Acad. Ilie Bădescu: Era necredinței. Amintirea ca dușmănie

De Acad. Ilie Bădescu  /  

ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


De 200 de ani omenirea, cu asupra de măsură pe versantul ei euro-atlantic, a pășit într-o eră necredincioasă, cum o definește regretatul critic și filosof creștin, Terry Eagleton. Și totuși examinarea profilului fenomenologic al unei asemenea epoci stranii este destul de timidă.

Exceptând câteva minți, conștiința comună nu sesizează gravitatea chestiunii. Fenomenul constă în iresponsabilitatea dizlocării fundației nutring iluzia cu totul stupidă că fără de fundație clădirea totuși va rezista. „Concepția noastră despre adevăr, virtute, identitate, autonomie, înțelesul pe care-l avem asupra istoriei ca derulare proporționată și coerentă, toate au rădăcini teologice adânci. Este nefiresc să-ți imaginezi că acestea pot fi dezrădăcinate, rupte de originile lor, și vor rămâne intacte” (Cf. Terry Eagleton, An Unbelieving Age, în: https://www.commonwealmagazine.org/unbelieving-age, martie, 10, 2014).

Pe fondul acestei obtuzități a spiritului uman se accentuează latura agresivă a timpului necredinței și a apostolilor lui. Davos-ul este doar un exemplu.

În această dizabilitate a spiritului putem diagnostica o slăbiciune nu a „credincioșilor”, câți au mai rămas într-o „eră necredincioasă”, ci a „științificilor”. Când religiosul coboară, științificul este cel chemat să se confrunte cu universul gol, vidat de sens și deci de Dumnezeu (deci cu lumea fără de religie). Științificul ar trebui să dovedească, prin vocația lui, ne spune Max Weber, „curajul să–și ațintească privirea în vid” (ibidem). O face el astăzi? Mult prea puțin, fiindcă epoca l-a dezputernicit pe el însuși, ca tipologie umană, l-a preschimbat într-un șchiopătat ahasver al spiritului științific.

Dacă ar fi să ne asumăm chemarea de-a arunca o privire în vidul lumii fără de sens (căci este fără de Dumnezeu), ce-am putea descoperi? Cum arată, la o atare privire, cât de fragilizată, epoca necredinței și ce efecte psiho-spirituale poate să genereze ea?

Terry Eagleton ne sugerează că examinarea fenomenologică a epocii fără de credință ne descoperă un deficit al sensului existenței sub forma vidului. Epoca necredinței este cea în care, pe de o parte, existența întreagă este vidată de sens, căci Dumnezeu nu este în miezul ei, și, pe de altă parte, lucrurile toate și toate entitățile sociale ajung să fie vidate de sens.

Pentru abundența de necredincioși, odată cu „moartea lui Dumnezeu” în inimile și sufletul lor, moare și sensul lucrurilor.

Rațiunea, arta, cultura, spiritul, națiunea, umanitatea sunt acolo pentru ei, dar fără de vlagă, fiindcă sensul nu se mai aprinde, nu mai arde în miezul lucrurilor și al entităților tocmai înșirate. Sunt lucruri moarte.

Epocile credincioase au fost epoci în care lumea și lucrurile, universul și entitățile erau pline de sens. Epoca credincioasă este epoca florală a tuturor entităților denumite popoare, națiuni, rațiune, umanitate, artă, cultură, limbile pământului, satul și burgul, capitala și ținutul etc. Toate sunt acoperite de sensuri minunate, universul și lumea strălucesc într-o varietate florală de sensuri și credințe.

Epoca modernă, ca eră a necredinței, este una în care toate aceste entități intră într-un ciclu de ofilire, sensurile se ofilesc, petalele sensurilor florale ale fiecărui lucru cad, se descompun, apar apostolii viziunii infectate, care aruncă asupra entităților ieri înfloritoare grămezi de epitete fetide, preschimbând peisajul lumii, care, din luminos și înmiresmat devine mlăștinos și grețos ori pustiit și străin.

