
Ilustrație: OCDL

Statul PSD-PNL-UDMR-USR se face stăpân în casele noastre!
Ne-am alocat mai mult timp să analizam aprofundat legea Barnevernetului din România. În esența ei, legea desemnează o sumedenie de categorii de copii care, teoretic vorbind, pot fi separați de părinți, adică luați de la părinți cu sila și puși în custodia statului. Legea, însă, este incompletă: ea nu spune cine, cum și conform cărei proceduri copiii pot fi luați de la părinți, doar că sunt în pericol de a fi „separați” de părinți.
Pericolele legii
Pericolul acestei legi este multiplu. Ea lărgește foarte mult categoriile de copii în risc de separare. În al doilea rând, ea nu instituie un cadru legal sau procedură pentru luarea copiilor de la părinți. Și tocmai aici e marele pericol: statul desemnează categoriile de copii care pot fi separați, dar nu alocă nicio autoritate ori competență legală părinților pentru a preveni separarea copiilor ori redarea copiilor părinților lor.
Legea pornește de la un principiu bun, dar incomplet. Legea invocă principiul interesului superior al copilului, un principiu enunțat și în tratatele internaționale. Fiecare dintre noi agreează că bunăstarea copilului este un interes fundamental și superior al copilului, și că întreaga politică a familiei în societate trebuie să ia în considerare acest principiu fundamental.
Problema, însă, este că legea nu menționează principiul ultim care ar trebui să anime legi de acest gen: interesul suprem al FAMILIEI, nu doar al copilului. Societatea, încă din vremea primelor legi scrise ale umanității, a urmărit bunăstarea FAMILIEI ca unitate socială integră, unitară, inviolabilă și fundamentală. A familiei în întregimea ei, ca unitate socială inviolabilă: mamă, tată și copii. Nu a separat interesele copiilor de interesele familiei și ale părinților.
Dacă societatea ar adopta legi și principii care ar urmări bunăstarea și interesul suprem al FAMILIEI, legi alternative care urmăresc, doar – și separat – interesul superior al copilului nu ar fi necesare. Tocmai de aceea de mulți ani AFR promoveaza interesul suprem și bunăstarea supremă a FAMILIEI.
Bunastarea Familiei in Intregimea Ei
Bunăstarea familiei asigură simultan bunăstarea copiilor și a părinților. Tocmai de aceea, societatea are obligația să faciliteze dezvoltarea armonioasă a FAMILIEI. Segmentarea intereselor membrilor familiei poate duce la conflicte.
O altă problemă fundamentală cu Legea Barnevernetului în România este că ea alocă statului autoritatea exclusivă de a determina categoriile de vulnerabilitate, într-o manieră absolut subiectivă și arbitrară. Niciun criteriu măsurabil nu este identificat în lege pentru a stabili situațiile de posibilă separare. În acest sens, Legea este mai mult un document declarativ. Îl putem numi și normativ, dar ambiguitățile normative sunt atât de multe și pronunțate încât e practic imposibil să se determine cine poate face, ce, și când. De exemplu, cine, exact poate intra în casa cetățeanului să-i ia copilul? Și cum îl ia? Cu mandat sau fără mandat? Cu acte sau fără acte? Cine emite mandatul? Judecătorul, primarul, polițistul, prefectul? Legea nu alocă părinților nicio autoritate să prevină luarea copiilor din familie. Absolut nimic. Și nu le acordă nici autoritatea ulterioară, stabilită prin lege, pentru a ataca în instanță abuzurile ori separarea copiilor de părinți ca urmare a unei interpretări în întregime subiective a legilor.
Statul se face stăpân peste familiile și copiii noștri – și pe banii noștri!
