

Acum
150 de ani (17 august 1872) s-a născut Traian Vuia, omul care avea să
schimbe percepția lumii în ceea ce privește aviația. Nu mulți sînt cei
care au auzit de acest inventator și pionier al aviației române care, în
1906, a realizat primul zbor autopropulsat cu un aparat mai greu decît
aerul.
După obținerea diplomei de bacalaureat de la liceul catolic din Lugoj, în anul 1892, s-a înscris la Universitatea Politehnică din Budapesta, a urmat timp un an cursurile Politehnicii, secția mecanică, la seral, însă neavând suficienți bani, se va înscrie la Facultatea Drept și va practica în birouri de avocatură din Banat pentru a-și putea asigura mijloacele de trai.
Deși Dreptul era departe de adevăratele lui aspirații și aptitudini, el va continua munca de cercetare în domeniul zborului, concomitent cu studiile juridice, iar la 6 mai 1901, Vuia obține chiar doctoratul în Științe Juridice cu teza: „Militarism și industrialism, regimul de Status și contractus”.
În timpul studenției, Traian Vuia a activat și în cadrul Societății ”Petru Maior” a studenților români din Budapesta, ținând conferințe în domeniul tehnicii și al filosofiei
După obținerea diplomei de bacalaureat de la liceul catolic din Lugoj, în anul 1892, s-a înscris la Universitatea Politehnică din Budapesta, a urmat timp un an cursurile Politehnicii, secția mecanică, la seral, însă neavând suficienți bani, se va înscrie la Facultatea Drept și va practica în birouri de avocatură din Banat pentru a-și putea asigura mijloacele de trai.
Deși Dreptul era departe de adevăratele lui aspirații și aptitudini, el va continua munca de cercetare în domeniul zborului, concomitent cu studiile juridice, iar la 6 mai 1901, Vuia obține chiar doctoratul în Științe Juridice cu teza: „Militarism și industrialism, regimul de Status și contractus”.
În timpul studenției, Traian Vuia a activat și în cadrul Societății ”Petru Maior” a studenților români din Budapesta, ținând conferințe în domeniul tehnicii și al filosofiei
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.