În locul bucuriei și al iubirii, apostolii vidului propun scârba, greața, disprețul, mașina care gândește ca în distopia transumanismului.

Prețuirea entuziasmată lasă locul disprețuirii plictisite și agasate ori al umilinței de a fi coborât de apostolii postumanismului la condția de făptură subalternă față de mașină. Peste lumea cu entitățile ei se așterne pâcla unui plictis dens, sufocant, care face locul acela de sub petecul de cer sub care te afli un loc al pustiului și al pustiirii, un hotel de fugitivi.

Cine se mai arată mândru de locul lui, de neamul lui, de civilizația lui, de clasa lui, de familia lui?

Totul capătă caracter tranzitoriu și anonim, adresele devin interimare, identitățile se schimbă mai ușor decât o haină. Lumea toată devine anonimă și insul nu mai poate străbate de-atâta străinătate: legile și instituțiile îi par mult prea abstracte și cu totul rupte de sufletul lui, de înțelegerea lui, de nevoile lui cele de toate zilele.

Pierderea credinței în Dumnezeu aduce după sine retragerea sensurilor din lucruri, din lume și din alcătuirile ei, iar vidarea de sens aduce după sine, la rândul ei, nesimțirea cea împietrită și uitarea de Dumnezeu.

Dumnezeirea existenței și sensurile din textura lumii sunt ca vasele comunicate. Este Dumnezeu în sufletele noastre, este sens în lume și în lucruri. Când l-am alungat pe Dumnezeu din sufletele noastre, s-au ofilit și sensurile din țesătura existenței.

În lumea fără de Dumnezeu se instaurează nu tragedia, ci ceva mai grav decât tragedia, absurdul însuși. Lumea devine absurdă, fără de sens și atunci, la pragul maximei absurdități, se petrece ceva neașteptat: ne amintim de Dumnezeu, dar nu cu frică, nici cu regret, nici cu rușine, nici cu pocăință, ci cu dușmănie.

Faza a doua a necredinței este amintirea cu dușmănie de Dumnezeu.

Îl învinuim pe Dumnezeu de toată neputința noastră, de toată anarhia din viețile noastre, de toată nevolnicia lumii, de toată boala și necazul, de toate nenorocirile care ne lovesc, uitând că Dumnezeu n-a mai fost de mult în lumea noastră, în viețile noastre, în sufletele noastre, în trupurile noastre, din care am făcut casa spurcăciunilor, a pornografiei, a viciilor celor cu multă patimă.

Ne amintim de Dumnezeu cu dușmănie, ne raportăm unii la alții și la neamul din care facem parte cu dușmănie, amintirea de trecut și de toate este plină de dușmănie.

Uităm că noi am stricat pragurile de avertizare pe care înțelepciunea lui Dumnezeu le-a pus în tot și în toate, că am ridicat toate stăvilarele, ba chiar le-am distrus, căci ni s-a părut nedrept să fim noi, noimea noastră cea fără de Dumnezeu, opriți de la ceva, de la orice.

Am uitat că de 200 de ani am folosit libertatea, darul cel mai mare de la Dumnezeu, atât împotriva firii cât și împotriva lui Dumnezeu. Că am stricat, am stricat, am stricat! Și-n fața celor stricate, a lumii devastate, în loc să ne cuprindă spaima și părerea de rău, ne lăsăm copleșiți de o altă răbufnire drăcească, de furia împotriva lui Dumnezeu, de dușmănirea lui Dumnezeu. În starea noastră de adâncă imbecilitate și idioțenie sufletească strigăm: „de ce Doamne? De ce ai făcut asta Doamne?!” uitând că noi am săvârșit nemernicia, că a noastră este pustiirea și dezastrul, fiindcă pe Dumnezeu l-am alungat din sufletul nostru, din trupurile noastre, din familiile noastre, din lucrurile noastre, sălbăticindu-ne pe noi și lumea noastră, dezdumnezeind existența și toată alcătuirea ei. Eul nostru s-a gonflat cu tot vidul dinlăuntrul lui, pe care psihologii îl denumesc trufie, mândire de sine, dușmănire de sine și de toate. Toată închipuirea aceasta se preschimbă într-o penibilă egolatrie, forma cea mai de jos, absolut mediocră a idolatrizării.