Un alt pericol enorm prevăzut în Legea Barnevernetului din România este că, cel puțin în teorie, fiecare copil din România poate fi, foarte ușor, mai devreme sau mai târziu, pus într-o categorie de risc de separare. Legea enunță patru astfel de categorii:
(1) situația economică și condițiile de locuit ale familiei și copiilor
(2) situația socială a familiei și copiilor
(3) starea de sănătate a membrilor familiei (părinți ori copii)
(4) nivelul de educație al părinților și al copiilor
În total, cele patru categorii stabilesc 22 de situații în care copiii pot fi separați de părinți. Redam câteva:
* sărăcie extremă
* venituri reduse
* familia locuiește în spații ilegale
* familia locuiește în condiții lipsite de igienă
* o minoră însărcinată în familie
* părinte / sau părinți plecați la muncă în străinătate
* membri de familie afectați de dizabilități
* copii părăsiți în unități sanitare
* părinte / părinți în închisoare
* părinții sau copiii nu sunt pe lista unui medic de familie
* membri de familie care suferă de boli cronice
* părintele / părinții sunt analfabeți
* copii care nu sunt înscriși la scoală
* note slabe la școală
* dependență de substanțe toxice
Fără îndoială că majoritatea covârșitoare a copiilor României se încadrează, ori se vor încadra, mai devreme sau mai târziu, în una dintre aceste categorii. Pot unii copii trăi în cele mai bogate familii din România, dar dacă au note mici la școală sau părinții suferă de dizabilități, copiii pot fi separați de părinți.
Poate familia să fie cât se poate de înstărită, statul totuși poate „separa” (adică lua) minora însărcinată din familie.
Poate un copil să fie un geniu și să aibă cele mai mari note la școală, ea totuși poate fi separată de părinți dacă părinții trăiesc în condiții insalubre, sunt săraci ori trăiesc în locuințe „ilegale”. Locuințe „ilegale”, conform Legii, sunt chiar și casele superbe, comfortabile și spațioase, atât timp cât ele nu dețin autorizația de ocupare.
Pentru a fi echilibrat în analiză, însă, e de menționat că Legea nu spune că acei copii care trăiesc în astfel de condiții voi fi separați de părinți – doar că sunt în „risc” de a fi separați.
Este, însă, primul pas într-o direcție absolut greșită. Statul definește (ambiguu) „problemele”. Statul identifică (ambiguu) „problemele”. Statul desemnează (ambiguu) cum și cine rectifică „problemele”. În acest fel, autoritatea statului asupra noastră și a familiilor noastre crește enorm, în timp ce autoritatea noastră parentală slăbește și bate în retragere.
Observatorul Național al Copilului
Efectiv, legea suprimă rolul părinților în creșterea copiilor lor. Conform viziunii statului, părinții sunt „producători” de copii, iar statul „crescătorul” copiilor noștri. Autoritățile locale sunt obligate să „identifice” cele 22 de situații de mai sus, și fiecare copil aflat în risc de separare trebuie înscris într-un registru național numit Observatorul Național al Copilului. Astfel se creează încă un document ori bază de date care permite statului totalitar să-și extindă autoritatea (ilegală, adaug) asupra noastră.
Legea Barnevernetului nu trebuia adoptata. Trebuia respinsă. Nu uitați lucrul acesta de acum într-un an la alegeri!
Familia Romana a devenit prizoniera Bruxelles-ului
Legile anti-familie recent puse pe rol sau votate în Parlament dau de inteles că România a devenit un laborator al Uniunii Europene. În România se încearcă experimente sociale care apoi pot fi impuse și altor țări. Presiunea începe cu țările obediente și docile, precum România, și cu țările unde liderii sunt timizi, precum dl Iohannis. Aceste politici sociale sau legi nu ar fi putut fi testate în Polonia ori Ungaria, ambele fiind conduse de personalități cu discernământ.
Motivația Legii Barnevernetului din România descrie modul în care Familia Română a devenit prizoniera Bruxellesului. Ea nu este de inspirație românească și ne este în întregime străină. În tradiția și cultura noastră, noțiunea de „separare” a copiilor de părinți nu a existat. Părinții noștri au avut copii mulți. Majoritatea dintre ei au fost săraci, nu de puține ori s-au dus la culcare cu stomacurile goale, și au trăit în condiții dificile și deloc comfortabile.
Cu toate acestea nu i-a trecut nimănui prin minte să separe copiii de părinți ori să-i ia de la cei săraci și să-i dea la cei bogați. Regula strămoșească la români a fost aceea impusă de Scriptură: ajutorarea celor săraci și cu mulți copii. Ba cu mâncare, ba cu haine, ba cu încălțăminte. Și nimeni nu s-a plâns. Am crescut împreună ca și o mare Familie Română.
Spiritul secularist și destructiv însă se reflectă în însăși noțiunea de separare, adică, de confiscare a copiilor de la părinți și trimitea lor în familii sociale.
