
În a doua jumătatea a secolului trecut, cercetătorii români experimentau o invenție care ar fi trebuit să ne transporte de la București la Ploiești cu 500 de km pe oră.
Ideea a fost lansată de inventatorul Henri Coandă, care a vrut să revoluționeze transportul public din București, inventând și proiectând un tren care putea circula și suspendat, dar și subteran, la viteze mari prin tuburi vidate.
În anii ’80, inginerii români au studiat posibilitatea de a construi trenul de viteză inventat de Coandă între Mangalia și Constanța. Pe traseu ar fi existat și o stație din sticlă în mijlocul mării, unde pasagerii puteau admira fauna marină. Primele teste s-au făcut însă la stația de la Măneciu, în Prahova. Între timp, cercetările au fost oprite, iar instalațiile au dispărut.
Ideea lui Coandă e considerată revoluționară și în zilele noastre. Americanii discută despre un sistem de transport persoane prin tub de la Los Angeles la San Francisco, care va folosi levitația magnetică pentru a putea genera viteze de 6500 km pe oră.
Întreaga poveste a trenului suspendat al lui Henri Coandă o puteți citi aici.
Ideea a fost lansată de inventatorul Henri Coandă, care a vrut să revoluționeze transportul public din București, inventând și proiectând un tren care putea circula și suspendat, dar și subteran, la viteze mari prin tuburi vidate.
În anii ’80, inginerii români au studiat posibilitatea de a construi trenul de viteză inventat de Coandă între Mangalia și Constanța. Pe traseu ar fi existat și o stație din sticlă în mijlocul mării, unde pasagerii puteau admira fauna marină. Primele teste s-au făcut însă la stația de la Măneciu, în Prahova. Între timp, cercetările au fost oprite, iar instalațiile au dispărut.
Ideea lui Coandă e considerată revoluționară și în zilele noastre. Americanii discută despre un sistem de transport persoane prin tub de la Los Angeles la San Francisco, care va folosi levitația magnetică pentru a putea genera viteze de 6500 km pe oră.
Întreaga poveste a trenului suspendat al lui Henri Coandă o puteți citi aici.
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.