Cazul autostrăzii Orăștie - Sibiu: “EXPERȚII” sunt de vină!

De Ada Călinescu  /  

ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Alunecările de teren, produse de-o parte şi de alta a viaductului de la Aciliu nu au fost prevăzute înainte de atribuirea contractelor, astfel că italienii de la Impregilo, constructorul segmentului de atostradă Orăștie-Sibiu, au fost luaţi prin surprindere.

Miercuri seara, la digi24, deputatul PNL Alexandru Nazare, fost ministru al Transporturilor a dat în vileag  incompetența și ignoranța ce se ascunde în spatele sistemului de modernizare a infrastructurii românești, CNADNR.

„Compania de Drumuri trebuie să înveţe să lucreze transparent, sunt trei expertize făcute dar nicio procedură de achiziţie pentru cele trei expertize nu e pe site, nu ştim cine sunt experţii, şi mai grav, nu avem nici din partea ministerului soluţie de remediere.[...] nu ştim nici care este problema, nici soluţia, nici cât costă, nici din ce bani va fi acoperită”, a spus Alexandru Nazare.

În timp ce CNADNR dă  vina pe constructor pentru problemele grave apărute pe tronsonul 3 de autostradă, situația din teren este cu totul alta. Înca din 2013, constructorul a întâmpinat pe acest tronson numeroase probleme, detaliate de către directorul adjunct de șantier, ing. Cristian Petria, pentru ziarulunirea.ro. Acestea vizau diverse porțiuni între Apoldu de Jos și Săliște. 

"Ce construiam noaptea găseam surpat a doua zi dimineaţă sau, şi mai grav, ne trezeam cu fisuri chiar înainte să turnăm stratul de balast la drum, cam ca în povestea cu meşterul Manole”, a povestit Cristian Petria. 

Astfel, pe porţiuni întregi, constructorul a fost nevoit să refacă lucrările de la zero şi de câte trei ori. De-abia în primăvara acestui an, prin aprilie 2013, CNADNR a aprobat una dintre soluţiile tehnice propuse de constructor şi găsite în urma unor studii geologice pentru rezolvarea problemei alunecărilor de teren. 

Practic, este vorba despre modificarea pantei taluzurilor astfel încât înclinaţia foarte mică a acestora să nu mai permită alunecările de teren, şi de drenarea întregii zone. Pentru aceasta este nevoie de mutarea efectivă a cinci dealuri. În zona Aciliu – Sălişte, după viaductul de la Aciliu pe sensul de mers Sebeş – Sibiu, soluţia tehnică găsită a fost construirea unui tunel lung de 250 de metri pe porţiunea unde au loc alunecări de teren. Aici nu a fost posibilă crearea acelor taluzuri cu înclinaţie mică din cauza volumului prea mare de pământ care ar fi trebuit dislocat, având în vedere că peretele debleului are o înălţime de 50 de metri. Aceste lucrări suplimentare au determinat şi exproprieri suplimentare dar şi defrişarea unei porţiuni de pădure între Apoldu de Jos şi Sălişte, alţi doi factori care au produs la rândul lor întârzieri majore. 

"Practic, pe acest troson de autostradă discutăm despre trei tranşe de exproprieri: prima a fost pentru culoarul de 70 de metri proiectat iniţial pentru autostradă, a doua tranşă a avut loc când s-au creat debleele şi a treia acum, ca urmare a găsirii soluţiei tehnice care ne-a forţat să ne extindem şi mai mult de-o parte şi de a alta a drumului. Gândiţi-vă că doar pe pământul ce a trebuit expropriat sub viaductul de la Aciliu au existat 267 de proprietari”,a mai explicat directorul adjunct de şantier.

"La acestea s-au adăugat şi întârzierile de circa 2 luni provocate de lucrările de descărcare arheologică la cele 5 situri aflate pe traseul acestui tronson.” a mai declarat acesta în noiembrie 2013.

De la alunecările de teren au decurs şi alte probleme care au apărut odată cu găsirea şi aprobarea noilor soluţii tehnice – exproprieri suplimentare şi defrişări - acestea  producând nu numai bătăi de cap, ci şi costuri suplimentare de cel puţin 20% din valoarea totală a proiectului, costuri ce vor fi suportate de statul român.

Nicolae Boţu, profesor în cadrul Facultăţii de Construcţii şi Instalaţii al Universităţii Tehnice Gheorghe Asachi din Iaşi, spunea anul trecut pentru ziarulfinanciar.ro că acest tronson de autostradă a beneficat de un studiu de fezabilitate „de foarte proastă calitate", care nu a a avut la bază o analiză detaliată care să ia în considerare alunecările de teren din zona unde a fost construită autostrada.

Din cauza lucrărilor foarte complexe, lotul 3 are cea mai mare valoare de contractare din cele patru tronsoane – 604,7 milioane de lei, fără TVA, la care se adaugă 20% din valoarea totală din cauza lucrărilor neprevăzute apărute pe parcurs. Aici au fost construite cinci poduri, 19 podeţe metalice, 18 podeţe casetate, un pasaj, un tunel, un viaduct (Aciliu), un nod rutier (Apoldu de Jos), un spaţiu de parcare şi servicii. În total, pentru realizarea lucrărilor au fost prevăzute a fi excavate 5 milioane metri cubi de pământ.