Motivația Legii Barnevernet dă de gol acest obiectiv. Ni se spune că Legea Barnevernetului face parte din pachetul social pe care ni l-am asumat ca țară în 2020-2021 pe perioada pandemiei când UE ne-a donat 14,2 miliarde de euro și ne-a împrumutat 14,9 miliarde de euro. Vă amintiți că dl Iohannis a participat la discuții și s-a întors în România cu un zâmbet triumfant pe buze spunând că vine de la Bruxelles cu tolba plină!
Pachetul PNRR / Planul Național de Redresare și Reziliență
Unul dintre aspectele acestui pachet a fost „crearea unui cadru juridic pentru a preveni separarea copiilor de familie ... și intrarea în vigoare a unui act legislativ necesar pentru a preveni separarea copiilor de familie și sprijinirea familiilor vulnerabile”. Cu un vot minim împotrivă, proiectul de lege a fost adoptat de parlament.
E îndoielnic că dl Iohannis va ataca legea la Curtea Constituțională. Legea nu e constituțională. Nu își trage de fapt autoritatea din Constituție, ci dimpotrivă, o încalcă. Încalcă drepturile copiilor la părinți, la o mamă și un tată, dreptul de a aparține la o familie, la familia lor biologică. În plus, ea încalcă în mod grosolan drepturile părintești.
ARTICOLUL 16 DIN DECLARATIA UNIVERSALA A DREPTURILOR OMULUI
Articolul 16 din Declaratia Universala a Drepturilor Omului afirma: "Cu incepere de la implinirea virstei legale, barbatul si femeia, fara nici o restrictie in ce priveste rasa, nationalitatea sau religia, au dreptul de a se casatori si de a intemeia o familie. ... Familia constituie elementul natural si fundamental al societatii si are dreptul la ocrotire din partea societatii si a statului".
Familia romana isi cere drepturile. Aceste drepturi le pledam, le-am pledat din 2006 incoace, si vom continua sa le pledam. Sunt cele mai pretioase dintre drepturi dar si cele mai abuzate azi. Pretuiti-le!
Alianța Familiilor din România via ActiveNews
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Si de unde stie statul ca odraslele iau note proaste ca nu au "capacitatea" si ca nu iau pentru ca parintii "au grija" permanent sa le fie bine si in caz de ceva pompeaza spaga acolo unde este necesar? Ca vor timite evaluatori? La fel trebuie stat de vorba tot cu mutu. pentru ca si evaluatorii in Romania au pret! Statul nu va numi niciodata in functii de asistenti sociali oameni integri, pentru ca nu are interes! Deci totul va deveni o mocirla pe care chiar legea in sine o va provoca.
Si alta obiectie: Iohannis timid? Chiar credeti ca-i timid? Asta a fost in stare sa cumpere sase case din meditatii si sa vand Romania bucata cu bucata pe nimic! Si are si experienta in a salta copii de la parinti si a-i instraina, nu-i asa? Unde e timiditatea lui? Este malefic la fel ca toti cei ce-l pupa-n fund, dar si pe care-i pupa tot in fund! Si-a batut joc de Romania si ne-a sfidat in fiecare clipa a vietii lui "prezidentiale", ne-a vandut si si-a platit calatoriile luxoase cu noi! Noi am fost plata!
Dar cati vad asta? Cati isi vor apara copii si cati vor putea s-o faca chiar de vor vrea? Este o strategie deja pusa la punct si au invatat asta de la ceilalti "barnevet-isti". Copii se salta din familii pe sest, pentru ca familiile sa nu aiba nici timp sa reactioneze si nici capacitate de analiza imediata a situatiei!
Copii vor fi "confiscati" de la cele mai vulnerabile familii si cu siguranta se va stii asta. Primii informatori vor fi vecinii, voitori de bine. Mai tineti minte cum era in trecut, cand fiecare scara de bloc avea un turnator si fiecare bloc era "arondat" unui sectorist? Nu va fi greu sa creeze o scoala pentru ciripitorii de scara si sectoristi si vor avea si de unde alege, ca multi se vor inghesui sa tradeze pentru un pumn de bani.
Om trai si om vedea. Pana atunci, somn usor celor vizati!
”Mai de folos i-ar fi dacă i s-ar lega de gât o piatră de moară și ar fi aruncat în mare, decât să smintească pe unul din aceștia mici” (Luca 17, 2) iar acesta dușman al lui Dumnezeu este acum statul român. Un astfel de stat care se războiește cu poruncile date de Dumnezeu și legea firii nu are viață multă. Să nu vă fie frică. Frica e de la diavol. Dumnezeu este cu cei care-și apără familia, patria, neamul !!