Iar când cineva ori ceva ne amintește totuși că suntem ai lui Dumnezeu, ni se face rușine și-n loc să recunoaștem cu teamă și nădejde că suntem creștini respingem cu fățărnicie din documentele pe care voim să le punem la temelia Europei, adevărul simplu și salvator: că suntem creștini.

Așa s-a conceput ineficientulul Tratat de la Lisabona, un petic de hârtie pe care elitele Europei au refuzat să scrie: „creștini”. Să nu-i supărăm pe frații noștri musulmani și pe frații noștri atei, au șoptit mințile gonflate de trufie ale Europei dezbisericite. Câtă fățărnicie!

Atunci s-a schițat planul unei case fără temelie, fără de profunzime, zidită pe nisip și pe dușmănie. Căci, precum spune Eagleton: „Abolishing given meanings involves destroying the idea of depth, which in turn means rooting out beings like God who take shelter there”. „Nu poți afecta fundațiile și apoi să te aștepți ca clădirea să reziste. (…)

Concepțiile noastre despre adevăr, virtute, identitate, autonomie, sensul asupra istoriei ca fiind armonioasă și coerentă, toate au rădăcini teologice profunde. Este fără temei să-ți imaginezi că ele pot fi rupte de aceste rădăcini și să rămână intacte” (T. Eagleton, în op. cit.).

Omul acesta nou, fără de Dumnezeu, este un om plat ca și societatea lui, căci, suprafața n-are profunzime, cum credea Nietzsche. Vidul lumii rămâne vid căci nu-l poate umple „profunzimea suprafeței”, ne spune același filosof și bioetician creștin, T Eagleton.

Weber are dreptate să pună concluzia că lumea fără Dumnezeu și deci fără de sensuri este moartă, dar ratează să adauge că este moartă și este fără de sensuri doar lumea celor pentru care „Dumnezeu este mort”. Pentru aceștia lumea este vidă, moartă, și moartea însăși este fără de sens.

Pentru creștini, însă, lumea e plină de sens și moartea este cea mai încărcată de sens, cum remarcă același teoretician britanic. Filosoful lumii în care „Dumnezeu a murit” este Nietzsche dar el, nefericitul, a fost victima unei teribile iluzii, autoînșelări. El a confundat lumea însăși și mersul istoriei universale cu civilizația obosită și nihilistă a modernității, care este doar un fragment de lume și numai un ciclu din marea istorie a omenirii de mâine. „El a sesizat că civilizația este în proces de alungare a divinității în timp ce încă se agăța de valorile religioase” (ibidem) lăsând să răzbată unei minți lucide concluzia unei „rele credințe”, a unei fariseice credințe, și atunci a pus înfricoșătoarea sa concluzie pentru tot destinul omenesc: „Dumnezeu a murit!”.

Sentința aceasta era accesibilă și cumva potrivită pentru peisajul unei civilizații istorice care l-a alungat pe Dumnezeu din miezul ei, dar cine să aibă îndreptățire să se considere pe sine așezat pe scaunul de la marginea lumii însăși ca să poată formula asemenea sentințe? Numai un om nebun, un mare paranoic.

Nietzsche se mutase ori fusese transmutat de dinamismele secrete ale civilizației moderne pe simbolicul continent Paranoia și o parte a scrierilor lui sunt aidoma unor Scrisori din Continentul Paranoia (Paul Anghel), mărturiile unei stranii și absurde maladii sufletești care a și devenit epidemia lumii moderne și postmoderne.

