Dimitrios Lambropoulos, teolog
Patriarhul Constantinopolului face apel la un "Sinod panreligios permanent"
Sanctitatea Sa Patriarhul Bartolomeu s-a aflat la Abu Dhabi, Emiratele Arabe Unite (3-6 noiembrie 2023), unde a susținut două discursuri, prima la cea de-a 16-a "Conferință de politică mondială" pe tema generală "Sistemul internațional între globalizare și dezintegrare: care forțe vor prevala?"
Discursul său a fost intitulat "Religia: speranța într-o lume în schimbare".
Cea de-a doua prelegere intitulată "Busola conștiinței: îndrumarea acțiunii etice într-o lume care se încălzește" a fost susținută la conferința COP28 privind așa-numitele schimbări climatice, a cărei temă generală a fost "Fluxul conștiinței: unirea liderilor credinței pentru o trezire planetară".
De câte ori a călătorit Patriarhul
într-o țară arabă bogată pentru a-L predica pe Hristos?]
Religia: O rețea a politicii
Patriarhul Bartolomeu a spus la început că, în contextul acestei conferințe, nu va vorbi despre credință ca mântuire.
Bartolomeu a spus:
"Întrebarea pusă [Ce forțe vor prevala?] are un domeniu de aplicare mai larg, cel al viitorului global. Este vorba despre influența politică și geopolitică a religiei. »
Adică, religia poate fi un mecanism paralel cu alte instituții pentru ca să ofere speranță
"Dacă economia și politica nu mai pot inspira speranță, ne putem întoarce la religie?"
Nu numai că echivalează religia cu sfera seculară, dar implică faptul că toate religiile [sunt egale]:
"În învățăturile și ritualurile lor și în organizarea legăturilor sociale, religiile mobilizează înțelepciunea pe care omul a acumulat-o de-a lungul mileniilor."
Bartolomeu mai spune:
"Tradițiile noastre religioase [diverse] împărtășesc învățături fundamentale cu privire la responsabilitatea spirituală de a avea grijă de creația lui Dumnezeu. Textele noastre sacre ne poruncesc să protejăm casa noastră comună.»
Astfel, potrivit patriarhului, toate religiile au înțelepciune, dragoste pentru creația lui Dumnezeu (chiar dacă unii cred în "zeități" care se opun Creatorului) și textelor sfinte. "Înțelepciunea", spune patriarhul Bartolomeu, este omenească, nu divină, așa cum spune apostolul (1 Cor. 2:1-16). "Ritualurile" (a se citi magia) sunt aprobate de Bartolomeu ca fiind calea [dobândirii] acestei "înțelepciuni"!
Toate aceste cuvinte au fost rostite cu un singur scop:
promovarea religiilor ca "raspuns si solutionare" sistemelor politice:
"Religiile au, în tradițiile lor, elementele necesare pentru a umple golul care s-a așezat în suflete. [Religiile] pot ajuta la insuflarea unei noi vieți în societățile democratice (!)"
după cum urmează:
"Comunitățile religioase și indigene oferă înțelepciune străveche pentru o viață durabilă astăzi; Vocile lor pot contribui la transformarea societății.»
Deci, potrivit patriarhului Bartolomeu, salvarea unei societăți democratice este, de asemenea, un obiectiv al islamului?
Patriarhul Bartolomeu mai spune că religiile au un avantaj față de instituțiile seculare ca mecanisme:
"Instituțiile religioase au capacitatea de a ajunge la mai mulți oameni prin învățăturile lor decât organizațiile internaționale, grupurile de reflecție sau ONG-urile".
Adică, este mai ușor să convinga oamenii avand in vedere ceea ce proclamă, chiar dacă asta înseamnă terorizarea sufletelor sau vânzarea de false așteptări metafizice.
Fanarul: Capcana perfectă
Este ușor pentru noi să vedem că linia patriarhală de raționament conduce treptat mințile ascultătorilor săi la scopul său, de a demonstra poziția și rolul Patriarhiei Constantinopolului în acest mecanism.
Raționamentul este clar:
"Majoritatea rețelelor religioase traversează continente și granițe. Prin urmare, ele formează o structură spirituală care poate ajuta la moderarea forțelor de separare și divizare.
Patriarhia Ecumenică de Constantinopol, cu prezența sa globală, este un exemplu în acest sens.