Vedeti bine ca protestele pașnice,indiferent de amploarea lor,nu-i impiedica,nu-i stopeaza sa-si continue planul malefic.
Spunea cineva ca acum sângele vărsat e inca proaspăt(se referea la mortii din revolutia din 1989)si exista o regula naturală,ca la a 3 a generație sa se verse sângele prin lupta.
Da,cred ca este asa: bunicii noștri au fost in al 2 lea razboi mondial,unde s-a murit masiv,au fost sate întregi cu femei rămase vaduve după război si cu multi copii de crescut 5,8,9,10 copii,pe care i-au crescut într-o mare sărăcie.
Bunica mea e un exemplu personal.Saracia a fost lucie,ca dupa razboi a mai venit si colectivizarea si comunistii le-au furat din curte unica sursa de mancare o vacă,apoi calul,chiar si garnita cu untura.
Bunica s-a împotrivit si a țipat si s-a apărat cum a putut si ea,i-a împins,i-a lovit,iar comunistii au trantit-o la pământ și au lovit-o cu picioarele.Era o femeie slăbuta,nu cred ca avea mai mult de 50 kg,statura medie,dar era curajoasă,o luptătoare autentică si puternica mental.
Copiii au fost crescuți cu greu,cu picioarele goale la propriu prin noroi,fără haine,fără scoala...
După bunicii care au murit în război,nepoții,adică a3a generație a iesit in strada la lupta si s-a murit.
Dacă ar fi să păstrăm aceeasi schema de calcul,ar fi ca nepoții noștri să iasă la lupta,sa-si verse sângele si sa moara pentru libertate si drepturile omului.
Problema nu este aceasta “lege” oricum ilegala, ci faptul ca ne uitam in gura unor criminali la propriu, administratori de firme ce fac pe politicienii, si le credem minciuna si frauda cum ca “statul” poate face si drege cu aceasta ineptie numita “lege”!
Nu mai exista stat din 15 martie 1991 de cand Romania a devenit corporatie! FIRMA PRIVATA COMERCIALA!
Daca nici dupa GENOCIDUL pe termen lung creat prin falsa pandemie a virusilor inexistenti omenirea nu se trezeste, ba mai mult, incepe deja sa uite, atunci Oimea isi merita soarta!
Ce trebuie sa facem noi?
Prima data sa luptam cu armele noastre!
1. NOI NU SUNTEM PERSOANE!
Noi suntem fiinte vii SUVERANE in carne si oase venite pe pamant exclusiv din puterea si vointa Creatorului, prin parintii nostri biologici, insa Parintele nostru suprem este Creatorul!
Noi nu suntem persoane (personal al statului, set de date, fictiune legala persoana CNP, societate comerciala, om de paie, personaj intr-o piesa etc)!
Atata timp cat avem impresia ca suntem persoane si ramanem indobitociti in acest Matrix diavolesc, n-avem cum sa ne eliberam din inchisoarea mintii si ramanem la fel de sclavi!
Singurul si unicul stapan al nostru pe acest Pamant verde, static si plat este Dumnezeu si asa va fi pentru totdeauna!
Sistemul in care am fost introdusi este bazat pe stapanirea vietii noastre! Pe unde te uiti cu ochii, vezi numai stapani! Totul pentru ca noi le permitem si suntem niste fricosi dresati inca din frageda copilarie, de cand scoala ne-a introdus in sistemul de inregimentare si sclavie.
Tot balastul din capul si psihicul nostru trebuie aruncat la gunoi, trebuie sa nu mai fim fricosi, sa nu ne mai identificam cu persoana/buletinul pentru ca acela este doar societatea comerciala care a fost creata fraudulos in numele nostru, fara acordul nostru, si de care noi, doar daca vrem sau NU, ne folosim de ea!
2. TREBUIE SA IESIM DIN SISTEM SI SA NE REVENDICAM SUVERANITATEA INDIVIDUALA!
Trebuie sa ajungem chiar la momentul in care cu totii, in grupuri imense in fata SC Guvernul SRL, sa ne dam foc tuturor actelor persoanei din Matrixul luciferian!