Donează pentru ActiveNews!

ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.

Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.

ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.

De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei)
RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)

Pentru că suntem cenzurați pe Facebook
ne puteți găsi și pe Telegram și GoogleNews


Pentru știri necenzurate
abonează-te acum!

Este gratis și poți anula oricând abonarea.

ActiveNews România. Caută pagina noastră și pe Telegram.
Top 5 autori
VideoNews

Călin Georgescu la vot cu George Simion:

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.

Comentarii (0)
  1. Ciolacu scoate PSD de la Guvernare dar nu-și dă încă demisia de la șefia PSD. Progresistul Daniel David, propunerea PNL pentru premier intermar. Președintele interimar a luat act și anunță pe 6 mai un prim ministru interimar

  2. Nicușor Dan a aprobat Marșul homosexualilor - ”Bucharest Pride” pentru sâmbătă, 7 iunie, în ajunul Rusaliilor

  3. REZULTATE OFICIALE: Suveraniștii au luat peste 40% - VICTORIA LUI CĂLIN GEORGESCU ȘI GEORGE SIMION! LUPTA se duce în TURUL II cu NICUȘOR SOROS DAN! Au votat peste 9,5 MILIOANE de ROMÂNI! Mobilizare istorică pentru ROMÂNISM la ALEGERILE PREZIDENȚIALE 2025

  4. 3 mai 1997: 28 ani de la una dintre cele mai mari TRĂDĂRI din istoria României: TRATATUL CU UCRAINA. Cum au fost cedate teritorii ale patriei-mamă la îndemnul lui Silviu Brucan - Bruckner și prin mâna lui Adrian Severin - Skvosnik, nepot al Anei Pauker

  5. George Simion l-a spulberat pe Nicușor Dan: Căzut în "falia satanistă"! VIDEO de la prima confruntare, față în față, dintre candidații la prezidențiale, dintre suveranism și progresism

  6. Cu cine votăm la alegerile prezidențiale din 4 mai

  7. Instigare la uciderea lui George Simion după o postare a Victoriei Stoiciu. Singura LGBT-istă din PSD care îl susține pe Nicușor Dan, soroșista s-a plasat împotriva deciziei partidului de neutralitate în Turul 2, alături de pro-LGBT-istul Victor Negrescu

  8. Pericolul celor două specii: Românul de Diaspora și Românul de Casă

  9. Călin Georgescu deconspiră OLIGARHII CARE FURĂ ALEGERI și MAFIA INTERNAȚIONALĂ - “SECRETELE ONU”. Av. Reiner Fuellmich: “Un curajos luptător pentru Libertate” - VIDEO TRADUS

  10. FEAR FACTOR 2

Ultima oră

00:30

Cine pune ștampila pe satana pune și satana ștampila pe el

23:10

Profesorul Ilie Bădescu: CARE EUROPĂ?

23:00

Mihai Tîrnoveanu: Ziua Independenței. Călin Georgescu. George Simion

22:30

SPAȚIUL MIORITIC - de Lucian Blaga (9 mai 1895 - 6 mai 1961)

22:00

LA MULȚI ANI, TZA - ȚUCA ZBÂRCEA & ASOCIAȚII! NO. 1 LA 20 DE ANI!

21:15

Acad. Florin Constantiniu: 9 mai 1945? În România, nimic de sărbătorit

20:00

Pălitură de osândă pentru UDMR: Viktor Orban a ascultat de Donald Trump și îl susține pe George Simion, ca lider al suveranismului în Europa: ”În lupta pentru creștinism și suveranitate trebuie să ne sprijinim reciproc” - VIDEO

19:50

Un adevărat cavaler! Nicușor Dan își dă la o parte concubina pentru a fi primul în fața camerei - VIDEO

19:40

Patrick André de Hillerin: Nicușor Dan refuză să comunice numele donatorilor săi din precampania electorală

19:30

UNTOLD, festivalul satanist aprobat de Nicușor Dan în București, mituiește alegătorii. Ion Cristoiu: Ar trebui arestați!

18:23

Adrian Onciu: Marile puncte de divergență ale celor doi finaliști

18:00

BEC și AEP ar trebui să investigheze DEZBATEREA ARANJATĂ de la Euronews. Boala OCULTEI din spatele lui Nicușor Dan. George Simion: Voi pune interesele României pe primul loc. TEMELE fierbinți: AVORT, LGBT, BANI, UCRAINA, RĂZBOI - Analiza ActiveNews

17:30

A început conferința "Dragostea dintre părinți și creșterea armonioasă a copiilor" - VIDEO ÎN DIRECT

17:17

Un celebru artist a anunțat că suferă de cancer în stadiul 4, la 46 de ani

16:00

9 mai: ZIUA INDEPENDENȚEI ROMÂNIEI. Discursul integral al lui Mihail Kogălniceanu