

Anul trecut, un turist polonez semnala faptul că Lidl practică prețuri mai mari în România decât în Polonia la produse identice.
Același lucru îl arăta un român în legătură cu produsele comercializate de Zara: în România se umflă prețurile practicate în Occident.
Acum, de aceleași practici este acuzat și retailerul Kaufland. Un român a postat pe net două fotografii care înfățișează același produs - castraveciori murați ungurești, la Kaufland Turda din România și Kaufland Aachen, din Germania.
În imagini se poate vedea că la Kaufland Turda produsul costă 14.99 lei, adică 3,36 de euro bucata, la cursul de pe 29 iulie,(Foto dreapta). În același timp, același borcan este 1,69 euro în Germania(foto stânga)!
Din imagini se poate observa că produsul este identic în cele două magazine, comercializat în aceeași cantitate.

"Am facut 200 de km sa demonstrez ceea ce am postat ieri si anume ca un produs unguresc in Kaufland Turda costa dublu fata de acelasi produs cumpărat din Kaufland Aachen Germania !!!! Acum cred ca nu mai sunt dubii !!!! Rog sa nu mai fie șters mesajul si totodată rog sa dați share sa vadă fiecare !!! Asta înseamna lipsa de respect pentru cei din Romania si transmit pe aceasta cale rușine conducerii Kaufland !!!!...poate e o măsura de a strânge bani pentru ași achita datoria istorica fata de Romania !!!! De aceea cosul in Romania e mai scump !!!", a scris George Laurențiu Cîrnu pe Facebook.
Update: Drept la replică din partea Kaufland România
Ca urmare a publicării articolului "Românii, vaci de muls? Retailerul Kaufland, acuzat că în România a DUBLAT prețul unui produs pe care îl vinde și în Germania.”, pe www.activenews.ro compania Kaufland România transmite următoarele clarificări și solicită publicarea dreptului la replică după cum urmează:
"În general, prețul unui produs diferă de la o țară la alta, acesta fiind calculat în baza unui cumul simultan de factori de ordin economic, legislativ și operațional, de aspecte ce pot ține de stocurile din magazinul respectiv sau de logistică.
Un produs este întotdeauna mai ieftin în țara în care este făcut. De asemenea, și un produs românesc aflat la vânzare într-o altă țară va avea un preț la raft influențat de costurile de logistică pentru import.
În acest sens, produsul Castraveți murați, care provine din Germania, are un preț influențat de un cumul de aspecte similare celor enumerate mai sus, printre care cele mai importante sunt costurile de transport și de logistică necesare punerii produsului în vânzare. Acestea depind la rândul lor de greutatea produselor transportate, dar și de volumele în care sunt aduse în TIR-uri, în cazul de față fiind vorba de un produs greu și importat în stocuri mici.
Încă din 2005 de la intrarea pe piața din România, Kaufland și-a stabilit o prioritate în a oferi clienților săi sortiment diversificat și produse de calitate.”
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Asa ca explica tu din punct de vedere real economic cum exista diferenta de 2 ori mai mare in acelasi lant alimentar.Daca o piata unica impune preturi diferite atunci cum de nu vedem in SUA aceleasi lucruri(doar este piata libera)?Stiind ca statele SUA au propria lor legislatie care in multe cazuri difera de cea federala?
Textul este clar, n-ai identificat cauza greșelii, și te-ai lansat în diverse speculații fără să verifici.
Orice borcan sau conserva are pe eticheta 3 valori:
– volumul, cu titlu informativ si nerelevant pentru pret, in cazul de fata 720ml
– greutate neta, adica lichid + castraveti ,in cazul de fata 670gr
– greutate neta scursa, adica castravetii, in cazul de fata 360gr. Singurele date relevante pentru pret.
Persoana care a calculat pretul borcanului bazat pe datele 20,82 lei/kg a facut doua greseli:
– a confundat mililitri cu grame. Pretul de baza e lei/kg si nu lei/l.
– a folosit date gresite pentru a calcula pretul, multiplicind volumul borcanului (!) cu pretul de baza, adica 0,720ml x 20,82 = 14,99 in loc de 0,360gr x 20,82 = 7,49.
Proba de calcul in Euro 0,360gr x 4,70 EUR = 1,69 EUR.
Concluzie: pretul e dublu dintr-o greseala de calcul si trebuie corectat.
Corect e 7,49 lei.
Profesionalismul celor de la Kaufland este evidențiat abia în răspuns. Nu identifică greșeala băietului, ci se apucă să formuleze propoziții despre macroeconomie și globalizare, dând apă la moară lătrăilor, autoetichetați maiștri în capitalism, pe tema raportului cerere-ofertă.
De fapt, e vorba doar despre incompetență și/sau hoție (se poate prezuma, atât timp cât prețul afișat nu este de două ori mai mic, ci... mai mare :).
Orice borcan sau conserva are pe eticheta 3 valori:
– volumul, cu titlu informativ si nerelevant pentru pret, in cazul de fata 720ml
– greutate neta, adica lichid + castraveti ,in cazul de fata 670gr
– greutate neta scursa, adica castravetii, in cazul de fata 360gr. Singurele date relevante pentru pret.
Persoana care a calculat pretul borcanului bazat pe datele 20,82 lei/kg a facut doua greseli:
– a confundat mililitri cu grame. Pretul de baza e lei/kg si nu lei/l.
– a folosit date gresite pentru a calcula pretul, multiplicind volumul borcanului (!) cu pretul de baza, adica 0,720ml x 20,82 = 14,99 in loc de 0,360gr x 20,82 = 7,49.
Proba de calcul in Euro 0,360gr x 4,70 EUR = 1,69 EUR.
Concluzie: pretul e dublu dintr-o greseala de calcul si trebuie corectat.
Corect e 7,49 lei.
https://imgur.com/a/DPNNlkO
diferenta de pret de 20 euro la un produs e deja magarie, pot spune ca e vorba de transport, tva si etc....dar la asa o diferenta pt un singur produs tind sa cred ca, chiar suntem luati pe post de vaci