
Sursa foto: lokomotiv.ro

Ministerul Transporturilor ar putea experimenta transportul autoturismelor pe calea ferată, pe ruta București-Brașov, pentru evitarea traficului infernal de la Drumul Național 1.
„După cum cunoașteți, la nivel european se pune accent pe transportul multimodal, acesta fiind văzut ca o soluție sustenabilă, prietenoasă cu mediul și eficientă din punct de vedere al resurselor. În acest context Ministerul Transporturilor sprijină dezvoltarea transportului multimodal în România, inclusiv prin dezvoltarea serviciilor de tip RO – LA (Rollende Landstrassen/șosea rulantă). În ceea ce privește proiectul de logistică feroviară prin care autoturismele să tranziteze mai rapid și mai economic lanțul Carpatic, se află în analiză la nivelul Ministerului Transporturilor, inclusiv rute, perioadă de implementare și costuri", au precizat oficialii Ministerul Transporturilor, pentru Capital.
Pe forumurile de specialitate circulă de mai multe luni fotografii cu astfel de vagoane-platforme, care ar fi fost construite la Atelierele CFR Grivița.
Potrivit datelor tehnice de pe forumul lokomotiv.ro, un astfel de vagon are o capacitate de nouă mașini, o lungime a vagonului peste tampoane de 26,4 metri și un ecartament de 1,435 metri, cu o viteză maximă de circulație de 160 de kilometri pe oră. Greutatea maximă a unui autoturism trebuie să fie de 2,5 tone.
„După cum cunoașteți, la nivel european se pune accent pe transportul multimodal, acesta fiind văzut ca o soluție sustenabilă, prietenoasă cu mediul și eficientă din punct de vedere al resurselor. În acest context Ministerul Transporturilor sprijină dezvoltarea transportului multimodal în România, inclusiv prin dezvoltarea serviciilor de tip RO – LA (Rollende Landstrassen/șosea rulantă). În ceea ce privește proiectul de logistică feroviară prin care autoturismele să tranziteze mai rapid și mai economic lanțul Carpatic, se află în analiză la nivelul Ministerului Transporturilor, inclusiv rute, perioadă de implementare și costuri", au precizat oficialii Ministerul Transporturilor, pentru Capital.
Pe forumurile de specialitate circulă de mai multe luni fotografii cu astfel de vagoane-platforme, care ar fi fost construite la Atelierele CFR Grivița.
Potrivit datelor tehnice de pe forumul lokomotiv.ro, un astfel de vagon are o capacitate de nouă mașini, o lungime a vagonului peste tampoane de 26,4 metri și un ecartament de 1,435 metri, cu o viteză maximă de circulație de 160 de kilometri pe oră. Greutatea maximă a unui autoturism trebuie să fie de 2,5 tone.
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.