Prezența și acceptarea sa s-ar putea dovedi deosebit de benefice. »
Deci, vedem că Biserica Ortodoxă Soborniceasca si Universală nu este nicăieri vizibilă, fiind înlocuită de, și numai de Patriarhia Constantinopolului!
Fanarul se vede pe sine ca o corporație multinațională numită "Trupul Patriarhiei" și nu ca Trupul Bisericii care marturiseste Credința Adevărata.
În ceea ce privește celelalte Biserici Ortodoxe autocefale, acestea sunt eliminate de pe listă.
Motivul pentru care Bartolomeu dorește jurisdicție asupra întregii diaspore nu este pentru motivele canonice pe care le-a susținut, ci pentru a avea o putere pe care să o poată folosi ca monedă de schimb pentru obiectivele sale politice.
Patriarhia se inserează în "politica mondială" și se laudă că este forța unificatoare a lumii, ținând pe de o parte foaia de parcurs globală care pătrunde în alte religii, iar pe de altă parte "documentele" care o susțin, pe care celelalte grupuri religioase implicate în inițiative de dialog interreligios nu le posedă:
"Lunga istorie de coexistență, dialog și schimb, nu numai cu iudaismul, ci și cu islamul, este un avantaj real al lumii creștine".
și, de asemenea:
"Rămânem participanți activi la dialogul interreligios, pentru protecția mediului".
Noua normalitate", potrivit Patriarhului Bartolomeu
Este evident că dialogul său se desfășoară doar pentru a servi priorităților "agendei" politice: acum mediul, acum măsurile de sănătate, acum ideologia "Occidentului" etc. Nu este o coincidență faptul că Bartolomeu se referă la: "relațiile dintre Occident și restul lumii".
Patriarhul Bartolomeu spune:
"Invazia rusă a Ucrainei și acum războiul teribil dintre Hamas și Israel au dezvăluit o diviziune spirituală tot mai mare între aceste două blocuri".
Deci Rusia și Hamas aparțin aceleiași tabere... "Terorism"?
Cu toate acestea, "marele plan" apare brusc cu următoarele revelații în ambele discuții:
"Liderii diferitelor religii trebuie să-și coordoneze eforturile pentru a amplifica rezultatele benefice ale tradițiilor lor ancestrale.
De aceea este necesar dialogul interreligios. »
Și
"Cooperarea este noua normalitate! Ca niciodată, grupuri disparate formează alianțe pentru a proteja civilizația și sănătatea planetară.... Pentru a sprijini cooperarea dintre diferite religii și parteneri în știință și societate, trebuie să creăm un mecanism durabil...
Acest lucru va transforma intențiile puternice în rezultate actualizate. Împreună, suntem dincolo de suma părților noastre. » !
Cine va fi "responsabil" pentru această cooperare? Fanarul în sine? "Poate lumina să fie solidară cu întunericul?" (2 Corinteni 6:14)
S-ar putea ca, dacă legile internaționale nu ar fi fost stabilite și dacă nu ar fi existat puteri politice și militare, unele religii [violente] ar fi considerate, de asemenea, "iubitoare de pace"?
Obiectivul conferințelor lui Bartolomeu a fost "cooperarea" între religii și crearea unui "mecanism permanent" pentru realizarea acestei cooperări.
Cum va fi implementat acest mecanism?
Înainte de toate, după ce vom învăța să respectăm sau pur și simplu să tolerăm libertatea oamenilor de a crede chiar și în idoli, vom fi conduși la următorul pas, acela de a îmbrățișa alte religii.
În caz contrar, cum va fi posibilă "cooperarea"?
În al doilea rând, Ortodoxia va fi abandonată ca mărturie a adevărului [Iisus Hristos] și "Biserica Ortodoxă" va fi promovată ca furnizor al utilitarismului, deoarece criteriul contribuției sale va fi "beneficiul general", așa cum este definit de politicieni.
În al treilea rând, cine va fi "coordonatorul" acestui mecanism? Este cineva atât de naiv încât să creadă că un "sinod permanent al religiilor" va fi un organism neutru și independent, în timp ce "gardienii vor avea cunoștințe" despre funcționarea tuturor organizațiilor internaționale (ONU, OMS, NATO etc.)?
Plecăciunea în fața agendelor politice și promovarea lor fac parte din misiunea episcopală a Patriarhului Constantinopolului?
Până acum, nimeni nu se gândise la un astfel de mecanism, iar acum, dintr-o dată, Patriarhul Bartolomeu are această idee strălucită?