Lumea omului modern și posmodern este una vidată de sens, cu toate ale ei coborâte în ruină, fiindcă cerul ei este unul gol de Dumnezeu.

Peste lumea aceasta s-a așternut un ger sufletesc pe care nu-l va putea alunga decât căldura binefăcătoare a unei lumi reîmbisericite, care l-a rechemat pe Dumnezeu în sufletul locuitorilor ei, pe toate căile, cu toată pocăința și nădejdea.

Dar căile spre limanul acesta restaurat trebuie încă cercetate, iar fioroșii gardieni ai porților de scăpare din lumea și din anotimpul gerului sufletesc trebuie încă studiați ca să știm cum sunt și să putem deosebi chipul lor repetat în numărul uriaș de replicații pe toată întinderea vieții noastre.

Ne vom întoarce ca să împlinim lucrarea aceasta pentru cititorii noștri.

Donează pentru ActiveNews!

ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.

Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.

ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.

De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei)
RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)

Pentru că suntem cenzurați pe Facebook
ne puteți găsi și pe Telegram și GoogleNews


Pentru știri necenzurate
abonează-te acum!

Este gratis și poți anula oricând abonarea.

ActiveNews România. Caută pagina noastră și pe Telegram.
Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România
Top 5 autori
VideoNews

ÎNTUNECAREA - Planul Diabolic de a întuneca Planeta Pământ prin inginerie climatică

Sfârșitul Umanității așa cum vor artizanii Marii Restări. VIDEO TARDUS:

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.

Comentarii (7)
  • Tabără Octavian-Adrian 25.01.2023 22:03
    Foarte bine punctat. Respect, domnule Academician.
  • Radu Comsuta 25.01.2023 22:49
    Vremea pierderii credinței este avremea lepădării de credință, despre care s-a scris in scriptură că trebuie să vină. Totul e scris și prorocit că așa va fi in vremurile din urmă.

    Întrebarea pe care trebuie să ne-o punem și din csre avem de învățat ceva este: " Cum de s-a ajuns aici". De fapt apocalipsa in greacă înseamnă, "revelare", "descoperire". Dar despre ce descoperire e vorba? Totul se reduce ka descoperirea lucrării celui rău, a satanei care își ascunde, camuflează acțiunile ca să nu fie descoperit, expus oprobriului public și ridiculizat. E o lucrare sinuasă de 2000 de ani când Hristos prin cruce și apoi înviere, i-a dat o lovitură de moarte. Dar iată că acum în vremurile din urmă rana de moarte s-a vindecat și pentru câtă vreme i s-a dat vrea să distrugă lucrarea lui Hristos: să pună in locul omului nou îndumnezeit, a noului Adam spre care toți trebuie să tindem, "noul" său om, descreștinat, prin urmare "modern". Omul patimilor, al orgoliului nemăsurat, al individualusmului, al egocentrismului, al chipului antihristic pecetluit cu numărul fiarei.
    Sfinții părinți spuneau că nu se teameau de răutatea sau puterea diavolului, pe care de fapt nici nu o are, noi ingăduindu-i să facă rău, dar se temeau de viclenia lui, de felul în care se camuflează în aducătorul păcii, al libertății, al umanismului, al respectului pentru drepturile omului... De acea apocalipsa este descoperirea unor lucruri cutremurătoare. Este opera lui sub ochii deschiși ai lui Dumnezeu de care nimeni nu se poate ascunde.
  • Rodica BACIU 25.01.2023 23:26
    Asteptam cu interes continuarea analizei.
  • Andri 26.01.2023 05:50
    Tot vina neintepatilor

    They knew: why didn't the unvaccinated do more to warn us?
    The unvaccinated knew what we didn't. Some of them said too little. Most said nothing at all. A lot of blood is now on their hands.
    As the world struggles to come to terms with the devastating effects of the COVID-19 pandemic, one question that continues to surface is why the unvaccinated didn't do more to warn us about the potential dangers of being injected.