Pentru ca Matrixul este numai despre control al mintii si documente, cand vine agentul statal al SC Militia SRL sa ceara documentul de identitate, ii dam peste bot cu documentul NOSTRU de identitate, creat de noi. Nu trebuie sa avem asa ceva, dar pentru inceput luptam cu arme similare ilegalitatilor lor!
3. CU TOTII TREBUIE SA NE INFORMAM LA SANGE DESPRE CONTUL ESCROW!
Acest secret satanic este cuibul financiar al persoanei CNP! De aici, din milioanele si zecile de milioane de euro care se regasesc in contul escrow al fiecarei persoane CNP, Matrixul lui Lucifer poate controla in totalitate fiinta umana!
Apoi, sa luptam cu armele lor!
1. SA NU MAI VOTAM NICIODATA!
Votul n-are nici o legatura cu nici un fel de alegere (cu conceptul de alegere)! Tot ce vor ei este semnatura!
Acea semnatura de la vot este contractul evident ilegal de care ei se agata astfel incat sistemul de guvernare sa ramana in picioare!
2. SA LE CEREM DE FIECARE DATA, IN ORICE IMPREJURARE, ACTUL DE INFIINTARE (CONSTITUIRE) AL ROMANIEI si al oricarei institutii obtinut prin acordul in scris (consimtamantul dat prin semnatura) al poporului, pe care sa-l solicitam prin:
- scrisori fizice recomandate prin care noi sa le cerem documentele doveditoare infiintarii
- mail-uri
- telefoane
- mers peste ei la fata locului si cerut cu urlete si scandaluri sa demonstreze ca nu sunt societati comerciale si ca ei sunt institutii infiintate prin semnatura poporului roman!
3. SA-I DAM IN JUDECATA:
- sa demonstreze ca au Act de Infiintare (Constituire) pe baza votului poporului roman
- sa ne arate Contractul dintre noi si asa-zisul stat roman cu “institutiile” lui prin care noi i-am fi declarat tutore asupra vietilor noastre si copiilor, asupra pamanturilor noastre, bogatiilor noastre si asupra a tot ceea ce ne este noua dat gratuit de catre Creator (tot ce este asfaltat si neasfaltat, paduri, resurse, ape etc). Viata nu trebuie sa coste nimic pentru a putea fi traita! Existenta nu trebuie sa se consume in meserii si profesii sclavagiste care nu mai permit nimic in afara de robie!
Solicit patrihotilor sufletelor si vietilor noastre sa ne demontreze ca sunt patrioti si sa initieze si duca pana la capat:
PROCESUL COVIDULUI INEXISTENT, pentru a judeca, condamna la moarte si executa pe politicienii si eroii care au facut asasinate in masa si i-au ucis fara mila pe romani in spitale si prin ”vaccinare” in numele unui virus inexistent!
si
PROCESUL COMPANIEI “STATUL ROMAN REPREZENTAT PRIN MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE”!
Iar cu acest al doilea proces, s-a terminat cu smecheria!!!!! Cu “legile” unor functionari din SC Parlamentul SRL si SC Guvernul SRL care nu pot legifera absolut nimic, cu sclavia in care vor sa ne bage definitiv, cu orasele de 15, cu hibridizarea si pecetluirea! Aici se incheie Matrixul luciferian!
Am uitat un singur lucru - din pacate serviciile nu ne mai pot deschide scrisorile , eventual ne pot citi facturile la curent , gaz si ce popriri or mai fi pe acolo ... Saracele ( unii au ramas fara obiectul muncii - da nu-i nimica pot trece la supravegherea in teren). Va rog sa imi comunicati de asemenea cate puncte "cetatenesti" pierd daca am scris un asemenea text .. probabil nici sa ies pe usa blocului nu ma mai lasati in curand ! ( metoda COVID- Arafat - testata si garantata). O lume minunata ! M-as duce pe Marte dar mai este cale lunga pana acolo, nu mai apuc !
Din ianuarie 2020 este interzisa instituționalizarea copiilor în centre de plasament de tip vechi (orfelinatele / casele de copii de pe vremuri sunt desfiintate)
https://www.mmuncii.ro/j33/index.php/ro/comunicare/comunicate-de-presa/5545-cp-guvernul-interzice-institutionalizarea-copiilor-centre-vechi-ianuarie-2020-12062019
Dar, in fapt, nu este o dezinstitutionalizare. DGASPC ia copii in grija statului si-i gazduieste in retele alternative rezidentiale sau in familli adoptatoare sau asistenti maternali, in conditii asemanatoare celor pentru copiii din Germania.
