

ACTUALIZARE 7.09/13:35 Presiunea opiniei publice a determinat compania Lidl să reacționeze și să ceară scuze clienților pentru gestul de a elimina crucea de pe produsele unei firme grecești.
„Ne cerem scuze pentru orice ofensa provocată de editarea în gama de produse Eridanous. Putem confirma că design-ul va fi revizuit cât de curând posibil", au precizat germanii de la Lidl.
Lanțul de supermarketuri a precizat că decizia de eliminare a crucilor nu a intentionat să transmită o poziționare ideologică.
Știrea că retailer-ul german Lidl a eliminat crucile de pe ambalajele unor produse grecești a stârnit vii reacții în mediul online, atât în România cât și în Europa.
Compania s-a scuzat, argumentând că evită „utilizarea pe ambalaje a simbolurilor religioase pentru a păstra neutralitatea față de toate religiile, iar dacă măsura a fost percepută diferit cerem scuze celor care au fost șocați”.
Realitatea este însă, cu totul alta. Un român aflat în străinătate a publicat pe o rețea de socializare o imagine cu o promoție realizată de Lidl Cehia, în care compania folosește, fără a fi obligată, semiluna islamică pentru a ilustra Orientul.
Mai precis, compania a decis să uziteze acest simbol islamic - binecunoscut românilor de pe vremea „parteneriatului” cu Imperiul Otoman, deși poate nu toate produsele din campanie au legătură cu islamul. Aceeași situație s-a petrecut și-n Italia, cu aceeași campanie.
Neutralitate, dar nu pentru căței.
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.