Ce înseamnă "împreună suntem dincolo de suma părților noastre"? Care sunt "părțile" Patriarhiei? Colaborarea cu alte religii depășește puterea harului lui Dumnezeu în Biserica Ortodoxă?
Este influența geopolitică singura preocupare a "unui om al lui Dumnezeu"?
Devine purtător de cuvânt al Statelor Unite?
Este periculos, dacă nu condamnabil din punct de vedere ecleziastic, să dai un fundament teoretic unui lucru complet străin de teologie.
Prin urmare, acest lucru arată că se încearcă o egalizare a tuturor lucrurilor, și nu numai asta, ci și promovarea unei pan-religii care este dusă la nivelul următor. Dialogul interconfesional a fost un pas pregătitor pentru a crea condițiile necesare pentru acest "mecanism permanent" propus de ... Patriarhul "ortodox"!
Ulterior, supunând religiile oricărui oportunism politic, controlul lor direct asupra lor este dat celor care sunt "responsabili", care își vor ține gura închisă atunci când statul dă un ordin, deoarece "Occidentul" este întotdeauna de "partea dreaptă a istoriei".
Pentru ei, această nouă religie mondială este, de asemenea, intrinsec bună, pentru că va fi o creație a lui Antihrist!
Oricine nu este de acord cu para-religia va fi etichetat ca... un terorist! Când ierarhia esențialmente inexistentă a Fanarului nu obiectează la participarea Patriarhului Bartolomeu la "conferințele politice mondiale" și la opiniile sale promoționale pe care ei nu le aprobă, înseamnă că deja nu a mai rămas nimic, totul a dispărut, [nu există] nici măcar o aducere aminte a ceea ce inseamna apartenenta la Biserica!
https://orthodoxostypos.gr/%E1%BD%81-%CE%BA%CF%89%CE%BD%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BD%CE%BF%CF%85%CF%80%CF%8C%CE%BB%CE%B5%CF%89%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%B5%E1%BF%96-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%81%CE%BA%E1%BF%86/
ORTHODOXOLOGIE: M. Dimitrios Lambropoulos, théologien/ Le patriarche de Constantinople appelle à un « Synode panreligieux permanent »
https://orthodoxologie.blogspot.com/2023/12/m-dimitrios-lambropoulos-theologien-le.html?m=1
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Patriarhul Constantinopolului face apel la un "Sinod panreligios permanent"
Sanctitatea Sa Patriarhul Bartolomeu s-a aflat la Abu Dhabi, Emiratele Arabe Unite (3-6 noiembrie 2023), unde a susținut două discursuri, prima la cea de-a 16-a "Conferință de politică mondială" pe tema generală "Sistemul internațional între globalizare și dezintegrare: care forțe vor prevala?"
Discursul său a fost intitulat "Religia: speranța într-o lume în schimbare".
Cea de-a doua prelegere intitulată "Busola conștiinței: îndrumarea acțiunii etice într-o lume care se încălzește" a fost susținută la conferința COP28 privind așa-numitele schimbări climatice, a cărei temă generală a fost "Fluxul conștiinței: unirea liderilor credinței pentru o trezire planetară".
De câte ori a călătorit Patriarhul
într-o țară arabă bogată pentru a-L predica pe Hristos?]
Religia: O rețea a politicii
Patriarhul Bartolomeu a spus la început că, în contextul acestei conferințe, nu va vorbi despre credință ca mântuire.
Bartolomeu a spus:
"Întrebarea pusă [Ce forțe vor prevala?] are un domeniu de aplicare mai larg, cel al viitorului global. Este vorba despre influența politică și geopolitică a religiei. »
Adică, religia poate fi un mecanism paralel cu alte instituții pentru ca să ofere speranță
"Dacă economia și politica nu mai pot inspira speranță, ne putem întoarce la religie?"
Nu numai că echivalează religia cu sfera seculară, dar implică faptul că toate religiile [sunt egale]:
"În învățăturile și ritualurile lor și în organizarea legăturilor sociale, religiile mobilizează înțelepciunea pe care omul a acumulat-o de-a lungul mileniilor."
Bartolomeu mai spune:
"Tradițiile noastre religioase [diverse] împărtășesc învățături fundamentale cu privire la responsabilitatea spirituală de a avea grijă de creația lui Dumnezeu. Textele noastre sacre ne poruncesc să protejăm casa noastră comună.»