Principalele motive pentru plasament într-o casă rezidențială sau într-o familie de plasament in Germania:
Neîngrijit/neînsoțit: 18.4 %
Pericol pentru interesul superior al copilului: 17.3%
Abilități parentale limitate: 14.3%
Sprijin/îngrijire inadecvat: 12%
Stresul cauzat de conflicte familiale: 8.1%
https://www.destatis.de/EN/Press/2022/10/PE22_454_225.html
https://www.newyorker.com/magazine/2021/07/26/the-german-experiment-that-placed-foster-children-with-pedophiles
Pl-x 145 este o lege cu elemente discriminatorii ... daca se permite caracterizarea si etichetarea atunci oricine poate fi tinta ... daca nu prin sistemul de asistenta sociala ... la scoala, la biserica, la medic etc.
Desi in recomandarile pentru "Garantia Copilului" (initiativa Comisiei Europene) se pune accent pe "target" ... unele tari care au depus deja planul de actiune evita tintirea/etichetarea vulnerabilitatilor ... de ex Belgia "Grupul țintă pentru Planul Național de Acțiune pentru Garanția Copilului este reprezentat de copiii cu vârste între anii 0 și 18.... guvernul federal și entitățile federate au ales să nu ia masuri specifice pentru grupurile de copii deosebit de vulnerabile. În general, se iau măsuri pentru toți copiii in saracie..."
https://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=1428&langId=en#JAF
"Miezul" problemei este interventia si amestecul sistemului de protectie a copilului in sistemul de asistenta publica sociala (financiara) ... acestea fiind departamente diferite, cu scopuri/atributii altfel definite.
Un sistem de protectie a copilului este necesar, dar un astfel de sistem este "strict". In vederea luarii unor masuri de protectie interesul superior al copilului este la discretia acestei autoritati, poate submina autoritatea parinteasca.
Hotărârea Nr.1 din 29.01.2018 (Viorica Dăncilă - prim-ministru) "Gândim modernizarea sistemului de asistență socială prin transformarea acestuia dintr-un sistem pasiv în unul proactiv, asigurând trecerea de la un sistem bazat pe beneficii la unul axat pe servicii. Vom realiza schimbarea accentului pus pe asistența acordată individului prin instituirea unor măsuri de protecție socială în jurul securizării familiei."
https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/197192
In "Expunerea de Motive" depusa de initiatorul PL-x 145, in ianuarie 2023
https://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?idp=20743
se precizeaza "In Romania, inca exista practici ale unor autoritati locale..... de a separa cu usurinta copilul de familie, pe motiv ca familia e saraca ... iar copilului i-ar fi mai bine intr-un serviciu de tip rezidential al DGASPC."
Ce autoritate poate lua masuri de protectie speciala? DGASPC! Lupul, paznic la oi!
Ai copil, n-ai venituri, ceri ajutor financiar de la stat ... intri in contact cu sistemul de asistenta publica sociala, automat poti fi caracterizat si identificat ca fiind in cel putin o situatie de vulnerabilitate si intri in baza de date a sistemului de protectie a copilului.
Exemplu: Alocatie de sustinere a familiei Legea 277/2010 ... in prezent, aceasta se acorda prin serviciul public de asistență socială local, la cerere. Daca beneficiarul nu furnizeaza informațiile necesare pentru întocmirea anchetei sociale, se consideră că familia nu îndeplinește condițiile de acordare a alocației, si asta e.
Pl-x 145 ... cauta/tinteste familiile monoparentale pentru a intocmi un plan de servicii ... adica, printre altele, in cazul in care sunt intrunite conditiile pt acordare, acest serviciu (alocatie familie) va fi inclus in planul de servicii. Il inregistreaza in Observatorul Copilului. Il monitoreaza cel putin 12 luni pentru a se asigura ca primeste alocatia, printre altele. Intr-un final, serviciile de asistenta financiara pentru familii se vor acorda sub acest PL-x 145 sub pretextul prevenirii separarii.
In momentul in care intri intr-un astfel de "contract", pentru ca este vorba despre un plan de servicii ... ti se cere sa semnezi diverse, ca esti de acord ... ai o problema cu banii, nu esti avocat sa intelegi, semnezi. Intelegi pe parcurs cum sta treaba...
