
FOTO: huff.ro

Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, estimează că până la sfârșitul acestui an va finaliza o anchetă începută acum doi ani, care vizează Carrefour, Cora și Kaufland.
Hipermarketurile sunt suspectate de înțelegeri anticoncurențiale asupra modului de organizare a promoțiilor: „Dacă se constată încălcarea legii, evident, sancțiunile vor fi mari". Dacă faptele se probează, supermarketurile riscă amenzi între 2 și 4% din cifra de afaceri.
„Suspiciunea noastră este că, în cazul promoțiilor, modul cum acestea se organizau face să fie redusă concurența. Pe de o parte, se încearcă obținerea de exclusivități în cazul promoțiilor: când ai o promoție în magazin să nu aibă și alții, ceea ce înseamnă că prețul nu poate să scadă în egală măsură în alte magazine. Pe de altă parte, se pun anumite limite: cât de mult pot să scadă prețurile în cadrul promoțiilor.
E o investigație în derulare care se va finaliza, cred, la sfârșitul acestui an. Dacă se constată încălcarea legii, evident, sancțiunile vor fi mari, pentru că sunt companii foarte mari. Nivelul de plecare este de gravitate medie, ceea ce înseamnă între 2 și 4 % din cifra de afaceri", a declarat ieri pentru ZF Bogdan Chirițoiu.
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.