    https://iqfy.com/unvaccinated-silence/

    Si inca una “buna” de la inteleptii veacului acesta:

    Scientists Warn Eggs Are Causing Thousands of People to ‘Suddenly’ Form Blood Clots

    https://newspunch.com/scientists-warn-eggs-are-causing-thousands-of-people-to-suddenly-form-blood-clots/amp/
  • Lykon 26.01.2023 13:15
    Multumiri!
    Dl. Profesor Badescu spune frumos:
    "Peste lumea aceasta s-a așternut un ger sufletesc pe care nu-l va putea alunga decât căldura binefăcătoare a unei lumi reîmbisericite, care l-a rechemat pe Dumnezeu în sufletul locuitorilor ei, pe toate căile, cu toată pocăința și nădejdea."
    Subscriu cu precizarea ca generatiilor de educatori contemporani le revine sarcina majora a reconstructiei constiintei acestui veac. Si as indrazni sa spun ca eu sunt optimist, cu o anumita prudenta. Exista deja, venind din diverse domenii de cercetare, uneori neasteptate, "pietre" solide de temelie, care confirma si elaboreaza pe intelesul contemporanilor mesajul Evangheliilor, adica al "Bunei Vestiri" intru o renastere si salvare a omului. Educatorilor le revine insa obligatia de a le aduna/unifica intr-un sistem de coerent, pe intelesul omului contemporan si a " truduce" comoara traditiei crestine prezervata mai curand in comunitatile monastice. Altfel spus, de a traduce in limbajul epocii mesajul hristic tranformator, mesajul Evangeliilor, al Sfintilor Parinti din vechime, fundamentat/andorsat acum de o serie impresionanta de date factuale din diverse domenii de cercetare. Este o constructie care implica nu doar o munca de transmitere a unor informatii/cunostinte, ci si una semantica care se adreseaza mentalului acestui veac intru trezirea umanului din inima. Nu este deloc o metafora ceea ce spun, ci un dat factual. Ca sa ma explic ar trebui sa scriu mult peste limitele acestui spatiu. Pot face insa trimiteri la surse publice de informare pentru cei interesati.
    In spatiul nostru, spre exemplu, este Profesorul Dr. Constantin Dulcan, specialist in neurologie si psihiatrie , care contribuie la aceastra reconstructie din perspectiva sa si a informatiilor la care a avut acces. Vedeti acest interviu.

    https://m.youtube.com/watch?v=99u3odTEQFE

    Sunt numeroase surse insa care, surprinzator pentru unii, vin de peste Ocean, cu explicatii bine structurate si pe intelesul majoritatii. Din pacate, fiind in engleza, e nevoie de subtitrare in limba romana pentru accesul tuturor la aceste informatii pretioase.
    Fiindca am pomenit Isihasmul si stabilirea coerentei dintre minte si inima intr-o postare trecuta, coerenta/armonizare despre care vorbeste si profesorul Dulcan in interviul amintit mai sus, iata un serial de pe canalul tv Gaia cu Dr. Joe Dispenza.

    https://m.youtube.com/watch?v=LZzP5NuNhy4

    In incheiere, subliniez ca Biserica noastra ar fi de dirit sa coboare in "agora" si sa se implice prin oameni pregatiti in acest proiect de anvergura si colaborare intru renasterea omului si credintei. Este in joc nu doar existenta credintei ortodoxe, ci a speciei umane.
  • Lykon 26.01.2023 13:34
    In continuarea comentariului meu anterior, postez partial capitolul 6 din Evanghelia dupa Matei cu sublinieri in intentia unei "provocari" prietenesti.
  • Lykon 26.01.2023 14:49
    Regret ca ultima mea postare a aparut doar cu primele randuri. Mai incerc o data.
    "Provocarea" pomenita consta in a va indemna sa meditati asupra acestui capitol din Evanghelia dupa Matei si sa incercati sa il "refomulati" pe intelesul omului obisnuit al veacului acesta.
    Acest capitul rezuma, cred, postulatele duhovnicesti ale credintei crestine.

