Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a comparat, vineri, produse alimentare asemănătoare vândute de același supermarket în România și în Franța, pentru a demonstra astfel practicarea unui dublu standard de calitate de către rețelele comerciale multinaționale, informează Agerpres.
Potrivit sursei citate, directorul general al ANPC, Paul Anghel, a comparat un croissant cu caise vândut de un supermarket în România, cu același croissant vândut în Franța de același supermarket.
Astfel, potrivit etichetelor, "croissantul comercializat în România are piure de caise cu o concentrație de caise în proporție de 2%, iar croissantul vândut în Franța include piure de caise cu o concentrație de caise de 35%”.
Totodată, „eticheta unui pachet de biscuiți Petit-Beurre comercializat în România indică un conținut de grăsimi vegetale, în timp ce eticheta unui pachet de biscuiți Petit-Beurre vândut în Franța de același comerciant indică un conținut de produs lactat”.
Explicația oferită de conducerea ANPC pentru diferențele constatate este că „rețeaua de retail practică un standard diferit de calitate în România comparativ cu piețele din Europa de Vest”.
„Există o legislație europeană, Regulamentul 1169, pe care ei ar trebui să îl respecte. Din nefericire, ei găsesc anumite posibilități și fac astfel de lucruri. Ei consideră că sunt două produse diferite", a spus președintele ANPC, Marius Pîrvu.
Președintele ANPC a avertizat că inspectorii pentru protecția consumatorilor nu vor ezita să închidă mari magazine, în cazul în care acestea nu vor respecta prevederile legale.
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.