si pe ceilalti copii si in niciun caz ca urmare a bagajului de cunostinte pe care le detine.
Singurele reguli in avantajul copilului din scoli ar trebui sa vizeze eliminarea oricarui abuz din partea profesorului fata de elev, precum si eliminarea oricarui abuz din partea celorlalti elevi.
Restul regulilor ar trebui sa vizeze obligatia elevului de a colabora pentru a ii fi respectat si a beneficia de dreptul la invatatura.
Aceste reguli nu ar trebui nicidecum sa ii permita elevului ca sub pretextul exercitarii dreptului sa devina el un abuzator fata de profesori sau ceilalti elevi si nici sa considere ca impunerea unor reguli care sa aiba ca efect atingerea scopului pentru care s-au infiintat scolile inseamna o vatamare a intereselor sale. Ca, de altfel, nici parintilor care sustin ca daca al lor copil nu are chef de scoala sau de atingerea scopului pentru care au fost create scolile, al lor copil sa nu fie "deranjat".
Scopul creearii scolilor si garantarea dreptului la invatatura prin Constitutie, au fost tocmai acelea ca orice copil sa aiba o sansa in viata de adult, indiferent de nivelul de pregatire profesionala, materiala sau psihologia parintilor.
Oricarui copil trebuie sa i se acorde o sansa in viata prin accesul in mod real si efectiv la invatatura, indiferent de norocul sau ghinionul pe care l-a avut sa se nasca intr-o anumita familie.
Insa, prin modalitatea in care se legifereaza in domeniul invatamantului si normele care se introduc, legiuitorul se indeparteaza cu mult de la dreptul fundamental la invatatura.
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
În prezent invazia telectualilor ( în toate compartimentele societății) au depărtat în mare parte individul de realitate crescând în societate numărul de analfabeți al bunului-simț, analfabeți sociali, analfabeți funcționali etc. Un telectual adevărat are permanent la dispoziție cunoștințele pe smartphon ( „telefonul inteligent”) așa că nu mai are nevoie să-și obosească mintea cu procesele psihice ce presupun eforturi de gândire, învățare, memorare, creativitate etc. ceea ce diminuează capacitatea individului de a înțelege și a se adapta mediului în care trăiește (inteligența, inteligența emoțională, inteligența socială etc.) generând uneori dizabilități grave. Astfel că spațiul desemnat pentru aceste procese din cortex este gol, mintea este forțată să nu se dezvolte generând probleme pentru individ privind: atitudinea. comportamentul anormal și periculos etc. Ca urmare în prezent se încalcă grav garantarea dreptului fundamental la invatatura stabilit prin Constitutie ca prin scoala profesorul este cel care trebuie sa il instruiasca si sa il educe pe copil pentru a il ajuta sa dobandeasca cunostinte si pregatirea necesare care sa il ajute in viata de adult.
Activitatea de instruire și de educare este on-line unde fake news sunt prezente promovând modele de tineri: cu comportament „in trend cu moda" , „cool", cu „orientări minoritare" etc. care de multe ori sunt un pericol pentru individ și au un grad de pericol social.
Întradevăr, după 18 ani, rigorile legilor și aparatul adiacent îl vor constrânge pe individul cu comportamentul anormal și periculos care în sinea lui va fi convins că i s-a făcut o mare nedreptate și nu se va integra în societate. De aici rezultă falimentul actualului învățământ promovat de telectuali – acesta nu servește intereselor individului!
Telectuali promovează mediocrația > (Mariana Cristescu, https://www.activenews.ro/opinii/Mariana-Cristescu-Analfabetismul-efect-al-generalizarii-mediocratiei-ca-atitudine-de-viata.-PENULTIMUL-EDITORIAL-181299)
„Școala reformată din ultimele decenii a ajutat la dislocarea (inclusiv culturală, prin întreruperea continuităților cu ajutorul școlii) românilor din propria lor țară, la înlocuirea lor în propria lor țară. A devenit dominată (instituțional și vocal) de agenți ai schimbării (chiar așa se numea un program finanțat din greu, în cadrul căruia profesorii se declarau cu mândrie agenți ai schimbării).
Școala trebuie să redevină instituție al cărei scop este acela de a-i pregăti pe români să-și locuiască – adică să-și stăpânească și gospodărească – țara. Școala a avut demnitate atât timp cât a fost instituție fondatoare de țară, de națiune. Și profesorii, odată cu ea.” (MIRCEA PLATON)