    Matei 6
    "1. Luați aminte ca FAPTELE DREPTATII voastre să nu le faceți înaintea oamenilor ca să fiți văzuți de ei (...)
    2. Deci, când faci MILOSTENIE, nu trâmbița înaintea ta, cum fac fățarnicii în sinagogi și pe ulițe, ca să fie slăviți de oameni (...)
    3. Tu însă, când faci milostenie, să nu știe stânga ta ce face dreapta ta,
    4. Ca milostenia ta să fie INTR-ASCUNS și TATAL tău, Care VEDE în ascuns, îți va răsplăti ție.
    5. Iar când VA RUGATI, nu fiți ca fățarnicii cărora le place, prin sinagogi și prin colțurile ulițelor, stând în picioare, să se roage, ca să se arate oamenilor; adevărat grăiesc vouă: și-au luat plata lor.
    6. Tu însă, când te rogi, INTRA IN CAMARA TA și, INCHIZAND USA, roagă-te Tatălui tău, Care este în ascuns, și TATAL TAU, Care VEDE în ascuns, îți va răsplăti ție.
    7. Când vă rugați, NU SPUNETI MULTE ca neamurile, că ele cred că în multa lor vorbărie vor fi ascultate.
    8. Deci nu vă asemănați lor, că STIE TATAL VOSTRU de cele ce aveți trebuință MAI INAINTE CA SA CERETI VOI de la El.
    9. Deci voi așa să vă rugați: Tatăl nostru, Care ești în ceruri, sfințească-se numele Tău (...) Amin!
    14. Că de VETI IERTA OAMENILOR GRESALELE lor, ierta-va și vouă Tatăl vostru Cel ceresc;
    15. Iar DE NU VETI IERTA oamenilor greșalele lor, NICI TATAL vostru NU VA VA IERTA greșalele voastre.
    16. Când POSTITI, NU FITI TRISTI ca fățarnicii; că ei își smolesc fețele, ca să se arate oamenilor că postesc. Adevărat grăiesc vouă, și-au luat plata lor.
    17. Tu însă, când postești, unge capul tău și fața ta o spală,
    18. Ca să nu te arăți oamenilor că postești, ci Tatălui tău care este în ascuns, si Care vede în ascuns, îți va răsplăti ție.
    19. NU VA ADUNATI COMORI pe pământ, unde molia și rugina le strică și unde furii le sapă și le fură.
    20. CI ADUNATI-VA COMORI IN CER, unde nici molia, nici rugina nu le strică, unde furii nu le sapă și nu le fură.
    21. CACI UNDE ESTE COMOARA TA, ACOLO VA FI SI INIMA TA.
    22. LUMINATORUL trupului este OCHIUL; de va fi ochiul tău CURAT, TOT TRUPUL TAU VA FI LUMINAT.
    23. Iar de va fi OCHIUL TAU RAU, TOT TRUPUL TAU VA FI INTUNECAT. Deci, DACA LUMINA este in tine este INTUNERIC, DAR INTUNERICUL CU CAT MAI MULT!
    24. NIMENI NU POATE SA SLUJEASCA LA DOI DOMNI, căci sau pe unul îl va urî și pe celălalt îl va iubi, sau de unul se va lipi și pe celălalt îl va disprețui; nu puteți să slujiți lui Dumnezeu și lui Mamona.
    25. De aceea zic vouă: NU VA INGRIJITI (ingrijorati n.r.) PENTRU SUFLETUL VOSTRU ce veți MANCA, nici pentru trupul vostru cu ce vă veți IMBRACA; au nu este sufletul mai mult decât hrana și trupul decât îmbrăcămintea?
    26. Priviți la păsările cerului, că nu seamănă, nici nu seceră, nici nu adună în jitnițe, și Tatăl vostru Cel ceresc le hrănește. Oare nu sunteți voi cu mult mai presus decât ele?
    27. Și cine dintre voi, îngrijindu-se poate să adauge staturii sale un cot?
    28. Iar de îmbrăcăminte de ce vă îngrijiți? Luați seama la crinii câmpului cum cresc: nu se ostenesc, nici nu torc.
    29. Și vă spun vouă că nici Solomon, în toată mărirea lui, nu s-a îmbrăcat ca unul dintre aceștia.
    30. Iar dacă iarba câmpului, care astăzi este și mâine se aruncă în cuptor, Dumnezeu astfel o îmbracă, oare nu cu mult mai mult pe voi, puțin credincioșilor?
    31. Deci, nu duceți grijă, spunând: Ce vom mânca, ori ce vom bea, ori cu ce ne vom îmbrăca?
    32. Că după toate acestea se străduiesc neamurile; STIE DOAR TATAL VOSTRU CEL CERESC CA AVETI NEVOIE DE ELE.
    33. CAUTATI MAI INTAI IMPARATIA LUI DUMNEZEU și DREPTATEA LUI SI TOATE ACESTEA SE VOR ADAUGA VOUA.
    34. NU VA INGRIJITI DE ZIUA DE MAINE, căci ziua de mâine se va îngriji de ale sale. Ajunge zilei RAUTATEA ei."
Ultima oră