Astfel, potrivit patriarhului, toate religiile au înțelepciune, dragoste pentru creația lui Dumnezeu (chiar dacă unii cred în "zeități" care se opun Creatorului) și textelor sfinte. "Înțelepciunea", spune patriarhul Bartolomeu, este omenească, nu divină, așa cum spune apostolul (1 Cor. 2:1-16). "Ritualurile" (a se citi magia) sunt aprobate de Bartolomeu ca fiind calea [dobândirii] acestei "înțelepciuni"!
Toate aceste cuvinte au fost rostite cu un singur scop:
promovarea religiilor ca "raspuns si solutionare" sistemelor politice:
"Religiile au, în tradițiile lor, elementele necesare pentru a umple golul care s-a așezat în suflete. [Religiile] pot ajuta la insuflarea unei noi vieți în societățile democratice (!)"
după cum urmează:
"Comunitățile religioase și indigene oferă înțelepciune străveche pentru o viață durabilă astăzi; Vocile lor pot contribui la transformarea societății.»
Deci, potrivit patriarhului Bartolomeu, salvarea unei societăți democratice este, de asemenea, un obiectiv al islamului?
Patriarhul Bartolomeu mai spune că religiile au un avantaj față de instituțiile seculare ca mecanisme:
"Instituțiile religioase au capacitatea de a ajunge la mai mulți oameni prin învățăturile lor decât organizațiile internaționale, grupurile de reflecție sau ONG-urile".
Adică, este mai ușor să convinga oamenii avand in vedere ceea ce proclamă, chiar dacă asta înseamnă terorizarea sufletelor sau vânzarea de false așteptări metafizice.
Fanarul: Capcana perfectă
Este ușor pentru noi să vedem că linia patriarhală de raționament conduce treptat mințile ascultătorilor săi la scopul său, de a demonstra poziția și rolul Patriarhiei Constantinopolului în acest mecanism.
Raționamentul este clar:
"Majoritatea rețelelor religioase traversează continente și granițe. Prin urmare, ele formează o structură spirituală care poate ajuta la moderarea forțelor de separare și divizare.
Patriarhia Ecumenică de Constantinopol, cu prezența sa globală, este un exemplu în acest sens.
Prezența și acceptarea sa s-ar putea dovedi deosebit de benefice. »
Deci, vedem că Biserica Ortodoxă Soborniceasca si Universală nu este nicăieri vizibilă, fiind înlocuită de, și numai de Patriarhia Constantinopolului!
Fanarul se vede pe sine ca o corporație multinațională numită "Trupul Patriarhiei" și nu ca Trupul Bisericii care marturiseste Credința Adevărata.
În ceea ce privește celelalte Biserici Ortodoxe autocefale, acestea sunt eliminate de pe listă.
Motivul pentru care Bartolomeu dorește jurisdicție asupra întregii diaspore nu este pentru motivele canonice pe care le-a susținut, ci pentru a avea o putere pe care să o poată folosi ca monedă de schimb pentru obiectivele sale politice.
Patriarhia se inserează în "politica mondială" și se laudă că este forța unificatoare a lumii, ținând pe de o parte foaia de parcurs globală care pătrunde în alte religii, iar pe de altă parte "documentele" care o susțin, pe care celelalte grupuri religioase implicate în inițiative de dialog interreligios nu le posedă:
"Lunga istorie de coexistență, dialog și schimb, nu numai cu iudaismul, ci și cu islamul, este un avantaj real al lumii creștine".
și, de asemenea:
"Rămânem participanți activi la dialogul interreligios, pentru protecția mediului".
Noua normalitate", potrivit Patriarhului Bartolomeu
Este evident că dialogul său se desfășoară doar pentru a servi priorităților "agendei" politice: acum mediul, acum măsurile de sănătate, acum ideologia "Occidentului" etc. Nu este o coincidență faptul că Bartolomeu se referă la: "relațiile dintre Occident și restul lumii".
Patriarhul Bartolomeu spune:
"Invazia rusă a Ucrainei și acum războiul teribil dintre Hamas și Israel au dezvăluit o diviziune spirituală tot mai mare între aceste două blocuri".
Deci Rusia și Hamas aparțin aceleiași tabere... "Terorism"?
Cu toate acestea, "marele plan" apare brusc cu următoarele revelații în ambele discuții:
"Liderii diferitelor religii trebuie să-și coordoneze eforturile pentru a amplifica rezultatele benefice ale tradițiilor lor ancestrale.
