

O persoană a relatat pe Facebook o întâmplare mai puțin fericită de care a avut parte la un magazin Mega Image. Concret, a cumpărat, fără să știe, un produs expirat de o lună și, uluită, s-a adresat Autorității Naționale de Protecție a Consumatorului (ANPC). Răspunsul autorității guvernamentale a lăsat-o fără replică pe A.B., care a relatat întâmplarea pe Facebook.
"Încă mă uluiește ce se întâmplă în țara asta. Iată răspunsul ANPC în contextul în care am depus reclamație după ce în Mega Image mi-a fost vândut recent un produs expirat de circa o lună. ANPC: "Dumneavoastră (eu) ați fi putut cumpăra produsul expirat din alt magazin și apoi să susțineți că a fost cumpărat din Mega, noi nu avem cum să verificăm ceea ce ați reclamat. Azi am fost la fața locului și nu am găsit niciun produs expirat", au spus cei de la ANPC, conform clientei.
"Nu am nicio dovadă că omul a făcut verificări în Mega și consider că ar fi trebuit să primesc și în scris un răspuns oficial din partea ANPC, a existat doar o discuție la telefon", spune A.B., care relatează continuarea discuției: "Am produsul, am bonul, există un cod de bare care poate fi verificat, există o evidența a produselor vândute și la casă de marcat și probabil că prezența mea în magazin ar putea fi verificată atât timp cât există camerele de filmat".
A urmat replica ANPC: "Nu intră în atribuțiile noastre să verificăm codurile de bare ale produselor, va rugăm să mergeți acolo și să discutați cu directorul, noi nu avem cum să va ajutăm."
Oare cum ar fi reacționat cei de la ANPC dacă era vorba de un mic magazin de cartier? Luând în considerare ceea ce a făcut Achim Irimescu cu Lactate Brădet...
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Am trimis deci reclamatia prin e-mail, catre OPC. Dupa o vreme, am primit raspunsul OFICIAL al OPC. Citez: "SESIZAREA DVS. ESTE NU SE CONFIRMA". Punct! Deci s-a dus OPC-ul la ISSA Serban Voda, s-a uitat doar la raftul cu ciocolata... si a vazut ca era ok pretul?! Dar restul preturilor din intreg supermarketul nu le-au vazut? Oare...? Nu mai zic de exprimarea lor atat de "elevata": "este nu se confirma" (chiar le-am dat reply la e-mail si le-am atras atentia sa corecteze putin inainte sa trimita asemenea lucruri).
Evident, a fost o "mica intelegere" intre agentii OPC si ISSA Serban Voda, adica SPAGA! Altfel, daca chiar ar fi investigat, era practic imposibil sa nu vada problemele de la ISSA Serban Voda!!
La scurt timp dupa raspunsul celor de la OPC, mi s-a interzis accesul in supermarket. Am intrebat de ce, iar paznicul mi-a raspuns un pic cam iritat deja (parea pregatit de "interventie", ca si cum l-as fi atacat sau ceva; poate avea probleme psihice?), citez: "Lasa ca... stiti dvs. ce ati facut! Avem dovada, pe camere!!". Am cerut explicatii, am cerut sa mi se arate si mie dovada aia de pe camere, mai ales pentru ca stiam ca nu am facut nimic rau, nu am furat, nu am facut absolut nimic!! Nu au putut sa-mi dea nici un fel de explicatie, a venit si sefa de magazin (una blonda, grasa si cu probleme hormonale, mai irascibila ca paznicul) si la fel a inceput sa tipe si sa faca urat, ca sa plec de acolo, ca ei au dreptul... sa-si selecteze clientii (doar cluburile au acest drept, nu si supermarketurile). Eu o intrebam calm, aceeasi intrebare: Care este motivul?? Iar ea zbiera si facea crize de nervi... Am si inregistrarea audio a acestei "discutii". Pana la urma, acea sefa de magazin, s-a dus sa-mi aduca o foaie de hartie pe care ea afirma ca scrie exact legea care le da dreptul sa-si selecteze clientela. A venit cu o foaie A4, scoasa atunci la imprimanta, pe care scria "avem dreptul sa ne selectam clientii". :-)
Daca nu este evident inca, motivul real (pe care ei nu-l puteau spune/recunoaste) era ca i-a deranjat faptul ca au trebuit sa dea spaga agentilor OPC, "sa le faca cinste"... si ca sa evite alte incidente similare, au preferat sa-mi interzica mie accesul in magazin, ca sa nu-i mai reclam -- DECI IN LOC SA-SI REZOLVE PROBLEMA RELATIV SIMPLA CU CATEVA ETICHETE CU PRETURI!! Si ...aflasera ca eu sunt cel care i-a reclamat pentru ca o casiera m-a auzit cand ii spuneam sotiei ca ii voi reclama, iar apoi s-au uitat impreuna, casiera si sefii de magazin, pe inregistrarile camerelor din magazin, ca sa ma poata identifica. Asta era de fapt "dovada de pe camere", doar ca nu era argument pentru a-mi interzice accesul in magazin.
Din pacate asemenea lucruri se intampla TOCMAI PENTRU CA cei care ar trebui sa aplice legea fac abuzuri, iau spagi, se fac ca nu vad etc. si atunci, evident, orice comerciant isi permite orice abuz pentru ca stie cum "sa rezolve"!...
Ei bine, inspectorii sositi la magazinul cu articole de pescuit, aveau deja la ei O LISTA (wishlist?!) cu ce produse si-ar dori ei daca ar fi sa fie... vorba de luat spaga! Asa, "just in case"... :-) Sau, ca sa fim mai clari, i-au spus sefului sotiei verde in fata: ori ne dai produsele de pe lista asta GRATIS, ori te verificam si iti dam amenzi cate putem!! Evident inspectorii fiscali au plecat in ziua aia foarte multumiti si cu multe articole de pescuit primite "cadou"!...
Deci asa functioneaza institutiile... in "Romania lucrului bine-facut"! (desi intamplarea se petrecea in vremea trecuta cand "traiam bine", adica sloganul lui Basescu)