17:06

Programul pelerinajului de Florii din București

16:51

Trump – Al doilea Pact cu Diavolul: După Covid, Războiul...

16:45

Frumoșii tineri care au înfruntat Armata Roșie și moartea cu zâmbetul pe buze. 66 de ani de la martiriul lui Victor Metea, luptător în Grupul Carpatin-Făgărășean al rezistenței armate anticomuniste din Munții Făgărașului (+ 23 aprilie 1958)

15:55

Urmărire ca în filme în Botoșani: Poliția a folosit 61 de gloanțe pentru a opri un tânăr de 25 de ani care nu a oprit la semnalele agenților. Bărbatul a fost stabilizat, dar cu leziuni grave

15:36

Mihai Tîrnoveanu: Vlad Țăranu ne spune că Basarabia este România. Acest nume predestinat a meritat să fie pedepsit pentru că militează pentru reunire?

15:10

Analiza ”Prafului Saharian”: arsenic, bariu, nichel, zinc, fier, aluminiu. Cum au acționat alte state în timp ce oficialitățile din România tac mâlc. Documente de la Institutul de Inginerie Chimică din Bosnia

14:09

Disoluția socială e doar primul pas din agenda globalistă | Bogdan Radu Herzog la Pe Drept Cuvânt #44 cu Florentin Țuca

12:18

Conferința interactivă ”Stop tratatului pandemic OMS: motivații medicale și juridice” la Cluj-Napoca. Invitați: Anca Nițulescu, Geanina Hagimă, Carmen Oțelea, Marina-Ioana Alexandru, Gabriel Marin, Elena Radu

11:59

Ptiu, drace! Joe Biden își face semnul Crucii la un miting pro-avort (VIDEO)

11:52

Presa nu mai ține pasul cu victoriile lui Trump

10:48

Gelu Voican Voiculescu și Petre Roman, la Parchetul General în dosarul Mineriadei. Ion Iliescu va fi audiat acasă

10:41

Politico: SUA au trimis în secret ATACMS cu rază lungă în Ucraina – iar Kievul le-a folosit

09:34

Inepția Zilei. Beatrice Mahler: Masca nu ne ajută la praful saharian. ”Este foarte fin”. Dar în cazul COVID, un virus invizibil, ne-a ajutat, nu?

09:01

”Războiul” antenelor 5G continuă în Brașov. Problema a ajuns în plenul Consiliului Local

08:48

Expoziție de lenjerie intimă, deschisă într-o biserică catolică din Veneția