De aceea este necesar dialogul interreligios. »
Și
"Cooperarea este noua normalitate! Ca niciodată, grupuri disparate formează alianțe pentru a proteja civilizația și sănătatea planetară.... Pentru a sprijini cooperarea dintre diferite religii și parteneri în știință și societate, trebuie să creăm un mecanism durabil...
Acest lucru va transforma intențiile puternice în rezultate actualizate. Împreună, suntem dincolo de suma părților noastre. » !
Cine va fi "responsabil" pentru această cooperare? Fanarul în sine? "Poate lumina să fie solidară cu întunericul?" (2 Corinteni 6:14)
S-ar putea ca, dacă legile internaționale nu ar fi fost stabilite și dacă nu ar fi existat puteri politice și militare, unele religii [violente] ar fi considerate, de asemenea, "iubitoare de pace"?
Obiectivul conferințelor lui Bartolomeu a fost "cooperarea" între religii și crearea unui "mecanism permanent" pentru realizarea acestei cooperări.
Cum va fi implementat acest mecanism?
Înainte de toate, după ce vom învăța să respectăm sau pur și simplu să tolerăm libertatea oamenilor de a crede chiar și în idoli, vom fi conduși la următorul pas, acela de a îmbrățișa alte religii.
În caz contrar, cum va fi posibilă "cooperarea"?
În al doilea rând, Ortodoxia va fi abandonată ca mărturie a adevărului [Iisus Hristos] și "Biserica Ortodoxă" va fi promovată ca furnizor al utilitarismului, deoarece criteriul contribuției sale va fi "beneficiul general", așa cum este definit de politicieni.
În al treilea rând, cine va fi "coordonatorul" acestui mecanism? Este cineva atât de naiv încât să creadă că un "sinod permanent al religiilor" va fi un organism neutru și independent, în timp ce "gardienii vor avea cunoștințe" despre funcționarea tuturor organizațiilor internaționale (ONU, OMS, NATO etc.)?
Plecăciunea în fața agendelor politice și promovarea lor fac parte din misiunea episcopală a Patriarhului Constantinopolului?
Până acum, nimeni nu se gândise la un astfel de mecanism, iar acum, dintr-o dată, Patriarhul Bartolomeu are această idee strălucită?
Ce înseamnă "împreună suntem dincolo de suma părților noastre"? Care sunt "părțile" Patriarhiei? Colaborarea cu alte religii depășește puterea harului lui Dumnezeu în Biserica Ortodoxă?
Este influența geopolitică singura preocupare a "unui om al lui Dumnezeu"?
Devine purtător de cuvânt al Statelor Unite?
Este periculos, dacă nu condamnabil din punct de vedere ecleziastic, să dai un fundament teoretic unui lucru complet străin de teologie.
Prin urmare, acest lucru arată că se încearcă o egalizare a tuturor lucrurilor, și nu numai asta, ci și promovarea unei pan-religii care este dusă la nivelul următor. Dialogul interconfesional a fost un pas pregătitor pentru a crea condițiile necesare pentru acest "mecanism permanent" propus de ... Patriarhul "ortodox"!
Ulterior, supunând religiile oricărui oportunism politic, controlul lor direct asupra lor este dat celor care sunt "responsabili", care își vor ține gura închisă atunci când statul dă un ordin, deoarece "Occidentul" este întotdeauna de "partea dreaptă a istoriei".
Pentru ei, această nouă religie mondială este, de asemenea, intrinsec bună, pentru că va fi o creație a lui Antihrist!
Oricine nu este de acord cu para-religia va fi etichetat ca... un terorist! Când ierarhia esențialmente inexistentă a Fanarului nu obiectează la participarea Patriarhului Bartolomeu la "conferințele politice mondiale" și la opiniile sale promoționale pe care ei nu le aprobă, înseamnă că deja nu a mai rămas nimic, totul a dispărut, [nu există] nici măcar o aducere aminte a ceea ce inseamna apartenenta la Biserica!
https://orthodoxostypos.gr/%E1%BD%81-%CE%BA%CF%89%CE%BD%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BD%CE%BF%CF%85%CF%80%CF%8C%CE%BB%CE%B5%CF%89%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%B5%E1%BF%96-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%81%CE%BA%E1%BF%86/
ORTHODOXOLOGIE: M. Dimitrios Lambropoulos, théologien/ Le patriarche de Constantinople appelle à un « Synode panreligieux permanent »
https://orthodoxologie.blogspot.com/2023/12/m-dimitrios-lambropoulos-theologien-le.html?m=1