Acest proiect Pl-x 145 este initiat de Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse (MFTES), dar serviciile/activitatea de "prevenire a separarii" se realizeaza prin ANPDCA, respectiv DGASPC, adica prin sistemul de protectie a copilului.
Pl-x 145 Capitolul II ... DGASPC "poate înființa compartimente specializate în coordonarea și îndrumarea metodologică a activității serviciilor publice de asistență socială" ... "pot însoți reprezentantul serviciului public de asistență socială de la nivel local... la efectuarea vizitelor în teren."
Aceste DGASPC-uri sunt acele autoritati care pot lua masuri de protectie speciala si pot solicita instantei decaderea din drepturile parintesti. (Lege 272/2004 ... si altele).
Acest PL-x 145 nu anuleaza competentele/atributiile DGASPC-urilor, ci le sporeste puterile si aria de acoperire.
Acest Pl-x 145 are efecte/consecinte asupra modului in care sistemul de protectie a copilului actioneaza.... dupa promulgarea Pl-x 145 cei "vulnerabili" intra in contact direct cu sistemul de protectie a copilului.
"Serviciul public de asistență socială" se subordoneaza "Direcția generală de asistență socială și protecția copilului " in prevenirea separarii ... "toti" copii aflati in situatii de risc de separare intra intr-o baza de date administratata de ANPDCA, adica sistemul de protectie a copilului.
Lege 272/2004
Articolul 40 (5) "Planul de servicii poate avea ca finalitate transmiterea către direcția generală de asistență socială și protecția copilului a cererii de instituire a unei măsuri de protecție specială a copilului, numai dacă, după acordarea serviciilor prevăzute de acest plan, se constată că menținerea copilului alături de părinții săi nu este posibilă."
Cu PL-x 145 nu ar mai fi necesara o astfel de transmitere ... la nivel național ANPDCA poate vedea totul in Observatorul Copilului!
Prin PL-x 145 .... din momentul in care copilul este identificat si inregistrat ca fiind intr-o situatie de risc de separare de familie, in mod automat exista si posibilitatea/suspiciunea instituirii unei masuri de "protecție specială" a copilului.
PL-x 145 Serviciul public de asistență socială are obligatia de identificare și înregistrare în Observatorul Național al Copilului (este contraventie daca nu...)
PL-x 145 Serviciul public de asistență socială are obligatia sa intocmeasca un "plan de servicii" daca se constata cel putin o situatie de vulnerabilitate (este contraventie daca nu...)
Ceea ce lipseste din puzzle in acest moment dar urmeaza modelul Germaniei... in fapt si lege, parintii au obligatia sa ofere copilului toate cele necesare traiului. Sistemul de protectie a copilului poate decide separarea copilului de parinti, acest sistem poate retine fondurile de "ajutor" de la stat pentru copil, poate cere in instanta stabilirea pensiei de intretinere (chiar daca parintii nu sunt divortati!) in favoarea DGASPC. Ar fi posibil chiar si in prezent in baza legilor in vigoare.... numai ca nu este inca un "departament" care sa gestioneze treaba asta, dar sunt create deja premisele ... pentru cei din strainatate, Conventia de la Haga privind pensia intretinere.
Desi instituționalizarea copiilor in plasament de tip vechi este interzisa de la inceputul lui 2020, aparent, inca nu au fost desfiintate toate.
Initiatorul proiectului a declarat... "Dacă o familie locuiește într-o garsonieră și familia refuză un apartament cu două camere, nu este nimic obligatoriu."
Probabil se va dezvolta o retea de "asistenti" tocmai prin familiile care vor intra in programul asta. Probabil, cu timpul, unii dintre acestia vor lua in plasament de tip familial copiii altora.
Initiatorul proiectului a anunțat in ianuarie 2023 "înființăm ”Observatorul Național al Copilului”, prima bază de date care cuprinde toți copiii. În fiecare localitate va exista o structură comunitară consultativă – din care pot face parte preotul, învățătorul, medicul de familie, polițistul de proximitate, reprezentanți ai instituțiilor sau ai societății civile – care va identifica situațiile dificile. Munca membrilor acestui „consiliu” va fi plătită pentru că trebuie stimulați...... Noua lege schimbă și modalitatea de finanțare ... Sumele vor fi stabilite în funcție de numărul de copii înregistrați în Observatorul Național Copilului. "
Un proiect asumat PNRR.... ce se intampla dupa epuizarea fondurilor, ca-s limitate...