

Mai multe state din Europa de Est, printre care și România, vor să construiască împreună o axă rutieră numită „Via Carpatia", care să lege Lituania de Grecia, relateaă AFP, citat de Agerpres.
Proiectul a primit deja adeziunea a șapte țări — Lituania, Ungaria, Slovacia, Polonia, România, Ucraina și Turcia — semnatare ale declarației, a declarat ministrul polonez al infrastructurii, Andrzej Adamczyk.
Noua autostradă, aflată deocamdată la nivel de discuții, are două trasee propuse pe teritoriul României care apar pe site-ul Companiei de Autostrăzi.
Prima variantă prevede construirea unei autostrăzi pe traseul Borș (la granița cu Ungaria, acolo unde trebuie să ajungă și Autostrada Transilvania)-Oradea-Arad-Timișoara-Lugoj-Drobeta Turnu Severin-Vînju Mare-Calafa (la granița cu Bulgaria). O parte din autostradă deja există, între Arad și Lugoj, iar lungimea totală a autostrăzii este de 462 km.
Cealaltă variantă care apare pe site-ul CNADNR are o lungime de 936 km, are avantajul că urmărește în mare parte traseul vechiului Coridor 4, unde există deja autostradă, mai puțin tronsonul Sibiu-Pitești, dar nu face conexiunea cu Marea Mediterană, ci doar cu Marea Neagră, la Constanța.
Autostrada ar urma traseul Borș-Oradea-Arad (momentan nu exisă autostradă acolo), și de acolo ar urma să se lege de autostrada de pe vechiul coridor IV, care este construită deja în mare parte: Arad-Timișoara-Lugoj-Deva-Orăștie-Sibiu-Pitești-București-Constanța.
Bulgaria, interesată și ea de proiect, se va angaja "cu următoarea ocazie", în timp ce Republica Cehă a asistat la întâlnirea de la Varșovia "în calitate de observator", a adăugat el, scrie Agerpres.
"Via Carpatia este o axă vitală pentru dezvoltarea regiunilor din Europa Centrală și de Est. Este o cale de comunicare care ar încălca principiul, în vigoare până acum, de realizare unor artere în direcția est-vest", a mai declarat ministrul presei.

Proiectul a primit deja adeziunea a șapte țări — Lituania, Ungaria, Slovacia, Polonia, România, Ucraina și Turcia — semnatare ale declarației, a declarat ministrul polonez al infrastructurii, Andrzej Adamczyk.
Noua autostradă, aflată deocamdată la nivel de discuții, are două trasee propuse pe teritoriul României care apar pe site-ul Companiei de Autostrăzi.
Prima variantă prevede construirea unei autostrăzi pe traseul Borș (la granița cu Ungaria, acolo unde trebuie să ajungă și Autostrada Transilvania)-Oradea-Arad-Timișoara-Lugoj-Drobeta Turnu Severin-Vînju Mare-Calafa (la granița cu Bulgaria). O parte din autostradă deja există, între Arad și Lugoj, iar lungimea totală a autostrăzii este de 462 km.
Cealaltă variantă care apare pe site-ul CNADNR are o lungime de 936 km, are avantajul că urmărește în mare parte traseul vechiului Coridor 4, unde există deja autostradă, mai puțin tronsonul Sibiu-Pitești, dar nu face conexiunea cu Marea Mediterană, ci doar cu Marea Neagră, la Constanța.
Autostrada ar urma traseul Borș-Oradea-Arad (momentan nu exisă autostradă acolo), și de acolo ar urma să se lege de autostrada de pe vechiul coridor IV, care este construită deja în mare parte: Arad-Timișoara-Lugoj-Deva-Orăștie-Sibiu-Pitești-București-Constanța.
Bulgaria, interesată și ea de proiect, se va angaja "cu următoarea ocazie", în timp ce Republica Cehă a asistat la întâlnirea de la Varșovia "în calitate de observator", a adăugat el, scrie Agerpres.
"Via Carpatia este o axă vitală pentru dezvoltarea regiunilor din Europa Centrală și de Est. Este o cale de comunicare care ar încălca principiul, în vigoare până acum, de realizare unor artere în direcția est-vest", a mai declarat ministrul presei.
Nu a fost furnizată nicio cifră privind costul proiectului sau data la care va fi demarat, însă promotorii speră să obțină o contribuție de la UE pentru finanțarea sa.

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Via Carpathia este varianta europeana a lui NASCO, North America Super Coridor, o autostrada uriasa ce va conecta Mexic, Statele Unite si Canada integrate in regiunea America de Nord. Vezi harta acestei autostrazi (tot o artera pe directia nord-sud) la: http://www.americansov.org/images/naipn_nasco_corridor.jpg
In 1973, Clubul de la Roma a elaborat un raport intitulat "Modelul adaptiv si pe regiuni al sistemului mondial global" (Regionalized and Adaptive Model of The Global World System), un plan de impartire a lumii in 10 regiuni economico-politice sub controlul unui guvern mondial. (Sa fie oare aceste 10 regiuni cele 10 regate din Apocalipsa Vechiului Testament - Cartea lui Daniel??)
Mai multe la http://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/sociopol_nasco01.htm
Raportul Clubului de la Roma la: http://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/esp_sociopol_clubrome10.htm
Potrivit acestiu raport, regiunea sau grupul nr.5 (Europa de Est), cuprindea toate tarile socialiste din blocul de est: Albania, Bulgaria, Ceho-slovacia, Germania de est, Ungaria, Polonia, Romania, Uniunea Sovietica (azi Rusia, Ucraina, Bielorusia, Tarile Baltice)
Integrarea unor tari din estul Europei prin Via Carpathia este primul pas spre crearea regiunii nr.5 in urmatorii 10-20 de ani.
Potrivit Agendei 21 (azi Agenda 2030) astfel de coridoare vor fi coloanele vertebrale de comunicatie si transport in fiecare regiune. Populatia, cât mai ramâne, va fi inghesuita cu forta in câteva mari orase (asa zise "colonii umane") de-a lungul acestor mega rute.
Mai multe despre Agenda 21:
http://fellowshipoftheminds.com/2011/06/16/agenda-21-for-dummies/
http://guardianlv.com/2013/09/agenda-21-revealed-you-need-to-know-this/
http://newswithviews.com/Marquardt/kathleen103.htm
http://canadafreepress.com/article/are-we-too-late-to-stop-u.n.-agenda-21